Forum Klubu ROVERki.pl :: [ r200 ] klimatyzacja aż czt tylko mały problem? :)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 10:02
[ r200 ] klimatyzacja aż czt tylko mały problem? :)
Autor Wiadomość
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 11, 2010 09:06   

Myśle że dobrze ! ale to tylko moje domysły.
Pozatym fotorelacja ! i zdjecia silnika muszą być :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 11, 2010 09:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Cze 11, 2010 09:15   

Cytat:
Robiłem zdjęcia przy demontażu wszystkiego, więc mogę jutro dać jakiegoś linka do nich jak ktoś jest chętny, bo jest na nich wszystko.
To ja bardzo chętnie poproszę, gdyż za niedługo będę montował oryginalną klimatyzację do swojego R i przydałaby się taka pomoc.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 11, 2010 11:43   

jaki kolor kabla wchodzi do kompa od klimy który ma znaczenie na podwyżesznie obrotów ?
I z czym to się je :) chodzi mi o to gdzie on biegnie i jak ?(od kompa do kąd)
Jak idzie połączenie z konsoli ?
Przez jakiś przekaźnik ? czy cuś ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Matius 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 606
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Sob Cze 12, 2010 23:03   

hmm...


dopasowałem już wszystko tak jak należy ale teraz mam dziwny problem... wentylator wody cały czas chodzi... czy auto zapalone czy zgaszone wentylator chodzi...


nie mogłem się nigdzie pomylić bo sprawdzałem wszystko 3 razy zanim zamontowałem...



bardzo proszę kogoś o pomoc ;/ zastanawiam się czy czasem przekaźnik nie jest walnięty... powiem jedno... ręce opadają... :cry:

[ Dodano: Sob Cze 12, 2010 23:03 ]
chyba jest już ok.


nie wiem ale teraz wentylator już nie chodzi ;] dziś nawet autem śmigałem i nie ma żadnych zakłóceń. Zastanawiałem się czy czasem nie jest coś skopane i odpiąłem tą kostkę od temperatury wody i wentylator zaczął chodzić (a jest podłączony na kablach od klimatyzacji) więc raczej jest ok.

sprężarki jeszcze nie uruchamiałem bo nie wiem czy na sucho jej się nic nie stanie nie znam się aż tak dobrze ;p być może w przyszłym tygodniu pojadę na szczelność i nabicie i powiem czy wszystko jest ok :ok:


Przy zakładaniu założyłem nowe oringi koszt niewielki ale zawsze coś... jedna osoba mi powiedziała że mogłem posmarować trochę smarem jeszcze i tak szczerze nie wiem czy to dobry pomysł czy nie... pomogłem sobie małym ściskiem skręciłem że ładnie wlazło i śrubeczkę paluszkami dokręciłem ;p potem kluczykiem poprawiłem troszkę nie za mocno żeby gwintu nie zerwać... wydaje mi się że to najlepszy pomysł niż dociąganie samą śrubą wtedy mógłbym raczej gwint zerwać...
_________________
mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy :)
 
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 20:11   

Matius,

U mnie też klimka już zamontowana. 20 godzin pracy.
Dziś nabiłem i jest szczelna.

Bajka :)
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 22:18   

Matius, jeżeli oringi składałes na sucho to bardzo możliwe, że je ścięło podczas skręcania. Jeżeli to były nowe oringi koloru czarnego to tym bardziej nie wierzę że to będzie szczelne.
 
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 22:36   

Tomek1212,
ja złożyłem stare oringi (klima z 97 roku) i dziś klimka przeszłą test szczelności, tak jak pisałem wyżej.
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 23:05   

Cytat:
Przy zakładaniu założyłem nowe oringi koszt niewielki ale zawsze coś.


Ale pamiętałeś ,że oringi w klimatyzacji nie sa takimi zwyczajnymi. Muszą być odporne na czynik. Przeważnie dla odróżnienia mają inne kolory ( np fioletowy w VW spotkałem ) ale zdarzają się też czarne jak np w moim roverze.
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 23:18   

U mnie były zielone, ale nie wiem czy to nie wynikało z koloru barwnika dodawanego do czynnika chłodzącego.
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 23:27   

one seryjnie bez czynnika są zielone ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 23:28   

A więc sprawa wyjaśniona ;)
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Lip 02, 2010 11:04   

Oringi do klimy są inne (nie tylko z koloru), przede wszystkim są z innego materiału wykonane.
Test szczelności wykonany automatyczną maszyną da się przejść nawet z uszkodzonym oringiem. Prawdziwy test szczelnosci to nabicie instalacji azotem do 15-20barów i potem pojeździć tak kilka dni i sprawdzić czy coś ubyło.
Natomiast oryginalne oringi o ile tylko nie były ścięte będa na pewno lepsze od nowych uniwersalnych.
 
 
 
Matius 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 606
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 02, 2010 12:51   

zakładałem chyba zielone (koleś powiedział że do klimy specjalne) myślałem żeby dać trochę smaru albo coś ale i tak skręciłem na sucho... hmm... jeszcze nie ładowałem bo nawet autem nie śmigam teraz bo nie mam czasu...

PS. jak wyciągałem klimę z dawcy to były oringi czarne a klima w środku jeszcze była i musiałem spuszczać więc jedno drugie wyklucza że czarne też trzymały. (chyba że jakieś czarne do klimy specjalne były).
_________________
mam dużo części do r200 - zainteresowani pisać bo leży i się kurzy :)
 
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Pią Lip 02, 2010 17:32   

Cytat:
Test szczelności wykonany automatyczną maszyną da się przejść nawet z uszkodzonym oringiem. Prawdziwy test szczelnosci to nabicie instalacji azotem do 15-20barów i potem pojeździć tak kilka dni i sprawdzić czy coś ubyło.
Natomiast oryginalne oringi o ile tylko nie były ścięte będa na pewno lepsze od nowych uniwersalnych.

Jadę w przyszłym tygodniu na kontrolę szczelności.
A same oringi były w idealnym stanie więc jestem dobrej myśli.
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Sie 23, 2010 21:01   

Mam problem z wentylatorem chłodnicy. Nie włącza się w ogóle. Jak odepnę czujnik temperatury to załącza się tylko ten od klimy a ten od wody ani drgnie. Wiatrak jest sprawny bo podpiąłem na krótko z akumulatora i się zakręcił. Klima sprawna, działa, fajnie chłodzi, tylko ten wiatrak mnie niepokoi. Instalacja jest raczej dobrze podpięta.
Zastanawia mnie jedna rzecz. Przy wpinaniu się w komputer musiałem wypiąć jeden kabelek i zostawić go luzem. Jest to żółty kabelek, który był we wtyczce na 6 miejscu. Nie mogę znaleźć w RAVE od czego on jest. Może ktoś kto montował fabryczną klimę pomoże?
Może trzeba się wlutować w ten kabelek i zostawić go tam gdzie był?
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10897
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 24, 2010 09:44   

znaczy w której wtyczce na 6-tym miejscu??
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 24, 2010 10:09   

Po pierwsze trzeba sprawdzić czy na wtyczce jest napiecie. U mnie cos we wtyczce nie stykało i po wyczyszczeniu poszło. Oczywiście na wtyczce od wiatraka.
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Sie 24, 2010 14:09   

sTERYD napisał/a:
znaczy w której wtyczce na 6-tym miejscu??
We wtyczce od komputera.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10897
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 24, 2010 16:28   

ale czemu musiałeś go wyciągnąć??
wg schematu w RAVE nie ma żadnego kabla podłączonego do pinu nr 6 :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Sie 24, 2010 20:28   

No właśnie na schematach nie ma tego kabelka ale jak się wejdzie opis wtyczek to jest rozpisany każdy pin i jaki kabelek do tego wchodzi. Kod 11 przy opisie to klima, 12 bez klimy a bodajże 71 to K-seria.

Dziwny jest ten RAVE, skoro przy opisie wtyczek są kabelki to czemu nie ma tego na schematach? Przecież na pewno za coś ten kabelek odpowiada.
Chyba zaryzykuje i wlutuje się w ten kabelek i podłącze.

Niestety gdy kupiłem klimę to miałem całą wiązkę elektryczną ale z uciętą wtyczką od kompa. Gdyby była cała to bym doszedł do tego.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] mały problem z niskimi obrotami
grzesiek_96 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 44 Pon Kwi 10, 2017 09:01
grzesiek_96
Brak nowych postów [R200] Taki mały problem z klimą
zbrojsson Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Sie 31, 2010 13:21
sTERYD
Brak nowych postów [R200 1.4i 98r.] problem z centralnym i nie tylko
Radek001 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Maj 05, 2009 07:03
blads
Brak nowych postów [r200] problem z klimatyzacja
awers66 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Maj 26, 2011 16:17
awers66



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink