Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] 1.8 117km vs 2.0 150km - takie same?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 17:49
[R45] 1.8 117km vs 2.0 150km - takie same?
Autor Wiadomość
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 20:17   [R45] 1.8 117km vs 2.0 150km - takie same?

Witam, mam takie pytanko, sznupałem sobie na stronie naszej głównej, i znalazłem dane techniczne R45

i ku mojemu zaskoczeniu znalazłem takie info:

Rover 45 1.8
Moc maksymalna [KM / obr./min] 117/5500

Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min] 160/2750

Przyspieszenie 0-100km/h [s] 9,3 sek

Zużycie paliwa przy prędkości 90/120/miasto [dm3] 5,7 / 7,1 / 9,5




natomiast rover 45 2.0 V6

Moc maksymalna [KM / obr./min] 150/6500

Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min] 185/4000

Przyspieszenie 0-100km/h [s] 9,5

Zużycie paliwa przy prędkości 90/120/miasto [dm3] 6,7 / 9,4 / 14,0


-----------

Podsumowując, silnik 2.0 jest silnikiem w układzie V6 a 1.8 w ukłądzie R4
I co widzimy, rover 2.0 w silniku V6 ma ponad 30 koni więcej niż 1.8 i przyśpiesza do 100 wolniej niż 1.8? spalając przy tym (miasto) aż o 4,5 L paliwa więcej?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 20:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 20:52   

memphisto napisał/a:
Podsumowując, silnik 2.0 jest silnikiem w układzie V6 a 1.8 w ukłądzie R4
I co widzimy, rover 2.0 w silniku V6 ma ponad 30 koni więcej niż 1.8 i przyśpiesza do 100 wolniej niż 1.8? spalając przy tym (miasto) aż o 4,5 L paliwa więcej?



Dokładnie, ktoś tu troszeczkę namieszał :) .
To raczej błąd bo wątpię żeby V6 chodziło gorzej niż rzędówka 4 cylindrowa jeszcze mniejszej pojemności.
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 20:56   

na innej stronie znalazłem te same dane, chyba, że się naszą sugerowano.

Aż się nie chce wierzyć, że V6 jest gorsze :P
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 21:28   

Może dlatego, że V6 jest (raczej) cięższe i ma wyżej moment ustawiony ?
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 22:41   

IROLA napisał/a:
Może dlatego, że V6 jest (raczej) cięższe i ma wyżej moment ustawiony ?


powstaje pytanie po co robili silnik o większej mocy, cięższy (raczej) bardziej paliwożerny?

Aby nikt go nie kupił i każdy jeździł 1.8 który mniej pali i ma lepsze siągi... ? :P aż tacy pokręceni angole chyba nie są :P ?

[ Dodano: Sro Wrz 22, 2010 22:41 ]
swoją drogą te 30 koni więcej, powinno nawet 100kilogramowo cięższy silnik wyrwać szybciej niz R4 przy mocy 117koni :P
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 22:41   

jest to na pewno błąd :) i zapewne powielany i kopiowany na wielu stronach, trza by prosto z technicznego Rave poczytać:) na pewno 2.0 jest mocniejszy i szybciej się zbiera
_________________
Pamparampam
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 22:45   

najdziwniejsze jest to, że R200 1.6 111 km rozpędza się podobnie do setki jak 1.8 117km oboje w 9 sek

a ponad 140 konny 1.8 VVC robi to dużo szybciej to 150konny 45 powinien to robić podobnie jak R200 VVC

[ Dodano: Sro Wrz 22, 2010 22:45 ]
techniczne rave to jest zwykłe rave? :D
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 22:57   

memphisto napisał/a:
najdziwniejsze jest to, że R200 1.6 111 km rozpędza się podobnie do setki jak 1.8 117km oboje w 9 sek

a ponad 140 konny 1.8 VVC robi to dużo szybciej to 150konny 45 powinien to robić podobnie jak R200 VVC

[ Dodano: Sro Wrz 22, 2010 22:45 ]
techniczne rave to jest zwykłe rave? :D



ta ja to różnie nazywam, najlepiej coś prosto od producenta :) zaraz poszukam... :)
_________________
Pamparampam
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 10:03   

V6 to automat
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
sic_corey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 94
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 10:17   

pisałem to w innym temacie no ale wydaje mi sie że tutaj będzie również poniekąd pasowało:

ja jak już pisałem wcześniej (w innym temacie) zbieram kasę na kolektor i przepustnice do MOJEGO MG. wtedy mam zamiar udać się na hamownię i sprawdzić czy warto było wydawać kasę ale zanim to nastąpi - dzisiaj - postanowiłem sprawdzić w jakim czasie mój MG 1.8 120 zbiera sie do 100:) wybrałem się zatem na hmmm...mniej uczęszczaną ulicę wieczorem i popróbowac. szczerze- nigdy wcześniej tak nie mierzyłem sobie czasu ani w ogóle nie starałem się wykręcać maksa itd wiec nie jestem w tym za bardzo wprawiony. jako metodę pomiarowa full profesjonalną wybrałem aparat SE c510 i spróbowałem nagrać film. ponieważ nie dysponowałem dużą ilością wolnego czasu udało mi sie nagrać jedynie dwa takie podejścia. i teraz dopiero przypomniało mi się że mam je na telefonie wiec chwyciłem za stoper i dawaaaj. no i ku mojemu zdziwieniu..biorąc pod uwagę wersję najmniej optymistyczną ( mierząc do około 102 , 103 km/h i włączają stoper no tak jakby najwcześniej jak się da) wyniki to 7,68 i 7,7 wiec 7,7i i dalej zakładam że to trochę może być źle ale chodzi mi o to ze no poniżej 8 niech nawet będzie 7,99. jestem mile zaskoczony a jak mowie wydaje mi się, że start szczególnie wymaga dopracowania no i czekam na następne mody. pozdrawiam

PS pewnie wiele osób będzie pisać, że to niemożliwe itd no ale ja po prostu pisze co i jak. też dla mnie jest to dziwne no ale aż tak dużych przeklaman być nie może

z tyimi przyspieszeniami to różnie bywa :|
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 10:30   

sic_corey, wynik dobry, aż za dobry ;) . Można by, a nawet trzeba wziąć pewne poprawki, po pierwsze licznik w r zawyżał, więc w mg też pewnie tak jest ;) . No i błąd pomiarowy -ręka ludzka idealna nie jest :) . Ale nawet jakbyśmy wzięli sekundę więcej to mi się wydaje że wynik ciekawy :) .
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 12:02   

greg-si napisał/a:
V6 to automat
niestety nie prawda, są w manualu, otwórz moto.allegro i znajdziesz ;)

[ Dodano: Czw Wrz 23, 2010 12:02 ]
te liczniki zawyżają o ok 10% wg pomiaru z navi :)
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 12:11   

memphisto, jeździłem dwoma w automacie i dlatego tak napisałem. Nie raz widziałem na allegro jak koleś sprzedaje R200 a na zdjęciach R600 albo jeszcze co innego. Allegro nie jest moim źródłem informacji.
Zresztą dane na stronie klubowej tyczą się chyba automatu właśnie. To może być wyjaśnieniem dlaczego takie różnice.

memphisto napisał/a:
te liczniki zawyżają o ok 10% wg pomiaru z navi :)

zależy na jakim kole. U mnie na takim jak zaleca fabryka zawyża:
100km/h GPS 102km/h licznik
200km/h GPS ~210km/h licznik
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 12:38   

memphisto napisał/a:
te liczniki zawyżają o ok 10% wg pomiaru z navi

Mi też coś koło tego wychodziło :ok:
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 12:45   

memphisto napisał/a:
greg-si napisał/a:
V6 to automat
niestety nie prawda, są w manualu, otwórz moto.allegro i znajdziesz ;)

otwórz sobie jeszcze raz te dane techniczne i zwróć uwage że tam jest podane przyspieszenie 0-100 dla 1.8 w manualu oraz dla 2.0 w automacie

i jeszcze błąd znalazłem
w tej tabelce pisze że R45 ze skrzynia manualną ma 4 biegi :D
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 14:30   

czyli kupując manual 150km powinna być strzała :mrgreen: ?

[ Dodano: Czw Wrz 23, 2010 14:30 ]
warto by te dane z str głównej poprawić : )
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 15:21   

memphisto napisał/a:
Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min] 160/2750


Szczerze powiem ze ten moment max przy 2750 tys/obr tez troche dziwnie wyglada :) prawie jak w dieslu.

1.4 i 1.6 max moment maja przy 4500 tys/obr

V6 przy 4000 tys/obr

Wedlug tych danych to niezly potwor ten silnik 1.8 :) ale jak jest naprawde?
Moze ma ktos dane z hamowni?

pozdr

[ Dodano: Czw Wrz 23, 2010 15:21 ]
memphisto napisał/a:
czyli kupując manual 150km powinna być strzała :mrgreen: ?


a i wedlug danych z autocentrum to te 9.5 sekundy to jest dla manualnej skrzyni
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 16:07   

ciufcia miał ten motor u siebie nim zmieniał na MG ZR, najlepiej ak coś dopowie od siebie o osiągach 1.8 45

[ Dodano: Czw Wrz 23, 2010 16:07 ]
snake0908, ty też masz chyba tego 1.8? jak Ci idzie od 0-100 dobrze to ogarnia? :D
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 16:37   

memphisto napisał/a:
najlepiej ak coś dopowie od siebie o osiągach 1.8 45

tragedia :P
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 19:57   

Na http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_45 są takie same dane jak podał memphisto.
I jeszcze jedna ciekawostka z dieslami
1995 - 1999 2.0 TD 105 Manual 2.0 L, 105 PS (77 kW; 104 hp) 210 N·m (155 lb·ft)
1999 - 2005 2.0 TD 101 Manual 2.0 L, 101 PS (74 kW; 100 hp) 240 N·m (177 lb·ft)
starsze mają więcej mocy ale mniej niutonów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 45 1.8 117kM] koło zamachowe
dawidek126 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sob Kwi 23, 2011 14:01
dawidek126
Brak nowych postów [Rover 45 1.8 117kM] moduł komfortu???
dawidek126 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Lis 20, 2012 15:52
leszczu
Brak nowych postów [rover 45 2000r. 1.8 117kM] szarpie na zimno
dawidek126 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Lut 19, 2012 13:19
dawidek126
Brak nowych postów [Rover 45 1.8 117kM] sprzęgło...a raczej objawy zużycia??
dawidek126 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Wrz 01, 2010 21:25
oprawca_1978
Brak nowych postów [R400]Problem z Brakiem mocy, max 150KM/h
kysu123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Sro Lis 07, 2012 20:50
kadzaf



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink