Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Nie chce odpalić (brak prądu)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Nie chce odpalić (brak prądu)
Autor Wiadomość
kropcia000 




Dołączyła: 03 Lip 2010
Posty: 9
Skąd: Łowicz



Wysłany: Sob Lip 03, 2010 20:44   [R75] Nie chce odpalić (brak prądu)
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam. Od 3 miesięcy mam Rover 75 2.0 CDT 2000r. Od wczoraj nie mogę go odpalić. Rozrusznik kręci,pompka nie chodzi i nie może załapać. Wcześniej kilka razy zdarzało się że nie mógł odpalić ale to było z winy pompki-kiedy w nią się uderzyło załapała i palił a teraz nic. Dodam, że pompka była sprawdzona-podłączona pod akumulator i niby na krótko działa-a zapalić nie chce :cry:
Bezpieczniki i przekaźniki też nie są spalone
Zastanawiam się czy to może mieć coś wspólnego z czujnikiem położenia wałka rozrządu,gdyż wczoraj postał na słońcu, ale wydaje mi się że jeśli nawet, to dziś rano powinien odpalić (chyba ze całkiem sie popsuł). :bezradny:
Gorąco proszę o pomoc, gdyż samochód jest mi niezbędny .
Pozdrawiam Kropcia000
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 25, 2010 00:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 03, 2010 20:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sob Lip 03, 2010 20:48   

kropcia000, może te tematy jakoś Ci pomogą http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721 .
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lip 03, 2010 22:08   

kropcia000 napisał/a:
pompka nie chodzi
Jak nie chodzi to nie zapali. W ogóle jej nie słychać?
kropcia000 napisał/a:
niby na krótko działa-
Pytanie teraz czy daje właściwe ciśnienie. Pamiętaj że są 2 pompki. Druga jest w zbiorniku. Sprawdzenie http://forum.roverki.eu/v...p=455684#455684
kropcia000 napisał/a:
Zastanawiam się czy to może mieć coś wspólnego z czujnikiem położenia wałka rozrządu
Myślę że nie. Rano by odpalił. Czy podczas kręcenia wskazówka od obrotów podnosi się?

Proponuje przeczytać temat podrzucony przez kasjopea i sprawdzeniu pompy przy akumulatorze i w baku. Czy oprócz tego że nie chce odpalić są lub były jakieś inne objawy?
 
 
szamanpl 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 83
Skąd: j-w



Wysłany: Nie Lip 04, 2010 21:24   

jeżeli nie chodzi pompka paliwa przy aku,to może nie dostawać impulsu od sterownika silnika (komputera),sprawdź czy po przekręceniu kluczyka pokazuje się na chwilę pomarańczowa kontrolka (check engin),jeżeli nie, to może być sterownik
_________________
sprzedany
 
 
kropcia000 




Dołączyła: 03 Lip 2010
Posty: 9
Skąd: Łowicz



Wysłany: Wto Lip 06, 2010 01:17   

kasjopea dziękuję za linka, na pewno kiedyś się przyda :wink:

apples napisał/a:
Jak nie chodzi to nie zapali. W ogóle jej nie słychać?

Nie słychac jej wogóle.

apples napisał/a:
Pamiętaj że są 2 pompki

Pompka w zbiorniku też nie chodzi.

apples napisał/a:
Czy podczas kręcenia wskazówka od obrotów podnosi się?

Nie.

apples napisał/a:
Czy oprócz tego że nie chce odpalić są lub były jakieś inne objawy?

Do dnia w którym stanął nie było nic niepokojącego, no może poza tym, że po przekręceniu kluczyka w ogóle nic się nie działo. Trzeba było poruszać kluczykiem w stacyjce do góry i na dół dopiero załapał, ale to dzieję się nadal, nawet dziś, kiedy sprawdzaliśmy czy odpali też coś nie łączyło.

szamanpl napisał/a:
jeżeli nie chodzi pompka paliwa przy aku,to może nie dostawać impulsu od sterownika silnika (komputera),sprawdź czy po przekręceniu kluczyka pokazuje się na chwilę pomarańczowa kontrolka (check engin),jeżeli nie, to może być sterownik

No właśnie. Sprawdziliśmy już wszystko:bezpieczniki, przekaźniki, pompki-na krótko działają obie, czujnikiem położenia wałka rozrządu,zawór wysokiego ciśnienia i wszystko jest ok.
Wpadliśmy jeszcze na pomysł sprawdzenia zasilania i okazało się, że do pompki nie dochodzi prąd, i chyba to będzie przyczyną dlaczego autko nie chce odpalić. Bezpieczniki F1, F2 i F4 też nie mają zasilania. I teraz problem jak sprawdzić gdzie ten prąd ucieka??? :bezradny: :bezradny:
Dodam jeszcze że w niedzielę kiedy tak szukaliśmy tej usterki cudem udało się go odpalić. Byliśmy w niebo wzięci, ale radość nie trwało długo, wieczorem znów to samo i tak już do dzisiaj :cry:
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lip 06, 2010 10:00   

kropcia000 napisał/a:
I teraz problem jak sprawdzić gdzie ten prąd ucieka??? :bezradny: :bezradny:
Zrób najpierw stacyjkę, a następnie można szukać dalej. Spróbuj jeszcze odpalić z kluczyka zapasowego bo może Immobiliser się rozkodował lub padł.
 
 
kropcia000 




Dołączyła: 03 Lip 2010
Posty: 9
Skąd: Łowicz



Wysłany: Wto Lip 06, 2010 13:00   

apples z zapasowego kluczyka też czasem nie łączy więc to nie będzie immobiliser.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lip 06, 2010 13:56   

kropcia000 napisał/a:
apples z zapasowego kluczyka też czasem nie łączy więc to nie będzie immobiliser.
To tak jak pisałem wcześniej. Najpierw naprawa stacyjki potem dalej można myśleć. :wink:

Czy w grodzi czasami nie było wody? http://forum.roverki.eu/v...p=494766#494766
Czy klimatyzacja była odgrzybiana?
 
 
kropcia000 




Dołączyła: 03 Lip 2010
Posty: 9
Skąd: Łowicz



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 13:56   

Poleciałam dzisiaj zobaczyć czy faktycznie w grodzi nie ma wody(bo ostatnio myłam samochód), ale nie było. Przy okazji sprawdziłam czy odpali i o dziwo ODPALIŁ :hura:
Sprawdziłam pompkę przy aku i pracuje ładnie, cichutko, więc ona nie jest niczemu winna.
Jednak nie trzeba się teraz cieszyć tylko znaleźć przyczynę dlaczego tak się zawiesza, bo za 2 godziny może zrobić się to samo. Czy jest możliwość że przez stacyjkę nie dochodzi zasilanie do pompek? I ewentualnie czy dam rade zrobić to sama w domu?
Nie chce prowadzić go do elektryka, bo może to pierdółka którą da się naprawić samemu, a oni jak wiemy ściągają kasę za byle co.(dla mnie to ostateczność!!!)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 14:18   

kropcia000, Podjedz na komputer diagnostyczny i będziesz wiedzieć na czym stoisz. Koszt podłączenia to ok. 100zł. szukaj T4, KTS Bosch lub coś podobnego.


kropcia000 napisał/a:
bo za 2 godziny może zrobić się to samo.
Może. Tak samo jak może być to wina czujnika wałka.
 
 
kropcia000 




Dołączyła: 03 Lip 2010
Posty: 9
Skąd: Łowicz



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 14:56   

I tak zrobię. Ostatnio był facet z komputerem ale w ogóle nie mógł się połączyć z komputerem w samochodzie. Drugi znów nie chciał dojechać(wiadomo, jak zaprowadzisz, to zaraz będą chcieli robić). Jak wrócę dam znać co było. Pozdrawiam Kropcia000
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 15:12   

kropcia000 napisał/a:
Ostatnio był facet z komputerem ale w ogóle nie mógł się połączyć z komputerem w samochodzie.
W takiej sytuacji nie powinien kasować za usługę tylko za dojazd.
kropcia000 napisał/a:
Jak wrócę dam znać co było. Pozdrawiam Kropcia000
:wink:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 20:26   

kropcia000, a przekaźniki sprawdzałaś?
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
kropcia000 




Dołączyła: 03 Lip 2010
Posty: 9
Skąd: Łowicz



Wysłany: Czw Lip 08, 2010 11:42   

Rowan, te przy akumulatorze tak, chyba że są jeszcze jakieś a ja o nich nie wiem.
A gdzie jest przekaźnik główny i ewentualnie jak go sprawdzić?
 
 
 
Net 



Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: Sopot

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 08, 2010 16:13   

a moze to samo co bylo u mnie -> http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=52530

looknij ostatni post..
 
 
kropcia000 




Dołączyła: 03 Lip 2010
Posty: 9
Skąd: Łowicz



Wysłany: Pon Lip 12, 2010 23:45   

I znów to samo!!! Zgasł i ani drgnie!!! a co najgorsze pan elektronik z jedynym w okolicy T4 może mnie przyjąć dopiero w sierpniu(urlopy!!!)
Sama już nie wiem co robić, chyb nic więcej już nie wymyśle Porażka
co mogłam sprawdziłam i wydaje się że z grubsza jest ok a dlaczego 3 dni jeździ i 3 dni stoi nie mam zielonego pojęcia. Czy modół jakoś mogę sprawdzić?

[ Dodano: Pon Lip 12, 2010 23:44 ]
Net, dzięki za podpowiedź , na pewno na przyszłość się przyda :)

[ Dodano: Pon Lip 12, 2010 23:45 ]
Net, dzięki za podpowiedź , na pewno na przyszłość się przyda :) ta kostka była sprawdzana i niby jest ok(ale na włączonym rozruszniku), ale faktycznie, kiedy po przekręceniu kluczyka głucha cisza, warto sprawdzić napięcie na tych kabelkach.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lip 12, 2010 23:51   

kropcia000 napisał/a:
I znów to samo!!! Zgasł i ani drgnie!!!
Podczas jazdy czy na postoju?
kropcia000 napisał/a:
a dlaczego 3 dni jeździ i 3 dni stoi nie mam zielonego pojęcia.
Coś z zasilaniem paliwa. Ja obstawiam pompę. Walnij tą przy akumulatorze kluczem i spróbuj odpalić. Ile masz paliwa w abaku?
kropcia000 napisał/a:
Czy moduł jakoś mogę sprawdzić?
Który moduł? Jest ich klika.

Żadnego sama nie sprawdzisz. Trzeba podmienić na drugi który na 100% jest sprawny lub sprawdzić w samochodzie podłączając się pod komputer.
 
 
kropcia000 




Dołączyła: 03 Lip 2010
Posty: 9
Skąd: Łowicz



Wysłany: Wto Lip 13, 2010 00:42   

[quote="apples"]Podczas jazdy czy na postoju?
Podczas jazdy

apples napisał/a:
Coś z zasilaniem paliwa. Ja obstawiam pompę. Walnij tą przy akumulatorze kluczem i spróbuj odpalić. Ile masz paliwa w abaku?


Paliwo do pełna

apples napisał/a:
Który moduł? Jest ich klika.

Piszę modół a myślę o sterowniku immo(sorry). Może on odcina pompkę?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lip 13, 2010 07:01   

kropcia000 napisał/a:
Podczas jazdy
Przeczytaj to - Pompa paliwa http://forum.roverki.eu/v...p=426091#426091
http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721
kropcia000 napisał/a:
Piszę modół a myślę o sterowniku immo(sorry). Może on odcina pompkę?
Myślę że nie.
 
 
kropcia000 




Dołączyła: 03 Lip 2010
Posty: 9
Skąd: Łowicz



Wysłany: Pon Lip 19, 2010 14:58   

Witam ponownie. Na reszcie problem rozwiązany. Nie było masy na przekaźniku i autko strajkowało. Pan mechanik podłączył masę i jest ok, ale zastanawia mnie, dlaczego założył przełącznik do wyłączania napięcia na przekaźnikach, ponoć po podłączeniu masy cały czas było napięcie i inaczej nie dało się tego zrobić. W sumie zapłaciłam 200 zł, ale mam teraz utrudnienie, bo muszę pamiętać o wyłączeniu tego napięcie po każdym zgaszeniu silnika. A może pan nie do końca się znał na tym i poszedł na łatwiznę :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: [R75] Instrukcja obsługi po polsku - jak ktoś chce zapraszam
Kris Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Wrz 14, 2007 09:09
Kris
Brak nowych postów [R75] Nie chce odpalić - CDT
longer86 Rover serii 75, MG ZT 37 Wto Lis 27, 2012 10:20
jaccuss
Brak nowych postów [R75] Nie chce odpalić
lukasz676 Rover serii 75, MG ZT 12 Pon Mar 04, 2019 23:21
maciejk1980
Brak nowych postów [R75] Nie chce odpalić
lukasz676 Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Gru 14, 2009 21:21
apples
Brak nowych postów [R75] Nie chce odpalić
maanii Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Sie 29, 2007 12:25
maanii



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink