Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Mieszanie oleju z płynem - hgf? kv6
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Mieszanie oleju z płynem - hgf? kv6
Autor Wiadomość
joogi 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 46
Skąd: Jasło



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 11:21   [R75] Mieszanie oleju z płynem - hgf? kv6
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam,
mój problem dotyczy mieszania się płynu chłodniczego z olejem.
Samochód kupiłem w lipcu z uszkodzonym wiatrakiem ( klima nie działała- nie kręcił się wiatrak), jednak właściciel twierdził iż w korku wiatrak mu się włączył. Temp. Nigdy nie przekraczała poziomej kreski i nigdy nie skoczyła w górę. Nigdy, aż do poniedziałku... stojąc w korku włączył się wiatrak, a po chwili temp skoczyła z poziomej kreski na następną wartość, po czym zaczęła lekko opadać i gdy ruszyłem znów w górę aż do pionu. Zatrzymałem się i wyłączyłem samochód (wiatrak obracał się na 3 biegu) po niecałej minucie temp. spadła. Od włączenia się wentylatora do zatrzymania przejechałem około 200m i trwało to ~4min. Od razu przyjechałem do warsztatu kolegi jednak temp. była w normie (pozioma kreska). Rozmawiając z nim włączony miałem silnik i znów włączył się wentylator wtedy wyłączyliśmy silnik i co ciekawe chłodnica była zimna. Po odkręceniu korka od zbiorniczka okazało się, że płynu jest mało ( a sprawdzałem poziom tydzień wcześniej i było w granicach max) jednak od razu puściło płyn na chłodnicę, więc stwierdziliśmy iż zaciął się termostat. Dolałem płynu ( około szklankę) i wróciłem do domu ( 10km) i dopiero rano sprawdziłem poziom i znów dolałem około pół szklanki. Zrobiłem od wtorku do soboty około 70 km i musiałem dolać 1,5 l płynu. Myślałem, że gdzieś spieprza jednak sprawdziłem poziom oleju na zimnym silniku ( sprawdzany był 2 tyg. wcześniej) i szok – 3cm ponad max, gdzie wcześniej miałem 1cm poniżej MAX. Pod korkiem od oleju pianka kremowa wielkości 2 główek zapałki ale myślę, że można ją zignorować gdyż jeżdżę tylko do pracy i z powrotem czyli łącznie 18 km dziennie. Kolor oleju lekko brązowawy coś jak toffi ( nie taki jak miała Bambi w r200 przy HGF – ja mam ciemniejszy ciutkę). Dolałem płynu i za 3 godziny (jeszcze raz zaznaczę iż każdy pomiar był na zimnym silniku) sprawdziłem jeszcze raz olej i... był na normalnym poziomie(???). Po włączeniu testu temp. na kompie i przejechaniu 15km cały czas utrzymywało mi temp. 70-80 st. nawet przy 2km ostrej jazdy (160km/h) nic się nie podnosiło. Po staniu na postoju około 10min temp utrzymywała się w granicach 80-93st. i nie rosła. Gdy z kolei taki sam czas na postoju trzymałem nogę na gazie i utrzymywałem 3,5 k obrotów osiągnąłem temp. 102st wtedy puściłem i wzrosła do 106 i włączył się wiatrak zbijając ją na 95 i gdzie znów urosła do 102 i tak została więc ruszyłem samochodem i podczas jazdy stopniowo szła w dół do 85st. gdzie na postoju też tak została. Siedemdziesiątka piątka odpala rano na dotyk i chodzi równiutko. Nie kopci na biało – chyba, że mocno depnę 4-5k ale nie jest to to co przy hgf u Bambi. Dzisiaj rano poziom oleju znów był podniesiony i ewidentnie rzadszy, następny test na ciepłym silniku pokazał normę oleju. Ręce mi opadają.
Proszę o pomoc w diagnozie czy to HGF czy może coś innego.

Dodam że samochód to 2,0 V6 z gazem. Serwisowany na bieżąco i pieszczony. Nie katowany ani raz. Nigdy wcześniej się nie zagrzał. Olej Castrola półsyntetyk.

Pozdrawiam
joogi
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 18, 2010 18:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 14, 2010 11:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 11:45   

Ja sprawdziłbym szczelność chłodnicy oleju , naprawił wentylator , wymienił olej (oglądnąć go przy spuszczaniu i po) i obserwował co się bedzie działo. HGF jest mało prawdopodobny i rzadki przypadek w tym silniku.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
joogi 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 46
Skąd: Jasło



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 11:56   

zapomniałem dodać, że dziś rano zbiorniczek wyrównawczy był prawie pusty...
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 12:22   

joogi napisał/a:
dziś rano zbiorniczek wyrównawczy był prawie pusty...
na zimnym płyn jest widoczny tylko na dnie zbiorniczka przykrywając napis MIN.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 20:59   

joogi, tak jak rozmawialiśmy. Pilnować olej i odpowietrzyć dokładnie układ chłodzenia. Pojedź w trasę 20km ze stałą prędkością ze wskazaniami temp. na kompie. Jak temp będzie bardzo rosła to HGF jak nie to chłodnica albo płyn ucieka np. termostatem.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
joogi 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 46
Skąd: Jasło



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 23:44   

Zukowaty napisał/a:
dpowietrzyć dokładnie układ chłodzenia. Pojedź w trasę 20km ze stałą prędkością ze wskazaniami temp. na kompie. Jak temp będzie bardzo rosła to HGF jak nie to chłodnica albo płyn ucieka np. termostatem.


Odpowietrzone... test 30km i temp 65-70st. czyli dupnięty termostat. Zanim jednak odpowietrzyłem sprawdziliśmy z kumplem przewody układu chłodzenia i w kilku miejscach są wycieki. Jutro wszystko postaram się uszczelnić i przy okazji uszczelnienia wycieku oleju na wałku od rozrządu zmieni się termostat wraz z orurowaniem i ma być spokój. Mimo wszystko będę miał oko na moją kv6.

Wskazania podwyższonego stanu oleju zostaną tajemnicą gdyż 3 test wykazuje normę. Być może zachlapany miałem przewód w którym prowadzony jest bagnet lub coś w tę deseń.

Dziękuję Zukowatemu za poświęcony mi czas na długie rozmowy i za cierpliwość przy wysłuchiwaniu głupich pytań. PS: oprócz flachy dostaniesz czekoladę :lol:
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 23:55   

joogi napisał/a:
Dziękuję Zukowatemu za poświęcony mi czas na długie rozmowy i za cierpliwość przy wysłuchiwaniu głupich pytań. PS: oprócz flachy dostaniesz czekoladę

To rozpuść gorzką czekoladę w spirytusie i będę miał dopiero coś dobrego :)
joogi napisał/a:
Wskazania podwyższonego stanu oleju zostaną tajemnicą gdyż 3 test wykazuje normę. Być może zachlapany miałem przewód w którym prowadzony jest bagnet lub coś w tę deseń.

Rurka od bagnetu zawsze jest zachlapana bo poziom sięga trochę ponad miskę aż do rurki.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Mieszanie oleju ATF w skrzyni automatycznej?Jaki Olej?
ToXiC Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Sty 14, 2015 21:09
Gość
Brak nowych postów [R 75] problem z płynem chłodnicy
pkfamilia Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Lip 06, 2015 23:14
R75
Brak nowych postów [R75]płyn w oleju i wyciek na chłodnicy oleju
sknerko Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lut 21, 2018 09:37
sknerko
Brak nowych postów [R75] Separator oleju
Gość Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Paź 04, 2008 18:03
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Chłodnica oleju
krist Rover serii 75, MG ZT 22 Sro Mar 24, 2010 09:06
krist



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink