Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416Si 96 bez]Wymiana Zaworów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:07
[R416Si 96 bez]Wymiana Zaworów
Autor Wiadomość
Pawel_416 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 114
Skąd: Sanok/Ateny

Rover 400

  Wysłany: Pon Sie 23, 2010 10:16   [R416Si 96 bez]Wymiana Zaworów

Czesc wam.
Mam prosbe...moze ktos wie co trzeba dokupic do wymiany zaworow. Zdecydowalem sie wrescie je wymienic.Szukalem na poradach technicznych i nic nie moglem znalesc.Prosze o jakie kolwiek informacje.Dzieki
_________________
Pavlo
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 23, 2010 10:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Sie 23, 2010 10:58   

zawory + uszczelniacze zaworowe + uszczelka pod glowice + uszczelki pod kolektory

plus pewnie rozrzad i pare !@!$#
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 24, 2010 09:33   

uszczelka w płynie do rozpołowienia głowicy, uszczelniacze wałków rozrządu, oczywiście zawory ;) i od razu uszczelniacze zaworów, pastę do docierania (najlepiej 3 gradacje, żeby się nie męczyć).
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Pawel_416 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 114
Skąd: Sanok/Ateny

Rover 400

  Wysłany: Wto Sie 24, 2010 11:25   [R416Si 96 bez]Wymiana Zaworów

sTeryd dzięki wielkie,przeczytałem i mniej więcej skumałem o co chodzi,a głównie chodzi mi o te górne Zawory(szklanki tak tu mówią na nie)Klekoczą jak stado dzikich bocianów.
Nie znam się na takiej sprawie operacyjnej za dobrze,ale ja nie będę tego robił,tylko w warsztacie mechanik. Pozdro.
_________________
Pavlo
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 24, 2010 13:28   

to nie zawory, tylko popyhacze hydrauliczne. do ich wymiany nie musisz ściągać głowicy, wystarczy ją rozpołowić, odpada pasta do docierania i uszczelniacze zaworów (acz można je przy okazji wymienić) i uszczelka pod głowicą
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Pawel_416 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 114
Skąd: Sanok/Ateny

Rover 400

  Wysłany: Wto Sie 24, 2010 16:46   [R416Si 96 bez]Wymiana Zaworów

Pisałem że nie nie mam pojęcia o tym,ok...spox dzięki za cenną za podpowiedź.
Jeszcze chciałbym się zapytać ile kosztuje taka robocizna,mniej więcej? (Może to komuś też się przyda)...i remont silnika?
_________________
Pavlo
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Sie 24, 2010 17:54   

Jak popychacze stukają, to nie koniecznie trzeba je od razu wymieniać. Można je wyciągnąć, rozłożyć, wylać z nich olej, wymyć z zanieczyszczeń w benzyni/ropie, ocenić współpracujące części, ewentualnie przetrzeć drobniutkim papierem ściernym na mokro (papier 1000 i olej), a potem złożyć, zalewając dobrym olejem. Warto też rozciągnąć w nich wewnętrzną sprężynkę, żeby lepiej rozpierała kompensator w gnieździe popychacza.
Jak nie są roztłuczone, zatarte i uszkodzone, to taki zabieg przywraca im życie na dość długi czas, warto tylko bardzo dokładnie złożyć skrzynkę wałków rozrządu, żeby magistrale olejowe nie przeciekały na boki.
Przy takiej zabawie uszczelniacze zaworów wymienia się na nowe (FAI u Tommiego kosztują jakieś 70 PLN), a nowe zawory trzeba koniecznie dotrzeć do gniazd, które trzeba wcześniej sprawdzić, czy mają właściwy kąt pochylenia przylgni oraz czy jej szerokość jest odpowiednia.
Zawory wydechowe w tych silnikach nie są za trwałe, zwłaszcza, jak się jeździ na LPG. W moim Poldoroverze po pięciu latach i dystansie 100 tysięcy km wydechowe miały wżery, które całe szczęście dały się dotrzeć, ssące przetarłem tylko palcami najdrobniejszą pastą. Wszystkie na koniec sprawdziłem docierając na sucho, by sprawdzić ślad przylegania. Niestety, jest ich szesnaście i docieranie bez pałki z przyssawką jest mordęgą, warto się w nią wyposażyć. Wszelkie wiertarki, wkręcarki, itd.. nie zdają roli, mają za duże obroty i wibracje uniemożliwiają dokładne docieranie, tylko ręcznie da się to właściwie zrobić.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416Si] 97 - stuki pod pokrywą zaworów
radek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Paź 24, 2010 19:10
radek
Brak nowych postów [R414] Wymiana uszczelniaczy zaworów
marllin Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Gru 30, 2008 15:20
Kamykkk
Brak nowych postów [R416Si 00r.] Wymiana klamki
elrafal Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Wrz 01, 2009 23:31
faecd
Brak nowych postów [R416Si] rozrząd wymiana
dudek1993 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Cze 05, 2013 21:22
dudek1993
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416Si '97] wymiana silnika
Bodziek85 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Lis 19, 2013 13:24
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink