Forum Klubu ROVERki.pl :: [R820] Trzęsie kierownicą powyżej 130km/h
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 10:54
[R820] Trzęsie kierownicą powyżej 130km/h
Autor Wiadomość
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 17, 2010 17:59   [R820] Trzęsie kierownicą powyżej 130km/h
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Do 100-120km/h samochód jedzie ok, powyżej zaczyna trząść kolumną kierownicy - kokpit wpada w lekkie wibracje i zaczyna mi trzeszczeć (efekt uboczny niestety). Wyważyłem dziś jeszcze raz przednie koła, felgi są ok, zawieszenie także na pierwszy rzut oka wygląda w porządku więc co się dzieje?
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 09:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 17, 2010 17:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 17, 2010 18:27   

Yog-Sothoth napisał/a:
Wyważyłem dziś jeszcze raz przednie koła, felgi są ok

A tył?
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 17, 2010 19:12   

Tyłu dziś nie ruszałem, wyważane były jakieś 2 mies temu. Z 'odczuć' wydaje mi się że to z przodu coś telepie, chyba że się mylę..
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Maj 17, 2010 19:27   

eeetam.... na tyle mógł ci odpaść ciężarek i tak będzie. Sam mam na tyle krzywa felgę i jedzie bez drgań a zaczyna drżeć przy hamowaniu więc może być różnie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Maj 17, 2010 19:37   

sknerko napisał/a:
eeetam.... na tyle mógł ci odpaść ciężarek i tak będzie. Sam mam na tyle krzywa felgę i jedzie bez drgań a zaczyna drżeć przy hamowaniu więc może być różnie.
Dokładnie. Najlepiej przełożyć zatem felgi i sprawdzić czy się coś zmieni.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Maj 17, 2010 20:47   

Przy hamowaniu telepie jak są tarcze hamulcowe zwichrowane.
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Maj 17, 2010 21:09   

Tomek1212 napisał/a:
Przy hamowaniu telepie jak są tarcze hamulcowe zwichrowane.

wierz mi mam proste tarcze a felgę krzywą i tez czuć tylko przy hamowaniu :arrow: dokładnie zbadany temat
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Pon Maj 17, 2010 21:29   

Kumpel kiedyś kupił używane opony i pomimo kilkukrotnego wyważania działo się tak samo. Okazało się, że opona wyważona idealnie, była "przyhamowana" w jednym miejscu przez poprzednika i gdy wulkanizator kręcił kołem na maszynie, widać było minimalny ubytek na części opony. Może to coś takiego... hamowałeś ostatnio "na szlag"?
Dodam, że rozwiązania były 2 - zmienić opony albo zedrzeć oponę równomiernie na całym obwodzie. Mój genialny kolega wybrał opcję nr 2 i o dziwo udało się :]
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Maj 17, 2010 22:05   

Mayson, kiedyś w polonezie diagnosta mi to samo zasugerował i też wyrównałem bieżnik :razz: chociaż trochę to trwało hehe
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 17, 2010 22:12   

Koła/opony - to bym obstawiał bo miałem identyko przypadek :) z tym, że przedział prędkości był ciut inny :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 17, 2010 23:09   

Na pewno nie tylko przy hamowaniu a przy samej prędkości, zresztą klocki właśnie dziś wymieniłem a tarcze są ok :)
Podjadę w takim razie jeszcze sprawdzić tylne i zamienić może z przodem + obejrzenie opon, ostrych hamowań nie miałem ale kto wie opony używane więc może gdzieś są mocniej przytarte.
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Maj 17, 2010 23:37   

Tarcz pod względem zwichrowania nie da się sprawdzić naocznie. Do tego potrzebna jest co najmniej dobra tokarka no i oczywiście tarcza musi być do tego zdemontowana z pojazdu.
 
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 20, 2010 14:55   

Hmm dziś przy hamowaniu też zatelepało.. ale czy tarcze mogą mieć na to wpływ podczas jazdy a nie tylko przy hamowaniu? Zauważyłem też że przy 160+ km/h przestaje wibrować..
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Maj 20, 2010 15:21   

sprawdź dokładnie felgi wszystkie bankowo któraś jest do d...y. Krzywe tarcze jak byś miał to za każdym hamowaniem czuć i często podczas jazdy również.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Czw Maj 20, 2010 15:32   

sknerko napisał/a:
Krzywe tarcze jak byś miał to za każdym hamowaniem czuć i często podczas jazdy również.

Nie za kazdym razem, bo czesto zimne tarcze sa proste, a po rozgrzaniu sie wyginaja. Mam w tym spore doswiadczenie ;)
Jezeli tarcze sa krzywe to beda wibrowaly kierownica, szczegolnie przy wiekszych predkosciach.

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 15:32 ]
Mozesz jeszcze sprawdzic, czy nie zablokowaly Ci sie prowadnice jazma.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Maj 20, 2010 15:48   

Perez napisał/a:
Mozesz jeszcze sprawdzic, czy nie zablokowaly Ci sie prowadnice jazma.

o, o, o, to też często sie przytrafia
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
quicksilver 



Dołączyła: 31 Sty 2010
Posty: 4
Skąd: uk (ni)



Wysłany: Pią Maj 28, 2010 17:47   

dobra kolka wywazone
a dobrze ustawione???
 
 
titanick 



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 4
Skąd: Maynooth



Wysłany: Sob Maj 29, 2010 11:16   

Miałem to samo. Sprawdź czy masz zamontowane pierścienie centrujące na felach. Ja zamontowałem i mi pomogło. Drgał przy 120 a jak włożyłem pierścienie to przestało. Pytaj jak masz jakieś pytania.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Paź 16, 2010 08:42   

pobawie sie z górnika
zmieniłem koła (dałem przednie na tył i odwrót) troche pomogło teraz u mnie wpada we wibracje gdzies przy ~`120(wczesniej zaczynało sie juz od 90,tez sie sprazyłem uzywanymi oponami) zbieżnosc jest ok
przy przekładaniu koł sprawdzałem czy sa gdzies luzy i raczej wszystko sztywne
ma ktos jeszcze jakies sugestie czego moze byc to wina :?:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Misiek 



Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 14
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Paź 17, 2010 08:29   

Miałem to samo w r418TD. Tak jak napisał titanick zamontuj pierścienie centrujące to ci to trzęsienie zniknie. Ja miałem jakieś alusy z marketu, jeszcze stary właściciel je założył. Po dołożeniu pierścieni problem znikł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów R820] Co to może być
marpa Rover serii 800 5 Pon Lis 03, 2008 21:26
marpa
Brak nowych postów [R820] Zbieżność
Grzesiek820 Rover serii 800 2 Sro Kwi 25, 2007 22:31
piter34
Brak nowych postów [R820] Impulsator
czy pasuje od R 618 620 ?
roboo Rover serii 800 7 Wto Lut 03, 2009 17:07
Gość
Brak nowych postów [R820] Workschop
dragi Rover serii 800 3 Sro Kwi 25, 2007 20:21
sTERYD
Brak nowych postów [R820] Antena
Perez Rover serii 800 6 Sob Lut 19, 2011 20:07
Tomek1212



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink