Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220SDi 99r] Spadek obrotów i problem z ABS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 10:13
[R220SDi 99r] Spadek obrotów i problem z ABS
Autor Wiadomość
Mietkowski 




Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 15
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Lip 31, 2010 20:23   [R220SDi 99r] Spadek obrotów i problem z ABS

Witam,

miałem dzisiaj z rana przygodę z samochodem. Otóż po uruchomieniu silnika samochód wszedł w tryb awaryjny, tzn. po osiągnięciu 1500 obrotów silnik się dusił. Po ponownym uruchomieniu silnika sytuacja się powtarzała. Żeby osiągnąć obroty powyżej 1500 musiałem puścić pedał gazu i ponownie go nacisnąć. Po chwili wszystko już było git i auto bez zająknięcia przejechało 150 km. Nie wiem czym to może być spowodowane, choć mam kilka hipotez:

1) może przepływomierz
2) albo immobilizer, a skąd to przypuszczenie? W maju walczyłem z rdzą przy tylnej klapie. Lakiernik, który się tym zajmował, musiał ściągnąć klapę, żeby położyć "baranka", po tym zabiegu klapa lekko odstaje, a przeczytałem na forum, że ktoś miał problemy z immo, bo mu klapa odstawała :-) .

Oczywiście to tylko hipotezy osoby, która dopiero się uczy samochodu i sposobu jego działania :-) . Macie jakieś pomysły co to może być? Jak mógłbym to sprawdzić? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Mietkowski Wto Sie 03, 2010 07:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 31, 2010 20:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Nie Sie 01, 2010 19:17   

Na początek:

http://www.roverki.pl/ind...i-l-turbodiesel

Przepływomierz bym od razu wykluczył.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Sie 01, 2010 19:53   

Mietkowski napisał/a:
Otóż po uruchomieniu silnika samochód wszedł w tryb awaryjny

to nie jest tryb awaryjny ... tryb awaryjny, to praca silnika w pełnym zakresie obrotów ale z dynamiką "malucha" i oczywiście świecącym "check enginem" W Twoim przypadku stawiam na uszkodzenie czujnika pedału hamulca. Na forum temat poruszany nie raz ... poszukaj hasła "czujnik pedału hamulca" :ok: ... no i sprawdź te kody błędów ... nie zaszkodzi :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Mietkowski 




Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 15
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Sie 02, 2010 22:19   

Dzięki Brt za podpowiedź. Postaram się tam zajrzeć i może coś wylookam. Jeszcze tylko jedno małe pytanie. Ostatnio zauważam, ze bardzo często włącza mi się ABS, przy małych prędkościach, ale sytuacja jest dosyć niebezpieczna, ponieważ to znacząco wydłuża drogę hamowania. Winę opon oraz tarcz/klocków hamulcowych od razu odrzucam, ponieważ wszystko jest w bardzo dobrym stanie. Czy przyczynę takiego zachowania można powiązać z tym czujnikiem?

Pozdrawiam
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sie 02, 2010 22:43   

Mietkowski napisał/a:
Czy przyczynę takiego zachowania można powiązać z tym czujnikiem?

nie ... ten czujnik pedału hamulca służy tylko do odciecia paliwa podczas hamowania - taka informacja dla kompa. A takie zachowanie ABSu raczej wskazuje na uszkodzenie któregoś z pierścieni ABSu ... jak skręcisz koła to powinno być widać w jakim są stanie ... zazwyczaj problemem są te z przodu na przegubach.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 00:22   


Moderator thef informuje

MIetkowski! Ten temat zostanie usunięty jeśli nie poprawisz jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, musisz w pierwszym poście użyć funkcji


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220Di 96r] Spadek obrotów
Jeremiach Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Lis 02, 2008 23:26
Brt
Brak nowych postów [R220SDi 98r] Spadek mocy przy ok.1500 obr/min - turbina?
rafal_iw Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sro Sie 06, 2008 23:51
rafal_iw
Brak nowych postów [r200 2,0sdi 98r] Spadek obrotów
latinoo22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Sty 24, 2010 12:40
latinoo22
Brak nowych postów [MG ZR 160] Spadek mocy powyżej 6 tyś obrotów
Radical Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Lip 01, 2014 21:41
flapjck1
Brak nowych postów [MG ZR 103] Spadek poniżej 900 obrotów przy klimatyzacji
Sajgon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Cze 07, 2011 11:52
Sajgon



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink