Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Stuki w silniku - koło pasowe wału
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Stuki w silniku - koło pasowe wału
Autor Wiadomość
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 14:33   

kris-tofer napisał/a:
tego mi nie musisz mówić,
:oops:
kris-tofer napisał/a:
ale uszczelniacz jak to uszczelniacz potrafi z czasem puścić.
Fakt. Łożysko alternatora, łożysko pompy wody i klimatyzacji również. :grin: Jeżeli ktoś wymienia w warsztacie to i może jest sens wymieni od razu uszczelniacz. Tylko czasami potem różnie bywa. Okazuje się że źle założyli i zaczyna dopiero lecieć. Ja nie wymieniam. Wolę wymienić rolki i paski które jak padną to auto stoi. Z puszczającym uszczelniaczem wrócę do domu i sobie wymienię. :razz:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 07, 2010 14:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 07, 2010 14:37   

Masz rację, w warsztacie to czasami wymienią też to co nie potrzeba, dlatego trzeba im patrzeć na ręce.
 
 
 
gener 




Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 45
Skąd: Koło

Rover 400

Wysłany: Sro Lip 07, 2010 14:41   

Dorzucam swoją historię: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=47232

Stresy przeżywałem akurat w momencie kiedy moja żona urodziła. Teraz wymieniłem sam sprzęgło 8) ...No może nie sam, bo z pomocą tegoż forum i jego administratora sTERYDa. Bije Ci kolego pokłony, wyrażając w ten sposób swoją wdzięczność. Ciekaw jestem za jaki czas będę musiał znowu coś kręcić przy autku. Oznak HGFa narazie nie ma (czyli majonezu pod korkiem). Jedyne co mnie niepokoi to minimalne ubytki płynu chłodniczego, około 50/100ml na jakiś dłuższy czas (kwartał).
Niebawem wyjeżdżam nad morze z żoną i synem. I tak będę jechał z duszą na ramieniu, obawiając się o to czy przypadkiem się coś nie urwie. W momencie ruszania obiecuje nie przekraczać na każdym z początkowych biegów 2800 obr/min

Pozdrawiam i życzę siły do podjęcia decyzji o samodzielnej naprawie.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 14:51   

gener napisał/a:
jego administratora sTERYDa
sTERYD jest moderatorem, a temat dotyczy R75 gdzie wszystko jest inaczej niż u Ciebie :wink: takimi postami robi się tylko bałagan. Pozdrawiać, dziękować, itp. można i należny w innych tematach.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 07, 2010 14:52   

gener napisał/a:
Teraz wymieniłem sam sprzęgło 8) ...No może nie sam, bo z pomocą tegoż forum i jego administratora sTERYDa. Bije Ci kolego pokłony, wyrażając w ten sposób swoją wdzięczność.

no dobra kolego gener, już każdy przeczytał, wiemy, że sTERYD to spoko ziomek, ale na okazywanie sobie miłości są inne lepsze miejsca, niż temat o kole pasowym :mrgreen:
 
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lip 11, 2010 08:04   

ok, od tematu odeszliście na chwilę, ale ja niestety (z olbrzymią przykrością) muszę wrócić...
Samochód odebrałem po wymianie części i ruszyłem w trasę. Nie powiem czy od razu, czy po 100 czy 200 km zauważyłem że od strony pasażera coś "buczy", "turkocze", "gra jak oszalały świerszczyk". Generalnie ja bym powiedział że pasek mi piszczy. pisk jest wyraźny tylko i wyłącznie jak dodam gazu. jeśli stoję, lub jadę i na cisnę sprzęgło, dźwięku nie słychać. Nie jest to przeraźliwy dźwięk, ale do szału doprowadzić potrafi po 50km, a ja mam sporo jeszcze do przejechania. Czy to może być wina paska, który jest na dopiero co wymienionym kole pasowym? Trochę dziwne bo z tego co sprawdziłem pasek jest mocno napięty i nie ma luzu.. Może musi się dotrzeć? ile wynosi takie dotarcie, a kiedy zacząć się można niepokoić? Koło pasowe jest nowe, natomiast pasek ma jakieś hmm...2miesiące gdzieś i przejechane ok 1-2tyś km max.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Lip 11, 2010 08:53   

Bulway napisał/a:
Generalnie ja bym powiedział że pasek mi piszczy. pisk jest wyraźny tylko i wyłącznie jak dodam gazu.
Pasek wielorowkowy alternatora jest na samo napinaczu. Pasek klimatyzacji trzeba naciągnąć odpowiednio samemu. Wyłącz klimatyzację i zobacz czy piszczy.
Bulway napisał/a:
jeśli stoję, lub jadę i na cisnę sprzęgło, dźwięku nie słychać.
Jak sprzęgła nie wciśniesz to nie ustaje?
Bulway napisał/a:
Trochę dziwne bo z tego co sprawdziłem pasek jest mocno napięty i nie ma luzu.
Pasek wielorowkowy alternatora tak, ale ciekawe jak pasek wielorowkowy klimatyzacji.
Bulway napisał/a:
Może musi się dotrzeć?
Nie musi i nie ma czegoś takiego jak docieranie paska.
Bulway napisał/a:
natomiast pasek ma jakieś hmm...2miesiące gdzieś i przejechane ok 1-2tyś km max.
Osobiście uważam że nie ma wpływu.
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lip 11, 2010 09:38   

Czy klimatyzacja chodzi, czy klimatyzacja leży pasek piszczy jak należy :/ a raczej nie należy.
Sprzęgło sprawia że piski ustają podczas jazdy.
Teraz przejechałem się kawałek i na luzie na parkingu też piszczało. Może to wina łożysk tym wymienianym wale?
ale...skoro już wspomniałeś o klimatyzacji, to jak ją uruchamiam słyszę taki dziwny dzwięk, takie plum... :) za każdym razem przy uruchamianiu, tylko raz, tak jakby powietrze gdzieś w rurce się blokowało i nagle pod naporem ciśnienia przeszło dalej. Nie jest to dźwięk stały, a jednorazowy i tylko przy uruchomieniu klimatyzacji. Też nowość od czasów naprawy :)

Za każdym razem jak oddaje samochód do naprawy, mam nowe powody żeby tutaj pisać posty... :beczy:

mała edycja... teraz już dźwięk słychać cały czas, nie tylko jak dodam gazu.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Lip 11, 2010 20:38   

Bulway napisał/a:
Czy klimatyzacja chodzi, czy klimatyzacja leży pasek piszczy jak należy :/ a raczej nie należy.
Nie rozumiem. Wyłączysz klimatyzację na panelu to piszczy czy nie?
Bulway napisał/a:
Może to wina łożysk tym wymienianym wale?
Nie ma na kole pasowym łożyska. Są osobne rolki do prowadzenia paska i napinaczy które są ułożyskowane.
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lip 12, 2010 10:58   

W tym momencie piszczy bez względu czy jest włączona klima czy nie. Bez względu na to czy dodam gazu czy nie. Uruchamiam silnik i piszczy.

[ Dodano: Pon Lip 12, 2010 10:58 ]
Hej, już wszytko wiadomo,piski były spowodowane napinaczem na paku od klimatyzacji.
 
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Sro Lip 14, 2010 16:27   

mnie tez dopadło.
rozsypało się na dobre.chyba dlatego że intensywnie obciążane klimą.
teraz nie wiem jakie mam kupić.
czy cdt i cdti.
według mnie oba pasują, różnią się tylko umiejscowieniem tłumika drgań,ale czy na pewno?
katalogi nie są zgodne w tych kwestiach.
powiedzcie czy to obojętne który kupię.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lip 14, 2010 16:56   

Bulway napisał/a:
Hej, już wszytko wiadomo,piski były spowodowane napinaczem na paku od klimatyzacji.
Jednak słabo napięty pasek. :smile:

jarema napisał/a:
czy cdt i cdti.
Jeden Pan na Allegro sobie wymyślił że do CDT i CDTi są inne. Dzwoniłem do innych i wszyscy twierdzą że koło pasowe jest tylko jedno. Kup takie http://forum.roverki.eu/v...p=523518#523518
jarema napisał/a:
według mnie oba pasują, różnią się tylko umiejscowieniem tłumika drgań,ale czy na pewno?
http://forum.roverki.eu/v...p=438392#438392
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Sro Lip 14, 2010 17:49   

ok.dzieki za podpowiedź.
a gwint jest lewy czy prawy bo za cholerę nie mozna odkręcić.
trochę boję się kręcić rozrusznikiem jak robił to któryś z kolegów.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lip 14, 2010 18:06   

jarema napisał/a:
a gwint jest lewy czy prawy bo za cholerę nie mozna odkręcić.
Gwint jest prawy.
jarema napisał/a:
trochę boję się kręcić rozrusznikiem
Odłącz tylko przewód zasilania z pompy i "cyknij" rozrusznikiem. http://forum.roverki.eu/v...p=523466#523466
jarema napisał/a:
jak robił to któryś z kolegów.
:mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Lip 15, 2010 11:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Sro Lip 14, 2010 18:37   

chciałem jeszcze wymienić uszczelniacz bo widać zę już troszkę leci.
panowie w art bizar z ciechanowa zażyczyli sobie 240zł-szok.
czy on jest ze złota?
macie gdzieś tańszy?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lip 14, 2010 20:45   

Pierścień uszczelniający wału

ROVER LUF100530 - BMW 11142249534, OPEL 93171258, Land Rover LUF100530L np. CORTECO 20030111B, GOETZE 50-319391-00, REINZ 81-37002-00, AJUSA 15075200, ELRING 301.890

Powinno pasować. :wink:

[ Dodano: Sro Lip 14, 2010 20:45 ]
28zł. :smile: http://allegro.pl/item110...2_2_di_dti.html
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Lip 16, 2010 12:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Czw Lip 15, 2010 15:59   

dzięki wielkie za porady.
właśnie odkręciłem koło pasowe za pomocą rozrusznika.
świetny patent.
kilka cyknięć rozrusznikiem i się poluzowało.
jak wszystko będę składał to zrobię fotki co i jak wygląda.
to będzie jednak w przyszłym tygodniu.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lip 15, 2010 16:03   

jarema napisał/a:
dzięki wielkie za porady.
:smile:
jarema napisał/a:
właśnie odkręciłem koło pasowe za pomocą rozrusznika.
świetny patent.
Trzeba tylko ostrożnie i z wyczuciem to robić bo można nabroić. Zwłaszcza jak jest pasek, a nie łańcuch. Dodatkowo dla bezpieczeństwa trzeba zasłonić koło pasowe nadkolem gdyby nasadka zeskoczyła ze śruby.
jarema napisał/a:
jak wszystko będę składał to zrobię fotki co i jak wygląda.
Zdjęcia koła pasowego i rolek są tu http://forum.roverki.eu/v...p=523518#523518
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Wto Lip 20, 2010 13:21   

witam kolegów.
własnie założyłem uszczelniacz. trochę się nagimnastykowałem z wyjęciem starego ale jest ok. odpaliłem trochę pochodził i jest narazie dobrze.
jednak problem z kołem pasowym.
pokusiłem się na ten najtańszy za 230zł i niestety nie pasuje.
na wał wchodzi bez zarzutu, ale koła po których chodzi pasek są jakby zamienione.
czyli tam gdzie ja mam mniejsze to w nowym jest większe. po prostu są odwrotnie.
no i odsunięcie ich od kadłuba silnika też jest znaczne bo około 1cm.
czyli założenie niemożliwe bo paski będą krzywo chodzić, a po drugie inne obroty sprężarki od klimy.pompy wody,wspomagania.
jednym słowem cdt a cdti mają inne koła i nie można ich podmienić.
kupiłem drugie za niestety 460zł.
trudno, trzeba z tym żyć.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lip 20, 2010 17:16   

jarema napisał/a:
jednym słowem cdt a cdti mają inne koła i nie można ich podmienić.
Pisałem przecież że jest to nieprawda. CDT i CDTi ma to samo koło. Kupiłeś koło od faceta z allegro firmy Maxgear i dlatego piszesz takie rzeczy. zadzwoń do innego sprzedawcy a uzyskasz inne informacje.
jarema napisał/a:
kupiłem drugie za niestety 460zł.
Trzeba było kupić takie jak ja za 305zł. :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Koło pasowe wału - 1.8
rolnik Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Lut 12, 2012 14:08
Boncky
Brak nowych postów [R75] Padło koło pasowe wału
Gdzie kupić jak wymienić???
Spyder Rover serii 75, MG ZT 14 Sob Kwi 10, 2010 16:06
jacekmarus
Brak nowych postów [R75] Koło pasowe wału korbowego - 1,8
madrus Rover serii 75, MG ZT 22 Pon Sty 09, 2012 00:23
madrus
Brak nowych postów [R75] koło pasowe wału korbowego
motocolor Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Cze 06, 2013 06:35
motocolor
Brak nowych postów [R75] Gorące koło pasowe wału korbowego
jacuchna21 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Lip 22, 2010 18:48
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink