W okolicy nikogo nie ma a diagnozę sam sobie mogę zrobić. Na nowy sterownik wymieniac nie chce bo ceny lekko chore maja za taki shit co pada. To powinno działać w najgorszych warunkach, jak się w kurze płytka wyleci i wpadnie Arduino i sam zrobię sterowanie pod to.
Zawiodłem się marka Webasto trochę ze ta elektronika taka lipna a potem cena jak za złoto. Drugi debilowaty Bosch
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Czw Lut 04, 2016 21:16
Remi możesz wrzucić zrzut ekranu z tego menu ogólnego z kontrolkami? bo przy każdym rodzaju sterownika są inne kontrolki (niektóre nowsze mają tylko 3) jeśli kotrolka włącznika głównego sie nie oświeca (jeśli jest) to znaczy że sygnał włączający nie dociera do sterownika (zdarza sie)
[ Dodano: Czw Lut 04, 2016 21:14 ]
przewód sterujący z zegarka przychodzi na najprowdopodobniej pin 1 w 6ciopinowej kostce (może też na pin 3) to musisz sprawdzić,sprawdź też czy zegarek wysyła +12V jeśli właczysz grzanie
[ Dodano: Czw Lut 04, 2016 21:16 ]
jeśli kontrolka jest i nie świeci a sterujące +12 przychodzi do sterownika to rzecz jasna przedzwoń miernikiem obwód na płytce od pinu sterującego dalej
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
To zrobiłem mierzyłem miernikiem z Pin1 który idzie do zegarka i jest tam 9.5V jak się zewrze nawet blaszka bez zegarka idzie 12V. płytkę tez mierzyłem i na tej kostce do telestartu jest przejście do Pin1 stamtąd mierzyłem dalej i do procka idzie zasilanie 2.95V jak sie naciska guzik na zegarku. Wiec sygnał raczej dociera ale nic dalej się nie dzieje.
Zrobie zaraz rzuty tego ekranu.
[ Dodano: Czw Lut 04, 2016 22:07 ] AndrewS, Cos tam szukałem ale sie jeszcze na taki temat nie natknąłem popatrzę Dziękuje
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Czw Lut 04, 2016 23:38
kurde ale chyba niemasz tam kontrolki od włącznika bo reszta kontrolek oprócz lato/zima jest żółta a od włącznika też powinna być zielona, myślę że to jednak wysypała sie pamięć w sterowniku,szkoda że niemam żadnego wsadu z dw 50 bo by sie sprawdziło,jakby mi sie trafił taki sterownik to sobie chapne wsad
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
sash997, Ściągnąłem sobie wersje Webasto_Thermo_Test_v2.16 - Engineering mode gdzie ma się dojście to nagrywania sterownika Niestety przy probe zgrywania wsadu przerywa połączenie program i pol wkładu jest tylko zgrane.
Czyli trzeba dorwać wsad gdzieś W okolicy jest dwoch osob z sprawna DW 50 na sprzedaż może by się dało od nich ściągnąć wsad.
Czy jest jaka inna metoda zgrania wsadu, ja mam KKL na USB
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
To tak sam wymodzić mogę choć na razie brak na to czasu bo mam 3 inne projekty pod Arduino do skończenia i nie chce główkować jeszcze nad Webastem Ale racja podane algorytmy działania przydadzą się
[ Dodano: Pią Lut 05, 2016 00:53 ]
Tutaj jest dobry cytat:
Cytat:
1 świeca 1
2 dmuchawa palnika na około 40 % mocy
20 cykli cykli pompy paliwa 0,8 Hz
3 zał pompy obiegowej
4 40 cykli pompy paliwa 1,2 Hz
5 pętla główna
świeca 0
T<60
cykl pompy paliwa ok 2 Hz
dmuchawa palnika płynnie do 100 % mocy
T>60
cykl pompy paliwa ok. 1 Hz
dmuchawa palnika płynnie do 60 % mocy
w pętli T załączenia PK nawiewu
T pieca
sprawdzanie płomienia
6 wygaszanie
pompa paliwa OFF
cykliczne załączenie świecy
w celu dopalenia spalin
przewietrzanie komory spalania
w pętli około 2 min
wył pompy obiegowej, dmuchawy palnika oraz PK nawiewu.
Pompę dozującą paliwo załączam na około 80 ms. Jeżeli chodzi o PWM to:
1 świeca uruchamiana miękkim startem, jej rezystancja jest na początku równa prawie 0,5 ohm
2 dmuchawa palnika zmienna prędkość obrotowa silnika DC
3 pompa dozująca nie koniecznie musi być sterowana PWM bo wypełnienie jest równe 100% lub 0% , zmieniam tylko częstotliwość załączania, to samo z pompą obiegową, po prostu tak zostało z fazy projektów, są pompy obiegowe szczotkowe np. BMW i BLDC więc PWM może się przydać
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pią Lut 05, 2016 17:38
o widzisz jak uda Ci sie wgrać wsad może piecyk ruszy,samo to że z twojego nie idzie go zgrać świadczy o tym że jest coś nie tak z programem,miałem tak w sterowniku z mazdy(sterowany cyfrowo) też była usterka sterownika i coś tam z EOL nie dało sie zgrać programu a jak wgrałem inny to śmiga po dziś dzień
[ Dodano: Pią Lut 05, 2016 17:38 ]
takie wysypywanie sie programu w tego typu sterownikach nie jest rzadkością, często sie sypią od spawania tak jak kompy od gazu
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
sash997, Tylko teraz pytanie ze tym softem 2.16 co mam idzie zgrać bo sie tam wybiera jakieś okno i sumy kontrolne i nie wiem co do końca wybrać.
podjadę do jednego gościa chyba mi pozwoli zgrać wsad najwyżej zapłacę jak coś, na elektrodzie pisali ze te piece tak maja ze czasem pada wsad możliwe ze ktoś coś spawał kiedyś i padło bo on to auta miał już dwa lata a wcześniej tez to nie chodziło bo panel był odłączony w aucie
Na razie i tak wielkie dziękuje za pomoc coś nowego się dowiedziałem
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sob Lut 06, 2016 20:14
masz taką opcje (dokładnie nie pamiętam, jutro odpale program to opisze dokładniej) podgląd danych z urządzenia w pliku i Ci wyskoczy okienko do potwierdzenia i później okno do wyboru miejsca zapisu albo odwrotnie
[ Dodano: Sob Lut 06, 2016 20:14 ]
ok zajrzałem do programu teraz rzeby zgrać wsad robisz kolejno:
Zbiór danych
Odczyt danych z urządzenia
w pliku
dalej już sobie poradzisz
żeby wgrać wsad robisz tak :
Zbiór danych
odczyt danych z pliku
w urządzeniu
dalej już sobie poradzisz tylko coś ci wyskoczy o sumie kontrolnej ale to olej bo będzie ok
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
sash997, bylem dzisiaj przy tym Webasto co było wystawione
Tam to odpala od razu naciskasz guzik i włącza się dmuchawa na minimalny bieg i grzeje wodę Wszystko cyka tak samo jak u mnie i mam zgrany wsad ale rożni się dość sporo z moim
Jutro może wgram ten plik co zgrałem dziś do swojego i zobaczymy czy odpala
Ale dodam ze bylem pod wrażeniem jak szybko to się włącza i grzeje jeżeli działa elektronika
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
U mnie po 15 minutach pracy wali ciepłe powietrze.Po 30 wskaźnik temperatury jest już w połowie i silnik ma już temperaturę roboczą.Mam blisko do nagrzewnicy więc najszybciej ogrzewa się wnętrze co jest właśnie priorytetem i plusem umiejscowienia montażu pieca jak i prostocie montażu.W naszych klekotach ogrzewanie jest masakryczne.
sash997, Wgralem Softa z tej dzialajacej jednostki byl blad ze checksumy nie pasuja. I dalej nic z pilota nie da rady uruchomic nic sie znowu nie dzieje. Jedyny sukces jest ze w Thermotestcie jak nacisnę na grzanie to się maszyna włącza jak trzeba i grzeje
Czemu z tego pilota nie chce startowac dalej nie wiem Jakieś pomysły ?
[ Dodano: Nie Lut 07, 2016 11:32 ]
Aha i tego błędu sterownika juz teraz nie ma. Nie pojawia się nigdy jak wcześniej.
[ Dodano: Nie Lut 07, 2016 13:17 ]
Jakieś czary się dzieją nagle chodzi pięć z pilota. podłączyłem go teraz jeszcze raz nie chciał odpalić, wiec zwarlem piny na wtyczce od pilota i się włączył. Wyłączyłem wpialem pilota i odpala za każdym razem
[ Dodano: Nie Lut 07, 2016 13:21 ]
Pomógł poszedł teraz jedynie czeka montaż tego piecyka.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Lut 07, 2016 13:30
błąd check sumy pojawia sie zawsze to już Ci pisałem, nawet jak zgrasz swój wsad i spowrotem go wgrywasz, sprawdziłeś czy +12V z zegarka dociera do sterownika?? tak pracuje palnik z TT C
https://www.youtube.com/watch?v=w1Ro0t6BJXc
[ Dodano: Nie Lut 07, 2016 13:30 ]
aha czasem sie też dzieją cuda jak jest podpięta diagnostyka to nie odpala analogowo a jak sie odłączy interfejs to normalnie piec działa
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
sash997, Juz działa nie wiem może faktycznie ze wtyczka była podłączona nie chciało ruszyć. Ale krotki reset na godzinę dało coś i odpaliło w końcu Widocznie faktycznie ktoś coś spawał i pamięć się przesunęła jakoś, dobrze ze moglem zgrać ta zawartość
I z filmu widzę z KKL masz taka sama wtyczkę jak ja
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum