Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
W dziale porady usterki znalazłem bardzo obrazowo pokazaną wymiane kierownicy.W pierwszym zdanie autor pisze ...cyt"na pół godziny przed czynnością wymiany kierownicy odpiąć klemy +i-"czy po zaniku napięcia np.radio nie "krzyknie" o kod? I czy pozostałe elementy elekroniczne powrócą do pierwotnego stanu?
_________________ www.w-mp3.pl Nie trąb, robię co mogę
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 22, 2010 22:12, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 08, 2009 19:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Cze 08, 2009 20:08
jeśli radio jest gites to krzyknie o kod
staf napisał/a:
I czy pozostałe elementy elekroniczne powrócą do pierwotnego stanu?
to zależy co to jest pierwotny stan ale reszcie nic się nie stanie Ale uwierz mi że po złożeniu wszystkiego w całość przed przekręceniem kluczyka odruchowo odsuniesz fotel do tyłu
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Cze 08, 2009 20:09
Odpięcie aku wymaga przestrzegania kilku zasad, bo niektóre układy wymagają ciągle baterii i tak jest z systemem audio - będzie ządać kodu.Nastąpi utrata pamięci ECM ( należy ją przywrócić ).Może zajść potrzeba resetu sterowania szyb. Przed odpięciem aku wyjąć kluczyki ze stacyjki i do kieszeni a auto nie ma być zablokowane zamkami .
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Pon Cze 08, 2009 20:19, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Cze 08, 2009 21:40
to przed podjęciem ryzyka napisz, jak w przeciągu następnych 12h się nie odezwiesz będziemy wiedzieć że coś poszło nie tak
SeniorA szacunek dla Ciebie Pytam z ciekawości: jesteś/byłeś mechanikiem Bo widzę że nie tylko mechanikę Pb i ON masz w małym palcu ale i elektrykę Fajnie wiedzieć, że jak się walniesz to ktoś nad tym czuwa
nie wiem jak Wy ale ja odpinałem i podpinałem swoją poduche w kiery pewnie z 5 razy na podłączonym aku i nic sie nie stało.Więc morał z tego taki że poducha nie odpali
A czym sie rozni poducha w kierownicy od tej w fotelu? W postach czesto sie czyta, zeby poruszac kostkami pod fotelem w przypadku palacej sie kontrolki Air Bag.
_________________ --== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Cze 09, 2009 08:23
staf, albo daj radio do rozkodoawnia.Sterowanie szyb resetuje się przez dłuższe przytrzymanie przycisków w skrajnych położeniach ( otwarte/zamknięte ).Modułowi ECM wraca pamięć po przytrzymaniu zagrzanego silnika przez dwie minuty na 1200 rpm. a potem przejechaniu około 10 km w różnych warunkach ruchu.Reszta jest w pamieci , tylko muszą być wyłączone przed odpięciem baterii. I dlatego zgadzam sie z PTE,
sknerko, nie zupełnie, układ poduszek ma podtrzymanie ( dlatego trzeba odczekać po odłączeniu aku ) , a kontrolka sygnalizuje tylko o usterce.
no tak, ja nie twierdzę, że nie ma podtrzymania ale jak pali się kontrolka to układ blokuje wywalenie poduszek i nie wypalą przy świecącej kontrolce, dlatego można kostki poprawić pod siedzeniem przy palącej sie kontrolce poduch. Swoja droga to jest elektronika i absolutna pewność że nie wywalą jest tylko wtedy gdy odepniemy akumulator i poczekamy aż wszystkie kondensatory się rozładują.
[ Dodano: Wto Cze 09, 2009 08:37 ]
SeniorA napisał/a:
Sterowanie szyb resetuje się przez dłuższe przytrzymanie przycisków w skrajnych położeniach ( otwarte/zamknięte ).
Nie bardzo wiem o co biega z tym resetem szyb. Po co to sie robi i dlaczego?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: Wto Cze 09, 2009 12:32
SeniorA napisał/a:
Sterowanie szyb resetuje się przez dłuższe przytrzymanie przycisków w skrajnych położeniach ( otwarte/zamknięte ).
Mogłbyś bardziej precyzyjnie opisać tą procedurę bo przytrzymywałem dłużej przyciski w skrajnych położeniach i nie dało to oczekiwanych efektów, tzn opuszczają się wszystkie po jednym nacisnięciu ale podnosi sie tylko od ta kierowcy, czy tak ma być
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum