Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 214 16v] silnik 1.6 16v PROBLEM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 214 16v] silnik 1.6 16v PROBLEM
Autor Wiadomość
rexsio11 



Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 16



  Wysłany: Pon Cze 18, 2012 16:31   [Rover 214 16v] silnik 1.6 16v PROBLEM
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1994

Witam. Posiadam roverka 214 sli ostatnio miałem awarie w postaci uszkodzonego bloku silnika. Postanowiłem wymienić silnik i wstawiłem 1.6 16v, osoba od której kupowałem silnik powiedziała że wszystko będzie pasowało i dał nawet gwarancje rozruchową. Silnik po zmontowaniu z moimi podzespołami [pompa wspomagania, rozrusznik, alternator czujnik położenia wału ,] wogule nie odpala, auto było na gaz, silnik podczas rozruchu na gaz zaczyna w pewnej chwili się blokować problem znika gdy przełącze na bezyne. Po wymianie czujnika położenia wału silnik jakby chciał odpalic lecz nie może i ciągle się blokuje. Na gaz podczas rozruchu gdy w pewnej chwili wyłącze rozruch silnik odpala lecz na pare sekund.
Na bęzyne wogule nie mogę go odpalić.
Prosze o pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 18, 2012 16:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Cze 20, 2012 18:25   

a koło zamachowe masz z którego silnika? bo komputer masz z 1.4 a w silniku 1.6 może być inny zamach i inne wycięcia do czujnika położenia wału
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
rexsio11 



Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 16



Wysłany: Sro Cze 20, 2012 23:34   

no koło zamachowe zostawiłem od 1.6 ale wątpie żeby to mialo jakieś znaczenie. silnik tak jak pisałem jakby chciał odpalić ale nie może, podczas rozruchu słychać ze przyspiesza ale nie może złapać do końca jak już złapie to gaśnie po 2 sekundach

skąd mam mieć w tej chwili pewność że koło zamachowe różni się w zależności od modelu ?
Ostatnio zmieniony przez rexsio11 Sob Cze 23, 2012 16:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Cze 21, 2012 08:16   

Równie dobrze mogłeś kupić silnik Rover'a który w rzeczywistości pochodzi z Poloneza, wtedy na pewno koła zamachowe nie będą się zgadzały.

Stary silnik oczywiście poszedł już na złom?

Szukałem na allegro zdjęcia koła aby porównać zęby, ale widzę tylko te z zębami od rozrusznika.
Sprawdź tez czy rozrząd nie jest przestawiony.
 
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 21, 2012 11:06   

Robiłem przekładkę osprzętu z 1.4 do 1.6 i jest to samo, koło zamachowe takie samo, liczba zębów taka sama, wcięcia takie same.

rexsio11, sprawdź elektronikę, mogłeś czegoś nie podpiąć lub pomylić coś.

Przełącz na benzynę, i sprawdź czy po kręceniu świece są mokre oraz czy jest na nich iskra, to podstawa.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
rexsio11 



Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 16



Wysłany: Czw Cze 21, 2012 16:42   

Nie, od starego silnika poszedł tylko blok ponieważ i tak był już baz użyteczny a reszte ciągle posiadam, co do czujników to sprawdzałem już kilka razy i wszystko wydaje się być ok. świece są mokre od benzyny lecz dziś zauważyłem że wtryski załączają się co cykl pracy tłoka i wszystkie razem a wydaje mi się że powinny działać w odstępach i osobno no chyba że się mylę.

nawet reset kompa nie pomógł :/
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Cze 21, 2012 17:55   

1. Wtryski pracują parami, 1 z 3 i 2 z 4
2. Komp niema resetu, odłączenie akumulatora nic nie daje.

Wyciągnij listwę wtryskową razem z wtryskami i zobacz czy w czasie kręcenia wtryskiwacze pracują paramami naprzemiennie.
Sprawdź czy masz w ogóle iskrę na świecach.
 
 
 
rexsio11 



Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 16



Wysłany: Czw Cze 21, 2012 18:06   

listwę z wtryskami wyjąłem i stąd wiem jak pracują a iskra na świecach jest lecz nie wiem czy jest w cylindrze po zmontowaniu. Wydaje mi się że on tak jakby gubi iskrę czyli nie zawsze ona jest lecz nie mam co do tego pewności i nie wiem jak to sprawdzić.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Cze 21, 2012 18:46   

Podmień cewkę na dowolną inną, z jakiegokolwiek samochodu, np. z maluszka, poloneza czy czego innego.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Cze 21, 2012 18:46   

rexsio11 napisał/a:
silnik tak jak pisałem jakby chciał odpalić ale nie może, podczas rozruchu słychać ze przyspiesza ale nie może złpać do końca jak już złapie to gaśnie po 2 sekundach

coś mi się kojarzy, z e ktoś opisywał, że miał takie objawy przy źle założonych kołach na wałkach rozrządu :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rexsio11 



Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 16



Wysłany: Czw Cze 21, 2012 19:21   

cewkę zmieniałem i objawy takie same. osoba od której kupowałem powiedziała że silnik odpali bez problemu. silnik jest z demontażu 216 w którym było uszkodzone sprzęgło ( tak powiedział) osoba jest zaufana. poza tym w tamtym silniku też żle założyłem koła i objawy były całkiem inne.
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Czw Cze 21, 2012 23:00   

Ja miałem podobne objawy przy źle złożonym rozrządzie
A kompresje sprawdziłeś(u mnie przy źle zlożonym było 3 bary)
 
 
rexsio11 



Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 16



Wysłany: Sob Cze 23, 2012 09:45   

ja mam 12 bar na każdym cylindrze. dziś sprawdzę cały rozrząd i położenie wałków oraz elektrykę jeszcze raz. Koledzy co co powiecie na temat kompa ? czy mógł się jakoś przestawić albo rozregulować ? on był wymontowany na jakieś trzy tygodnie zanim zamontowałem ten silnik.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Cze 23, 2012 12:25   

rexsio11, rozumiem ,że komp jest w tej chwili od 1.4 ?? Może trzeba zmienić na ten od 1.6.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
rexsio11 



Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 16



Wysłany: Sob Cze 23, 2012 12:51   

tak jest od 1.4 z tym ze wydaje mi sie że to nie ma sensu ponieważ wszystko jest to samo tylko ze 1.6 potrzebuje większego dawkowania paliwa lecz silnik powinien odpalić na tym co jest. no i ja nie mam imo wiec założenie od 1.6 wymagało by przeprogramowania kompa.

a mnie interesuje czy coś mogło się stać z kompem po wymontowaniu go na trzy tygodnie, czy mogło sie w nim coś poprzestawiać ?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Cze 23, 2012 13:43   

Nie, nie mogło.
 
 
 
rexsio11 



Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 16



Wysłany: Sob Cze 23, 2012 14:25   

rozrząd WYDAJE SIĘ BYĆ OK. wymieniłem cały układ zasilania świec, sprawdziłem połączenie cewki z kompem i masą, no i jest bez zmiam.

koledzy no pomóżcie już nie chce mi się rowerem 20 km jechać do pracy co dziennie.

co może być nie tak ?
lub co może ja źle podłączyłem ?

[ Dodano: Sob Cze 23, 2012 14:25 ]
dodam jeszcze że silnik jest z roku 1998-1999 a mój rover 1994.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Cze 23, 2012 14:56   

To ty kanciaka masz....
To masz innego kompa i pewnie w kole zamachowym tkwi problem.
 
 
 
rexsio11 



Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 16



Wysłany: Sob Cze 23, 2012 23:22   

muszę mieć 100 % pewności że to zamach. nie opłaca mi sie znowu silnika rozbierać. nie mam na to tyle czasu.

[ Dodano: Sob Cze 23, 2012 23:22 ]
wszystko sprawdziłem i jest ok. czy ktoś potwierdzi że jest to wina koła zamachowego ?
jak tak to czekają mnie 2 dni pracy by wyrzucić cały sinik i zlikwidować usterke.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Cze 24, 2012 00:09   

a po co chcesz wyjmować silnik?
Do wymiany koła zamachowego wystarczy odsunąć skrzynię. Nie spiesząc się jakieś 5-6 godzin :cool:
Nie zapomnij dać jakieś szczeliwo na gwint od śrub koła zamachowego, bo Ci będzie ciekł olej z silnika na sprzęgło.
A na sto procent to chyba nikt Ci nie powie. Trzeba by było zobaczyć koło z tamtego silnika i to co jest teraz.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] rover 218sd 1.9d silnik d9b
qba8819 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Czw Mar 06, 2014 21:45
qba8819
Brak nowych postów [Rover 218TDi] jaki silnik?
Jordan87 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Sob Kwi 28, 2007 23:37
Gość
Brak nowych postów [Rover 400 Tourer 1,6 1997]silnik wycieraczki tylnej
as35 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
6 Czw Paź 01, 2009 08:35
as35
Brak nowych postów [R216 coupe] Jaką moc ma silnik 1600 16V (silnik Rovera)?
dante27 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
20 Sro Sty 16, 2008 22:33
piter34
Brak nowych postów [rover 214 i ] problem z prędkościomierzem.
chomik1948 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
10 Pon Mar 07, 2011 21:16
Pawkaz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink