Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216 Coupe] Instalacja LPG. Prosze o porady i sugestie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Sob Lis 20, 2010 00:11
[R216 Coupe] Instalacja LPG. Prosze o porady i sugestie
Autor Wiadomość
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Nie Lis 21, 2010 10:25   

Wiem że kilka postów wyżej poleciliście juz mi komponenty na instalację a mam jeszcze pytanie co możecie powiedzieć o tej instalacji bo ma ciekawy opis:
http://allegro.pl/sekwenc...1317238151.html
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 21, 2010 10:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 22, 2010 10:29   

uwierz Vesper że lepsze będziecos takeigo jak poleca FAQ ponieważ jest to sprawdzone KME . Nie wiem czy to jest trwałe. Przejrzy lpg-forum.
Większość ma taka instalacje jak w faq lub BRC itd.
za taką kase nikt Ci w poznaniu tego nie zzrobi? nie wierze.
To w Koninie napewno.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lis 23, 2010 18:28   

A Panie i Panowie powiedzcie mi jak jest z prędkościami na lpg? Nie jest to tak że samochód traci na gazie i czy nie dusi sie jadąc blisko granicznych prędkości?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 23, 2010 18:45   

jak często sie jeździ blisko końcowej prędkośći ? Ja 3 razy w życiu. około 15 km mniej/h
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Wto Lis 23, 2010 19:34   

Ja roverkiem na LPG leciałem 180 ostatnio
było 5500 obrotów a by pewnie do 200 dociągnął ale mam linke od gazu kombinowaną i mi sie przepustnica do końca nie otwiera
Wiec myśle ze jest OK
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lis 23, 2010 23:19   

Ty 3 razy a ja przez ostatnie 3 tygodnie prawie co dzien. Na lpg-forum piszą " ...nie wyprzedzaj tirów na lpg...."
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 24, 2010 09:53   

180-200 jeździsz mówisz ? Chyba na autostradzie. Za kazdym razem jak widze Twój post grasz takiego fajtera.
Rób co chcesz . Każdy Ci polecał.
Wiecej się nie wypowiadam.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sro Lis 24, 2010 13:47   

Peugeot 405 Mi16 230km/h LPG
Rover 620i 210km/h LPG
Transit MK II 2.0 1980` 160km/h LPG
Zaden nie byl nawet na sekwencji.
Vesper Jezeli naprawde Ci sie zwroci ta instalacja to ja bym sie na Twoim miejscu nie zastanawial nawet przez chwile. Jak zaczniesz jezdzic na dobrej instalacji to pozniej nie bedziesz chcial wracac do benzyny. Ja po rozwaleniu Rovera przesiadlem sie w Fabie 1.4 na benzyne i za kazdym razem mnie krew zalewa jak stoje na stacji.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lis 24, 2010 22:45   

borsi, O co Ci biega? Tak jeżdzę co dzięń autostrada Poznań - Łódź ale co Tobie do tego i co Cie boli? Patrz co Ty zgrywasz i trzymaj sie swojego nosa...

Nie znam instalacji i zawsze byłem przeciwnikiem LPG i w moich oczach sa one nadal niebezpieczne wiem myslenie z przed kilkunastu lat, ale nie próbowałem to nie wiem... i tyle....

No właśnie dzieki tej autostradzie mi sie zwróci szybko jakby nie było to jest troche kilometrów w tą i z powrotem....
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sro Lis 24, 2010 23:27   

KME ostatnio poprawiło swoje wyroby i z tego co słuchy chodzą po necie to wyprzedza w tym momencie możliwościami staga. Ale do rzeczy. Patrząc na cenę nie spodziewaj się cudów. Za 1900 nie zamontujesz dobrej instalacji. Nie uwierzę!!! Koszt samych podzespołów do twojego auta to jest jakieś 1600-1800 zł. A gdzie w tym koszt montażu? To co jest na tej aukcji co podałeś to tylko nazwa sterownika, a to nic nie mówi o instalacji....
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lis 24, 2010 23:39   

Nic więcej nie wiem bo sie nie dowiadywałem. Ten sam sprzedawca w cenie 2000zł oferuje staga 4 z montażem http://allegro.pl/sekwenc...1327614280.html w Poznaniu zawołali 2200 za staga i zaznaczyli mi że głowica aluminiowa i ni ebiorą odpowiedziałności jak ja od temperatury powygina???????? WTF???
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sro Lis 24, 2010 23:47   

Vesper416 napisał/a:
i zaznaczyli mi że głowica aluminiowa i ni ebiorą odpowiedziałności jak ja od temperatury powygina

Czyżby druciarze? Zakładają gaz i dają gwarancji na montaż?!?!? Ja bym ich omijał szerokim łukiem....
Jak tak popatrzeć na opis tej aukcji to za rewelacyjnych wtryskiwaczy nie stosują (Valtek, Rail, Zavoli....) od bidy do niewymagającego silnika się nada.
Jeśli nie chcesz się zrazić do gazu to albo dozbieraj więcej pieniążków albo daj sobie spokój bo szybko dołączysz do grona niezadowolonych użytkowników LPG.
PS. Nie prościej napisać posta na lpg-forum? Ja wiem, że kultura tamtejszego forum pozostawia wiele do życzenia, ale to jest nieoceniona skarbnica wiedzy...... Jak to mówią lepiej się uczyć na cudzych błędach niż na własnych :cool:
 
 
 
f1x 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 187
Skąd: Lubartów/Wrocław

Rover Cabriolet

Wysłany: Nie Lis 28, 2010 17:39   

tomo63 napisał/a:
bo jest ustawiony na przełączanie na gaz po przekroczeniu 2k obrotów (bez względu na temperaturę). Więc tutaj spalanie się wyrównuje, bo z tego co wiem sekwencja spala co najmniej 1 litr benzyny na 100 km. Przy czym jej instalacja jest droższa.


Takim czymś znacznie skracasz żywotność reduktora. Zresztą jazda na gazie na zimnym silniku nie jest zbyt przyjemna. Każdą sekwencje można ustawić, żeby przełączała się niezależnie od temperatury, tylko nie ma kompletnie takiej potrzeby. Dla mnie oszczędność litra benzyny potrzebnej na rozruch i rozgrzanie auta to żadna oszczędność, a dzięki temu litrowi nie zużywam tak podzespołów gazowych, nie dławię silnika zimnym gazem i mam większy komfort jazdy na gazie już od samego przełączenia.

borsi napisał/a:
w k serii nie da się zrobić pełnej sekwencji.


Prawda. Nie wiem tylko czy od któregoś roku K seria nie miała w pełni sekwencyjnego wtrysku.


Mój roverek znosi gaz bez najmniejszego zająknięcia. Kwestia regulacji, bo na prawdę trzeba na nią poświęcić sporo czasu, żeby dla Full Group znaleźć optimum.

Co do instalacji, to raczej wybierałbym gotowe KITy niż składaki. BRC Sequent (jeżdżę na niej w BMW i przy 148kW spisuje się świetnie) lub Landi Renzo Omegas (jeździ w Roverku - toporny soft, ale podzespoły igiełka). Niczego droższego raczej nie ma sensu zakładać.
_________________
Czerwone jest szybsze ;) .
 
 
koper 




Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: Kam Zab

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 04, 2010 08:12   

Ja ma r214Si 1,4 lpg instalacja zavoli zakladana 9 lat wstecz i autko smiga :mrgreen:
spalanie do 8,5l/100km jak sie pamieta i dba o instalacje to autko smiga az miło :mrgreen:
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 06, 2010 22:54   

koper ma racje....

A na isntalacje wyloz 2500 mionimum najlepiej okolo 3000 to bedziesz mial porzadniejsze podzespoly, ktore dluzej posluza
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kumilek23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 304

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 07, 2010 10:37   

ja mam BRC Sequent 24 i bardzo sobie chwalę, ostatnio jeden drobny problem mam, podczas rozruchu na gazie muszę dłużej go kręcić, ale nie mam kiedy podjechać do gaziarza, poza tym jest jeden fakt bardzo dobitnie przemawia za gazem, mianowicie 120 km za 20 zł (przy kapciach 195) :mrgreen: no i czego chcieć więcej :mrgreen:
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Gru 07, 2010 11:36   

Zdaje sie ze w R25/R45 jest już pełna sekwencja.

Co do psucia reduktora niskimi temperaturami - przez wiele lat mieliśmy Seata Toledo z instalacją II gen który właśnie po przekroczeniu 2k rpm przełączał sie na gaz.
Oczywiscie ojciec przełączał go od razu krótką przygazówką.
Kilkadziesiąt tys km i nic z reduktorem sie nie stało.

Biorąc pod uwagę cene reduktora, która jest mniejsza od zatankowania Pb do pełna, raczej nie trzeba sie tym przejmować.
 
 
f1x 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 187
Skąd: Lubartów/Wrocław

Rover Cabriolet

Wysłany: Wto Gru 07, 2010 12:48   

sobrus napisał/a:
Biorąc pod uwagę cene reduktora, która jest mniejsza od zatankowania Pb do pełna, raczej nie trzeba sie tym przejmować.


Nie wiem o jakich reduktorach mówisz, ale nowy IG1 do Landi Renzo to koszt ponad 650zł, a Genius Maxx z BRC to koszt około 800zł.

Niestety podzespoły z II gen. różnią się od tych z IV gen. (i ceną i zasadą działania) pomimo tego, że mogą mieć podobną nazwe.
_________________
Czerwone jest szybsze ;) .
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Gru 07, 2010 13:56   

Oczywiście mówię tylko o sekwencjach. Seata dałem jako przykład - jemu też niskie temperatury miały bardzo szkodzić.

Landi Renzo i BRC to drogie instalacje, mówię o typowych zestawach.
To czy ktoś będzie montował instalację za 4-5k do samochodu za niewiele więcej to jest dosć dyskusyjna sprawa.

Scorpion Mini ~ 160zł
http://allegro.pl/redukto...1320658869.html
Tomasetto Alaska ~ 160zł
http://allegro.pl/r29-red...1340606348.html
Zavoli Zeta N - 166zł
http://allegro.pl/r15-red...1349468714.html
Z mocniejszych Magic - 160zł...
http://allegro.pl/redukto...1349178239.html
i KME Silver - 212zł
http://allegro.pl/r21-red...1349468029.html

Owszem, może to nie ta półka co BRC, ale sporo samochodów na tym jeździ bezawaryjnie nieraz przez lata. Poza tym to co zamieściłem to tylko część z tego co jest na rynku.

160, no powiedzmy nawet 200zł plus koszt wymiany to nie są jakieś ogromne pieniądze. A jednak w zimie sekwencja potrafi benzynkę wypić dość szybko (na szczęście nie w Roverach bo te sie szybko grzeja, ale jak ktoś ma duże V6.. ;) ).
 
 
f1x 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 187
Skąd: Lubartów/Wrocław

Rover Cabriolet

Wysłany: Wto Gru 07, 2010 14:27   

Mówiłem w sumie pod swoim kątem, bo w jednym aucie mam Landi Renzo, a w drugim BRC.

W BMW 2.5, gdzie jest silnik R6, 15L benzyny wystarcza na 3 butle gazu (około 600km). Więc w sumie jak dla mnie lepiej standardowo korzystać z sekwencji, niż kombinować z awaryjnymi odpalaniami. Poza tym w BRC jest taki trick, że po 5 awaryjnych odpalaniach trzeba jechać do gazowników, żeby zresetować licznik, bo instalacja na więcej nie pozwoli. Tak więc trzeba się tłumaczyć (można stracić gwarancję, bo w gruncie rzeczy jest to nieprawidłowe korzystanie z instalacji), kiedy jeździ się na taki reset zbyt często ;) .


sobrus napisał/a:
Landi Renzo i BRC to drogie instalacje, mówię o typowych zestawach.
To czy ktoś będzie montował instalację za 4-5k do samochodu za niewiele więcej to jest dosć dyskusyjna sprawa..


I poniekąd stąd bierze się zła opinia o LPG. Ludzie zakładają, co najtańsze, bo skoro auto kosztuje 5k, to instalacja za 3k jest przerostem formy nad treścią. A później coś nie działa, szarpie, przerywa i koło się zamyka ;) .
_________________
Czerwone jest szybsze ;) .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta
kasjopea Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Pią Lis 19, 2010 16:05
kasjopea
Brak nowych postów [R216] Swap silnika Rover 216 coupe - sugestie
adams94 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Pon Sty 19, 2015 22:28
bartq96
Brak nowych postów [R216]Czy fotele\kanapa z R416 będą pasowały do R216 Coupe??
NismoZmc Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Nie Gru 14, 2008 21:09
NismoZmc
Brak nowych postów [R216 Coupe & R416GSi] Sprężyny coupe a sedan, różnica?
Wojtek88 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Pią Paź 05, 2012 21:27
Wojtek88



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink