Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4i 97'] poduszka silnika czy przepustnica?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 10:54
[R200 1.4i 97'] poduszka silnika czy przepustnica?
Autor Wiadomość
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 14, 2010 17:33   [R200 1.4i 97'] poduszka silnika czy przepustnica?

Witam, borykam się, z takowym problemem iż:

Samochodzik odpalam sobie, śmigam elegancko np przez 3 dni i dnia trzeciego jak zawsze, wchodze do auta, odpalam i na zimnym silniku jest ok - natomiast po zagrzaniu silnika jak wskazówka jest pozioma, auto zaczyna telepotać tuktuktuktuktuktuk i całe się trzęsie, a tłumik pierdzi chyba głośniej, niż auto chodzi.

Jak tylko dodam gazu aby milimetr, o obroty wskoczą na tysiąc całość ustępuje.

Dolegliwość trwa różnie od 5km do 300km.

Znalazłem na to sposób - staję na prostej drodze i deptam 1 do 5,5k, 2 i 3 tak samo - zawsze przechodzi problem po czym wraca po przejechaniu 200km i tak już pół roku :mrgreen:

Niestety przy przyśpieszaniu zawsze wpier.... się w jakąś dziurę :mrgreen: i nie mam pojęcia czy "silnik zaskoczy" na poduszcze, czy przetkam przepustnice?

Świece wymieniane, filtry paliwa, powietrza, rozrząd wszystko porobione.

Wspomnę, że w zeszłą wiosnę, miałem taki problem, że auto zamiast się trząść na światłach to gasło :mrgreen: wyczyszczono mi przepustnicę i problem gasnięcia pojawiał się co 6 mc. Dlatego stawiam też na przepustnice.

Przepustnica i krokowiec?
Kable WN?
PALEC KOPUŁKA?
PODUSZKA

co stawiacie? nie ukrywam, że nie chciałbym po kolei wymieniać wszystkiego (co do przepustnicy, to raczej wchodzi czyszczenie jej i krokowca, niż wymiana :P )
Ostatnio zmieniony przez memphisto Pon Cze 14, 2010 17:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 14, 2010 17:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Cze 14, 2010 17:39   

JA bym szukał winnego w układzie wylotowym. Mi to wygląda na przytkany tłumik.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 14, 2010 17:45   

hmm ciekawa teoria ! nawet nie "celowałem" w tym kierunku

ale co ceramika z katalizatora mogła popękać? i jak przytkany tłumik to nie powinno od razu telepotać autem? i przy dodawaniu gazu, nie powinno i tak telepotac i przy przegazowaniu - nie powinno i tak telepotac :mrgreen: ?
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Cze 14, 2010 17:55   

Wiesz nie siedze w Twoim aucie ale skoro silnik Ci szaleje tłumik popierduje to mi wygląda tak jakby spaliny były źle odprowadzane. Nie znam się za bardzo na układach wylotowych może ktoś sie wypowie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 14, 2010 18:01   

no ok czekam na inne porady :smile:
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Cze 14, 2010 23:34   

a kat nie dzwoni na postukasz mocno w niego pięścią?
tak czy siak bym palec i kopułkę wyczyścił, 5 minut roboty a "nie zaszkodzi".
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 14, 2010 23:49   

a jak już będę czyścił, to po czym poznam, czy są do wymiany ?
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Cze 14, 2010 23:53   

Palec i kopułka raczej się nie psują i najczęściej nie trzeba ich wymieniać.
Ale jak wyczyścisz i zobaczysz że są mocno wypalone to dobrze będzie je zmienić. Generalnie jak będą do wymiany to zdrowy rozsądek Ci podpowie że trzeba je zmienić.
Jaki masz przebieg, jaki silnik?
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 15, 2010 00:21   

taki sam jak twój, przebieg 150k, palec i kopuka były wymienane niecałe 20.000 temu.

Także wezmę, wyjmę wyczyszczę - może w środę się uda.

Jak czyszczonko nie pomoże to w co dalej proponujecie "bić" ? : ) pukać w katalizator - ok, a co dalej ? szukać poduszki pod silnik ?
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 00:29   

memphisto napisał/a:
palec i kopuka były wymienane

Mam nadzieje że starych (miejmy nadzieję oryginalnych) nie wyrzuciłeś. Ja sam po roku wywalałem nowy zamiennik i przeprosiłem starą oryginalną kopułkę. Jak masz EPS to pewnie to co u mnie - wywal to i wstaw oryginał, ale dobrze wyszoruj go.

memphisto napisał/a:
Jak czyszczonko nie pomoże to w co dalej proponujecie "bić" ? : ) pukać w katalizator - ok, a co dalej ? szukać poduszki pod silnik ?


Dalej to będziemy kombinować jak elementy układu zapłonowego będą OK ;)
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 15, 2010 15:47   

wywaliłem stary paluszek i kopułeczke :( :cry: przefajfolone..

no nic, jak uporam się z tymi cudami to zobacze. W pierwszej kolejności chyba jednak dam do czyszczenia przepustnicę, bo jak tylko wskazówka z obrotomierza wskoczy jedna malutką kreseczkę wyżej, całe dolegliwości zanikają
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 16:46   

memphisto napisał/a:
dam do czyszczenia przepustnicę

Jak masz plastykową to daruj sobie jej czyszczenie, będzie tylko gorzej.
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 15, 2010 17:38   

już 4x mi czyścili i zawsze coś dawało, więc pewno nie jest z plastiku :)

[ Dodano: Wto Cze 15, 2010 17:38 ]
tzn nie wiem czy ją czy krokowca :mrgreen:

jak mi gasło na wolnych obrotach, czyścili mi ją lub krokowca ew obydwa i było dobrze
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Poduszka silnika - z jakiego modelu / silnika.
kzrr Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Sie 01, 2015 23:22
Banned_Admin
Brak nowych postów [r200] Poduszka silnika- problem.
matiz008 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Nie Sie 11, 2013 01:00
adinek221
Brak nowych postów [R200] Poduszka silnika chyba?
Naki17 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sob Mar 30, 2013 09:43
brkzzz
Brak nowych postów [R200] Poduszka silnika z TedGum - pasuje?
Berg Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Lut 15, 2012 13:28
Gucjan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink