Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Znika olej.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:22
[R416] Znika olej.
Autor Wiadomość
DzieX 



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 4
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lis 02, 2010 00:40   [R416] Znika olej.

Hej,

Mam problem z autem dziewczyny. W aucie bardzo szybko znika olej. Piszę "znika", ponieważ nie ma niebieskiego dymu więc nie wiem czy jest przepalany czy co? Nie wiem czy to ma związek ze sprawą ale silnik jest bardzo głośny jak na benzynę no i po odpaleniu przez jakś czas chodzi jak diesel.

Macie jakieś sugestie?

Pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 02, 2010 00:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 02, 2010 00:45   

A jak wygląda płyn chłodniczy? Nie ma w nim tłustych oczek jak w rosole? A plam pod autem nie ma?
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
DzieX 



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 4
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lis 02, 2010 00:47   

Plam nie zaobserwowałem. Ciekła uszczelka od korka ale już poprawione. Płyn jest brudny ponieważ z tego co wiem poprzedni właściciel kupił to auto z uwaloną uszczelką pod głowicą. Jako że jest mechanikiem to wymienił silnik, natomiast układu nie wypłukał. Ciężko ocenić przez to czy puszcza olej w zbiorniczek :/
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 02, 2010 00:57   

Ja bym umył zbiorniczek i przepłukał cały układ i obserwował jak wygląda płyn. A to że pracuje jak diesel to może pracuje na 3 cylindry.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 02, 2010 08:11   

a jest jakieś potwierdzenie na to, że wymienił silnik? bo po wymianie silnika płyn i tak trzeba by dać nowy, więc się nie powinien za bardzo zasyfić. Chyba że i w tym silniku już uszczelka padła i dlatego płyn brudny i olej znika. Albo po prostu nie był wymieniony silnik i lipa :/
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Wto Lis 02, 2010 15:52   

DzieX napisał/a:
Nie wiem czy to ma związek ze sprawą ale silnik jest bardzo głośny jak na benzynę no i po odpaleniu przez jakś czas chodzi jak diesel.

Może popychacze są do wymiany i się tłuką.
Co do znikającego oleju to również mogły się skończyć uszczelniacze zaworów.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Lis 03, 2010 08:15   

Te silniki są nieco odmienne, gdyż z racji dość "chudej" konstrukcji bloku i bardzo cienkiego płaszcza wodnego bloku (wchodzi weń zaledwie 1.1 litra cieczy!) - będzie w nich słychać pracę układu tłokowo-korbowego, gdy silnik jest zimny. Zowie się to z angielska piston rattle (kołysanie tłoka) i nie jest zjawiskiem niepokojącym, gdy silnik jest zimny. Po nagrzaniu się go, gdy tłoki "puchną", zjawisko to powinno samo się uciszyć, choć i tak, z ww. przyczyn, praca tłoków i wału korbowego będzie w tym silniku słyszalna, to nie jest toporny żeliwniak z grubym płaszczem wodnym, który dusi i tłumi ww. hałas.

Jeśli silnik bierze olej - wypadałoby go zdiagnozować. Po pierwsze - pomiar ciśnienia sprężania na tłokach - na zimnym silniku i na gorącym, próby na sucho i olejowe (cztery sumarycznie). To bardzo wiele powie o kondycji pierścieni oraz zaworów.
Jeśli okaże się, że ciśnienie sprężania jest dobre (co najmniej 1.2 MPa z różnicami nie większymi, jak 20% pomiedzy wszystkimi cylindrami) - to wielce możliwe, że w silniku są uszczelniacze trzonków zaworów do wymiany (oraz same popychacze co najmniej do rozebrania i wyczyszczenia), albo niedokładnie naprawiono tzw "HGF" w tym silniku i olej przedostaje się do przestrzeni wodnych silnika, tudzież ucieka gdzieś na zewnątrz. Wypadałoby sprawdzić wygląd silnika, może do wymiany są uszczelniacze wałów rozrządu oraz wału korbowego.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 03, 2010 19:01   

wedlug mnie kolega powinien napisac jak duzy jest ubytek oleju. przy jakim przebiegu i ile musi dolewac.i czy ma na to wplyw charakter jazdy.duzo dla silnika rovera to 2l /30km.mialem taki przypadek gdy zajezdzalem swoj pierwszy silnik.no i duzo to moze byc 1l/1000km
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Olej.
oczar321 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Maj 11, 2008 11:32
szulien
Brak nowych postów [R416] Olej ze skrzyni?
kostas Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Gru 18, 2008 17:42
kostas
Brak nowych postów [R416 Si] Olej pod kopułką.
amselon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Kwi 17, 2011 16:41
shilus82
Brak nowych postów [R416] Olej do skrzyni biegów.
Marcin_81 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Kwi 28, 2009 19:19
Lechos
Brak nowych postów [R416] Olej w zbirniku chłodzenia!!!! Czy to HGF
pasozyt23 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Cze 26, 2008 13:30
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink