Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 16v '98 r.] Jak odpowiednio przyspieszac
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 10:55
[R214 16v '98 r.] Jak odpowiednio przyspieszac
Autor Wiadomość
Radek001 



Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Cze 06, 2010 13:29   [R214 16v '98 r.] Jak odpowiednio przyspieszac

Zaczalem ostatnio zastanawiac sie nad tym jak odpowiednio przyspieszac moim Roverkiem 214. Z jednej strony wiadomo... ecodriving i oszczedzanie paliwa, a z drugiej strony czasem trzeba wycisnac z samochodu troche mocy.

Ostatnio na youtube zobaczylem kilka filmikow gdzie 214 przspiesza jak rakieta, tyle tylko, ze kierowcy zyluja silnik do okolicy 7 tys. obrotow. Zastanawiam sie tylko czy to bezpieczne dla silnika. Na tym forum juz kilka razy spotkalem sie z opinia, ze nawet takie krotkotrwale zylowanie silnika moze doprowadzic do HGF-u, jezeli bedzie sie mialo pecha.

No i swoja droga - czy w waszych 214 tez macie wrazenie, ze przy niskich obrotach samochod jest dosc ospaly, czy to tylko moje wrazenie? Zazwyczaj zmieniam biegi przy 2,5 tys. przy spokojnej jezdzie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 06, 2010 13:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 06, 2010 13:36   

Radek001 napisał/a:
Zastanawiam sie tylko czy to bezpieczne dla silnika. Na tym forum juz kilka razy spotkalem sie z opinia, ze nawet takie krotkotrwale zylowanie silnika moze doprowadzic do HGF-u, jezeli bedzie sie mialo pecha.

Na zimnym bankowo go zamordujesz, a jak jest rozgrzany mmmm :twisted: to te motory kochają obroty, niestety portfel już nie :wink: bo w baku wir się robi

[ Dodano: Nie Cze 06, 2010 13:34 ]
ecodriving mówi że trzeba dynamicznie sie gazem posługiwać i jak najszybciej wbić jak najwyższy bieg a co za tym idzie uzyskać optymalna prędkość jazdy

[ Dodano: Nie Cze 06, 2010 13:36 ]
testowałem na R75 i mimo że komp pokazywał chwilowe zużycie przy takim starcie ogromne 25-35l/100 to i tak suma sumarum wychodziło oszczednie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Cze 06, 2010 13:49   

ja swoja kserie 1,6 cisne do odcinki
na gazie mam ustawione odciecie rowno na 7 k rpm, nauczylem sie wylapywac moment odciecia i wrzucam nastepny bieg "tuz przed" generalnie na gazie lepiej mi gora pracuje ale na benie tez jest ok
ten silnik ma wyrazny wzrost momentu obr, przy okolo 4,5-5 k rpm i powyzyej tej wartosci naprawde fajnie ciagnie
aha
ja swojego paluje takze na zimno ( z tym ze tak naprawde nagrzewa sie w ile? max 2 minuty, nawet zima jest to bardzo szybkie ) - glowicy jeszcze nie robilem - silnik ma aktualnie 172 k km z czego okolo 60 k km pode mna - spalanie gazu 10 do 15 l litrow przy bardzo szybkiej jezdzie z klima wlaczona
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Radek001 



Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 65
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Cze 06, 2010 18:05   

No a jak z tym przyspieszaniem na niższych obrotach? To na tyle normalne, żeby się nie przejmować, czy raczej w jakimś tam stopniu powinienem się martwić. A jak już martwić to co sprawdzić... co może powodować gorsze parametry przyspieszenia?
 
 
GrandMagic 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 42
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Nie Cze 06, 2010 19:37   

Jak kupowałem Roverka to poprzedni właściciel powiedział mi jedno piękne zdanie na temat tych autek " Kolego pamiętaj, te autka kochają wysokie obroty":) i miał świętą racje:P Jesli chcesz coś bardzo sprawdzic to wymień filtry to jest jedną z pierwszych rzeczy, która powoduje zamulenie. Pozdrawiam:)
 
 
 
Rafi200 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 82
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Cze 06, 2010 20:17   

Cytat:
No a jak z tym przyspieszaniem na niższych obrotach? To na tyle normalne, żeby się nie przejmować, czy raczej w jakimś tam stopniu powinienem się martwić.


Silniki 16V mają to do siebie,że na niskich obrotach "słabo" ciągną.One dobrze się czują powyżej 4 tyś.Jeśli chcesz poświrować to na takich obrotach musisz go kręcić.Ale niestety za tym idzie większe spalanie...
_________________
Moc jest bogiem,prędkość nałogiem,nitro zabawą,a turbo podstawą...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r214si 97'] Czy to sprzęgło? Nie chce przyśpieszać...
Nie chce przyśpieszać ...
coldmanns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Mar 09, 2009 16:11
zouza
Brak nowych postów [R200 1.4i 97r.] Auto nie chce przyspieszać, brak dynamiki.
fr0sch Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Kwi 25, 2008 14:49
fr0sch
Brak nowych postów [R214]Gdzie zdobyć korektor siły hamowania do R214 z ABS
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Sie 25, 2016 13:42
Aful89
Brak nowych postów [R214]felgi do R214
davidp Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Nie Sty 08, 2012 20:24
Zlotowa
Brak nowych postów [r214 i 97 r]
pisk z kola ??
najnowszy85 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Gru 07, 2007 22:15
przemo285



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink