Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 620 TI chip lub turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 620 TI chip lub turbo
Autor Wiadomość
Smoke 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 17
Skąd: Okolice Rzeszowa



Wysłany: Sob Maj 29, 2010 10:48   Rover 620 TI chip lub turbo

Witam, mam do Was pytanie zastanawia mnie czy mając samochód z gazem sekwencyjnym można zchipować bądź zwiększyć ciśnienie/doładowanie turbo?? Póki co samochód jeździ wyśmienicie oraz spala max 10l gazu i ciekawi mnie czy po wykonaniu jednego z podanych zabiegów auto lepiej by jechało zachowując dot. spalanie i właściwości.?
Pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 29, 2010 10:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sob Maj 29, 2010 15:15   

Generalnie można bez większych problemów, jeśli tylko mechanika auta na to pozwala. Co do gazu, to po ewentualnych zmianach będzie konieczna regulacja instalacji gazowej, a nawet być może wymiana elementów na mocniejsze tak aby bezproblemowo obsłużyły dodatkową moc.
Smoke napisał/a:
ciekawi mnie czy po wykonaniu jednego z podanych zabiegów auto lepiej by jechało zachowując dot. spalanie i właściwości
Zależy co w aucie będzie zmieniane, ale podejrzewam, że beż ponownej regulacji się nie obejdzie. Tylko uczulam jak nie chcesz stracić czasu i nerw, jedź z tą instalacją do fachowca, a nie do montera od gazu.
Adresy specjalistów z twojego rejonu znajdziesz na lpg-forum.pl
 
 
 
Smoke 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 17
Skąd: Okolice Rzeszowa



Wysłany: Sob Maj 29, 2010 17:11   

Dzięki za odp. miałbym jedną prośbę gdybyś mógł ( o ile jesteś zarejestrowany na forum lpg )skopiować adresy specjalistów od lpg i wkleić w temat.
Z góry dziękuje.
Pozdrawiam.
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sob Maj 29, 2010 17:50   

Napisałem posta. Jak ktoś się odezwie to dam znać.
 
 
 
Smoke 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 17
Skąd: Okolice Rzeszowa



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 20:02   

Hej i jak odezwał się ktoś? Wystarczy mi jeden a dobry specjalista do 100km do Rzeszowa.
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Pon Maj 31, 2010 21:23   

Niestety nie. Milczą jak zaklęci. :/
 
 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Pią Cze 04, 2010 02:26   Re: Rover 620 TI chip lub turbo

Smoke napisał/a:
Witam, mam do Was pytanie zastanawia mnie czy mając samochód z gazem sekwencyjnym można zchipować bądź zwiększyć ciśnienie/doładowanie turbo?? Póki co samochód jeździ wyśmienicie oraz spala max 10l gazu i ciekawi mnie czy po wykonaniu jednego z podanych zabiegów auto lepiej by jechało zachowując dot. spalanie i właściwości.?
Pozdrawiam.

Zwiększenie mocy wiąże się ze zwiększeniem spalania. A zagazowany silnik chipować i podkręcać turbo? Długo na nim nie pojeździsz.
_________________
desperado67
 
 
 
Smoke 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 17
Skąd: Okolice Rzeszowa



Wysłany: Pią Cze 04, 2010 16:36   

Akurat jeśli chodzi o chip to nie zwiększa spalania a za to odczucie mocy i momentu znaczne ;)
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Cze 04, 2010 22:03   

Smoke napisał/a:
Akurat jeśli chodzi o chip to nie zwiększa spalania a za to odczucie mocy i momentu znaczne ;)

Absolutnie nie. Tuning polega za zwiększeniu doładowania, więc musi mieć więcej paliwa, inaczej mieszanka będzie zbyt uboga.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 04, 2010 22:57   

Konix napisał/a:
Tuning polega za zwiększeniu doładowania, więc musi mieć więcej paliwa, inaczej mieszanka będzie zbyt uboga.

A świstak siedzi...
Poczytaj chłopie trochę bo takie herezje forum zniesie ale nie ludzie tutaj...
Czyli furki NA nie podlegają tuningowi :) Fajnie :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Smoke 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 17
Skąd: Okolice Rzeszowa



Wysłany: Sob Cze 05, 2010 07:23   

Kolego miałem Vectre B 2.0 DTI 101KM przed chipem paliła mi 6L i po chipie paliła mi 6L a dużo bardziej korzystałem z mocy której choć dużo nie dostałem ( ok 18KM) to czuć było i to bardzo :wink:
Także jeśli ktoś wie lub robił chip tuning w samochodzie na gaz proszę o odp. czy było to na gazie odczuwalne i nie przyczyniło się do kłopotów w pracy na gazie.
Pozdrawiam :smile:
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Cze 05, 2010 08:53   

Cytat:
A świstak siedzi...
Poczytaj chłopie trochę bo takie herezje forum zniesie ale nie ludzie tutaj...
Czyli furki NA nie podlegają tuningowi Fajnie


Można zrobić znacznie więcej niż samo podniesienie doładowania, tylko po co kombinować w turbo z takimi pierdołami jak w N/A. W serii T, 30KM można dołożyć samym kontrolerem doładowania i akurat o to tutaj chodzi. Temat ma tytuł chip lub turbo, więc wymianę wałków, kolektorów, obróbkę głowicy i wiele innych możliwości pomijamy.
Smoke napisał/a:
miałem Vectre B 2.0 DTI 101KM przed chipem paliła mi 6L i po chipie paliła mi 6L

To nie jest diesel, który jeździ na ubogiej mieszance. Ilość paliwa musi odpowiadać ilości powietrza, jeśli paliwa jest za mało, to bardzo wzrasta temperatura spalania i mogą się tłoki roztopić. Większa moc musi więcej spalić.
 
 
Smoke 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 17
Skąd: Okolice Rzeszowa



Wysłany: Sob Cze 05, 2010 09:34   

W takim razie kolego co Byś Ty zaproponował ? Nie chodzi o v max a o jeszcze większą elastyczność. Zależy mi żeby nadal chodził bardzo dobrze na gazie i żeby spalanie drastycznie nie wzrosło.
Czekam na propozycje oraz z góry dziękuje za dot. odp. :smile:
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Cze 05, 2010 10:15   

Manual boost controler + manometr i ustawić stałe doładowanie 0,8 bara (można dać 1 bara, ale lepiej nie więcej). Zyska sporo w średnim zakresie i trochę na wysokich obrotach. Do 2500 obr spalanie powinno być identyczne jak teraz. Jak masz trochę zapasu na instalacji gazowej nie będzie problemu, ewentualnie regulacja. I nie zapominaj o łożyskach w skrzyni biegów.
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sob Cze 05, 2010 12:33   

desperado67 napisał/a:
A zagazowany silnik chipować i podkręcać turbo? Długo na nim nie pojeździsz.


Heh! uwielbiam takie mądrości. Rozwiń kolego swoją myśl bo nie rozumiem? Czy to tyczy się tylko Roverkowej serii T, czy wszystkich? Bo ja znam przykłady, gdzie ludzie z powodzeniem podkrecają VW 1.8T i montują w nim gaz a wszystko hula jak ta lala.....
 
 
 
Smoke 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 17
Skąd: Okolice Rzeszowa



Wysłany: Sob Cze 05, 2010 14:09   

Ok dzięki bardzo za pomoc. Jak Byś mógł jeszcze powiedzieć gdzie i za ile takie coś kupić/zrobić??
Można np. zwiększyć samo ciśnienie turbiny (podkręcić ją )?
Najbardziej by mi zależało na chipie gdyż mam osobę która robi takie coś.
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Cze 05, 2010 21:52   

Kupić można prawie w każdym sklepie z gratami do tuningu, MBC 50-200zł, wskażnik ciśnienia doładowania 150-3000zł, trochę wężyków i opasek. Zakłada się to właśnie po to żeby podkręcić turbinę. Tego się nie chipuje, jak fabryczny komputer przestaje wyrabiać zakłada się inny i ustawia, ale do tego trzeba zmienić pół silnika na wytrzymalsze części. Kosztuje to dużo i pali bardzo dużo, chyba nie o to Ci chodzi.
 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Czw Cze 10, 2010 02:34   

Konix chipuje sie chipuje. Co do reszty masz racje. Same tłoki i korbowody to wydatek
około 5.000zł. Co do spalania przy normalnej jeździe spalanie minimalnie sie zmieni ale przy cieżkiej nodze 12 - 15 litrów benzyny to norma przy ekstremie nawet 18-20l.
_________________
desperado67
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Cze 10, 2010 16:08   

Konix napisał/a:
Kupić można prawie w każdym sklepie z gratami do tuningu, MBC 50-200zł, wskażnik ciśnienia doładowania 150-3000zł, trochę wężyków i opasek. Zakłada się to właśnie po to żeby podkręcić turbinę. Tego się nie chipuje, jak fabryczny komputer przestaje wyrabiać zakłada się inny i ustawia, ale do tego trzeba zmienić pół silnika na wytrzymalsze części. Kosztuje to dużo i pali bardzo dużo, chyba nie o to Ci chodzi.


dokładnie tak w ten komputer nic sobie nie wgrasz... powyżej 0,86 bara komputer przestaje obsługiwać i się blokuje rozwiązaniem jest jakaś świnia smt6,7 lub ecu master. Z tymi zmianami w silniku to tak spokojnie 1 bar u mnie chodzi już ponad rok a EGT jest na przyzwoitym poziomie wiec na 1,2 się można nawet pokusić :) ten silnik jeśli nikt w nim nic nie grzebał albo nie przegrzał to na prawdę dobra mocna konstrukcja bardziej trzeba uważać na skrzynie i sprzęgło bo takie doładowanie już je boli... Co do spalania miasto przy spokojnej ale nie zamulonej jeździe 11-12 szybszej 12-14L później wiadomo i 20+ pociągnie.

desperado67 napisał/a:
chipuje sie chipuje. Co do reszty masz racje. Same tłoki i korbowody to wydatek
około 5.000zł. Co do spalania przy normalnej jeździe spalanie minimalnie sie zmieni ale przy cieżkiej nodze 12 - 15 litrów benzyny to norma przy ekstremie nawet 18-20l.


bez przesady koszt nowych korb z tłokami Woessnera to jakieś 3,5k tylko po co? czym chcesz tam dmuchnąć 1,5-2 bara? chyba nie T25...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Smoke 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 17
Skąd: Okolice Rzeszowa



Wysłany: Pią Cze 11, 2010 16:40   

Dzięki wielkie za odp.
W takim razie jak coś to w przyszłości wybór padnie tylko i wyłącznie na chip. Najtańszy a przyrost ok 20% :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 17:53
kasjopea
Brak nowych postów Rover 220 SDi chip
Raptile Tuning mechaniczny 10 Nie Lip 27, 2008 22:57
kaczmarres
Brak nowych postów D-Chip Rover 600
Pytanie
danterape Tuning mechaniczny 16 Pią Lis 23, 2007 18:20
orzech
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi rover 25 Chip Tuning Box
simon88 Tuning mechaniczny 1 Sob Kwi 07, 2012 08:22
Adrian
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ i ] czy w rover 414i jest chip?
funio555 Tuning mechaniczny 4 Pon Lip 29, 2013 08:24
greg-si



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink