Tak ma się sprawa w pewnej firmie dla naszych Roverków.
Jedno mnie zastanawia w tych "danych"...
Może coś mi umknęło na forum, ale był kiedyś wątek, z którego wynikało, że w R75 różnica CDT => CDTi wynika wyłącznie z softu i używając T4 z odpowiednią, kupioną przez oficjalną sieć dystrybucyjną, płytą można programowo z CDT zrobić CDTi, właśnie zmieniając mapy na inną wersję, ale również przygotowane przez fabrykę.
W świetle takiej informacji wydaje się, że te dane ze zrzutów są "wyssane z palca", bo dlaczego, modyfikując soft w CDT można uzyskać +25 KM (czyli 141 KM), a modyfikując CDTi można również uzyskać +25 KM (czyli 156 KM)?
Zastanawia mnie, że, jeśli to co na forum widziałem jest prawdą, to to jest ten sam silnik i różni się tylko softem, to modyfikując soft możnaby z obu wersji osiągnąć ten sam wynik (albo 141 albo 156 KM), a tu są dwa różne...
Patrząc na to mam wrażenie, że piszący tą "ofertę" nie miał specjalnego pojęcia o tych silnikach i napisał to "bo tak mu się wydawało, że można łatwo dodać 25 KM"...
Nie wydaje Wam się?
I jeszcze dwie wpadki - dlaczego w R220 105 KM da się zrobić i chip i box, a w R420 105 KM tylko box?
Ciekawostka, nie?
Bo to, że ktoś się myli w oznaczeniach, które wskazują na silnik, to już "drobiazg".
Przecież 420 Di ma 86 KM, nie ma intercooler'a i ma mechaniczne sterowanie pompą, a tu mamy 420 Di 105 KM, a do tego można uzyskać ten sam wynik przy box'ie, co przy silniku SDi z R220...
To w końcu ten sam silnik czy nie?
To raczej też świadczy o niedużej wiedzy tych "fachowców" nt. naszej marki.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 18, 2010 09:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Być może i tak jest. Ale chyba ma coś na poparcie swoich założeń? To profesjonalny warsztat z hamownią i jeśli przyrost jest niezadowalający to zawsze można sprawdzić zrezygnować z usługi i nie płacić za to. BTW ten kto robił stronę wcale nie musiał się znać na silnikach Kolega nie narzeka na chipa u siebie wręcz przeciwnie jest nim zachwycony i zawsze jak o nim opowiada ma wielokrotny orgazm. Oczywiście pierwsze co to należało by zapytać kogoś kompetentnego w siedzibie firmy w 4 oczy lub jak w moim i twoim przypadku macieju 6
Dziwne jest w tym to, że chyba tylko w Roverkach Box może zdziałać więcej niż chip Was ist Das?
_________________ 0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
Ostatnio zmieniony przez Alexi Pon Paź 18, 2010 09:32, w całości zmieniany 1 raz
Przecież 420 Di ma 86 KM, nie ma intercooler'a i ma mechaniczne sterowanie pompą, a tu mamy 420 Di 105 KM...
Nie masz racji maciej. R420Di, SDi, GSDi ma intercooler i moc 105KM. Natomiast bez IC, z mechaniczną pompą i moca 86KM to R420D, SD.
Tu masz to fajnie opisane.
http://www.roverki.pl/por...ie-literki.html
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
alexi, ja nie mam zamiaru nic chipować, ale nie lubię braku profesjonalizmu.
Co mnie obchodzi kto robił stronę i na czym się znał?
Te dane wyglądają, jakby zostały "wzięte z sufitu" i jak ktoś by się decydował, to warto zwrócić na to uwagę i przemyśleć pod kątem wiarygodności kogoś, kto się tak mało profesjonalnie reklamuje.
A co do wrażeń Twojego kolegi, to znam dokładnie jedną osobę, która przyznała się, że chip nie spełnił jej oczekiwań i nie miała "wielokrotnego orgazmu" opowiadając o tym jak to chip ten orgazm wydłużył. Czasem myślę, że chipy tylko po to są...
Nie wiem, jak jest w przypadku Twojego kolegi, ale, jeśli chodzi o moich znajomych, którzy mają podobne efekty, to dla mnie jest to takie połączenie efektów rzeczywistych, efektu placebo i niechęci przyznania się do tego, że jednak coś za co zapłaciło się kupę kasy nie spełnia do końca oczekiwań.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
O nie nie nie. Ja tym samochodem jeździłem i przed i po i powiem to samo co i on. Składa się do pociśnięcia jak Chuck Norris do kopa z półobrotu. To nie ten sam pojazd. A i wykres mówi to samo. Postaram namówić go by wysłał mi ten wykres. I powtarzam się, że jeśli nie spełnia oczekiwań zostajemy przy swoim starym i nie płacimy
_________________ 0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
Ostatnio zmieniony przez Alexi Pon Paź 18, 2010 09:43, w całości zmieniany 1 raz
Nie masz racji maciej. R420Di, SDi, GSDi ma intercooler i moc 105KM. Natomiast bez IC, z mechaniczną pompą i moca 86KM to R420D, SD.
aaa... Przepraszam, kurcze, masz rację. Coś mi się pomyliło.
Ale w takim razie, to skoro to na pewno ten sam silnik i dlaczego w R220 da się zrobić chip, a w R420 nie.
[ Dodano: Pon Paź 18, 2010 09:46 ]
szoso420 napisał/a:
maciej napisał/a:
To raczej też świadczy o niedużej wiedzy tych "fachowców" nt. naszej marki.
i twojej również
Absolutnie tak.
Tylko ja za tą wiedzę nie próbuję brać od ludzi sporych pieniędzy, a diesel'e nie są moim polem zainteresowania, podczas, gdy dla fachowców od chip-tuningu to właśnie turbo-diesel'e są głównym polem do popisu, a tu nawet moja pomyłka w jednym punkcie nie zmienia tego, że w dwóch pozostałych, które wymieniłem, to jakoś niepokojąco dla mnie ta oferta wygląda.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 16 razy Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Paź 18, 2010 09:50
Cytat:
Te dane wyglądają, jakby zostały "wzięte z sufitu" i jak ktoś by się decydował, to warto zwrócić na to uwagę i przemyśleć pod kątem wiarygodności kogoś, kto się tak mało profesjonalnie reklamuje.
Bo to v-tech jest, a jeszcze nie slyszalem, zeby ktos ich chwalil.
No to gratuluje bo właśnie usłyszałeś. I po co podawać nazwę firmy? Żeby znów zamieszanie robić? Jeśli po rozmowie z fachowcem okazało by się, że nie wie o co kaman to po co się dalej z nim zadawać??
_________________ 0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
A co do wrażeń Twojego kolegi, to znam dokładnie jedną osobę, która przyznała się, że chip nie spełnił jej oczekiwań i nie miała "wielokrotnego orgazmu" opowiadając o tym jak to chip ten orgazm wydłużył. Czasem myślę, że chipy tylko po to są...
Nie wiem, jak jest w przypadku Twojego kolegi, ale, jeśli chodzi o moich znajomych, którzy mają podobne efekty, to dla mnie jest to takie połączenie efektów rzeczywistych, efektu placebo i niechęci przyznania się do tego, że jednak coś za co zapłaciło się kupę kasy nie spełnia do końca oczekiwań.
Sam goodhope czyli osoba która zarabia tym na życie pisał w temacie, że chip w L-serii jest po prostu nieopłacalny bo efekt końcowy nie jest adekwatny do kosztów więc coś w tym musi być po za tym tak jak piszesz trudno się przyznać, ze jednak wydało się 1Kzł na coś co nas w pełni nie zadowala. Co innego inne silniki np. w takim JTD 115KM bez problemu softem można zrobić 150KM. Myślę że za przyrost rzędu ~30KM i ~60NM już jest odczuwalny i z takiego wyniku można być zadowolonym bez podejrzeń o efekt placebo
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Żeby znów zamieszanie robić? Jeśli po rozmowie z fachowcem okazało by się, że nie wie o co kaman to po co się dalej z nim zadawać??
Ale po to jest forum, żeby właśnie wymienić takie informacje i wrażenia, również nt. konkretnych firm. Jeśli stwierdzę, że ktoś "nie wie o co kaman", to na pewno warto taką sytuację tu opisać, bo może to komuś pomoże i uchroni go przed stratą czasu i pieniędzy.
Jedyne co, to trzeba takie informacje popierać konkretami - skąd takie informacje, co było dobrze/źle, jakie bzdury fachowiec nawygadywał itp, bo rzucanie ogólników nikomu nie pomoże, a tylko zaciemni obraz.
[ Dodano: Pon Paź 18, 2010 10:42 ]
A kontynuując czepianie się tej oferty, od czego dziś zacząłem...
3. Przecież Streetwise ma chyba ten sam silnik, co 25 i 45, więc skąd znów różnica w sprawie możliwości użycia "chipa"
4. Jw w sprawie R620/R600 vs. R220
Ktoś się nie przyłożył i nie wiedział, że dieselki 2.0 serii L z tego samego roku są takie same w R200/400/600 oraz z 25/45/Streetwise i w obu przypadkach rozróżnił je na dwa "podtypy" (chipowalne i niechipowalne), co raczej nie ma chyba uzasadnienia w rzeczywistości.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
No więc piszę, że postaram się wyżyłować od niego wykres bo moje wrażenia i jego już opisałem. Może i racja ja przykład podałem ale kolega xtek powiada że wszyscy narzekają na te firmę. Razem z moim kumplem był facet nie pamiętam z jakim autkiem i nie dało się wycisnąć z pojazdu nic godnego uwagi toteż koleś nie zapłacił a firma się też kasy nie domagała bo i za co? Moje zdanie jest takie: nie przekonasz się jeśli sam nie zbadasz sprawy. A zwrot kasy to chyba prawo każdego konsumenta. Na podstawie pojazdu kolegi chętnie bym skorzystał z ich usług.
_________________ 0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
Może i racja ja przykład podałem ale kolega xtek powiada że wszyscy narzekają na te firmę.
No i właśnie udowodniłeś, że nie ma racji.
alexi napisał/a:
Moje zdanie jest takie: nie przekonasz się jeśli sam nie zbadasz sprawy.
Ale warto wiedzieć co badać.
Zwykle jest tak, że odruchowo traktujesz właściciela warsztatu/mechanika za zawodowca i mu ufasz, a jeśli jesteś ostrzeżony, to wcześniej poczytasz, zadasz mu kilka dodatkowych pytań i rzeczywiście będziesz miał szansę się sam przekonać.
To trochę jak z "Chcę kupić Roverka" - na podstawie zdjęć nie ocenisz dokładnie stanu danego egzemplarza, ale jesteś w stanie ostrzec kupującego, na co sam powinien zwrócić uwagę oglądając auto (np. źle spasowany zderzak, znaczki w złym miejscu klapy itp) - i tak on podejmie decyzję, ale będzie miał trochę szersze spojrzenie.
alexi napisał/a:
A zwrot kasy to chyba prawo każdego konsumenta.
No tu nie jest tak prosto.
Trochę dużo tu uznaniowości i "wiedzy magicznej" np. kilkakrotnie słyszałem o sporych różnicach wyników między różnymi hamowniami, więc obawiam się, że nawet takie "konkretne" parametry tuningu mogą być zafałszowane, a to one mogłyby być podstawą do takiego zwrotu.
Poza tym lepiej przemyśleć sprawę wcześniej, niż potem bujać się ze "zwrotami" i "udowadniać tunerowi, że nie jest się wielbłądem".
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
V-tech ma to do siebie, ze jest w prawie kazdym wiekszym miescie. Ja mowilem na przykladzie krakowskiego.
Ale nie napisałeś, czy słyszałeś coś zlego, a jeśli tak to co.
Pisząc:
xtek napisał/a:
Bo to v-tech jest, a jeszcze nie slyszalem, zeby ktos ich chwalil.
piszesz coś co wygląda negatywnie, ale tak naprawdę nie niesie żadnej informacji, bo nie piszesz zupełnie nic konkretnego - nawet nie piszesz, że słyszałeś, że ktoś mówił coś złego, a skoro się wypowiadasz, to fajnie byłoby, gdybyś to choć trochę uzasadnił.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum