jaki kolor kabla wchodzi do kompa od klimy który ma znaczenie na podwyżesznie obrotów ?
I z czym to się je chodzi mi o to gdzie on biegnie i jak ?(od kompa do kąd)
Jak idzie połączenie z konsoli ?
Przez jakiś przekaźnik ? czy cuś ?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
dopasowałem już wszystko tak jak należy ale teraz mam dziwny problem... wentylator wody cały czas chodzi... czy auto zapalone czy zgaszone wentylator chodzi...
nie mogłem się nigdzie pomylić bo sprawdzałem wszystko 3 razy zanim zamontowałem...
bardzo proszę kogoś o pomoc zastanawiam się czy czasem przekaźnik nie jest walnięty... powiem jedno... ręce opadają...
[ Dodano: Sob Cze 12, 2010 23:03 ]
chyba jest już ok.
nie wiem ale teraz wentylator już nie chodzi dziś nawet autem śmigałem i nie ma żadnych zakłóceń. Zastanawiałem się czy czasem nie jest coś skopane i odpiąłem tą kostkę od temperatury wody i wentylator zaczął chodzić (a jest podłączony na kablach od klimatyzacji) więc raczej jest ok.
sprężarki jeszcze nie uruchamiałem bo nie wiem czy na sucho jej się nic nie stanie nie znam się aż tak dobrze być może w przyszłym tygodniu pojadę na szczelność i nabicie i powiem czy wszystko jest ok
Przy zakładaniu założyłem nowe oringi koszt niewielki ale zawsze coś... jedna osoba mi powiedziała że mogłem posmarować trochę smarem jeszcze i tak szczerze nie wiem czy to dobry pomysł czy nie... pomogłem sobie małym ściskiem skręciłem że ładnie wlazło i śrubeczkę paluszkami dokręciłem potem kluczykiem poprawiłem troszkę nie za mocno żeby gwintu nie zerwać... wydaje mi się że to najlepszy pomysł niż dociąganie samą śrubą wtedy mógłbym raczej gwint zerwać...
_________________ mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy
Matius, jeżeli oringi składałes na sucho to bardzo możliwe, że je ścięło podczas skręcania. Jeżeli to były nowe oringi koloru czarnego to tym bardziej nie wierzę że to będzie szczelne.
Przy zakładaniu założyłem nowe oringi koszt niewielki ale zawsze coś.
Ale pamiętałeś ,że oringi w klimatyzacji nie sa takimi zwyczajnymi. Muszą być odporne na czynik. Przeważnie dla odróżnienia mają inne kolory ( np fioletowy w VW spotkałem ) ale zdarzają się też czarne jak np w moim roverze.
Oringi do klimy są inne (nie tylko z koloru), przede wszystkim są z innego materiału wykonane.
Test szczelności wykonany automatyczną maszyną da się przejść nawet z uszkodzonym oringiem. Prawdziwy test szczelnosci to nabicie instalacji azotem do 15-20barów i potem pojeździć tak kilka dni i sprawdzić czy coś ubyło.
Natomiast oryginalne oringi o ile tylko nie były ścięte będa na pewno lepsze od nowych uniwersalnych.
zakładałem chyba zielone (koleś powiedział że do klimy specjalne) myślałem żeby dać trochę smaru albo coś ale i tak skręciłem na sucho... hmm... jeszcze nie ładowałem bo nawet autem nie śmigam teraz bo nie mam czasu...
PS. jak wyciągałem klimę z dawcy to były oringi czarne a klima w środku jeszcze była i musiałem spuszczać więc jedno drugie wyklucza że czarne też trzymały. (chyba że jakieś czarne do klimy specjalne były).
_________________ mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy
Test szczelności wykonany automatyczną maszyną da się przejść nawet z uszkodzonym oringiem. Prawdziwy test szczelnosci to nabicie instalacji azotem do 15-20barów i potem pojeździć tak kilka dni i sprawdzić czy coś ubyło.
Natomiast oryginalne oringi o ile tylko nie były ścięte będa na pewno lepsze od nowych uniwersalnych.
Jadę w przyszłym tygodniu na kontrolę szczelności.
A same oringi były w idealnym stanie więc jestem dobrej myśli.
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon Sie 23, 2010 21:01
Mam problem z wentylatorem chłodnicy. Nie włącza się w ogóle. Jak odepnę czujnik temperatury to załącza się tylko ten od klimy a ten od wody ani drgnie. Wiatrak jest sprawny bo podpiąłem na krótko z akumulatora i się zakręcił. Klima sprawna, działa, fajnie chłodzi, tylko ten wiatrak mnie niepokoi. Instalacja jest raczej dobrze podpięta.
Zastanawia mnie jedna rzecz. Przy wpinaniu się w komputer musiałem wypiąć jeden kabelek i zostawić go luzem. Jest to żółty kabelek, który był we wtyczce na 6 miejscu. Nie mogę znaleźć w RAVE od czego on jest. Może ktoś kto montował fabryczną klimę pomoże?
Może trzeba się wlutować w ten kabelek i zostawić go tam gdzie był?
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
Po pierwsze trzeba sprawdzić czy na wtyczce jest napiecie. U mnie cos we wtyczce nie stykało i po wyczyszczeniu poszło. Oczywiście na wtyczce od wiatraka.
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto Sie 24, 2010 20:28
No właśnie na schematach nie ma tego kabelka ale jak się wejdzie opis wtyczek to jest rozpisany każdy pin i jaki kabelek do tego wchodzi. Kod 11 przy opisie to klima, 12 bez klimy a bodajże 71 to K-seria.
Dziwny jest ten RAVE, skoro przy opisie wtyczek są kabelki to czemu nie ma tego na schematach? Przecież na pewno za coś ten kabelek odpowiada.
Chyba zaryzykuje i wlutuje się w ten kabelek i podłącze.
Niestety gdy kupiłem klimę to miałem całą wiązkę elektryczną ale z uciętą wtyczką od kompa. Gdyby była cała to bym doszedł do tego.
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum