Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 214 Si 1996r (103 KM)] wentylator się za późno włącza
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:29
[Rover 214 Si 1996r (103 KM)] wentylator się za późno włącza
Autor Wiadomość
Rockefeler17 



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 17
Skąd: z Polski;)

Rover 200

Wysłany: Pon Sie 09, 2010 19:44   [Rover 214 Si 1996r (103 KM)] wentylator się za późno włącza

Cześć, mam problem zew swoim roverem. Po wymianie uszczelki pod głowicą, woda prawdopodobnie gotuję się. Zmierzyłem dodatkowym zegarem temperaturę płynu chłodniczego montując dodatkowy czujnik w wężu. Temperaturę wykazało mi ponad 100 st. Celsjusza lecz wentylator się nie włączył. A mój oryginalny wskaźnik w aucie wykazywał wtedy przy rzeczywistej temperaturze 100 stopni połowę stanu skali na zegarze. Dodam jeszcze że wentylator się włącza po wypięciu brązowego czujnika. wtedy to gdy woda jest gorąca wentylator dobrze chłodzi co obrazuje mój dodatkowy zegar. Martwi mnie jeszcze jedno. Od drugiego czujnika który ma 2 piny odchodzi tylko jeden kabel który obrazuje temperaturę płynu w wewnątrz auta na zegarze. Nasuwa się pytanie---> co z tym drugim pinem... Ma być wolny?? korek trzyma ciśnienie bo sprawdzałem. Wychodzi na to ze wentylator za późno się włączą. Termostat jest raczej dobry bo węże są gorące tak samo jak silnik. Dodam że silnik po odpaleniu bardzo się grzeje już po kilku minutowej jeździe... Dlaczego?? Jak ma prawidłowo chodzić wentylator?? Kiedy ma się włączać?? W jakiej temperaturze?? Co z tymi czujnikami?? Dla chcących mogę porobić szczegółowe zdjęcia krok po kroku i je opisać albo nagrać nawet film. Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam!! Moje gg: 4157525

[ Dodano: Pon Sie 09, 2010 19:44 ]
Czujnik do wymiany??? Co zrobić panowie?? Pomoże mi nawet to jak ktoś opisze właściwe funkcjonowanie wentylatora chłodnicy;)
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Pon Sie 09, 2010 23:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 09, 2010 19:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Sie 09, 2010 20:19   

1. Dlaczego samochód tak szybko się nagrzewa?
Jest to jak najbardziej pozytywne zjawisko, ty jeździsz krócej na tak zwanym ssaniu, silnik szybciej nabiera warunków w których powinien chodzić prawidłowo a w zimę masz momentalnie ogrzewanie w samochodzie. Jest to też spowodowane tym że blok jest aluminiowy i lepiej przewodzi ciepło.

2. Dlaczego wentylator nie włącza się przy 100st ?
Woda Ci się nie gotuje w 100st w samochodzie z jednego ale prostego powodu: FIZYKA.
Im wyższe ciśnienie tym wyższa musi być temperatura aby woda się zagotowała, czyli np. w górach potrzeba 70st aby woda wrzała a w silniku np. 120st (nie wiem ile tak naprawdę). 100st to nie jest zła temp, jak najbardziej ok, a że wentylator rzadko się włącza i wskaźnik temp pokazuje cały czas połowę skali to oznacza że układ chłodzenia jest sprawny. W tych silnikach rzadko kiedy wentylator się włącza, nawet w korku, ja w swoim jeszcze nie złapałem tego momentu :wink:
Jeśli temperatura wskoczy powyżej 3/4 skali to wtedy trzeba się martwić, jeśli trzyma się w okolicach połowy to wszystko jest w porządku.
U mnie jak wskazówka dojdzie do połowy to już się nie rusza, nie ważne co się dzieje, temp jest ciągle ta sama :grin:

Więc niema co paniki siać, te silniki tak mają i trzeba z tego się cieszyć :grin:
 
 
 
ReVoR 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 79
Skąd: %%%



Wysłany: Pon Sie 09, 2010 20:55   

od czujnika zegara tez mam tylko jeden kabelek :razz: a jak dobrze pamietam to ventylator sie zalacza bodaj przy 116st.C

[ Dodano: Pon Sie 09, 2010 20:55 ]
moze jest zle odpowietrzony :idea:
 
 
Rockefeler17 



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 17
Skąd: z Polski;)

Rover 200

Wysłany: Pon Sie 09, 2010 21:50   Rockefeler17

No wszystko ok... Niech bd i tak jak piszecie... ale jeszcze jedna rzecz... Czy przez taką temperaturę 120 st nie wydmucha mi znowu uszczelki pod głowicą?? Mam być spokojny??

[ Dodano: Pon Sie 09, 2010 21:50 ]
Acha i jeszcze jedno... Bo się tak zastanawiam. Na moim dorobionym zegarze temperatura skoczyła od zera do 100 stopni... A w wewnątrz w aucie na zegarze rosło od 0 i doszło do połowy. Czyli skala na moim liczniku przy roverze będzie wynosiła od 0 do 200 st?? Czemu wskazówka nie była na czerwonym?? Na pewno źle wskazuje mi wskaźnik bo mój dorobiony zegar wskazywał zupełnie inną ( rzeczywistą) temperaturę. Wskazywał dokładnie 2x większą temperaturę niż ta którą pokazywał mój rover przy liczniku... PROSZĘ O ODP:) Czekam...
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 09, 2010 23:16   

A gdzie kolego na liczniku masz zaznaczone stopnie, że wnioskujesz że licznik w zegarach źle wskazuje ci temperaturę? Nie jest to typowy wskaźnik rosnący. Połowa skali to około 100 stopni celsjusza, czerwona wskazówka to około 140.

Szukasz dziury w całym. Jeżeli nie wierzysz kolegom forumowiczom przejedź się na spot i poproś kogoś aby cię przewiózł swoim Roverkiem - wskazówka i silnik (sprawne oczywiście) będą zachowywać się identycznie jak w Twoim wypadku.
 
 
Rockefeler17 



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 17
Skąd: z Polski;)

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 10, 2010 22:44   

Artu napisał/a:
A gdzie kolego na liczniku masz zaznaczone stopnie, że wnioskujesz że licznik w zegarach źle wskazuje ci temperaturę? Nie jest to typowy wskaźnik rosnący. Połowa skali to około 100 stopni celsjusza, czerwona wskazówka to około 140.

Szukasz dziury w całym. Jeżeli nie wierzysz kolegom forumowiczom przejedź się na spot i poproś kogoś aby cię przewiózł swoim Roverkiem - wskazówka i silnik (sprawne oczywiście) będą zachowywać się identycznie jak w Twoim wypadku.


Stary nie wiesz o co chodzi, nie jesteś w temacie... Przeczytaj lepiej cały post zastanów się trochę, pomyśl, napisz na brudno, wprowadź poprawki i dopiero napisz żeby to trzymało się kupy albo jak kto woli - "miało to ręce i nogi";)

[ Dodano: Wto Sie 10, 2010 22:42 ]
Napiszę jeszcze jak jutro założę części: 2 czujniki temp itd... Może pomoże... oby;))

[ Dodano: Wto Sie 10, 2010 22:44 ]
Oczywiście nowe części;))) Będzie chodził;) Nie chcę narazie jeździć bo martwię się żeby mi nowa uszczelka nie poszła:(
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Sie 11, 2010 08:35   

Nie jestem do końca przekonany, czy to że wskazówka nie rusza sie w połowie oznacza, że temperatura sie nie zmienia (czy tylko mieści sie w pewnych dopuszczalnych granicach).
Ale nie mam jak sprawdzić.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Sie 11, 2010 09:51   

Gdy wskazówka na liczniku jest w okolicach połowy oznacza że temp jest prawidłowa, potem rośnie szybciej wraz z mniejszym wzrostem temperatury.
Silniki pracują w temperaturach 90/100°C (u nas bardziej 100) i jest to jak najbardziej normalne, a z racji konstrukcji silników serii K i materiałów z których został wykonany, układ chłodzenia jest wyjątkowo sprawny i skuteczny dlatego odbiera dużą część ciepła z silnika i dostarcza do chłodnicy co jest utrudnione w innych silnikach ponieważ żeliwo bardziej opornie oddaje ciepło (dlatego płyn chłodniczy musi mieć niższą temperaturę aby zrekompensować to ciepło które nie może odciągnąć i wentylator częściej się włącza).

Wskaźnik jest bardziej logarytmiczny niż liniowy, w połowie jest temperatura prawidłowa, wyżej wskazówka coraz szybciej się podnosi a temp coraz wolniej rośnie.
Uszczelki Ci nie wydmucha, wskaźnik jest sprawny, jak Ci nie odchyli się wskaźnik o 1cm ponad połowę to wszystko jest ok i niema czym się przejmować.

Po za tym na wskaźniku jak kolega wcześniej napisał niema skali przecież, nie masz cyfr więc skąd możesz wiedzieć że źle wskazuje?

http://www.youtube.com/watch?v=ietTXALy3RE
Tu masz filmik z mojej jazdy, na początku jest wskazówka nie jest na prawidłowym miejscu, potem już tak. Jak widzisz to jest temperatura normalna i nie masz co się takimi rzeczami przejmować, silnik jest po prostu inny niż w oplach, fordach, WV czy innych wynalazkach. (nie patrz na machający się obrotomierz, to filmik obrazujący problem z czym innym).

Pozdrawiam
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Sie 11, 2010 10:58   

Aha czyli jeżeli wskazówka jest 2-3mm wyżej niż być powinna to tragedii nie ma.

Niestety moja chłodnica jest u kresu żywota, i klimatyzacja potrafi nieco podnieść wskazówkę. Nie zawsze, w różnych warunkach i o różnym czasie (podejrzane, czasem nawet w upał w korkach jest ok)

Może za rok wymienię chłodnice, zimę spokojnie przejeżdże a lato sie kończy.
 
 
Rockefeler17 



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 17
Skąd: z Polski;)

Rover 200

Wysłany: Sro Sie 11, 2010 17:22   

A właśnie że wiem jaką mam temp płynu w danej chwili... A dlatego ze mierzę innym zegarem, który jest w 100% sprawny. Wygląda to tak:::
=====> Płyn ma RZECZYWISTĄ temp. 100st. A wskazówka NA LICZNIKU stoi w połowie.. Dlaczego?? Zepsuty czujnik temp, który podaje temp na licznik. W sklepie powiedział mi gość że mam założony czujnik temp. oleju w miejsce czujnika temp. płynu. Jutro to sprawdzę i będę wiedział... Udowodnię wam że nie szukam dziury w całym... Nie chodzi mi o regułki z książki serwisowej tylko o wykrycie wady (uszkodzenia) Panowie!
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 11, 2010 17:24   

Rockefeler17 napisał/a:


Stary nie wiesz o co chodzi, nie jesteś w temacie... Przeczytaj lepiej cały post zastanów się trochę, pomyśl, napisz na brudno, wprowadź poprawki i dopiero napisz żeby to trzymało się kupy albo jak kto woli - "miało to ręce i nogi";)


Według mnie ma to jak najbardziej ręce i nogi. Post przeczytałem cały - bodajże dwukrotnie bo bardzo mnie zdziwiły Twoje kombinacje w Roverku.

Moje wypociny potwierdził kolega ADI-mistrzu, który ma dużą wiedzę w dziedzinie elektroniki (również samochodowej) - wystarczy zagłębić się w forum. Wyżej wymieniony forumowicz słusznie prawi, że silnik, jego budowa i układ chłodzenia odbiegają od ogólnie przyjętych standardów, które nijak mają się w diagnostyce motorków serii K.
 
 
Rockefeler17 



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 17
Skąd: z Polski;)

Rover 200

Wysłany: Sro Sie 11, 2010 18:52   

Jakie kombinacje?? Co Ty bredzisz?????????????? Muszę wymienić czujnik, bo zamiast czujnika temperatury płynu chłodniczego założony był czujnik temp oleju, co najwidoczniej zrobił poprzedni właściciel. Nie twierdzę że tak jest, ale na to wygląda i to nie są żadne kombinacje! Sprawdzałem tylko temp. innym zegarem. Ciekawe jakbyś Ty to zrobił?? Pewnie od razu lecisz do mechanika z każdą usterką, bo nie umiesz zrobić i nie masz pomysłu na naprawę... Pamiętaj, że każdy pomysł jest dobry, kolego;) Wymienię czujnik i zobaczymy czyja racja będzie. Ja nie twierdzę pod żadnym pretekstem z góry, że jest to moja racja a nie Twoja, ale wszystko na to wskazuje że moja, bo ja mam wszystko przed oczami i mniej więcej wiem gdzie ciepło a gdzie zimno, kolego drogi;)) Pozdrawiam, Rockefeler17!
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sro Sie 11, 2010 18:59   

Rockefeler17, może tak trochę spokojniej?
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 11, 2010 19:28   

W związku z agresywnością Twoich postów rezygnuję z dalszej dyskusji na temat "problemu" z Twoim samochodem

Rockefeler17 napisał/a:
Wymienię czujnik i zobaczymy czyja racja będzie. Ja nie twierdzę pod żadnym pretekstem z góry, że jest to moja racja a nie Twoja, ale wszystko na to wskazuje że moja


Przypomniał mi się film pt. "Dzień Świra" i pamiętna scena :mrgreen:
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sro Sie 11, 2010 19:31   

Powiem jak jest u mnie (R45):
Wentylator wlacza sie przy 104 stopniach, i schladza plyn do 96 stopni i sie wylacza. Podczas spokojnej jazdy ( nie stania w korku itp.) temperatura jest ok .85-90 stopni w zaleznosci od pogody. Na postoju szybko skacze do jakis 95 stopni i potem powoli do 104, czasem bardzo dlugo. Wszystko sprawdzalem z podpietym kompem, wiec to dane z czujnika temperatury, a najlepsze jest to ze wskaznik nie ruszyl sie wcale (wskazuje minimalnie ponizej polowy), jakby sie w niego wpatrywac to moze z 1mm na koncu wskazowki :/ . Wiec jak wskazowka skacze zauwazalnie to i skoki temperatury sa raczej wieksze.
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Sie 12, 2010 12:21   

Rockefeler17 napisał/a:
=====> Płyn ma RZECZYWISTĄ temp. 100st. A wskazówka NA LICZNIKU stoi w połowie.. Dlaczego??
I tak ma być. Tak jest wyskalowany wskaźnik. 100st. to jest normalna temperatura dla tych silników. Jeśli będzie większa temp. to wskazówka pójdzie w górę.
Dolna kreska na wskaźniku temp. czyli zaraz jak zacznie się podnosić wskazówka to jest jakieś 60st. a 95-100st. to jest właśnie połowa.

Poza tym nie wiem czy jest możliwe aby wsadzić czujnik temp. oleju w miejsce czujnika temp. płynu chłodniczego.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
budyn26 




Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 160
Skąd: RZESZÓW



Wysłany: Czw Sie 12, 2010 18:36   

Dokładnie ja tez sprawdzałem z podpiętym kompem i wiatrak załącza się przy 104 stopniach i schładza do 95 stopni a wskazówka praktycznie ani drgnie. Kiedyś tez mnie to dziwiło, już się przyzwyczaiłem do tego i jak jest w połowie to znaczy ze wszystką jest OK.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sie 12, 2010 22:18   

Cytat:
Poza tym nie wiem czy jest możliwe aby wsadzić czujnik temp. oleju w miejsce czujnika temp. płynu chłodniczego.

oczywiście, ze jest to możliwe, jak masz odpowiedni młotek to wszystko wpasujesz ;)

[ Dodano: Czw Sie 12, 2010 22:18 ]
Rockefeler17, oczywiście, ze każdy pomysł na naprawę jest dobry... pod warunkiem, że usterka występuje, i się ją poprawnie zdiagnozuje... wymieniać elementy na próbę każdy potrafi, nawet jeśli dany element kosztuje naście złych, po zbędnej wymianie kilku sprawnych będzie to X razy naście złych... po co ??
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
smarzuch 




Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 63
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Sie 17, 2010 13:35   

witam wszystkich i pozwolę sobie podpiąć się pod temat. u mnie sprawa wygląda tak ze podczas cieplejszych dni ok 28 stopni podczas jady po mieście temperatura podnosi się dość znacznie tak że wskazówka na liczniku jest tak mniej więcej na 3/4 skali wentylator pracuje ale nie może sobie dać rady ze zbiciem temperatury i muszę się ratować włączeniem ogrzewania co powoduje tylko to ze nie rośnie dalej , znajomy stwierdził ze nie włącza mi się pierwszy bieg a potem to sobie wentylator rady nie może dać . dodam ze przy temperaturze powiedzmy ok 19 stopni nie zauważyłem tego problemu. nie wiem o co chodzi i gdzie szukać usterki pierwszego biegu??? czy ktoś by mi mógł coś podpowiedzieć?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Sie 17, 2010 14:18   

Może masz układ zapowietrzony? Nie sadzi Ci wody pod korkiem w zbiorniczku? Dolny jak i górny waż od chłodnicy masz gorące jak silnik się nagrzeje? W jakim stanie jest chłodnica? Równo jest nagrzana czy ma chłodniejsze miejsca?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów SOLVED [R200 1.6 '98] Wentylator za późno się włącza
wild_weasel Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 30 Pią Lip 04, 2008 10:50
wild_weasel
Brak nowych postów [ROVER 216 SI 1.6 v12] Wentylator się nie włącza!!
linka113 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Wrz 01, 2010 20:30
linka113
Brak nowych postów [Rover 216 SI] [Wentylator nie włącza się + wyciek wody]
linka113 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Wrz 17, 2010 17:39
Adrian
Brak nowych postów [Rover 200] Wentylator chłodnicy włącza się na zimnym silnik
rafii9 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sro Gru 02, 2015 10:07
Majki_89



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink