Forum Klubu ROVERki.pl :: [Seria k ] Rover 25 - nie odpala po wymianie uszczelki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Seria k ] Rover 25 - nie odpala po wymianie uszczelki
Autor Wiadomość
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 20:50   [Seria k ] Rover 25 - nie odpala po wymianie uszczelki

Rover 25 2003r. 1.4 16v.

Po wymianie uszczelki auto nie odpala. Wcześniej nie wiem czy autko gadało. Rozrząd OK.
Ciśnienie:
I- 14bar
II- 7bar
III- 6bar
IV- 6bar

Co może być ?

Dziękuję
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 20:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
gajerz 



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 21
Skąd: macroom/irl



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 02:23   

ja robilem uszczelke i krecil, ale nie palil. okazalo sie, ze immo nie zaskoczyl, bo akumlator byl wyciagany wczesniej. zamknij i otworz z kluczyka, potem zamknij i otworz z pilota i powinien zastartowac. jak nie, to sprawdz polaczenia elektryczne, i czy sa wszyskie czujniki. mozna czasem czegos zapomniec. zreszta opisz co sie dzieje.
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 07:18   

Na ciśnienie sprężania silnika żadne połączenia elektryczne nie mają wpływu.
Ten silnik ciśnienie sprężania nominalne posiada równe 1.4 MPa (czyli 14 bar). Stara zasada mówi, że jeśli jest spadek ciśnienia o 20% - to trzeba już się zająć silnikiem (zawory bądź pierścienie na tłokach, albo nawet i tłoki). A 20% z 1.4 MPa - to jakieś 0.3 MPa - czyli minimalne ciśnienie sprężania dla tego silnika to jakieś 1.1 MPa (11 bar).
Jeśli jest poniżej - to coś jest nie tak z zaworami bądź układem tłok-pierścienie. A u Ciebie nominalne ciśnienie jest tylko na 1 cylindrze, reszta to padaczka - jest max. 50% nominalnej wartości.

Wypadałoby zrobić próbę olejową, tzn. sprawdzić ciśnienie sprężania po nalaniu do tłoków po łyżce stołowej oleju. Jeśli ciśnienie sprężania poprawi się - to oznaczać to będzie, że winne są pierścienie na tłokach. Jeśli nie poprawi się - to winne są zawory.

Acha - właściwy pomiar ciśnienia sprężania dokonuje się po zagrzaniu silnika, przy wykręconych wszystkich świecach i całkowicie otwartej przepustnicy, najlepiej wtedy jest jeszcze otworzyć filtr powietrza, żeby zminimalizować opory w dolocie.
Jeśli silnik nie daje się odpalić, to jedyną metodą jego "zagrzania" - jest spuszczenie zeń boryga, zagrzanie go na gazie i wlanie gorącego w silnik (choć w przypadku tego silnika raczej bym tej metody nie polecał, ten silnik jest bardzo wrażliwy na szoki termiczne).

Prawdopodobnie masz co najmniej zawory do "robienia" - tj. co najmniej do docierania, a może też i tłoki do wyciągnięcia i co najmniej, do zdjęcia i wyczyszczenia pierścieni oraz rowków w tłokach, plus oczywiście, pomiar ich tolerancji w zamkach i w rowkach tłoka po założeniu nań.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 17:04   

Dodam jedną rzecz która mnie nie pokoi.
Jak była zdjęta głowica. Zakręciłem kołem pasowy i pierścień w pierwszym tłoku się ruszał (wychodził jakieś 3cm w gorę) ale reszta OK. I mimo to w tym pierwszym cylindrze mam największe ciśnienie.
Jak to ??

[ Dodano: Wto Wrz 07, 2010 17:04 ]
Może być krzywa głowica ?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 20:32   

przede wszystkim przy zdjętej głowicy w silniku serii K nie wolno kręcić wałem korbowym.

może to być krzywa głowica, a mogą też być źle założone koła na wałkach rozrządu
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 20:34   

Koła odpadają.

[ Dodano: Wto Wrz 07, 2010 20:34 ]
Wymienię silnik i już.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 20:35   

czemu odpadają?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 20:55   

Ponieważ głowica nie była w ogóle ruszana.
Ona jest fabryczna.

[ Dodano: Wto Wrz 07, 2010 20:55 ]
Ja się pomyliłem kila postów wcześniej. Chodzi mi o to że w Roverku wychodzi pierwszy cylinder. Ma to coś to rzeczy ??
Miałem to samo w moim R75 i autko po zrobieniu odpalało tylko że się grzało. I teraz jak widzę że wychodzi cylinder to wiem że jest raczej źle.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 21:23   

W tym silniku cylindry są typu "mokrego" i są obsadzanie w aluminiowym bloku silnika na wcisk.
Jeśli przy zdjętej głowicy cylinder daje się poruszyć ręcznie, to oznacza, że silnik był przegrzany, rozszerzył się termicznie i nie wrócił do poprzednich rozmiarów, przez co tuleja (tuleje) straciły wcisk w korpusie silnika. Do tego, jeśli daje się on poruszyć ręcznie, to wielce prawdopodobne będzie przeciekanie tulei cylindrowej na dolnym uszczelnieniu, na którym opierać powinna się cały czas, co zabezpiecza ww. wcisk. Będzie dochodziło do "magicznego" przedostawania się cieczy chłodzącej do oleju oraz jej równie "tajemniczego" znikania, pod korkiem oleju, w wężach odmy pojawi się "majonez", a wnętrze zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego będzie tłuste od oleju i zanieczyszczeń.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 21:36   

Oprawca Dzięki !

Tak otóż się stało. W silniku jest majonez. Nawet i w kolektorze dolotowym.

Ciekawi mnie jedna rzecz. Dlaczego największe ciśnienie mam w cylindrze właśnie tym ?
Głowica mogła się skrzywić od temperatury ?
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 22:03   

damianz11, widze ze w koncu jaka 1.8T w okolicy. Masz juz drugi silnik zakupiony? Gdzie w polsce dostales 1.8T do 75?? bo bardzo ciezko z tym. ja czasem zciagne cos na przekladke z angolii, jakbys mial problem z takim silnikiem odezwij sie moze na czesci cos sie przywiezie:-)
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 22:28   

Ja jestem w UK. Silnik mam z MG ZT. Silnik kosztuje 150 funtów i przebieg jego jest 30000mil z rozbitka. Znalezienie silnika jest problem ale autka nie. Można kupić 2003r. Rovera 75 1.8T z przebiegiem 54,000mil za 900funtów.


Dodam że jak wychodziły mi tuleje to olej nie mieszał się z płynem.
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 22:40   

No ja wiem po ile:) w anglii czesto ten silnik wystepuje ale polacy srednio go chce:) ja w okolicach brystolu sie trzymam z zakupami. Hmmm ale nigdy nie mam czasu za czesciami lazic cale wozki biore. gdzie tak tanio silnik wychaczasz?
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 23:32   

Na dużych szrotach. 150 funtów goły silnik i 250 funtów kompletny z turbo (każde auto)
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 13:23   

Dopóki nie zrobisz pomiaru ciśnienia sprężania na "sucho" i na "mokro", tzn. po wlaniu do cylindrów po łyżce oleju silnikowego, a najlepiej, jakbyś zrobił taką próbę na zimnym silniku, a potem na zagrzanym (wyjdą wtedy cztery - zimna na sucho, zimna na mokro, ciełpła na sucho i ciepła na mokro) - to niewiele więcej da się powiedzieć.

Ale jeśli jest "majonez" wszędzie - to możliwe, że ciśnienie sprężania ucieka sobie do układu chłodzenia, albo do skrzyni korbowej.

Zrób przy pomiarze ciśnienia sprężania taką rzecz - weź torebkę foliową i załóż na otwarty wlew zbiorniczka płynu chłodniczego, oraz tak samo zrób z wlewem oleju do silnika. Torebki dobrze uszczelnij (taśma klejąca) i ściśnij tak, żeby nie było w nich powietrza.
Jeśli podczas kręcenia silnikiem nadmuchają się, to oznacza, że są przedmuchy do ww. układów.
Do skrzyni korbowej przedmuchy, zwłaszcza, jak jest silnik zinmy i tłoki skurczone - zawsze jakieś tam będą, i torebka na pewno się poruszy, ale do układu chłodzenia przedmuchów być nie powinno.
Generalnie, jak jest coś nie tak - to pierwszym tego objawem w tym silniku jest "majonez" oraz "tajemnicze" znikanie cieczy chłodzącej, pomimo szczelności chłodnicy, jej węży, zbiorniczka i nagrzewnicy.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 21:31   

Olej nic nie dał. Blok będę zmieniał wiec to na pewno poskutkuje xD.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Wrz 09, 2010 09:24   

No to jak będziesz nabywał blok silnika, to pierwsze, co rób, to sprawdzaj, czy tuleje nie wychodzą ręcznie z niego. Jeśli tak - blok nadaje się do martena.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Wto Wrz 14, 2010 21:15   

Już mam blok silnika. Wyciągałem go z Rover 45 1.4 16v rozbitego. I teraz ciekawostka. A więc wszystko sprawdziłem okey. A w domu w garażu okazało się że jeden wychodzi cylinder (pierwszy). Inne nawet nie drgnął. Olej nie był zmieszany z płynem. Auto chyba jeździło tylko ktoś rozbił go i złom.

Co może być ?

[ Dodano: Czw Wrz 09, 2010 23:50 ]
Dlaczego tak się stało ? Wygląda że auto jeździło normalnie.

[ Dodano: Wto Wrz 14, 2010 21:15 ]
A więc dla rozwiązania zagadki podam wam odp.
Głowica docisnęła te cylindry i żaden nie wychodził. Później zaczął drugi ale tylko lekko.
Blok już wyjąłem teraz tylko drugi muszę uzbroić i zobaczyć czy pali. Wydaje mi się że ten zły blok jest chyba pęknięty. Jutro sprawdzę i napiszę.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 23:26   

a rozrzad dobrze zlozony ?? bylo tu pare podobnych przypadkow na forum
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



  Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 17:04   

To nie mój pierwszy rover czy mg więc na pewno dobrze.

[ Dodano: Sob Wrz 18, 2010 20:13 ]
Mam pytanie. Czy były różne koła zamachowe w silnikach 1.4 lub 1.6 z serii K (manual) ?

[ Dodano: Wto Wrz 21, 2010 21:09 ]
były

[ Dodano: Sro Wrz 22, 2010 21:21 ]
Dalej auto nie odpala.
Uszczelka nowa, głowica ze sprawnego R25 (100%) i blok R45. Do części tych jestem pewny że działają.

I-3bar
II- 12-14bar
III- 3bar
IV- 12-14bar

co może być ? Rozrząd ?
Rozrząd jest tak że (1.IN i 2.EXHAUST wałki)
I u dołu te dwie kropeczki na równo z linią w bloku u górze.

[ Dodano: Czw Wrz 23, 2010 17:04 ]
Pomożecie czy nie macie pomysłu ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R 216 99r 170tys] Nie odpala po wymianie uszczelki
popkin1989 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Wto Mar 10, 2015 20:58
popkin1989
Brak nowych postów [r200] auto po wymianie uszczelki pod głowicą nie odpala.
albertlans Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Lip 22, 2011 16:46
keczu
Brak nowych postów [R214SI]Auto nie odpala po wymianie uszczelki pod głowicą
Lesior Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Sob Lip 23, 2011 17:53
flapjck1
Brak nowych postów [rover 25 ]problemy z silnikiem po wymianie uszczelki
renigan Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Maj 02, 2014 14:41
Spiro



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink