Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Stuki w silniku - koło pasowe wału
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Stuki w silniku - koło pasowe wału
Autor Wiadomość
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Wto Lip 20, 2010 18:24   

podałes mi link do tematu w którym są zdjęcia kół pasowych i tam też są dwa i dwa różne.
jak więc wytłumaczysz istnienie dwóch rodzajów?
jedne są od 99' do 2001 a drugie od 2003
ja już nic nie rozumiem skąd te dwa rodzaje?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 20, 2010 18:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lip 20, 2010 18:27   

jarema napisał/a:
podałes mi link do tematu w którym są zdjęcia kół pasowych i tam też są dwa i dwa różne.
Bo sam się zastanawiałem czy pasuje może 11232247565.
jarema napisał/a:
jak więc wytłumaczysz istnienie dwóch rodzajów?
W EPC jest tylko jeden.
jarema napisał/a:
jedne są od 99' do 2001 a drugie od 2003
Podaj źródło.

Który masz rocznik?
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Wto Lip 27, 2010 02:05   

skoro niby jest tylko jedno to posiłkowałem sie tą aukcją, bo niby takie samo.
http://allegro.pl/item115...0cdti_nowe.html

a dzisiaj przyszło drugie bo tamto odesłałem
teraz pasuje.
http://allegro.pl/item110..._0cdt_nowe.html

w tabelce jest wzmianka o roczniku od 1999 d0 2001, ciekawe co było manipulowane.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lip 27, 2010 08:13   

jarema, pisałem Tobie od samego początku o tym gościu. To jest tylko jego wymysł.
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Sro Lip 28, 2010 00:12   

ja to wszystko przeczytałem co mi pisałeś, ale niezaprzeczalnym faktem jest że koła są dwa.
widziałem je na własne oczy a nawet przykładałem do siebie.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lip 28, 2010 00:20   

jarema napisał/a:
ale niezaprzeczalnym faktem jest że koła są dwa.
Jak są 2? Jest jedno o numerze 11232247887. Wyjaśniliśmy to już w temacie do którego dałem ci link. W EPC też występuje jeden model koła pasowego do R75. Nie ważne czy CDT czy CDTi. To co sobie napisze sprzedawca to już jego i nikt mu tego nie zabroni.

[ Dodano: Sro Lip 28, 2010 00:20 ]
jarema napisał/a:
widziałem je na własne oczy a nawet przykładałem do siebie.
I co zobaczyłeś? Jedno pasuje drugie nie? Tak?
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Sro Lip 28, 2010 00:30   

spójrz na te koła.
podałeś je jako te które pasują a jednak jedno od drugiego się rózni.
nie chodzi mi o tłumik drgań tylko o umiejscowienie kół.
te mniejsze jest w miejscu większego i odwrotnie, na dodatek odsunięcie od bloku jest o 1 cm większe.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lip 28, 2010 00:50   

jarema napisał/a:
podałeś je jako te które pasują a jednak jedno od drugiego się rózni.
Udowodniłeś że masz gdzieś to co do Ciebie pisze oraz to co pisze w postach. Musisz czytać ze zrozumieniem i to cały temat, a nie tylko co chcesz. W postach często wypowiada się swoje opinie, spostrzeżenia. W temacie części http://forum.roverki.eu/v...p=459245#459245 jest to co pasuje na 100% . Czytając cały temat koła pasowego można szybko wywnioskować że jest i pasuje do R75 tylko jedno koło pasowe LHG100750 odpowiednik 11232247887 . Koło pasowe 11232247565 jest to koło typowo od BMW.

http://forum.roverki.eu/v...p=517597#517597
apples napisał/a:
Wydaje mi się jednak że koło o numerze 11232247565 powinno też pasować.Nie bierz tego jako gwarancji że tak jest. Możesz porównać i wtedy będziesz miał pewność. Z tego co widać to wyglądają wizualnie identycznie.

http://forum.roverki.eu/v...p=523643#523643
Rowan napisał/a:
apples, koło jest na 100% takie samo w CDT i w CDTi :wink:

http://forum.roverki.eu/v...p=523241#523241
apples napisał/a:
Nadal mnie męczy dlaczego jedni producenci (CORTECO) podają że do R75 pasuje tylko koło pasowe BMW 11232247887. Drudzy (SWAG, FEBI) że może być koło BMW 11232247565. :???:
Koła pasowe 11232247565 i 11232247887 różnią się trochę wyglądem. 11232247565 ogranicznik tłumika drgań ma z tyłu, a 11232247887 z przodu.

http://forum.roverki.eu/v...p=523466#523466
apples napisał/a:
Wymienię chyba wszystkie 3 rolki, oba paski i koło pasowe zgodnie z z http://forum.roverki.eu/v...p=523518#523518 :sad:

http://forum.roverki.eu/v...p=528500#528500
apples napisał/a:
Pisałem przecież że jest to nieprawda. CDT i CDTi ma to samo koło. Kupiłeś koło od faceta z allegro firmy Maxgear i dlatego piszesz takie rzeczy. zadzwoń do innego sprzedawcy a uzyskasz inne informacje.


Dodatkowo napisałem które masz kupić, ale i tak zrobiłeś po swojemu
http://forum.roverki.eu/v...p=526889#526889
apples napisał/a:
Jeden Pan na Allegro sobie wymyślił że do CDT i CDTi są inne. Dzwoniłem do innych i wszyscy twierdzą że koło pasowe jest tylko jedno. Kup takie http://forum.roverki.eu/v...p=523518#523518


Tak samo dodałem tu http://forum.roverki.eu/v...p=523518#523518

jarema napisał/a:
nie chodzi mi o tłumik drgań tylko o umiejscowienie kół.
te mniejsze jest w miejscu większego i odwrotnie,
To tez wiem. Dlatego nie napisałem że pasuje. Widać to również na zdjęciach.
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Lip 28, 2010 07:20   

aplles a co z kołem Corteco 80000366(wspomniał o nim chyba SeniorA), będzie pasowało, nie wiesz?? A jeszcze jakbyś mógł napisać coś więcej o kole, które Ty założyłeś. Wszedłem na stronę, ale mój "tłumacz" nie mógł wszystkiego z włoskiego na nasz przełożyć. Dzisiaj odstawiam samochód i aż boję się co mechanik powie :???:
_________________
rover forever
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lip 28, 2010 11:56   

gustav.pl napisał/a:
aplles a co z kołem Corteco 80000366(wspomniał o nim chyba SeniorA)
SeniorA wymienił tylko jedną z wielu firm produkujących koła pasowe wału do Rovera 75 z silnikiem CDT/CDTi. Corteco to tylko firma która produkuje również koła pasowe. Często koła pasowe tej firmy są montowane na pierwszy montaż w wielu markach samochodów. Corteco to nazwa marki jak Febi, Bosch, MAXGEAR, Filtron lub MALO. Kupując koło Corteco za "set złotych" może okazać się że w kartoniku będziesz miał koło podkupione np. od firmy Malo i zapakowane tylko w kartonik Corteco. :wink: Nie twierdze że tak jest w tym przypadku ale może tak się okazać po rozpakowaniu. Często firmy podkupują od siebie podzespoły by zwiększyć swój asortyment i oczywiście dodatkowo zarobić. Oklejają swoją naklejką firmową produkty firmy X gwarantując tym samym jakość produktu wypracowaną swoją nazwą przez lata. Często jednak płaci się za znaczek firmowy (markę), a nie za jakość. Podzespoły ze średniej lub dolnej "półki" często wytrzymują więcej niż te z górnej. :smile: Opinie o kołach pasowych Corteco są różne. Jedni nie mają z nimi problemów, a niektórym padały po 5tys. Jeżeli chodzi o numer katalogowy Corteco 80000366 to koło pasowe o tym numerze jest przeznaczone do R75 z silnikiem CDT/CDTi. :wink:

Do Rovera 75 z silnikami CDT i CDTi ma być koło pasowe odpowiadające numerowi katalogowemu Rovera LHG100750 lub BMW 11232247887 wyprodukowane przez obojętnie jaką firmę produkującą części zamienne.
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Sro Lip 28, 2010 20:15   

wlasnie założyłem koło firmy corteco i chyba nie do końca jest tak jak byc powinno.
między kołem pasowym a alternatorem pasek dostaje dużego bicia, przez co jest słyszalne drganie. po innych kołach chodzi pięknie. jak dotknę go lekko kluczem drganie ustaje i jest cisza.
albo koło jest wadliwe albo napinacz do dupy. stawiam na to drugie co o tym myslicie.
a po za tym to dojście do napinacza jest zaj....
żeby nie breszka którą zapieram klucz żeby się nie ześlizgnął to nie wiem czy bym go ruszył.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lip 28, 2010 20:55   

jarema napisał/a:
a po za tym to dojście do napinacza jest zaj....
żeby nie breszka którą zapieram klucz żeby się nie ześlizgnął to nie wiem czy bym go ruszył.
Nie ma tragedii. Musisz mieć klucz płasko-oczkowy 24. Płaskim kluczem rozwalisz nakrętkę. Jak założysz klucz oczkowy na nakrętkę od spodu samochodu to pchasz ostro w stronę zderzaka. Najlepiej robić to w dwie osoby. Mi udało się samemu. :wink:
Jeżeli będziesz wymieniać rolkę napinającą to z wymianą kompletnej będzie duży problem. Ja wymieniłem tylko rolkę napinającą, a pręt który wchodzi do automatycznego napinacza zostawiłem stary ponieważ nie ma miejsca aby go wyciągnąć. Oprócz tego jest jeszcze rolka prowadząca pasek wieloklinowy alternatora oraz rolka napinająca pasek kompresora klimatyzacji.
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Pią Lip 30, 2010 23:48   

u mnie po odpaleniu własnie strasznie rzuca tym napinaczem przez co pasek nie jest dobrze napięty.
jego szlag trafił jek się zbłokowało te koło pasowe i pasek stanął w miejscu, szarpało nim bo czasem zatrybiał a czasem nie.
teść jechał w takim stanie przez kilka kilometrów i chyba dostał napinacz.
i co teraz aby go wyciągnąć to trzeba motor wywalić do góry?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lip 31, 2010 21:57   

jarema napisał/a:
jego szlag trafił jek się zbłokowało te koło pasowe
Dziwne. Nie ma opcji aby koło stanęło i się nie kręciło. Chyba że. :/ Jeżeli się koło rozwarstwi to jedna część podejdzie do obudowy silnika ale nadal będzie się kręcić dlatego że zapiera się z drugą na ograniczniku tłumika drgań.
jarema napisał/a:
i co teraz aby go wyciągnąć to trzeba motor wywalić do góry?
Odkręcasz nakrętkę kluczem 24. Gwint LEWY. Stary trzpień zostaje, a wymieniasz tylko rolkę, nakrętkę i podkładki na nowe. Rolka jest skręcona śruba z trzpieniem - klucz 13 i 24. Trzpień zostaje na swoim miejscu w napinaczu automatycznym który jest przykręcony pod pompą wtryskową. Przy odkręcaniu nakrętki pomagaj sobie śrubokrętem odpychając śrubę w kierunku bloku tak aby nakrętka miała miejsce gdzie się wysuwać. Trochę zabawy ale idzie. :wink:
Druga rolka jest przykręcona kluczem imbusowym 7. Gwint PRAWY (normalny).
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 17:12   

moje koło rozsypało się na tyle że ogranicZnik tłumika drgań po prostu ścięło.
a jedna część koła zeszlifowała już kadłub silnika.
ale nie o tym chciałem napisać.
męczy mnie dalej wibracja paska między kołem pasowym a alternatorem.
już wymieniłem to co można oprócz napinacza bo jest w takim miejscu że niech go szlag.
ale słyszałem że mogło paść sprzęgiełko na kole alternatora.
wydaje mi się że czegoś takiego u nas nie ma-prawda?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 17:37   

jarema napisał/a:
ale słyszałem że mogło paść sprzęgiełko na kole alternatora.
wydaje mi się że czegoś takiego u nas nie ma-prawda?
Nie ma. Jest koło pasowe z tłumikiem drgań.

[ Dodano: Wto Sie 03, 2010 17:30 ]
jarema napisał/a:
męczy mnie dalej wibracja paska między kołem pasowym a alternatorem.
Pokręć kołem od pompy wspomagania. Jak ruszałeś jakimś "łomem" napinacz to mogłeś je skrzywić.

[ Dodano: Wto Sie 03, 2010 17:37 ]
jarema, napisz jeszcze jaki uszczelniacz założyłeś (czy od BMW i jakiej firmy).
 
 
piochu1 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 56
Skąd: Toruń



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 18:16   

Siemka dołączając się do tematu kół pasowych może ktoś mi powiedzieć gdzie można dostać koło - sprzęgło elektromagnetyczne do klimy . Cholerstwo zupełnie mi się rozleciało tak że dzwoni pierścień tego koła a klima nie działa.
 
 
jarema 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Kwi 2004
Posty: 207
Skąd: sztum



Wysłany: Czw Sie 05, 2010 00:38   

co do skrzywienia to nie ma takiej opcji.
łomikiem to ja sobie przytrzymywałem klucz żeby się nie ześlizgnął.
jesli chodzi o simering to kupiłem w sklepie iparts 55/68/8 a na fakturce napisane alfa romeo,fiat ,opel, czyli tak naprawdę pewnie pasuje od wielu modeli.

[ Dodano: Czw Sie 05, 2010 00:30 ]
mam juz serdecznie dość tego problemu z wibrującym paskiem.
dzisiaj postanowiłem zdjąć koło pasowe i przyjrzec się mu dokładnie czy nie ma jekiegoś feleru, i moim oczom ukazał się taki widok jak na zdjęciach.
wygląda jakby miało milion przebiegu a nie kilka minut.
przykręcone było tak że znowu musiałem rozrusznikiem cyknąć, a ono całe wytarte i pozdzierane. przez to chyba drżało.
mój znajomy mechanik którego przywiozłem do garażu stwierdził oglądając je jak jeszcze było w aucie że ono jakos dziwnie się kręci, jakby tej gumy w środku było za mało i ono się trzęsie.
nie wiem co mam robić bo ono się nie nadaje do ponownego montażu.

[ Dodano: Czw Sie 05, 2010 00:38 ]
zdjęcia
 
 
 
Cmdr.Kisiel 



Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 42
Skąd: Bielsko



Wysłany: Sro Sie 08, 2012 11:39   

Czy przed odkręceniem koła pasowego lub innych elementów typu rolki napinające trzeba coś blokować np. tak jak przy wymianie rozrządu?
Można prosić o dokładny opis jak odkręcić koło pasowe krok po kroku?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Sie 08, 2012 15:40   

Cmdr.Kisiel napisał/a:
Czy przed odkręceniem koła pasowego lub innych elementów typu rolki napinające trzeba coś blokować np. tak jak przy wymianie rozrządu?
Nie trzeba.
Cmdr.Kisiel napisał/a:
Można prosić o dokładny opis jak odkręcić koło pasowe krok po kroku?
Przeczytaj temat od początku ... sporo jest napisane.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Koło pasowe wału - 1.8
rolnik Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Lut 12, 2012 14:08
Boncky
Brak nowych postów [R75] Padło koło pasowe wału
Gdzie kupić jak wymienić???
Spyder Rover serii 75, MG ZT 14 Sob Kwi 10, 2010 16:06
jacekmarus
Brak nowych postów [R75] Koło pasowe wału korbowego - 1,8
madrus Rover serii 75, MG ZT 22 Pon Sty 09, 2012 00:23
madrus
Brak nowych postów [R75] koło pasowe wału korbowego
motocolor Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Cze 06, 2013 06:35
motocolor
Brak nowych postów [R75] Gorące koło pasowe wału korbowego
jacuchna21 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Lip 22, 2010 18:48
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink