Forum Klubu ROVERki.pl :: [polonez 1.8 16v k-series] Swap. 1.8 16v w polonezie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:22
[polonez 1.8 16v k-series] Swap. 1.8 16v w polonezie
Autor Wiadomość
Seba_OBR 



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice



Wysłany: Nie Lip 25, 2010 19:44   [polonez 1.8 16v k-series] Swap. 1.8 16v w polonezie

Witam. Zakupiłem silniczek 1.8 16v z landrovera freelandera i zamierzam wsadzić go do poloneza. Takowy swap już był przeprowadzany nie raz, na tym forum opisywał go nawet kolega Senn. Silnik składam na osprzęcie z rovera 1.4

Problem polega na dobraniu odpowiednich wtrysków. Jedni wkładali wtryski z calibry 2.0 8v o wydajności 230ccm, a najbardziej optymalne ponoć są wtryski z rovera (żółte) o wydajności 218ccm. Dzisiaj wyczytałem na forum iż właśnie ktoś wsadził silnik 1.8 na osprzęcie z 1.4 i wtryskach 218ccm i zachodzi zjawisko spalania stukowego. Moje pytanie brzmi, czy lepiej szukać słabszych wtrysków czy od razu zainwestować w świnkę (tutaj mam na myśli ecumastera III) i ewentualnie w regulator ciśnienia paliwa na listwę? z góry dziękuję za odpowiedzi. Kazda będzie zapewne przydatna ;)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 25, 2010 19:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Lip 25, 2010 19:48   

kupiles goly slupek? dokup listwe wtryskowa od rova 1,8 albo 1,8 vvc i po temacie
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Seba_OBR 



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice



Wysłany: Nie Lip 25, 2010 19:56   

flapjck1, tak, kupiłem goły silnik, ale jak już pisałem mam zamiar wsadzić cały osprzęt z 1.4 łącznie z listwą wtryskową. mówisz że na listwie z 1.8 będzie chodził normalnie bez zjawiska spalania stukowego...?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Lip 25, 2010 20:27   

kolektor bedzie pasowal plug and play
wyjmujesz stare wtryski wsadzasz "nowe" i tyle :)
cala listwa na alledrogo kosztuje od 50 do 150 pln
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Seba_OBR 



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice



Wysłany: Nie Lip 25, 2010 20:37   

flapjck1, chyba cie nie rozumiem. piszesz o tym żeby wymienić cały kolektor ssący na ten z rovera? jest problem bo silnik w polonezie jest podłuśnie i dolot wychodzi na ścianę grodziową. Poza tym koletor w 1.8 jest plastikowy. a czy sama listwa wtryskowa nie jest taka sama?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Lip 25, 2010 20:43   

doprecyzuje: kolektor z poldka bedzie pasowal p&p i kazda listwa z kazdego roverowskiego k-series tez bedzie p&p ( od 1,1 do 1,8vvc lub turbo )
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Seba_OBR 



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice



Wysłany: Nie Lip 25, 2010 21:00   

flapjck1, w takim razie wytłumacz mi jeszcze w jaki sposób listwa ma rozwiązać problem. czy mówisz o listwie z 1.8 z wtryskami (właśnie, jaka jest ich wydajność bo z tego co widze to 1.8 mają niebieskie wtryski), czy o samej listwie z 1.8? czy nie trzeba szukać mniej wydajnych wtryskiwaczy? nie jestem mechanikiem, więc się nie znam i nie wiedziałem że listwy są inne
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Lip 25, 2010 22:14   

oke, zle to napisalem:piszac listwa mam na mysli listwa + wtryskiwacze - sama listwa to nic nie znaczacy detal tak naprawde
co do wydajnosci wtryskow to gdzies na tym forum umieszczalem zestawienie

[ Dodano: Nie Lip 25, 2010 22:14 ]
gdzies w tym watku powinno byc cos wiecej :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lip 25, 2010 23:24   

Panowie dowiedziałem się już że 1.8 pasuje z freelandera do skrzynki poldka, czy wiec skoro 1.8 seria K pasuje mogę wysunąć dalsze wnioski i stwierdzić że 1.8 T z rovera 75 <de facto tez seria K> będzie pasować? Mam na warsztacie pewien pojazd ktory juz w innym poscie wyytywalem bo kusi mnie zamiast na ścierce forda na poldku postawic ze sztywnym mościkiem jednak wowczas musze szukać jakiegoś silnika mocnego bo ten z poldka sie nienada:-D Czy moje rozumowanie jest prawdziwe? wsadze 1.8T do tej skrzynki?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Lip 26, 2010 00:04   

wszystkie silniki k-serii mialy takie same otwory montazowe do skrzyni - niezaleznie czy 1,1 czy 1,8vvc albo 1,8t - idac tym tropem -p zepniesz to ze skrzynia z poldorovera
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lip 26, 2010 00:09   

flapjck1, dzieki:) wiec decyzja zapadla:) sztywny most poldka a nie scierka, jednak musze cos na dyfer wymysleć bo szperospaw to za ostro pojechane, a standardowy most poldka przy 1.8 T z 75 to zdechnie po 1 weekendzie.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Lip 26, 2010 00:22   

a idac dalej: za pomoca malego fanta zepniesz kserie z niezniszczalna skrzynia od forda

http://qedmotorsport.co.u...hort-rover/ford
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Seba_OBR 



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice



Wysłany: Pon Lip 26, 2010 20:08   

hvil, tylko pamiętaj o tym że musisz mieć skrzynie z poloneza, w którym był rover. jest inny dzwon i wałek. A co do mostu, to jeździ polonez z silnikiem 2.7 turbo z bmw na szperze i póki co most ma się dobrze :) zawsze możesz szukać mostu z fiata 131 lub też pokombinować bardziej i wsadzić most z volvo
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Lip 26, 2010 21:33   

Jak czytam debaty tego typu to zawsze się zastanawiam dlaczego wybieracie takie gówniane kasty? Co wy ludzie widzicie w tych Polonezach Fiatach 125p innym podobnym im konstrukcjom? Proszę mnie źle nie zrozumieć po prostu chciałbym wiedzieć co skłoniło Cię do poldka?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Lip 26, 2010 21:49   

vesper sorry ale dokladnie to samo mozna powiedziec o 200cie coupe

stare auta sie lubi albo nie, a jak gardzisz poldkiem czy kredensem tylko dlatego ze polski to dowodzi to tylko pewnej "ciasnoty" horyzontow
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lip 27, 2010 00:06   

Vesper416, wszystko powstaje na fordzie sierrze bo jest prosty i mocny wytrzymaly podatny na ingerencje material silnik, zawiecha itp. a co do poldka?? a czym sie rozni N9 forda od poldka skrzyni?? mysle ze podobne są, a sztywny most czemu?? bo ford go niema a jest o wiele lepszy na takie wozy, a silnik...niebedzie z poldka wiec w sumie z poldka tylko most i skrzynia mnie inteeresuje co nieuwazam ze budowe na chlamie, a ze skrzynia to sie zobaczy:)
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lip 27, 2010 08:14   

flapjck1, oj proszę Cię kolego cytaj ze zrozumieniem. Czy ja pisałem coś o gardzeniu? Juz nie wspomnę o gardzeniu polskim dobytkiem? Moje pytanie było konkretnie sprecyzowane dlaczego akurat poldek i było skierowane do autora tematu...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Lip 27, 2010 09:52   

nie no spoko, ale nie kumam stwierdzenia ze buda poldkowa to jakis szit
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Seba_OBR 



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 23
Skąd: Świętochłowice



Wysłany: Wto Lip 27, 2010 11:24   

Vesper416, poldek jest pamiątką po dziadku. jest to 1996 rok, wersja eksportowa z lakierem, którego jeszcze w polsce nie spotkałem. Ma 4 elektryczne szyby, elektryczne i podgrzewane lusterka, podgrzewane fotele i pare innych bajerów. Dlaczego poldek? Bo ani jednej zimy nie jeździł, ma przejechane niecałe 26000km. dlaczego poldek? bo nie lubie stereotypów, nie chce golfa ani beemki (choć e36/ e49 bym nie pogardził) bo do tego są części, na alledrogo w kategorii tuning jest masa podzespołów do tych pojazdów, do poloneza trzeba wszystko robić samemu co daje mase satysfakcji. Dlaczego polonez? bo lubie patrzeć na golfiarzy i innych podobnych typów, których wyprzedza polonez, lubie patrzeć jak oni patrzą z niedowierzaniem. Mimo wszystko dobry polonez potrafi narobić zamieszania, poza tym mam do niego ogromny sentyment i nie potrafiłbym się z nim rozstać.

Co do problemu ze wtryskami, to ciężko będzie wsadzić listwę z 1.8 ze względu na regulator ciśnienia paliwa. Chyba wsadze narazie silnik na wtryskach z 1.4 (wydajnośc 149ccm), a potem zakupie wtryski z calibry 2.0 8v o wydajności 200ccm. do tego regulator ciśnienia paliwa na listwę, a po wypłacie ecumastera III i sonde szerokopasmową. O postępach na pewno będę na bierząco pisał
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 27, 2010 11:27   

Powodzenia! :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Różnice w Polonezie z oznaczeniem GLI a GTI
sebastian79 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 1 Sob Lis 09, 2019 02:33
AndrewS
Brak nowych postów [POLONEZ] Swap 1.6gsi -> 18k4f
Juro Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 11 Pią Maj 13, 2016 21:36
Juro
Brak nowych postów [Polonez 1.4] swap silnika tylko na co????
stachu57 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 26 Sro Sty 05, 2011 19:14
polofix
Brak nowych postów [k16]Rozrząd w Polonezie z silnikiem k16
bestklimat Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 7 Pią Gru 11, 2009 15:42
hudy23_1985
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink