Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wymiana płynu chłodzącego, odpowietrzanie KV6
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wymiana płynu chłodzącego, odpowietrzanie KV6
Autor Wiadomość
borsli89 



Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Tarnobrzeg



  Wysłany: Nie Paź 10, 2010 12:23   [R75] Wymiana płynu chłodzącego, odpowietrzanie KV6
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam,

Proszę o opis albo schemat wymiany płynu chłodzącego.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lip 18, 2011 12:15, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 10, 2010 12:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Paź 10, 2010 18:48   

Trrzeba ściągnąć osłony dolną i wyciszającą na silniku , wyłaczyć klimę ,odkrecić zbiorniczek wyrównawczy by można było go unieść do góry , przygotować pojemnik na płyn ,odkrecić korek w bloku silnika ( jest z przodu przy skrzyni biegów obok kolektora wydechowego ) , odpiąć dolny przewód chłodnicy,odkrecić korek zb. wyrównawczego.Po spłynięciu płynu zakręcić korek bloku (najlepiej na kleju , 20 Nm ), zamocować dolny wąż chłodnicy, popyścić/odkrecić korek odpowietrzajacy na przewodzie obok obudowy filtra powietrza , unieść jak najwyżej zbiorniczek wyrównawczy i wlewać płyn .Jak przez otwór odpowietrzajacy zacznie wylewać sie płyn , zakręcić korek.Zamocować zbiorniczek , zalać płynem do pełna i uruchomić silnik utrzymując go na obrotach w okolicach 1500 do momentu włączenia się wentylatora.Jak ustali się pozim w zbiorniczku , zakrecić jego korek .Po włączeniu się wentylatora , utrzymać silnik na wolnych obrotach do czasu wyłączenia się wentylatora i wtedy zatrzymać silnik. Po 1/2 godź. ustalić właściwy poziom płynu ( dolać albo odciągnąć ).Sprawdzić czy nie ma wycieków , założyć osłony.Przez kilka dni kontrolować poziom płynu na zimnym silniku.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
borsli89 



Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Tarnobrzeg



Wysłany: Nie Paź 10, 2010 21:08   

a wysłał by mi ktos zdjecie gdzie jest ten korek obok kolektora wydechowego i ktory mam ten przewod odpiac bo jest jeden taki ale wychodzi on z chlodnicy i wchodzi chyba do kimatyzacji;/ sorki ale jestem zielony w takich sprawach. z gory dzieki
 
 
mirekbzyk 



Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 6
Skąd: Irlandia



Wysłany: Pią Cze 10, 2011 23:43   Metoda alternatywna. Bez odkręcania zbiorniczka i wyciszenia

Potrzeba butelka(u mnie Coca-Cola 2l) i taśma izolacyja. Obcinamy dno butelki a taśmą owijamy gwint od korka. Butelka musi ciasno i szczelnie wchodzić do zbiorniczka wyrównawczego. Wpychamy butelkę w otwór zbiorniczka, odkręcamy odpowietrznik i lejemy płyn starajac się utrzymać poziom płynu w butelce powyżej silnika. Jak zaczyna wypływać z odpowietrzenia, zakręcamy. Dolewamy aż poziom będzie stabilny. Z butla wypełnioną do ok 1/5 odpalamy silnik( butelka musi być dosyć siasno, żeby się nie wyłożła :) ). Dolewamy w razie potrzeby . Kiedy termostat się w pełni otworzy możemy wyłączyć silnik. Po chwili mozna odpalić na chwilę i sprawdzić czy nie bąbluje powietrze. jeśli nie to idziemy na cherbatkę. Jak wystygnie demontujemy nasze urządzenie, ustalamy poziom płynu i zakręcamy zbiorniczek.
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sro Mar 05, 2014 16:41   

Jeśli jest problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia to można poradzić sobie w ten sposób:
odpinamy opaskę z górnego węża chłodnicy, ustawiamy go pozycji pionowej, odkręcamy korek zbiorniczka, dolewamy płynu do chłodnicy aż zacznie się wylewać. Dolewamy też do tego węża tyle ile się da bo trzeba go założyć na króciec chłodnicy. I teraz trzeba się pozbyć resztek powietrza z węża: zrobić niewielką szczelinę (płaski śrubokręt wystarczy) między wężem a króćcem, dolać do zbiorniczka płynu ile się da. Oczywiście będzie wyciekało przez nieszczelność, ale jak w miarę sprawnie to się zrobi to straty są małe.
Na koniec zapinamy opaskę.
Do ściągania opasek układów chłodzenia służą specjalne szczypce (koszt ok 30zł.)
Ułatwia to życie bo zabawa w odpowietrzanie według instrukcji to porażka.
Oczywiście kontrolować poziom płynu po tym zabiegu.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 10, 2014 23:39   

:shock:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
JASIUB 



Dołączył: 13 Lis 2018
Posty: 4



Wysłany: Nie Lis 18, 2018 19:58   

Witam.Przepraszam ze pytam ale czy moze wie ktos gdzie kupic nowa nagrzewnice Rover75 2000CDT
 
 
PerezPL 



Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 10



Wysłany: Nie Gru 09, 2018 13:04   

Wszystko fajnie opisane ale brakuje mi kilku rzeczy. Gdzie dokładnie jest śruba spustowa płynu i gdzie jest odpowietrznik. Obejrzałem zbiorniczek wyrównawczy i wszystkie przewody które do niego idą ale żadnej śruby do odkręcenia (Odpowietrznik) nie widzę. Jedynie tylko z zbiorniczka wychodzi krótki przewód w razie przelania.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Gru 09, 2018 17:39   

PerezPL napisał/a:
Gdzie dokładnie jest śruba spustowa płynu
śruba spustowa z b l o k u
silnika , jest z przodu pod mocowaniem kolektora wydechowego od strony skrzyni . Z chłodnicy i reszty układu chłodzenia spust robi się przez ściągnięcie węża na dole chłodnicy.
PerezPL napisał/a:
żadnej śruby do odkręcenia (Odpowietrznik) nie widzę.
odpowietrznik jest na grubym przewodzie z termostatu do chłodnicy między osłoną koła wałka rozrządu i obudową filtra powietrza . Tam są 3 przewody , odpowietrznik na tym najbliższym osłony koła wałka.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
PerezPL 



Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 10



Wysłany: Pon Gru 10, 2018 09:57   

SeniorA - Serdecznie dziękuje. W piątek się za to zabieram, może uda mi się cyknąć kilka fotek aby ułatwić sprawę innym w przyszłości.
 
 
Krissback 




Dołączył: 08 Sty 2019
Posty: 9
Skąd: Starachowice



Wysłany: Pią Sty 11, 2019 00:04   Re: Metoda alternatywna. Bez odkręcania zbiorniczka i wycisz

mirekbzyk napisał/a:
Potrzeba butelka(u mnie Coca-Cola 2l) i taśma izolacyja. Obcinamy dno butelki a taśmą owijamy gwint od korka. Butelka musi ciasno i szczelnie wchodzić do zbiorniczka wyrównawczego. Wpychamy butelkę w otwór zbiorniczka, odkręcamy odpowietrznik i lejemy płyn starajac się utrzymać poziom płynu w butelce powyżej silnika. Jak zaczyna wypływać z odpowietrzenia, zakręcamy. Dolewamy aż poziom będzie stabilny. Z butla wypełnioną do ok 1/5 odpalamy silnik( butelka musi być dosyć siasno, żeby się nie wyłożła :) ). Dolewamy w razie potrzeby . Kiedy termostat się w pełni otworzy możemy wyłączyć silnik. Po chwili mozna odpalić na chwilę i sprawdzić czy nie bąbluje powietrze. jeśli nie to idziemy na cherbatkę. Jak wystygnie demontujemy nasze urządzenie, ustalamy poziom płynu i zakręcamy zbiorniczek.

w pełni otworzony termostat masz na myśli włączenie się wiatraka ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Poziom płynu chłodzacego, termostat, odpowietrzanie
piobib Rover serii 75, MG ZT 79 Pon Sty 04, 2010 22:16
Warager
Brak nowych postów [R75] Wymiana płynu chłodzącego - jak?
wieslaw_b. Rover serii 75, MG ZT 9 Wto Gru 04, 2007 21:06
wieslaw_b.
Brak nowych postów [R75] Wąż płynu chłodzącego
Lynxior Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Cze 30, 2015 22:07
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Odpowietrznik płynu chłodzącego
tomi00777 Rover serii 75, MG ZT 25 Pią Sie 08, 2014 17:14
domel101
Brak nowych postów [R75] Ubytek płynu chłodzącego
Ubytek płynu oraz jego ślady przy wtryskach.
lukasio Rover serii 75, MG ZT 12 Sob Paź 20, 2007 11:10
Rowan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink