Forum Klubu ROVERki.pl :: [Piloty 3TXa/B] Opis jak poprawić zasięg
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 09:01
[Piloty 3TXa/B] Opis jak poprawić zasięg
Autor Wiadomość
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 07, 2010 10:38   [Piloty 3TXa/B] Opis jak poprawić zasięg
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam!

Ostatni razu przy pięknej deszczowej (czytaj ulewnej) pogodzie miałem problem z otwarciem samochodu z pilota.
Ta sytuacja skusiła mnie do poprawy zasięgu pilota.
Sztuczka jest bardzo prosta, wystarczy dolutować kawałek drucika do płytki (czyli zrobić antenę).

Więc zaczynamy:
1. Pierwsze co musimy zrobić to dorwać kawałek cieniutkiego drucika lakierowanego (tzw drut nawojowy), ja osobiście użyłem o średnicy 0.3mm bo taki miałem pod ręką. Ale na upartego można też użyć innego cieniutkiego drucika, ma być po prostu w izolacji aby przypadkiem na czegoś nie dotkną.
Ucinamy około 16cm i jeden koniec nożykiem zdrapujemy odrobinę lakieru i pokrywamy cyną.

2. Następnie rozbieramy nasz pilot (jest na zatrzaskach, wystarczy podważyć obudowę z boku) i wycinamy w kartce papieru kształt identyczny z kształtem płytki pilota.
3. Na płytce jest malutki tranzystorek (piloty 3TXA/B) i należy zrobić w naszej wyciętej kartce rowek z boku do owego tranzystora. Potem bierzemy drucik i ostrożnie przylutowujemy do nóżki tranzystora tak, aby przypadkiem nie zlutować czegoś jeszcze.
W pozostałych pilotach należy przylutować drucik w miejscach pokazanych na zdjęciach.

4. Potem ową kartkę kładziemy na płytkę, tak aby przez wycięcie które wcześniej zrobiliśmy wychodził nasz drucik. Jak widać drucik wystaje i dynda bezładnie więc dobrze zrobić z niego ładną spiralkę aby mieścił się w obudowie. I tutaj moja uwaga, z testów wynika że nie wszystkie piloty dobrze pracują z drucikiem w kształcie spiralki, czasem trzeba pokombinować z kształtem, np ułożyć go w okół obudowy.

5. Całość czyli płytkę, papierek i zwinięty drucik wsadzamy najpierw do tylnej części obudowy i upewniając się że wszystko jest ok, że drucik gdzieś z boku nie wystaje składamy cały pilot, czyli zatykamy przednią częścią.
*. Dodatkowo można ponownie zsynchronizować pilot z samochodem (opis na stronie już zamieszczony).

Ja po takich "modyfikacjach" uzyskałem kilka metrów extra :wink:
Ostatnio zmieniony przez ADI-mistrzu Nie Lis 28, 2010 12:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 07, 2010 10:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Lis 07, 2010 11:06   

Spróbuje :mrgreen:
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 07, 2010 11:22   

Jeszcze można antenę od odbiornika przedłużyć jak tutaj opisałem:
http://forum.roverki.eu/v...p=519818#519818

Musze to tez wypróbować w wolnej chwili ale jak to jest w 17TN :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 07, 2010 11:49   

ADI-mistrzu, gratki :brawa:
czy może być inny drucik niż lakierowany?
niezły patent, lepsze to niż dobieranie się do centralki
może jeszcze dzisiaj sobie polutuje bo też mam problem z zasięgiem :smile:
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Nie Lis 07, 2010 11:56   

ADI-mistrzu, może dodam to w formie artykułu do Zrób to sam na stronie klubowej? :smile:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 07, 2010 11:57   

Może, lakierowany po prostu jest cieńszy i łatwiej to tam upchać, po za tym przy lutowaniu izolacja się nie topi i nie podkurcza.
Drucik można wziąć z demontażu, z jakiegoś transformatorka czy cewki.

Co do centralki, to w pilocie po prostu antena nie występuje, robi za nią kawałek grubszej ścieżki.
Ta jest wyliczona mniej więcej do częstotliwości (dlatego jakieś 16cm trzeba wziąć drucika), a jak jest w centralce to nie wiem, tam może już jakaś być, a jak niema to można dołożyć :razz:

Co do dodania jako artykuł, nie mam nic przeciwko :wink:
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Nie Lis 07, 2010 12:04   

To pierwsze zdjęcie jest strasznie małe, nie da rady nic większego?
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 07, 2010 12:15   

Po naciśnięciu się powiększa (http://obrazki.elektroda.net/87_1289122607.jpg) ale jeśli nadal jest małe to mogę zrobić większe :wink:
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 07, 2010 12:22   

kasjopea, kliknij na nie a będzie większe :razz:

Jak to jest w 17TN gdzei tam trzeba lutowac?

Tutaj masz płytki :wink:

od strony baterii nie ma nic jest puste:



a tak wygląda płytka 17TN:


[ Dodano: Nie Lis 07, 2010 12:22 ]
chyba ze by tylko ścieżke powiększył o brakujące cm drutem :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3423
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Lis 07, 2010 12:32   

dolutuj do kolektoa tranzystora czyli srodkowa nozka czarnego elementu z opisem P2
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 07, 2010 12:38   

Niekoniecznie ten tranzystor.
Mógł byś odczytać mi co jest napisane na tym kwadratowym srebrnym scalaku pod przyciskami?
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 07, 2010 12:47   

O kurcze. Bardzo ciekawe bardzo. Spróbuje tego patentu. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 07, 2010 13:27   

działa, właśnie lutuję drugi pilot :grin:
teraz pilot mi łapie z 20-30m z domu na pierwszym piętrze :smile:
wcześniej łapał z 2m
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 07, 2010 14:11   

Hehe nawet nie przypuszczałem że te parę metrów extra aż tyle wyniesie :wink:
 
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 735
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 07, 2010 14:20   

taka sama instrukcje do r75 poproszę :P
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 07, 2010 14:29   

Jak rozbierzesz pilot i wyślesz mi zdjęcia płytki z obydwu stron to przygotuję opis dla wszystkich pilotów :wink:
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 07, 2010 14:32   

ADI-mistrzu, To białe to jest jakaś zwójka bo jest to taka biała kopułka co jest drut nawinięty na to :wink:

A na tym srebrny dużym pisze: EPC09 2701 Mild
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 07, 2010 15:04   

Nie mogę znaleźć dokumentacji tego, ale wydaje mi się że tutaj powinieneś przylutować ten drucik i możesz przepuścić go na drugą stronę przez ten otwór.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 07, 2010 16:09   

A nie można by np ten drucik 16cm dolutować gdzie pisze "a tutaj?" i go tam z drugiej strony przeprowadzić. musi byc konieczne na kondensatorze nie może być na ścieżce :wink: :?:

A dało by coś jako drugi patent dolutować taka długość Y żeby
Długość X + Długość Y = 16cm :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 07, 2010 16:19   

Nie, ten drucik musi mieć 16cm, a nawet jak by dało radę tak zrobić to zaoszczędził być z 3cm czyli niewiele.
Chodzi o to aby przylutować do tej ścieżki miedzianej a tam gdzie jest ten opornik najłatwiej bo już jest zacynowane.
Ale jak chcesz to możesz i dalej przy tym otworze.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [wszystkie] Jak dbać o auto? co można poprawic?
ChorY Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 6 Czw Lut 21, 2008 16:24
ChorY
Brak nowych postów [Wszystkie] Piloty samokopiujące dostępne na Allegro.
KKamil Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Nie Lip 17, 2011 20:50
marthinez
Brak nowych postów [MG TF] Jak otworzyć pilota 17TN? + opis udanej modyfikacji
Gites Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 26 Pon Lis 27, 2017 21:18
tomekk_nt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink