Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Płyn do pompy wspomagania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Płyn do pompy wspomagania
Autor Wiadomość
Qbs 




Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 32
Skąd: okolice K-ce



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 19:02   [R75] Płyn do pompy wspomagania
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam,
problem polega na tym iż jakiś tydzień temu padł mi alternator, zawiozłem auto do elektryka i alternator został że się tak wyrażę naprawiony. Natomiast w zakładzie w którym dokonywana była naprawa, mechanik postanowił dojść do alternatora demontując pompę wspomagania, efekt tego był taki że po skręceniu kół pompa wydawała dziwne dźwięki z powodu zapowietrzenia i poradzono mi aby skręcać koła kilkakrotnie w celu odpowietrzenia. Skręcanie kół pomogło na chwilę już kilka dni później buczenie znów się pojawiło z tym że auto buczało tylko po odpaleniu (był zimny) po przejechaniu kilki kilometrów buczenie znikało. Okazało się że po odpowietrzeniu poziom płynu w układzie bardzo spadł i dopiero jak się zagrzał powiększając swoją objętość buczenie ustępowało. Zawiozłem samochód spowrotem do zakładu uzupełnili mi płyn (czerwony lotos) minęło kilka dni i poziom płynu znów spadł. Pytanie jest takie czy to możliwe że układ był nadal zapowietrzony i jeszcze trochę trzeba dolać czy może przy demontowaniu pompy coś spieprzyli i teraz z niej płyn wycieka i ostatnie pytanie, jaki płyn powinno się lać do 75 diesla 2000 r, konkretnie jaka marka i właściwości.

Z góry dzięki za odpowiedź.
_________________
stay alert stay alive ;)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lis 19, 2010 10:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 25, 2010 19:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 19:38   

Qbs napisał/a:
płyn powinno się lać do 75 diesla 2000 r, konkretnie jaka marka i właściwości.

W instrukcji jest Dextron II (obojetnie jakiej marki) mozesz uzyc Dextron III bo to nowsza specyfikacja i mozna bez problemy je zmieszac -to ten sam plyn/olej.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Paź 25, 2010 21:22   

Dextron III Do całkowitej wymiany potrzeba około 1l płynu.
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Maj 22, 2011 23:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 15:04   

Qbs a jakie objawy byly przy walnietym alternatorze? Mi dzis raz zapalala sie kontrolka ladowania raz gasla a czasami wskaznik ladowania pojawial sie na wyswietlaczu.Miales tak samo?
 
 
bibson3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 17:00   

Jak podejżewasz usterke alternatora to najłatwiej sprawdzisz to miernikiem, zwykłym woltomierzem za 10zł z biedronki. Akuś przed przekręceniem stacyjki powinien mieć ok 12,5V natomiast po przekluczeniu ok 14V albo 14,5V (w zależności od tego jaki masz alternator) jeśli zapala się kontrolka akumulatora na desce rozdzielczej to w większości przypadków oznacza padający alternator.

Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 17:02   

grota10 napisał/a:
Qbs a jakie objawy byly przy walnietym alternatorze? Mi dzis raz zapalala sie kontrolka ladowania raz gasla a czasami wskaznik ladowania pojawial sie na wyswietlaczu.Miales tak samo?
Odłącz kable od webasto i zobacz czy jest poprawa. Webasto może robić zwarcie i wtedy elektryka wariuje - przerabiane na forum. Chyba że ewidentnie widać że alternator nie doładowuje akumulatora to nie ma co sprawdzać tylko trzeba jechać do elektryka z alternatorem.
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Wto Paź 26, 2010 19:34   

dziekuje wszystkim jutro bede sprawdzal
 
 
Qbs 




Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 32
Skąd: okolice K-ce



Wysłany: Czw Paź 28, 2010 19:22   

Sorka że tak późno odpisuje, objawy były takie jak u Ciebie jednego dnia zaraz z rana kontrolka zaczęła mrugać, zapalać się i gasnąć potem zgasła całkowicie, i tak co 2 dni potem był tydzien spokoju potem zajechalem do pracy niestety z powrotem był problem bo kontrolka palila się caly czas i faktycznie przestał ładować, przygasły światła itp ...
_________________
stay alert stay alive ;)
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 11:16   

Czy do pełnej wymiany płynu wspomagania rzeczywiście wystarczy 1 litr oleju Dexron 3?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 14:02   

kris-tofer napisał/a:
Czy do pełnej wymiany płynu wspomagania rzeczywiście wystarczy 1 litr oleju Dexron 3
Mi wystarczyło. Kup tylko dobrej firmy np. STP albo Castrola . U mnie na kiepskim płynie ciężko chodziło wspomaganie ... pisałem o tym.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 10:37   

a może być Texaco? np taki:
http://allegro.pl/olej-pr...2239434152.html
 
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 11:09   

Czy da coś spuszczenie strzykawką ze zbiorniczka tyle płynu żeby coś na dnie zostało (chodzi o to żeby nie zapowietrzyć układu) i wlanie nowego płynu? Zawsze częśc byłaby świeża. Czy ma to wogóle sens?
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 11:13   

nie ma sensu, musisz przelać cały magiel, ale powinno odpowietrzyć się samo nie? :)
 
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 11:14   

czyli takie coś tylko do mechanika, szkoda. Myślałem że sam coś zrobię.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 11:59   

ja zrobię sam tylko olej muszę kupić
 
 
 
TomaszM 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 272
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 12:20   

kris-tofer napisał/a:
a może być Texaco? np taki:
http://allegro.pl/olej-pr...2239434152.html

Może być, bardzo dobry, syntetyczny, jeżdżę na takim, zalałem jak miałem maglownicę po regeneracji. Polecam.


markozalko napisał/a:
Czy da coś spuszczenie strzykawką ze zbiorniczka tyle płynu żeby coś na dnie zostało (chodzi o to żeby nie zapowietrzyć układu) i wlanie nowego płynu? Zawsze częśc byłaby świeża. Czy ma to wogóle sens?

Teoretycznie jest to jakiś sposób, ale nie na wymianę, a tylko na uszlachetnienie. Zawsze część starego zastąpisz nowym. Tylko zrobił bym to ze 3 razy (wylać, zalać, parę dni pojeździć żeby się zmieszał ze starym, znowu wylać, zalać, pojeździć, wylać, zalać, pojeździć)...
Ostatnio zmieniony przez TomaszM Sro Kwi 18, 2012 12:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 12:22   

oki, dzięki, w takim razie kupuję, aha tylko, czy starczy jeden litr do przelania całego magla i dopełnienia zbiorniczka?
 
 
 
TomaszM 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 272
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 12:25   

Tak, 1 litr starczy.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 12:33   

wielkie dzięki, pozdrawiam
 
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 12:36   

TomaszM napisał/a:


markozalko napisał/a:
Czy da coś spuszczenie strzykawką ze zbiorniczka tyle płynu żeby coś na dnie zostało (chodzi o to żeby nie zapowietrzyć układu) i wlanie nowego płynu? Zawsze częśc byłaby świeża. Czy ma to wogóle sens?

Teoretycznie jest to jakiś sposób, ale nie na wymianę, a tylko na uszlachetnienie. Zawsze część starego zastąpisz nowym. Tylko zrobił bym to ze 3 razy (wylać, zalać, parę dni pojeździć żeby się zmieszał ze starym, znowu wylać, zalać, pojeździć, wylać, zalać, pojeździć)...


Ok dzięki za podpowiedź, dziś się pobawię. W sumie tak samo mam z plynem chłodzącym, jak mi wymieniali to połowa mi została i mam ją na dolewki ewentualne :) Zawsze pół jest świeże.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wymiana pompy wspomagania
maxus56 Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Maj 27, 2010 19:33
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Wyciek z pompy wspomagania
krist Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Lis 17, 2021 21:07
dawidd
Brak nowych postów [r75]Głośna pracy pompy wspomagania
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Lut 11, 2015 21:21
sebol11
Brak nowych postów [R75 Tourer] Kabelek od pompy wspomagania
coolp Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Lip 07, 2012 19:33
coolp
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Płyn od wspomagania jak kaszka
amman Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Lut 23, 2013 13:54
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink