Forum Klubu ROVERki.pl :: [all] otwór centrujący pytanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 09:09
[all] otwór centrujący pytanie
Autor Wiadomość
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 20, 2010 18:10   [all] otwór centrujący pytanie

witam, jak to z nim jest. to jest ten otwór co śruby przechodzą?

musi być pierścień centrujący?
jeśli jest otwór powiedzmy 59mm a dla rovera powinien być 56.1mm to nie zastosowanie otwory co spowoduje?
można bez takiego otworu zrobić np 100 km?

jeśli otwór jest 55mm a dla rovera jest 56.1mm to można go jakoś rozwiercić?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 20, 2010 18:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 20, 2010 18:35   

pdasiek napisał/a:
to jest ten otwór co śruby przechodzą?
Nie :nie: Jest to otwór w osi felgi, który nachodzi na wypustkę w piaście koła.
pdasiek napisał/a:
musi być pierścień centrujący?
Generalnie tak :taa:
pdasiek napisał/a:
jeśli jest otwór powiedzmy 59mm a dla rovera powinien być 56.1mm to nie zastosowanie otwory co spowoduje?
Spowoduje to, że koło nie będzie osadzone idelanie w osi piasty, a to powoduje drgania kierownicy i wibracje całego nadwozia przy prędkościach 80-130 km/h, a to spowoduje szybsze zużycie elementów zawieszenia, łożyska koła itp.
pdasiek napisał/a:
można bez takiego otworu zrobić np 100 km?
Można :taa:
pdasiek napisał/a:
jeśli otwór jest 55mm a dla rovera jest 56.1mm to można go jakoś rozwiercić?
Teoretycznie można rozwiercić, ale musiałoby to być zrobione niemal idealnie w osi felgi, co nie jest takie proste. Jeżeli rozwiercanie nie wyjdzie idealnie to efekt będzie taki jak w feldze bez pierścienia centrującego. Koło poprostu będzie miało bicie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 20, 2010 18:40   

tak jak na zdjęciu zaznaczyłem?
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 20, 2010 18:44   

pdasiek napisał/a:
tak jak na zdjęciu zaznaczyłem?
:taa: Dokładnie tak :ok:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kucharz 



Dołączył: 03 Lis 2016
Posty: 5
Skąd: Giżycko



Wysłany: Pią Lis 04, 2016 14:19   pierścień centrujący

Witam
jestem posiadaczem ROVER 200 z 1999 roku, proszę powiedzieć czy przy założeniu felg alu o rozmiarze otworu felgi 56,6 (opel) na piastę będę musiał zastosować pierścień centrujący ? jeśli tak to o rozmiarze 0,5 ? ktoś już może przerabiał ten temat z alu opla ?
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lis 04, 2016 14:30   

nie trzeba pierścieni rdza na piaście skutecznie je zastępuje. Jeździłem grube tys km na felgach opla w R200
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kucharz 



Dołączył: 03 Lis 2016
Posty: 5
Skąd: Giżycko



Wysłany: Pią Lis 04, 2016 21:36   

Szczerze powiem że nie przymierzałem jeszcze kułek, skoro mówisz że nie ma obawy i można zakładać to super, niepokoi mnie jeszcze jedna rzecz czy nadkole pomieści felgę ET 35 z oponą 205/55/16 ??
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Lis 05, 2016 13:43   

Pomieści spokojnie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kucharz 



Dołączył: 03 Lis 2016
Posty: 5
Skąd: Giżycko



  Wysłany: Sob Lis 05, 2016 22:25   

Dzięki za odpowiedź ;)
 
 
 
Rademenez_ 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Lis 05, 2016 22:49   

Witam. Pomiędzy fabrycznymi 15'' kołami z oponami 185/55 R15 i 205/55 R16 jest 47mm różnicy. Do 200VI przymierzałem 195/65 R15 i ledwo się mieściły. Proponuję przymierzyć przed zakupem. Większej średnicy , cięższe i szersze koła zmniejszą dynamikę poruszania się samochodem. Spada V max i przyśpieszenie, rośnie zużycie paliwa.
Z moich doświadczeń z felgami w R200 polecić mogę 195/55 R15. Na takich oponach jeździło mi się najwygodniej. ET felgi 45-42. Szerokość 6-6.5'' .
_________________
MG ZS180
 
 
kucharz 



Dołączył: 03 Lis 2016
Posty: 5
Skąd: Giżycko



Wysłany: Pią Lis 25, 2016 20:41   

Rademenez_ napisał/a:
Witam. Pomiędzy fabrycznymi 15'' kołami z oponami 185/55 R15 i 205/55 R16 jest 47mm różnicy. Do 200VI przymierzałem 195/65 R15 i ledwo się mieściły. Proponuję przymierzyć przed zakupem. Większej średnicy , cięższe i szersze koła zmniejszą dynamikę poruszania się samochodem. Spada V max i przyśpieszenie, rośnie zużycie paliwa.
Z moich doświadczeń z felgami w R200 polecić mogę 195/55 R15. Na takich oponach jeździło mi się najwygodniej. ET felgi 45-42. Szerokość 6-6.5'' .

mam po mojej astra g alu z zimówkami i myślałem że obejdzie się bez dodatkowych kosztów, muszę koniecznie sprawdzić czy się zmieszczą i tak jak piszesz kolego czy dynamika znacznie nie spadnie.
Dzięki za podpowiedź.

[ Dodano: Pią Lis 25, 2016 20:41 ]
Dla potomnych, ww. koła weszły tyle że przy większym skręceniu obciera koło to samo gdy na pokład wsiądzie cała rodzinka, wtedy obciera przód - tył na nierównościach :cry:
także muszę rozejrzeć się za oponami 15
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lis 25, 2016 22:44   

poszukaj 205/45/16 albo chociaż 205/50/16
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kucharz 



Dołączył: 03 Lis 2016
Posty: 5
Skąd: Giżycko



Wysłany: Sro Lis 30, 2016 12:09   

sknerko napisał/a:
poszukaj 205/45/16 albo chociaż 205/50/16

dokładnie tak jak piszesz, mniejszy profil (45) byłby najodpowiedniejszy ;)
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Gru 07, 2016 14:04   

kucharz, do 200-ty akurat 50 jest fabrycznym profilem :razz: nie mniej zakładanie 55-ki bo tańsza to czysta głupota :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R wszystkie] Pierścień centrujący. Za długi stożek.
Czy tylko u mnie piasta wystaje tylko 4mm nad tarcza ?
secio Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Wto Maj 06, 2008 17:16
secio
Brak nowych postów [All R z LPG] Pytanie o LPG
des Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 47 Pią Sty 16, 2009 20:22
phantom
Brak nowych postów Pytanie o wersje Roverka.
jerzu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Pią Kwi 06, 2007 16:28
jerzu
Brak nowych postów [iDT] Płyn chłodniczy - ważne pytanie
HuMaX Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Pon Kwi 12, 2010 21:05
Marcinus
Brak nowych postów [All] LPG II gen. - pytanie o zapalający się CHECK ENGINE
Ciekawostka, psiakrew!
Mayson Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 56 Czw Mar 25, 2010 14:34
Mayson



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink