Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Problem z hamulcami i kontrolką ABS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: maciej
Pią Lis 19, 2010 15:12
[R620] Problem z hamulcami i kontrolką ABS
Autor Wiadomość
lukasz_kr_85 



Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 23
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 11:56   [R620] Problem z hamulcami i kontrolką ABS
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam serdecznie,

Powiedzcie, gdzie mogę szukać rozwiązania problemów z hamulcami. Sytuacja mniej więcej wyglądała następująco.
Podczas dość długiej jazdy w korku ze sporej góry i ciągłym przyhamowywaniu po pewnym czasie zauważyłem, że pierwsze naciśnięcie na pedał hamulca było OK natomiast z każdym kolejnym pedał schodzi coraz niżej, a hamulce były mniej skuteczne, do tego stopnia, że musiałem sobie pomagać hamulcem ręcznym. Po przejechaniu kilkuset metrów bez naciskania na hamulec sytuacja się powtarzała, tzn. pierwsze naciśnięcie OK a później coraz gorzej. Pomyślałem, że to po prostu wina przeciążenia, bo na płaskim terenie wszystko było OK.

Dziś natomiast sytuacja zupełnie się odwróciła, tzn. po przejechaniu kilkudziesięciu metrów zapaliła się kontrolka ABS, a pedał hamulca praktycznie nie dał się wcisnąć. Nie wiem czy te dwie sytuacje mają ze sobą związek, ale pomóżcie mi znaleźć ich przyczynę. Szczególnie zastanawia mnie ta dzisiejsza sytuacja. Płynu hamulcowego jest pod dostatkiem. Wygląda mi to na jakąś usterkę pompy od ABS lub czujnika. Od czego zacząć poszukiwania rozwiązania?

Pozdrawiam
Łukasz
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lut 21, 2011 00:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 20, 2010 11:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 13:38   

Hej.

Mam podobnie. Pedał często zmienia swoją twardość. Hamulce są odpowietrzone idealnie. Czasami zapala się kontrolka ABS i sygnalizuje błąd 13. Jednak mam na to pewien sposób. Gdy zacznie się tak dziać to odpowietrzam pompę ABS (ma odpowietrznik). Wtedy wszystko ustępuje na jakiś czas. Obawiam się że pompa nadaje się juz tylko do wymiany bo z tego co się orientuję to nie trzyma w niej jakiś zawór wysokiego ciśnienia. Dlatego pompa bardzo często pompuje by utrzymać w sobie ciśnienie.
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Nie Cze 20, 2010 23:23   

A nie macie czasem dziurawego serva?
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Cze 21, 2010 10:58   

Raczej nie. Działa właściwie. Gdyby to było servo to dlaczego odpowietrzenie pompy ABS by pomagało i ustępowały błędy ABS? W dodatku pompa bardzo często pompuje. Wygląda to tak że po odpaleniu pompa pracuje i ubywa płynu w jej zbiorniczku. Potem co jakiś czas ten płyn wraca do zbiorniczka i pompa znów pompuje. Dzieje się tak gdzieś co 20 min. Dlatego twierdzę że padł zawór i pompa nie utrzymuje ciśnienia. Po wielu takich pompowaniach zmienia się twardość pedału hamulca i pojawiają błędy powodujące świecenie kontrolki.
 
 
lukasz_kr_85 



Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 23
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Cze 22, 2010 19:53   

Perez napisał/a:
A nie macie czasem dziurawego serva?


A w jaki sposób to sprawdzić?
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Wto Cze 22, 2010 22:02   

Nie wiem jak w 600, ale pamietam kiedys kolega mial podobne obiawy w Favorit i lekko przygasal mu silnik po nacisnieciu na hamulec, a jak poheblowal kilka razy pod rzad bardzo szybko to silnik gasl.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sob Cze 26, 2010 18:40   

lukasz_kr_85, a trzymając wciśnięty hamulec, np.na światłach to czujesz, że powoli pedał opada bez zmiany siły nacisku na niego?
Jeśli tak to gdzieś tam kiedyś słyszałem o jakichś sekcjach w pompie hamulcowej a raczej uszczelkach, że przepuszczają.
Miałem tak na początku po zakupie Rovera w 2007 ale objaw w/w ustał po wymianie płynu hamulcowego...

A co do nie szczelności serwa to popatrz na przewody od podciśnienia/ciśnienia (powietrza) czy któryś się nie zsunął lub rozszczelnił...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Problem z hamulcami
Brak hamulców z tylu
colwers1 Rover serii 600, Honda Accord 4 Sob Gru 12, 2009 10:56
Kot
Brak nowych postów [R620] Problem z hamulcami
zimek-1985 Rover serii 600, Honda Accord 6 Czw Maj 27, 2010 15:56
zimek-1985
Brak nowych postów [R620] Problem z palącą się kontrolką oleju
pitt Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Wrz 06, 2010 19:37
pitt
Brak nowych postów [R620]] Problem z alarmem i kontrolką drzwi
lukasz_kr_85 Rover serii 600, Honda Accord 45 Pią Kwi 02, 2010 20:54
filo
Brak nowych postów [Honda Accord] Problem z hamulcami
Gość Rover serii 600, Honda Accord 11 Sro Lip 16, 2008 23:00
herc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink