Forum Klubu ROVERki.pl :: [R All K -series] uszczelka pod głowicą, HGF
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:17
[R All K -series] uszczelka pod głowicą, HGF
Autor Wiadomość
diabliz 



Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: Białystok



  Wysłany: Pon Cze 07, 2010 17:11   [R All K -series] uszczelka pod głowicą, HGF

Witam

Interesuje mnie zakup Rover 45 albo MG ZS. Stoję nad problemem wyboru silnika. Diesel czy benzyna. Byłem zdecydowany na benzynę, ale czytałem sporo o HGF i trochę się zniechęciłem. Wymiana jest droga i sporo osób właśnie takie auta z tą wadą chce sprzedać. Moje pytania to:

1. Czy problem HGF jest rozwiązany w późniejszych modelach rovera np od roku 2005? Nowa buda
2. Rozumiem ze problem dotyczy Rovera i MG?
3. Czy są jakieś wersje silnikowe do których ten problem nie dotyczy? n., 1,8
4. Czy HGF jest nieuniknione wraz z rosnącym przebiegiem auta. Np wymiana co jakiś okres. Tak samo jak pasek rozrządu?
5. Chyba są jakieś uszczelki metalowe które raz się montuje i problem jest załatwiony?
6. A może jednak diesel? Są z większym przebiegiem głośniejsze ale tak samo awaryjne?

:)
Ostatnio zmieniony przez thef Pon Cze 07, 2010 23:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 07, 2010 17:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Cze 07, 2010 18:10   

1. Hgf to awaria uszczelki pod głowicą co jest spotykanew każdej marce nie tylko Rovera. Fakt faktem że w R zdarza się to częściej przez udziwniony układ chłodniczy ale jeśli dbasz o samochód i przestrzegasz kilku zasad to nic się złego nie stanie. Ja sprowadziłem R200 97 z Włoch jeżdże nim już prawie rok i jakoś HGF'a nie widze i nie zanosi się. Wystarczy pamiętać o kilku zasadach.

2. Problem dotyczy aut z silnikami K-Series

3. Ponoć wersja 2.0 Turbo w benzynie jest odporna na HGF.

4.Jak pisałem jak dbasz tak masz

5. Rover wypuścił nowy rodzaj uszczelek który miał zapobiegać HGF'owi. Są one właściwie wzmocnione

6. Wiesz z dieslami jak jest zimą?! Twój wybór.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Cze 07, 2010 18:18   

HGF nie wynika wprost z układu chłodzenia tych silników, który zaiste, już bardziej powydziwiany być nie mógł, a z rodzaju zastosowanej uszczelki podgłowicowej oraz samego sposobu łączenia głowicy z blokiem, a w zasadzie, łączenia wszystkich głównych elementów silnika cienkimi i długimi śrubami, które w trakcie eksploatacji silnika, po prostu się wyciągają, pomniejszając docisk głowicy do bloku, co powoduje rozszczelnianie się tego połączenia z racji samej uszczelki, która jest typu tzw. bezazbestowego i podczas dokręcania ww. śrub, nie "siada" prawie zupełnie, jej sprężystość i ugięcie jest znikome, czego sumarycznym efektem jest relatywnie szybkie, względem "normalnych" silników powstawanie defektów tego połączenia.

Gdyby zastosować tam "zwykłą" uszczelkę, która ulega zgnieceniu przy dokręcaniu głowicy oraz masywniejszych, grubszych i krótszych śrub, to te silniki byłby trwałe i niezawodne, jakoże są nowoczesne i wykonane z porządnych materiałów.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Pon Cze 07, 2010 18:22   

Vesper416 napisał/a:
3. Ponoć wersja 2.0 Turbo w benzynie jest odporna na HGF.

Bo to juz nie K-seria.
Oczywiście K-seria to nic strasznego a daje duuużą frajdę z jazdy bo fajnie się kręci. Poza tym HGF to nic strasznego i raz naprawiony ale solidnie i z głową pozwala o sobie zapomnieć :wink:
Poza tym wydaje mi się, że w R45 i MG ZS ten problem chyba już rzadziej występuje. Może przez to mają minimalnie mniejszą moc niż w tych troszkę starszych modelach.
 
 
diabliz 



Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Cze 07, 2010 18:35   

Vesper416 napisał/a:
1. Hgf to awaria uszczelki pod głowicą co jest spotykanew każdej marce nie tylko Rovera. Fakt faktem że w R zdarza się to częściej przez udziwniony układ chłodniczy ale jeśli dbasz o samochód i przestrzegasz kilku zasad to nic się złego nie stanie. Ja sprowadziłem R200 97 z Włoch jeżdże nim już prawie rok i jakoś HGF'a nie widze i nie zanosi się. Wystarczy pamiętać o kilku zasadach.



Jak sprawdzić czy dane model ma HGF, i jak się przed nim uchronić? Jakie jest tych kilka zasad :P
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Cze 07, 2010 18:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 07, 2010 18:57   

diabliz napisał/a:
Jak sprawdzić czy dane model ma HGF, i jak się przed nim uchronić?

Jest wiele objawow ale w zaleznosci od miejsca uszkodzenia nie wszystkie musza wystapic. Ale podstawowymi sa: woda w oleju, majonez pod korkiem oleju, olej w zbiorniku wyrownawczym, bialy dym z wydechu.
diabliz napisał/a:
Jakie jest tych kilka zasad

Przede wszystkim nie mozna go krecic na zbyt wysokie obroty na zimnym silniku.
A tak opza tym nie przegrzac silnika np przez brak plynu chlodniczego oraz nie wlewanie go na goracym silniku.

[ Dodano: Pon Cze 07, 2010 18:57 ]
diabliz napisał/a:
A może jednak diesel? Są z większym przebiegiem głośniejsze ale tak samo awaryjne?

Ponoc seria L nie jest narazona na HGF a ja w dieslu 2.0 mialem
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Cze 07, 2010 19:03   

częste kontrole układu chłodzenia. Trzeba często sprawdzać czy nam płynu nie ubywa. Czy na ciepłym silniku węże są twarde czy chłodnica równo nagrzana, czy wąż dolny się nagrzewa. Sprawdzanie poziomu oleju.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Pon Cze 07, 2010 20:11   

bizon napisał/a:
Ponoc seria L nie jest narazona na HGF a ja w dieslu 2.0 mialem

bo w Kserii po prostu to częściej występuje, ale w dosłownie kazdym silniku może wydmuchać uszczelkę pod głowicą.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 07, 2010 20:32   

macikd napisał/a:
bo w Kserii po prostu to częściej występuje, ale w dosłownie kazdym silniku może wydmuchać uszczelkę pod głowicą.

Wiem o tym, to byla odpowiedz do kolegi diabliz, ktory rozwaza kupno diesla liczac ze tam ten problem nie wystepuje
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Cze 07, 2010 20:38   

Vesper416 napisał/a:
6. Wiesz z dieslami jak jest zimą?! Twój wybór.


Dobry filtr podgrzewany od VW i sprawne świece żarowe i można na Syberię jechać :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Cze 07, 2010 20:54   

Remi55 napisał/a:
Vesper416 napisał/a:
6. Wiesz z dieslami jak jest zimą?! Twój wybór.


Dobry filtr podgrzewany od VW i sprawne świece żarowe i można na Syberię jechać :mrgreen:


Ja nic nie mam do diesli jako silników raczej chodzi o rope. Ja pamiętam zimą ile ludzi pisało non stop na temat jakośći polskiej zimowej ropy i co potem się działo z samochodami...

Benzyna to zawsze benzyna jak masz sprawną elektrykę WN to odpali przy -50
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Cze 07, 2010 21:08   

Vesper416, Wiem wiem :mrgreen: Ja pamietam jak mi przy 26°C filtr przymarzł i sobie w tedy myślałem szkoda ze nie mam benzyny :razz:

Jak tak powiem bo cichu ze przymierzam sprzedać tego klekota i kupić coś w benzynie i gaz wsadzić :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [1.8 K-series] Miska olejowa - jest uszczelka?
Mad Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Czw Kwi 02, 2020 07:15
dawidd
Brak nowych postów [seria K 416 98r] uszczelka pod głowicą
rover416 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Pon Mar 31, 2008 23:07
sTERYD
Brak nowych postów [G-series] Diesel G-series CommonRail
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 26 Pią Sty 30, 2015 23:43
Remigiusz
Brak nowych postów [Seria k] Głowica serii K vs głowica VVC
damianz11 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Nie Lut 14, 2010 14:59
secio
Brak nowych postów [R All K-series]
Pytanie co do Oleju/Śilnika
kolin Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Sro Lut 13, 2008 16:46
hoosar



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink