Forum Klubu ROVERki.pl :: [r45 2.0 Diesel] OLEJ
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: maciej
Czw Lis 18, 2010 09:31
[r45 2.0 Diesel] OLEJ
Autor Wiadomość
karooo 



Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 259
Skąd: Szczecin

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 19:08   [r45 2.0 Diesel] OLEJ

Witam,
Panowie czeka mnie pierwsza wymiana oleju w moim roverku,
w ksiazce serwisowej mam wpisany, ze od poczatku byl lany olej shell 5-30
co sadzicie o tym oleju? warto go wlewac? przebieg autka 197tys. ciezko jest wymienic? ile wchodzi? jak tam z dostepem do filtru oleju? z gory dziekuje i pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez karooo Nie Paź 24, 2010 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 24, 2010 19:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 19:22   

rozumie ze silnik diesel?? czy benzynka jednak??
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 19:23   

karooo, proszę uzupełnić dane auta w nawiasie kwadratowym.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Paź 24, 2010 20:08   

karooo, skoro był taki olej lany to nie widzę sensu zmieniać.
Ja wlewam Castrola 5W40.
Co do wymiany to prosta sprawa, odkręcasz osłonę silnika od spodu, korek itd.
Zakładasz nowy filtr OP580/2, przed założeniem filtra zalej go nowym olejem :wink: , zakręcasz korek spustowy i wlewasz nowy olej w ilości 5.5L i to wszystko :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 20:27   

azor77 napisał/a:
w ilości 5.5L
Przy wymianie, oleju wchodzi maksymalnie 4,8 L i wtedy jest na poziomie max.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Paź 24, 2010 20:33   

tronsek napisał/a:
azor77 napisał/a:
w ilości 5.5L
Przy wymianie, oleju wchodzi maksymalnie 4,8 L i wtedy jest na poziomie max.


Tak :oops: miałem napisać 4.5L, ja nigdy nie leje na max.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
najnowszy85 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 202
Skąd: Pruszkow

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 20:35   

właśnie , z tego co się orientuję to norma to 4,5 L . :) . Kolega ma chyba jakiś rozwiercony silnik , w związku z przyrostem MOCY :))
 
 
karooo 



Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 259
Skąd: Szczecin

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 20:45   

z tego co widzialem to mam taka dodatkowa klapke by nie sciagac calej oslony, filtr oleju lekko schodzi? a i jeszcze jak jest z filtrem paliwa? zalewac go?
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Paź 24, 2010 20:51   

Filtr paliwa ma taką śrubkę odpowietrzającą, odkręcasz ją i pompujesz gruszką paliwo, jak zacznie lecieć paliwo to znaczy, że filtr jest odpowietrzony.
Filtr oleju powinno się dać odkręcić spokojnie ręcznie :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
karooo 



Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 259
Skąd: Szczecin

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 20:54   

a mozna go zalac ? chyba lepiej niz pompowac? co o tym myslisz?
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Paź 24, 2010 20:58   

:/ to kłopotliwe wlewać paliwo przez taką małą rurkę na którą nakłada się wężyk paliwowy, kilka ruchów gruszką rozwiązuję sprawę.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
karooo 



Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 259
Skąd: Szczecin

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 21:22   

ok, panowie powiedzcie mi jeszcze czy wiecie jak domowym sposobem sprawdzic swiece? odkrecilem pokrywe i sa one niby widoczne, tylko w sumie nie wiem czy ciezko bedzie je wykrecic czy nie.

[ Dodano: Nie Paź 24, 2010 21:22 ]
Panowie a duza jest roznica miedzy olejem 5-30 a 5-40? widze duzo jest na allegro castrola np.:)
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Paź 24, 2010 21:27   

Nie ma potrzeby wykręcania, odepnij przewód zasilający świece, miernik w łapy i sprawdź każdą z osobna. Przy okazji sprawdź przekaźnik świec żarowych.
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Paź 24, 2010 21:28   

Bez wyjmowania to można sprawdzić miernikiem każdej oporność lub podpiąć amperomierz i sprawdzić pobór prądu.
Jeśli chcesz je wyjąć to trzy powinieneś wyjąć a czwartą za pompą jest problem z wyjęciem ale jest metoda podana w tym temacie
klik
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
karooo 



Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 259
Skąd: Szczecin

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 22:09   

dzieki wielkie:) tak sie zastanawiam czy sprawdzac te swieczki czy od razu brac sie do roboty.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Paź 24, 2010 22:10   

Sprawdź- po co wymieniać sprawne ??
 
 
karooo 



Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 259
Skąd: Szczecin

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 24, 2010 22:11   

no to musze podjechac gdzies na warsztat bo nie mam tych miernikow, a moze lepiej po prostu jedna wyjac?
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Paź 24, 2010 22:12   

Mernik sobie zakup- kilkanaście plnów kosztuje i nie tylko do świec Ci się przyda :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R45] Diesel.Jaki olej silnikowy?
Barti Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Mar 06, 2011 17:00
szoso
Brak nowych postów [R45 '01 diesel]
uszczelniacz półosi prawej
marek.09 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Paź 22, 2009 16:03
rtworek
Brak nowych postów [R45] 2.0 diesel, nie pali,
xrzysiek_p Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Kwi 27, 2016 06:24
xrzysiek_p
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R45 Diesel] Zawieszenie ?
MARQS Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Lis 13, 2012 18:39
Adrian
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R 45 Diesel 200 r.] HAMULCE
MARQS Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Cze 08, 2012 16:10
tronsek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink