Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Czujnik Położenia Wału - Pytanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Czujnik Położenia Wału - Pytanie
Autor Wiadomość
kalin2 



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 14
Skąd: Mazowieckie



  Wysłany: Czw Sty 20, 2011 20:27   [R420] Czujnik Położenia Wału - Pytanie
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam Wszystkich :)

Mam Rovera 420SDi z 1998r i raz na jakiś czas mam problem z odpaleniem silnika gdy ten jest ciepły. Po przejechaniu kilku kilometrów i zgaszeniu samochodu na jakiś czas (np: wyjście do sklepu) występuje problem z jego ponownym odpaleniem. Tak jak wcześniej pisałem problem nie występuje za każdym razem ale mam wrażenie że coraz częściej. Zimny z rana pali od razu.

Czytałem na forum że może to być wina czujnika położenia wału i że można go sprawdzić omomierzem. A więc wykręciłem ten czujnik, są trzy piny opór jest tylko na pierwszym i drugim pinie i wynosi około 900 omów. Postanowiłem podgrzać trochę ten czujnik suszarką :mrgreen: i okazało się że opór wzrasta, po jakiś 3-4 minutach było już ponad 1000 omów.

Czy to normalne zachowanie dla takiego czujnika?, czy raczej kwalifikuje się do wymiany?

Dziękuje za pomoc
Ostatnio zmieniony przez kalin2 Czw Sty 20, 2011 20:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 20, 2011 20:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 20, 2011 20:33   

900Ohm jest jak trzeba :wink:

Ty masz SD czy SDI (z Intercoolerem) :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
kalin2 



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 14
Skąd: Mazowieckie



Wysłany: Czw Sty 20, 2011 20:41   

Mam SDi (poprawiłem wiadomość bo napisałem że mam D :mrgreen: )
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 20, 2011 20:49   

kalin2, to wybłyskaj sobie kody błędów
http://www.roverki.pl/ind...ii-l-turbodiese
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
kalin2 



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 14
Skąd: Mazowieckie



Wysłany: Nie Lut 13, 2011 20:22   

Z braku czasu dopiero dzisiaj zabrałem się za sprawdzanie tych błędów, odnalazłem złącze diagnostyczne mostkuje 4 i 15 pin, przekręcam zapłon i nic się nie dzieje, żadna kontrolka nie błyska.
Przyjrzałem się desce rozdzielczej ale nie ma na niej kontrolki "check engine", jak to możliwe?
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 13, 2011 20:47   

Cytat:
Przyjrzałem się desce rozdzielczej ale nie ma na niej kontrolki "check engine", jak to możliwe?
Niemożliwe :nie: Musisz mieć tę kontrolkę. Powinna się zaświecić po przekręceniu kluczyka w pozycję II.
:hm: Może żarówkę masz spaloną w tej kontrolce ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kalin2 



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 14
Skąd: Mazowieckie



Wysłany: Nie Lut 13, 2011 21:05   

OK, dzięki za zdjęcie :grin: , muszę teraz rozebrać deskę i sprawdzić tę żarówkę, pewnie masz racje że jest spalona bo odkąd mam Roverka a mam w sumie niedługo :grin: to nigdy nie widziałem żeby ta kontrolka się świeciła
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 13, 2011 22:02   

kalin2 napisał/a:
Roverka a mam w sumie niedługo to nigdy nie widziałem żeby ta kontrolka się świeciła
Jest jeszcze możliwość, że sprzedający ją wyjął, bo się zapewne cały czas świeciła i byłby kłopot ze sprzedażą auta. Tak czy siak musisz ją sprawdzić.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kalin2 



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 14
Skąd: Mazowieckie



Wysłany: Pon Lut 14, 2011 17:43   

tronsek napisał/a:
Jest jeszcze możliwość, że sprzedający ją wyjął, bo się zapewne cały czas świeciła i byłby kłopot ze sprzedażą auta. Tak czy siak musisz ją sprawdzić.

Rzeczywiście tak pewnie było bo ani żarówki ani oprawki nie było .

Po wstawieniu żarówki mogłem wreszcie sprawdzić te błędy. Okazało się że mam dwa błędy 34 i 55, co o tym sądzicie?
 
 
latoking 



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 61
Skąd: z Trzcinicy



Wysłany: Sro Lut 16, 2011 10:33   

Ja miałem taką sytuację z R45, że przez kilka dni najpierw szarpało mi samochodem po uruchomieniu aż po pewnym czasie nie odpalił w ogóle. Mechanik głowił się kilka godzin aż w końcu udało mu się ustalić przyczynę. Winę ponosił właśnie czujnik położenia wału (miał jakieś dziwny opór - choć jak mechanik dzwonił do serwisu to mu powiedzieli że takie może być). Wymiana rozwiązała problem
 
 
karolkos 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 116
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Sob Lut 19, 2011 21:39   

Mam pytanie odnośnie czujnika położenia wału: czy po odpięciu w/w czujnika silnik może pracować? Do tej pory wydawało mi się, że awaria tego podzespołu eliminuje auto z jazdy, tymczasem przedwczoraj odpiąłem wtyczkę podczas pracy silnika i silnik nadal pracował.
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Lut 20, 2011 14:13   

Ale jakbyś go wypiął przed odpaleniem, to byś nie odpalił auta.
 
 
karolkos 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 116
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Nie Lut 20, 2011 19:23   

Jugol napisał/a:
Ale jakbyś go wypiął przed odpaleniem, to byś nie odpalił auta.


Odpinałem go na odpalonym silniku, bo wywaliło mi błąd tegoż czujnika i postanowiłem go wyczyścić. Po złożeniu wszystkiego z powrotem, obroty zaczęły falować, kontrolka check świecić, a obrotomierz przestał pokazywać obroty. Okazało się że poruszałem wiązką i mu przeszło, ale niedawno sprawdzałem wiązkę i była w porządku. Generalnie zaczęło się od tego, że jak zapalam zimne auto, to zapala od razu i natychmiast gaśnie, a później trzeba długo kręcić żeby zapalił.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420 D 1997] Czujnik położenia wału.
mirwin Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Paź 01, 2010 08:31
mirwin
Brak nowych postów [R420] Prawdopodobnie czujnik położenia wału
radko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Paź 26, 2007 12:15
radko
Brak nowych postów [R45] Czujnik położenia wału?
Monotonny Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Gru 28, 2016 19:53
Monotonny
Brak nowych postów [R45 2.0 iDT 03r] czujnik położenia wału
piterek1812 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Kwi 18, 2010 18:17
piterek1812
Brak nowych postów [MG ZS 180 2,5 V6]Czujnik położenia wału korbowego
Invisible Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pon Sty 07, 2013 16:29
Invisible



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink