Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Problem z obrotami silnika!!!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:15
[R214] Problem z obrotami silnika!!!
Autor Wiadomość
bm192 



Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 2
Skąd: wrocław



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 21:53   [R214] Problem z obrotami silnika!!!
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1994

witam
czy normalne jest ze obroty np: po wcisnieciu sprzegła z 2000 spadaj najpierw na 1200 a potem na 950???
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 30, 2010 22:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 15, 2010 21:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Szczygus 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 124
Skąd: Warszawa/Mokotów

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 15, 2010 23:13   

ja mam identycznie i też z chęcią się dowiem czy to jest normalne.
 
 
 
marcingv 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 77
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 23:19   

Z tego co wiem to jest to normalne, też tak mam u siebie :)
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 23:43   

U mnie teraz podobnie, ale było tak że trzymał przez dłuższą chwilę te obroty albo falowały troszkę, ale wyjąłem cewkę zapłonową wyczyściłem bolec i ścisło założyłem kabel WN i jest sporo lepiej.
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sro Cze 16, 2010 08:32   

bm192 napisał/a:
czy normalne jest ze obroty np: po wcisnieciu sprzegła z 2000 spadaj najpierw na 1200 a potem na 950???

Teoretycznie powinien spadać od razu na 850 rpm. Wyczyść krokowca, powinno pomóc.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Cze 16, 2010 09:26   

Cytat:
Teoretycznie powinien spadać od razu na 850 rpm. Wyczyść krokowca, powinno pomóc.

Nie. Powinien przez chwilkę trzymać obroty, później spadać przyhamowując na poziomie ok 1500 i ok 1100
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sro Cze 16, 2010 09:39   

sTERYD napisał/a:
Nie. Powinien przez chwilkę trzymać obroty, później spadać przyhamowując na poziomie ok 1500 i ok 1100

Walczyłem swego czasu z tymi obrotami i wczytywałem się w RAVE dość dokładnie, tam pisali że przy normalnej temperaturze będzie płynnie spadał do 850.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 16, 2010 20:21   

Powinno tak być. Temat był już nie raz poruszany :grin:

[ Dodano: Sro Cze 16, 2010 20:21 ]
Cytat z tego artykułu
http://www.roverki.pl/ind...erii-k-i-innych
Cytat:
Regulacja obrotów biegu jałowego
Po osiągnięciu przez silnik nominalnej temperatury pracy, obroty jałowe są kontrolowane przez ECM. Gdy liczba obrotów spadnie poniżej określonej liczby obrotów biegu jałowego (w związku ze zwiększonym obciążeniem mechanicznym lub elektrycznym), ECM wysteruje silnik krokowy tak, aby ten przywrócił prawidłowe obroty.
Regulacja obrotów biegu jałowego wystąpi tylko w przypadku, gdy prędkość obrotowa silnika spadnie poniżej ustalonego punktu kontrolnego (dla serii K jest to 850 obr./min.)
Podczas powrotu do obrotów biegu jałowego (np. po wysprzęgleniu podczas dojeżdżania do świateł) ECM początkowo wprowadzi nieco wyższą liczbę obrotów biegu jałowego. Zapobiega to "wieszaniu się obrotów" po zamknięciu przepustnicy.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Boniek 



Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 1
Skąd: Żary



Wysłany: Czw Gru 30, 2010 13:03   

Panowie...
Mam Rovera 214i i nie wiem czy to problem, ale silnik kręci się maksymalnie do 5tys. obrotów. Nie powinien wchodzić wyżej? Może się nie znam, ale wydaje mi się, że coś jest nie tak... Na forum ani w google nie znalazłem nic co rozwiałoby moje wątpliwości.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 31, 2010 13:15   

Morze przepustnica się gdzieś blokuje.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214] problemy z obrotami
jacek_wroclaw Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Sob Mar 26, 2011 02:27
ultraviolet_30
Brak nowych postów [R214si] problem z obrotami
nowy880 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Wto Maj 22, 2012 09:21
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R414 Si 1.4 93r.]. problem z obrotami pomocy!!!
DjCichy Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
5 Sro Wrz 21, 2011 09:28
Gość
Brak nowych postów [R214] Poduszka silnika
bachu93 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Wto Gru 20, 2011 21:26
bachu93
Brak nowych postów [ R214 1.4 i 16v 95r ] Zmiana silnika
Angelus Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Sro Maj 27, 2009 20:35
wwekol



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink