Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Komplet chłodnic z wentylatorem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Komplet chłodnic z wentylatorem
Autor Wiadomość
jarko 



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 27
Skąd: Braniewo



Wysłany: Czw Lip 08, 2010 21:10   [R75] Komplet chłodnic z wentylatorem
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Zdobyłem kompletny wentylator oraz chłodnice do R 75 2.5 benzyna, czy bez problemy będzie pasował do mojego roverka z silnikiem 2.0 benzyna?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 25, 2010 00:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 08, 2010 21:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 08, 2010 21:13   

tak są identyczne :)
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
jarko 



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 27
Skąd: Braniewo



Wysłany: Pią Lip 09, 2010 15:01   

Dziękuję serdecznie.
Miałem wątpliwości co do rezystora i modułu sterowania

[ Dodano: Pią Lip 09, 2010 15:00 ]
zamontowałem. Jak na razie wszystko ok.
Jednak niepokoi mnie fakt, że w moim mam dwie kostki i każda z nich posiada trzy przewody(dwa cienki i gruby), natomiast w tym wentylatorze od 2.5 V6 jedna z kostek ma jeden przewód cienki a jeden gruby. Więc czy to ma znaczenie?
Podobno nie, że chodzi jedynie o rozwiazanie sterowania prędkości wentylatora.
Moż wiecie jak to jest faktycznie i na czym polega ta różnica?

[ Dodano: Pią Lip 09, 2010 15:01 ]
Dukat 11

Co Ty o tym sądzisz?
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 09, 2010 21:07   

Są trzy typy wentylatorów. Najsłabszy od 1.8, dwubiegowy z rezystorem oraz trzy biegowy bez rezystora i on mam najwięcej przewodów i jak sądziłem był montowany w dieslach.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
jarko 



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 27
Skąd: Braniewo



Wysłany: Pią Lip 09, 2010 21:22   

No tak. Ale czy to ma jakieś znaczenie w moim przypadku
Bo teraz to wygląda tak, że trzeci kabelek w moim aucie jest niepotrzebny...... :idea:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lip 09, 2010 22:35   

Wszystko jest OK. Nowe wentylatory i wentylatory od benzyny były 2 biegowe 450W z rezystorem dla 1 biegu (2 przewody). Kiedyś było tak:
1. Wentylator 350W, 2 biegi z rezystorem (2 przewody)- silnik 1,8
2. Wentylator 450W, 2 biegi z rezystorem (2 przewody)- silniki V6
3. Wentylator 450W, 3 biegi bez rezystorem (3 przewody)- diesel

Najważniejsze aby się załączał tak jak napisałem http://forum.roverki.eu/v...p=461606#461606
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 09, 2010 22:52   

apples napisał/a:
3. Wentylator 450W, 3 biegi bez rezystorem (3 przewody)- diesel


Małe sprostowanie, 4 przewody - 2xmasa, 2x 12V :wink:
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lip 09, 2010 23:00   

dukat11 napisał/a:
Małe sprostowanie, 4 przewody - 2xmasa, 2x 12V :wink:
:ok:
 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lip 12, 2010 08:28   

Ja natomiast w 1.8 mam 2 kostki w jednej3 przewody a w drugiej 2 przewody,w tym w każdej z nich po jednym grubym,też mam problemy z wentylatorem i nie wiem jak się za to zabrać
 
 
jarko 



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 27
Skąd: Braniewo



Wysłany: Wto Lip 13, 2010 08:03   

jupik,
Moim zdaniem:
1) Najpierw uruchom silnik i na wolnych obrotach włącz klimatyzację "auto"

sprawdź czy pracuje wentylator ?
2) wykonaj test klimatyzacji: kluczyk w drugim położeniu, następnie równocześnie przyciski (auto i "ludzik") w tym czasie przekręć stacyjkę na trójkę czyli zapłon
powinien wyświetlić się kod.

Jeżeli jest o. czyli kod "00" to:
musisz najpierw sprawdzić czy jest zasilanie wentylatora.
Zrób to najpierw w bezpiecznikach(skrzynka po prawej stronie silnika)

Jeżeli jest to w kostkach nad nadkolem prawym (patrząc od grilla).

Jeżeli z zasilaniem wszystko ok. to niestety musisz zdemontować cały przód i przyjrzeć się wentylatorowi - może szczotki się wysypały?

powodzenia
 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lip 18, 2010 11:48   

jarko napisał/a:
jupik,
Moim zdaniem:
1) Najpierw uruchom silnik i na wolnych obrotach włącz klimatyzację "auto"

sprawdź czy pracuje wentylator ?


Wentylator pracuje przy włączeniu klimatyzacji
Test klimatyzacji kod"00"
W bezpiecznikach jest zasilanie
Zamówiłem rezystor zgodny z podanym na forum jeżeli tylko przyjdzie umówię się z elektromechanikiem na wymiane,tylko dziwne że u mnie nie widać nigdzie tego rezystora móżliwe że wentylator jest od innego modelu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Rezystor wentylatora chłodnic.
jpawel Rover serii 75, MG ZT 57 Nie Sie 23, 2015 18:30
sash997
Brak nowych postów [R75] Płyn do chłodnic - jaki?
wymiana przed mrozami
leklisek Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Gru 06, 2009 10:24
staf
Brak nowych postów [R75] Moduł sterujący przy wentylatorze chłodnic
bachan Rover serii 75, MG ZT 34 Czw Lut 17, 2011 21:23
kris-tofer
Brak nowych postów [r75] problem z wentylatorem
R.E.D. Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Sty 24, 2021 19:55
R.E.D.
Brak nowych postów [R75] Problem z wentylatorem
PIEKARZ Rover serii 75, MG ZT 10 Nie Sie 23, 2009 08:45
PIEKARZ



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink