Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 1.8 160 01r] Wlany mobil 5W50 zostawić, czy zmieniac
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 1.8 160 01r] Wlany mobil 5W50 zostawić, czy zmieniac
Autor Wiadomość
Kurczak85 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 71
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 10:29   [MG ZR 1.8 160 01r] Wlany mobil 5W50 zostawić, czy zmieniac

Witam. Mam w zalany olej mobil 1 5w50. A z tego co widze to polecacie zupełnie inny. Czy to niebezpieczne jezdzic na tym i mam go zmieniać jak najszybciej, czy jeszcze na nim pojezdzic i dopiero za jakis czas spokojnie moge go wymienic?? Zaznaczam, że był wymieniany jakies 3 miesiące temu i dużo raczej na nim autko nie przejechalo. A jak zmieniać to na jaki? Wiem, że watek był już wielokrotnie powtarzany, ale nie znalazlem zadnej informacji na temat tego oleju który mam wlany teraz. Wiec??
Ostatnio zmieniony przez Kurczak85 Wto Lis 25, 2008 11:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 25, 2008 10:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 10:34   

A coś się dzieje z silnikiem ?? Jesli nie, to nie kombinować tylko jeździc na tym co jest :ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Kurczak85 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 71
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 10:52   

Nic sie nie dzieje. Tylko wczesniej ktos pisal ze te silniki sa bardzo wrazliwe na zalanie nie takim olejem jak trzeba. Wiec wole nie czekac az cos sie:)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 10:54   

nie lubią mineralnego ;) syntetyk, lub półsyntetyk będzie ok :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 11:02   

DO SILNIKA VVC tylko półsyntetyk , miałem w swojej praktyce przypadki że syntetyk szkodzi układowi vvc
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Kurczak85 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 71
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 11:05   

No wlasnie dlatego pytam. Bo mobil 1 5w50 to syntetyk. Ale zmieniac od razu??
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 11:13   

hmmmm w takim razie sorki za zamieszanie :ups: a co dokłądnie się spsuło z winy oleju ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 11:35   

VVC tylko 10w40 Polecam Motul
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kurczak85 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 71
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 11:44   

Spoko. Czyli wiem na co juz zmieniac. Ale pytam, czy jeszcze z miesiąc, lub dwa jak pojezdze to cos sie może stać?? Czy to tylko przy dluższym użytkowaniu??
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Sro Cze 30, 2010 11:34   

miałem mobil 10w40 Super S, i 2000 - i okazuje się że się robią nagary z niego bo jest spalany. po prostu za słaby (a w klasie półsyntetyków ma jedną z wyższych temp. zapł.) bo te silniki pracują w bardzo wysokiej temperaturze w porównaniu do innych samochodów, więc tylko syntetyk da radę.

Zresztą spójrzcie na tabele producentów olejów co oni zalecają
(10W40 występuje tylko u niektórych jako minimum, a nie optimum)

http://www.elf.com.pl/dobor_olejow/www/oleje.php

http://olyslager-lubrican...VGq%2bcn3Qss%3d

http://ew5.earlweb.com/re...r=&vehicle=6005

http://lubricantadvisor.v....com/Select.asp
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sro Cze 30, 2010 21:44   

Ta ja zacytuje kogos bo nie mam takiego autka, ale nie sadze ze cos zlego moze sie stac .Mam nadzieje za kolega TIGER nie ma nic przeciwko temu, to z dyskuzji z przed roku na podobny temat.

"Ja nie będe polemizował z nikim na ten temat ale jak miałem ZR 160 to od początku jak w nim wymieniłem rozrząd lany był olej MOBIL1 5W 50 i nic się nie działo, żadnych wycieków itd."

Pozdr.
 
 
TIGER 


Striptizer zlotowy


Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 314
Skąd: Sędziszów Młp.

MG ZT

Wysłany: Sro Cze 30, 2010 22:05   

keczu dokładnie nie mam nic przeciwko temu :mrgreen:
_________________
POZDRAWIAM TIGER - "POWER IS BACK".
 
 
 
ploomy 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 157
Skąd: Legionowo



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 15:21   

Kurczak85 napisał/a:
Spoko. Czyli wiem na co juz zmieniac. Ale pytam, czy jeszcze z miesiąc, lub dwa jak pojezdze to cos sie może stać?? Czy to tylko przy dluższym użytkowaniu??

Nie wydaje mi się prawdopodobnym, żeby po miesiącu użytkowania cokolwiek miało się w silniku rozlecieć tylko z tego powodu, że zamiast półsyntetyka masz pełen syntetyk. W moim trzy razy był zalewany 10W40 i zrobiłbym to po raz czwarty gdyby nie HGF i Mariusz418, który zalał mi auto Mobilem 5W50. Skoro mistrz tak zrobił, to nie polemizowałem. Ale przy następnej zmianie, ze względu na ekonomię, powrócę do połówki.
Kurczak85, na Twoim miejscu do następnej planowanej wymiany nic bym nie ruszał, ale to Twoje auto :)
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 15:34   

ja jeżdżę na 5W30 oleju i nic się nie dzieje

zdecydowałem się na ten olej bo jak kupowałem auto od Mariusza to był wlany właśnie syntetyk :)
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 20:09   

http://www.liquimoly.pl/f...&category_id=22

Ciufcia, To nie syntetyk tylko hydrocrak.

http://www.liquimoly.pl/f...&category_id=21
To sa syntetyki tej firmy.
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Czw Lip 01, 2010 20:50   

keczu napisał/a:
hydrocrak

a co to jest ? :P

[ Dodano: Czw Lip 01, 2010 20:50 ]
dobra znalazłem http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=471748
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Lip 03, 2010 12:52   

Ja też nie zamierzam się wdawać w głębszą dyskusję, ale Angole ( forum mg rover.org) twierdzą że zdecydowanie dla VVC jest najzdrowszy półśyntetyk 10w40 (statystycznie najmniej awarii VVC - któryś z mechaników podawał statystykę naprawianych - kilkadziesiąt do jednego, przy czym te kilkadziesiąt to syntetyk). Wiem też, że przy przebiegu 47k VVC u mnie dość mocno klepało, natomiast przez następne 40k nic się nie pogorszyło :) Jeżdżę na motulu 6100 - przy czym też do końca nie jestem pewien jaką ma bazę. Inną kwestią poza szanowaniem VVC, jest fakt że układ hydrauliczny fabrycznie jest zestrojony na 10w40 i w zależności od temperatury odpowiednio ustawia poprzez ilość przepuszczanego oleju wychylenie wałków. Podsumowując na innej gęstości niż 10w40 fazy rozrządu mogą sie trochę inaczej przestawiać.
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Lip 04, 2010 11:28   

marcinmarcin napisał/a:
Jeżdżę na motulu 6100 - przy czym też do końca nie jestem pewien jaką ma bazę.

http://www.motorspot.com/6100s.html
http://www.motul-oil.co.u...40_TDS_(GB).pdf
No to jest tez hydrosyntetyk, przez niektorych producentow nazwany by byl 100% syntetykiem. Ale motul to uczciwa firma i tak nie robi. Na pewno to nie polsyntetyk. Nie znienia to faktu ze to bardzo dobry olej. Sam bym zalewal wlasnie motula ,ale w IRL nie ma.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Lip 04, 2010 13:35   

Ja moim Poldoroverem przejechałem przez pięć lat na Lotosie 5W40 pełnym syntetyku sto tysięcy km, oczywiście na LPG i silniczek jest perfect, grama oleju nie brał a ciśnienie sprężania po 1.4 MPa na każdym cylindrze. Przebieg silnika teraz to zaledwie 166 kkm i na spokojnie do 300 kkm wytrzyma. Prędzej się buda Poloneza rozpadnie, niż ten silnik zacznie brać olej.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink