Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] skoki temperatury
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 12:16
[R400] skoki temperatury
Autor Wiadomość
gerus 



Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 11
Skąd: kraj



Wysłany: Nie Maj 23, 2010 21:21   [R400] skoki temperatury

Witam serdecznie Temat niejednokrotnie był pewnie omawiany ale nie mam czasu szukać odp na mój problem.Jakieś 150km temu zmieniałem uszczelkę pod głowicą, pompę wody oraz pasek rozrządu. dzisiaj zrobiłem troche więcej km i zaczeło sie temperatura skoczyła dość mocno ponad normę i zaczeło nieswojo śmierdzieć Zatrzymałem się i otworzyłem maskę ku mojemu zdziwieniu zbiornik wyrównawczy był pełny płynu chłodniczego aż się przelewał Delikatnie odkręcałem korek i po zassaniu powietrza płyn ściekł do silnika.Prosze mi powiedzieć co się dzieje
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 23, 2010 21:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 23, 2010 21:35   

masz zapowietrzony uklad ... wez odpowietrz porzadnie i wtedy powinno byc git :)
 
 
gerus 



Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 11
Skąd: kraj



Wysłany: Nie Maj 23, 2010 21:51   

Jestem laikiem w tych sprawach a nie chcę znowu jechac do mechanika, może podpowiesz mi w jaki sposób odpowietrzyc układ. Zastanawiam sie dlaczego mechanik tego nie zrobił
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 23, 2010 21:57   Re: [R400] skoki temperatury

gerus napisał/a:
Temat niejednokrotnie był pewnie omawiany ale nie mam czasu szukać odp na mój problem.


Skoro nie masz czasu poszukać to pojedź do mechanika. Forum dyskusyjne jest nie tylko po to aby zadawać pytania, ale też szukać na nie odpowiedzi. Problem niejednokrotnie omawiany na forum, odpowiedź znajdziesz w przeciągu kilku minut.

http://www.roverki.pl/article.php?sid=467
Ostatnio zmieniony przez Artu Nie Maj 23, 2010 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gerus 



Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 11
Skąd: kraj



Wysłany: Nie Maj 23, 2010 22:05   

dzieki za pomoc pozdrawiam
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 23, 2010 22:14   

ja bym nei korzystal z tej sruby bo mozna sie tylko poparzyc, tylko odpowietrzyl starym, dobrym sposobem :)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Maj 23, 2010 22:15   

Artu, uzupełnij dane modelu w temacie.
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 23, 2010 23:04   

thef Nie zakładałem tematu, więc niestety nie mogę uzupełnić jego tytułu o dane :mrgreen:
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Maj 23, 2010 23:07   

Artu napisał/a:
thef Nie zakładałem tematu, więc niestety nie mogę uzupełnić jego tytułu o dane :mrgreen:
Przepraszam, pomyliłem nicki :) Zatem swoją prośbę kieruję do gerusa.
 
 
gerus 



Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 11
Skąd: kraj



Wysłany: Wto Maj 25, 2010 17:13   

Byłem u mechanika Odpowietrzył przy mnie cały układ, niestety to nic nie pomogło Na wolnych obrotach trzyma temperature normalnie jednak po wejsciu na jakies 2,5tys i wyzej zaczyna wybijac plyn przez zbiornik wyrownawczy. Zwalił winę na uszczelke pod głowice (nie ukrywam ze była nowa ale kiepskiej jakości) albo jest pęknięta głowica Może się ktoś wypowiedzieć w tej sprawie czy jest to możliwe? Olej jest ok zadnego "majonezu" Uzupełnie dane auta Rover 414 16v seria K 97 rok
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 25, 2010 17:51   

gerus wejdź na główną stronę Roverków i kliknij na "Porady nt. eksploatacji". Jest tam szczegółowo opisany układ chłodzenia w silnikach serii K. Posiłkując się nim sprawdź, czy wszystkie węże masz dobrze podłączone i odpowietrz dla pewności sam układ chłodzenia.

Następnie sprawdź termostat - czy otwiera się na tzw. duży obieg - najlepiej po kilku (dla pewności 10) minutach pracy silnika dotknąć węży dochodzących do chłodnicy. Są gorące - jest OK. Kolejna sprawa - wentylator chłodnicy. Najlepiej odepnij czujnik temperatury - kolor brązowy (znajduje się na kolanku, które jest w dość bliskim sąsiedztwie kopułki) i uruchom silnik. Wentylator powinien się kręcić. Na koniec pozostaje kwestia wymiany korka w zbiorniczku wyrównawczym.

Jeżeli w płynie chłodniczym nie masz oleju, w oleju płynu, auto nie kopci na biało i nie ubywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym to uszczelka powinna być ok.
 
 
gerus 



Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 11
Skąd: kraj



Wysłany: Wto Maj 25, 2010 19:25   

Silnik pracował dość długo Sprawdzaliśmy węże były gorące Sprawdzaliśmy tez wentylator jest ok Jest dla mnie niezrozumiałe skąd bierze sie powietrze w układzie skoro jest odpowietrzany A jakie ma zadanie zaworek w korku, może jest zatkany?
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 25, 2010 19:32   

Odprowadza nadmiar ciśnienia w układzie
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Maj 25, 2010 21:10   

i też utrzymuje odpowiednie ciśnienie, by płyn nie wrzał przy temperaturze 112-130 stopni, bo to jest jeszcze przed czerwonym polem
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
gerus 



Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 11
Skąd: kraj



Wysłany: Wto Maj 25, 2010 21:28   

No to juz troche sie dowiedziałem chyba zacznę od korka Dzięki koledzy za pomoc
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Nagłe skoki temperatury
Rover420 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 33 Wto Gru 08, 2015 00:44
Caroline
Brak nowych postów [R414i 1,4 98r]Szarpanie podczas jazdy i skoki temperatury
ale3ka Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Kwi 26, 2010 11:56
china22
Brak nowych postów [R400 1,6 98'] skoki obrotów - czy to normalne
ascaris Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sob Lip 31, 2010 16:54
greg-si
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r400] Czujnik temperatury
godzu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Lut 22, 2014 17:50
Adrian
Brak nowych postów [R400] - czujnik temperatury
michalek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sob Maj 19, 2012 22:20
bizon



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink