Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 SDI 1998] dziura w kolektorze ssącym?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:10
[R400 SDI 1998] dziura w kolektorze ssącym?
Autor Wiadomość
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Czw Maj 27, 2010 20:45   [R400 SDI 1998] dziura w kolektorze ssącym?

hey.. zauważyłem że od spodu tej śruby ucieka mi powietrze.. jak się przygazuje to dosyć mocno.. poza tym odrobinki oleju znajdującego się tam są wydmuchiwane na pompę wtrysków i okolice.. pytanie - czy zrobiła mi się tam dziurka i trzeba ją zaspawać czy może jest to tak specjalnie zrobione żeby nadmiar powietrza czy właśnie olej miały którędy być usuwane?
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 27, 2010 20:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 27, 2010 20:47   

jak dla mnie to kolektor ssący powinien być przedewszystkim cały a potem suchy i nic nie powinno się przez niego wydostawać
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Czw Maj 27, 2010 20:50   

jak dla mnie też, ale żeby był suchy to musiałbym turbinę regenerować - koszty wysokie a nie ma na razie takiej potrzeby. po drugie - zanim zaspawam tą dziurkę to chcę się upewnić, żebym potem nie wiercił na przykład ;-)
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
przemek199 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 135
Skąd: Wołów



Wysłany: Czw Maj 27, 2010 20:59   

Witam!
Widze, ze u Ciebie ktos wstawil na stale szpilke i oslone silnika przykrecasz nakretką? U mnie tez ten problem jest bo zepsul mi sie gwint no i sruba zostala i rozwiercalem i przewiercilem na wylot... zrobilem gwint i jak mam sciagnieta oslone to tez mi tedy dmucha a jak zakladam oslone to podkladam gumowa uszczelkę i mocno dokrecam i nic nie syczy... moze byc slabszy jak bedzie mocno dmuchalo bo turbina traci cisnienie... tak juz trzeba jakos z tym zyc...A ze masz tam olej to zalezy ile jesli zbyt wiele nie dolewasz to sie nie martw a jak juz sporo to turbinka umiera... Ale w sumie dobry pomysl mi podsuneles zeby wkrecic tu szpilke tak jak masz na jakis dobry klej:D. domysla sie ktos czy to da rade? Pozdro!


PS: do tego chyba przykrecasz oslone nie??? Chyba we wszystkich tak jest...
 
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Czw Maj 27, 2010 21:12   

hehe nawet nie wiedziałem że to jakaś przeróbka.. widocznie poprzedni właściciel coś takiego wymyślił. na widoczną szpilkę na zdjęciu zakładam pokrywę silnika i potem idzie nakrętka z podkładką. przemek199, rozwiałeś moje wątpliwości, jadę w najbliższym czasie zaspawać tą dziurkę, bo powietrze ucieka i tak jak napisałeś - turbina jest osłabiona. poza tym wkurza mnie to że cały czas ten olej tamtędy ucieka i brudzi wszystko naookoło. co do turbiny to oleju nie dolewałem ani razu - tylko od wymiany do wymiany. więc śladowe ilości muszą tamtędy uciekać.. dzięki Przemek!
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
Ostatnio zmieniony przez damiansz Czw Maj 27, 2010 21:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
przemek199 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 135
Skąd: Wołów



Wysłany: Czw Maj 27, 2010 21:13   

Nie ma sprawy po to tu jestesmy zeby sobie pomagac :grin: Pozdro!
 
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Czw Cze 03, 2010 19:04   

kurcze, dziura zaspawana w specjalistycznym zakładzie spawającym aluminium, wąż od IC też wymieniłem bo tamten był łączony na rurkę po pęknięciu, ale niestety problem nadal jest...:

samochód stracił moc, a jadąc przy obrotach 1,9tys i wyżej wydaje mi się że słyszę uchodzące gdzieś powietrze. przyspieszanie przy obrotach do 1,9tys jest OK, ale powyżej nie ma zdecydowanego ciągu jaki był kiedyś.

pomóżcie proszę gdzie szukać przyczyny..

(czy z alternatora przy przygazowaniu leci powietrze? bo u mnie tak jest i nie wiem czy to normalne..)
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Czw Cze 03, 2010 19:33   

Sprawdź układ wydechowy. U mnie było podobnie, syczało a nie chciało jechać. Okazało się, że pęknięta była rura zaraz za kolektorem wydechowym. Tłumikarz pospawał i wszystko wróciło do normy.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Pią Cze 04, 2010 15:44   

ok, dzieki za podpowiedź, jutro postaram się to sprawdzić i dam znać..

[ Dodano: Pią Cze 04, 2010 15:44 ]
hey.. bylem dzisiaj u mechaniora no i ten powiedział że turbina nie chodzi ;-( sterownik się nie rusza no i trzeba zostawić mu samochód, on musi turbinę wyjąć i zobaczyć o co chodzi.. wszystko byłoby spoko, tylko że samochód mi jest potrzebny codziennie a poza tym boję się że turbina będzie do wymiany/regeneracji co wiadomo - nie kosztuje mało.. jeździć się da, tyko jest po prostu widoczny spadek mocy..
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [rover 45]stuki w kolektorze ssącym???
dawidek126 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pią Mar 16, 2012 09:27
dawidek126
Brak nowych postów [R420] Coś tutaj brakuje w kolektorze ssącym
zbikmz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Lip 22, 2008 20:32
Gość
Brak nowych postów [R416] Co to może cykać w kolektorze ssącym?
Lechos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Lip 15, 2007 20:56
AndrewS
Brak nowych postów [R400 1.4 97] płyn chłodniczy w kolektorze po przepustnicę
[SOLVED] normalne, awaria uszczelki, czy pęknięty kolektor
Mario82 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Wrz 20, 2009 15:34
Mario82
Brak nowych postów [R400 SDI 1998] zapowietrza się?
damiansz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 78 Nie Kwi 22, 2012 12:00
pgrad



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink