Zależy o czym teraz mówisz bo mój moduł ma scalaka a teraz mówię tylko o impulsach napięć jakie zauważyłem wciskając guzik w pilocie a co w efekcie pokazywało się na centralce
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 31, 2016 19:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dzisiaj po 6 latach od zakupu Rovera odkryłem bardzo ważna funkcję która by mi bardzo ułatwia dużo przez ten czas mianowicie dziś odkryłem że klapa się otwiera przy przytrzymaniu guzika pilota a tak mnie to denerwowalo że muszę otworzyć drzwi i nadusic na dole klawisz od klapy. Tyle na forum a się nie dowiedziałem lepiej później niż wcale;)
Klapę w rozwiązaniu standardowym zawsze będziesz musiał podnieść ręką. Tego nie spowoduje wymiana modułu czy dołożenie jakiegoś układu Musisz sprężyny albo siłowniki zmienić.
Chodzi o to, że przytrzymując pilota dłużej (na otwieraniu) powodujesz otwarcie klapy bagażnika tak samo jakbyś wcisną przycisk w kabinie.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Przepraszam że odgrzewam kotleta ale może się komuś przydać.
Zamontowałem moduł 1521 - oczywiście od razu zaczęła wyć syrena alarmu, ale na wyjącej syrenie, połączyłem się z toafem i w minutkę wgrałem pamięć z mojego starego bcu z którego zrobiłem kopię zapasową. Wszystko ucichło i zatrybiło, potem kopiowanie Vin do modułu i malina.
Problem zaczął się gdy chciałem zaprogramować otwarcie z bagażnika. Nic nie dało włącznie opcji "otwieranie bagażnika z pilota" - brak reakcji. Otóż po pół godzinie włączania i wyłączanie różnych opcji sądziłem że jakaś inna funkcja może kolidować z opcją "otwieranie bagażnika z pilota" no i oczywiście kolidowała bo opcja "otwieranie szyb z pilota" powinna być WYŁĄCZONA. Po wyłączeniu dopiero tej opcji moduł 1521 zaczął mi otwierać bagażnik po przytrzymaniu guzika otwarcia. Dodam że nie wiem skąd dodał mi się dźwięk ( taki sam jak przy nie za zbrojeniu alarmu) jak otwieram samochód jest "pik" a po przytrzymaniu 2 sek guzika na pilocie robi 3x szybkie "pik" i otwiera bagażnik, przy czym jeśli dalej będę dusić guzik i go nie odpuszczę to pika i pika.
Ogólnie fajna opcja i taka ludzka, coś co jest w praktycznie każdym aucie w końcu stało się u mnie rzeczywistością.
Ta opcja to jest otwieranie szyby, w kombi możesz otwierać samą szybę, albo klapę, ale jak jest włączone otwieranie szyby, to nie ma znaczenia, czy otwarcie klapy jest aktywne, czy nie. Z dźwiękiem, to ciekawe.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
jak otwieram samochód jest "pik" a po przytrzymaniu 2 sek guzika na pilocie robi 3x szybkie "pik" i otwiera bagażnik, przy czym jeśli dalej będę dusić guzik i go nie odpuszczę to pika i pika.
Odłącz aku na jakiś czas. Miałem podobnie przy otwieraniu auta pitał. Pomogło odłączenie aku na noc.
Jak odbiornik fal radiowych nie złapie pierwszego naciśnięcia przycisku otwierania, a złapie następną sekwencję przy trzymaniu przycisku palcem, to otworzy Ci bagażnik tylko. To jest niebezpieczna opcja dla tych potrafią zatrzasnąć kluczyki w bagażniku
Alarm Ci wył, bo masz wersję z syrenką z podtrzymaniem bateryjnym, być może ze spryskiwaczami lamp przednich i ultradźwiękowymi czujkami, a auto z którego pochodzi "nowe" BCU tego wyposażenia nie miało, przez co i inna konfiguracja.
Skoro auto wydaje dźwięki podczas zamykania i otwierania, to znaczy, że nie poszło coś z kodowaniem. Być może przywrócenie backupu z innej wersji BCU spowodowało ten fakt. Musiałbyś podesłać pliku backupu swój oryginał, oryginał 'nowego' BCU oraz konfigurację tego co masz obecnie. Wtedy po zdeszyfrowaniu plików można ocenić co i jak zostało zmodyfikowane.
Generalnie, żeby zachować funkcjonowanie pilotów ze starego BCU, nie miałeś innej opcji jak wgranie backupu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Jak odbiornik fal radiowych nie złapie pierwszego naciśnięcia przycisku otwierania, a złapie następną sekwencję przy trzymaniu przycisku palcem, to otworzy Ci bagażnik tylko. To jest niebezpieczna opcja dla tych potrafią zatrzasnąć kluczyki w bagażniku ....
czyli praktycznie nie mamy wpływu na sposób otwierania, u mnie tylko raz otworzył się sam bagażnik
opcja otwierania bagażnika z pilota jest extra, polecam każdemu
Ale gdyby piloty były w zestawie ( już zakodowane) to będzie miał cały od ręki działający komplet. Nie trzeba nic kodować - a kodowanie nie jest za darmo - więc za cenę kodowana, może mieć na zapas swoje stare piloty centralnego, które czasem lubią zdechnąć.
Ale gdyby piloty były w zestawie ( już zakodowane) to będzie miał cały od ręki działający komplet. Nie trzeba nic kodować - a kodowanie nie jest za darmo - więc za cenę kodowana, może mieć na zapas swoje stare piloty centralnego, które czasem lubią zdechnąć.
No właśnie mój jedyny pilot "zdechł". Nie chcę się bawić w zamawianie innego i dopisywanie. Niestety sporo osób, które zajmują się rozbieraniem r75 na części sprzedaje wszystko osobno i nie można już potem dopasować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum