Forum Klubu ROVERki.pl :: Poważny tuning...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Poważny tuning...
Autor Wiadomość
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 11, 2011 23:21   

Moim zdaniem najlepszy będzie dobry gwint z regulacja siły tłumienia metodą prób i błędów jesteś w stanie odpowiednio go sobie ustawić pod każdą nawierzchnie....
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 11, 2011 23:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lut 11, 2011 23:31   

marcinmarcin napisał/a:
Zakręciłem się chyba :) Czyli nie chcesz zakładać szerszych kół do ZSa, tylko felgi 7,5 z ZSa do przyszłego rajdowego ZRa? Może być lipa totalna na 7,5 - u mnie 205 na Conti Sport Contact 2 (wyjątkowo szerokie opony jak na 205) prawie dotykała Mcphersonów. Inna sprawa że te felgi 7 z ZRa są naprawdę mocne - przez 3 sezony nie udało mi się skrzywić ani jednej, a można je czasem za grosze dorwać...


W kwestii geometrii jest jeszcze jeden możliwość. Przód fabryczny a tył na dystansach.

[ Dodano: Pią Lut 11, 2011 23:31 ]
Pływak napisał/a:
Moim zdaniem najlepszy będzie dobry gwint z regulacja siły tłumienia metodą prób i błędów jesteś w stanie odpowiednio go sobie ustawić pod każdą nawierzchnie....


Już to sobie wyobrażam... przed każdym odcinkiem samochód w górę i eksperymentujemy :)

Grand Prix Adrenalina (poprzednia):
OS 1 - betonowo-asfaltowa nawierzchnia. Generalnie równa, jedynie kilka dziur ale takich, że felgę z wahaczem się zostawia... i do tego olbrzymie kałuże.
OS-2 - 100% szutru z wystającymi cegłami i kamieniami, które były niewidoczne, bo dopiero 4-napędowe potwory wygrzebały to na wierzch.
OS-3 - w miarę równy asfalt z łącznikami szutrowymi i gdzieniegdzie dziurami.
kolejne OS-y to powtórki poprzednich.

Zawieszenie można ustawić sobie na tor... ale nie na rajdy amatorskie, gdzie między odcinakami jest tyle czasu, że przed startem do kolejnego OS-u masz czas jedynie sprawdzić ciśnienie w oponach (czy nie masz kapcia) i ew. zmiana koła dopompowanie.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 11, 2011 23:40   

Tomi napisał/a:
Już to sobie wyobrażam... przed każdym odcinkiem samochód w górę i eksperymentujemy :)

KYB AGX można regulować bez podnoszenia samochodu. Ale to nie gwint a sam amor.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 11, 2011 23:45   

A kto mówi, ze na każdym odcinku KJS masz ustawiać na nowo? Przed rajdem wiesz mniej więcej jakie będą trasy i ustawiasz sobie kompromis tak aby na każdym odcinku dawał rade. Po za tym zmiana siły tłumienia nie wymaga podniesienia auta (przynajmniej w koni) kilka obrotów na kielichu i charakterystyka tłumienia zmieniona, a wysokości nie musisz tykać między odcinkami... no ale co się będę rozpisywał nie mój projekt :p
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lut 11, 2011 23:53   

Na w.w. dowiadywaliśmy dojeżdżając do odcinka i obserwując jak zachowują się inne auta, którędy jechać, gdzie jest przyczepnie i gdzie są dziury, które trzeba ominąć aby dojechać w jednym kawałku.
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Lut 12, 2011 00:01   

Brytole w rajdach chwalili sobie gwint Avo - cena kosmos oczywiście. Koni nie znajdziesz zestawu do ZR ZTCP

http://www.autoracing.pl/...awieszenia.html

Moje KW (takie jak tu, tylko moje w lepszym dużo stanie http://belfast.gumtree.co...5/72646505.html ) - jest raczej gwintem torowym - producent słynie ze sprawdzania i kitów dedykowanych pod Nurburging, w rajdach by mi było szkoda go tłuc (jeden amor 1k zł)
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 12, 2011 00:03   

memphisto czy jakoś tak ma gwint koni w R200 z tego co kojarzę.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 12, 2011 00:06   

marcinmarcin napisał/a:
Brytole w rajdach chwalili sobie gwint Avo - cena kosmos oczywiście. Koni nie znajdziesz zestawu do ZR ZTCP

http://www.autoracing.pl/...awieszenia.html

Moje KW (takie jak tu, tylko moje w lepszym dużo stanie http://belfast.gumtree.co...5/72646505.html ) - jest raczej gwintem torowym - producent słynie ze sprawdzania i kitów dedykowanych pod Nurburging, w rajdach by mi było szkoda go tłuc (jeden amor 1k zł)

Ten AVO z tego co wiem o wiele tańszy jest w UK. Markzo chyba szukał do coupety i różnica była spora... Co do KW to akurat V1 jest najtańszy sporo więcej kosztuje V3 z regulacją tłumienia albo seria stricte sportowych zawieszeń od tego producenta...

greg-si napisał/a:
memphisto czy jakoś tak ma gwint koni w R200 z tego co kojarzę.

...a ja kojarzę, ze ma chyba amory koni, a nie gwint :P
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Lut 12, 2011 00:16   

http://www.larkspeed.com/...?p=2617121&a=i# jest takie coś z Koni - minus taki że to wkłady, czyli drutowanie Mcphersonów.

Pływak napisał/a:
Co do KW to akurat V1 jest najtańszy sporo więcej kosztuje V3 z regulacją tłumienia albo seria stricte sportowych zawieszeń od tego producenta...
Co niezmienia faktu że cena w PL była około 5k zł. Różnica jest taka że v2 ma regulacje odbicia, a V3 odbicia i dobicia - v1 ma przyjęte wartości średnie, poza tym niczym się nie różnią. Fakt jest jeszcze Competition - ale to już jest totalny kosmos cenowy i oczywiście niema do MG
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 12, 2011 00:21   

marcinmarcin napisał/a:
http://www.larkspeed.com/index.pl?p=2617121&a=i# jest takie coś z Koni - minus taki że to wkłady, czyli drutowanie Mcphersonów.


Dobryziom wymieniał i pisał, ze jak stara kolumna jest prosta to nie ma większego problemu z zmianą wkładu...

EDIT: Literówka :)
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Ostatnio zmieniony przez Pływak Sob Lut 12, 2011 00:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Lut 12, 2011 00:24   

Hehe a jednak jest Competition do MG ZR:
1) 10k zł
2) 27k zł

Z kolei V1 - 4,1k zł
V2 - 5,8k zł
V3 - ni ma

[ Dodano: Sob Lut 12, 2011 00:23 ]
Pływak napisał/a:
Dobryziom wymieniał i pisał, ze jak stara kolumna jest prosta to nie ma większego problemu ze zmianą wkładu...
Co kto lubi, ja wole takiego czegoś unikać, jak koniecznie nie muszę... ;)

[ Dodano: Sob Lut 12, 2011 00:24 ]
KW jest całe kompletne - jedyne co potrzeba, to mocowania do nadwozia.
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 12, 2011 00:27   

marcinmarcin napisał/a:

KW jest całe kompletne - jedyne co potrzeba, to mocowania do nadwozia.


Ale mówisz o samych amorach KW czy o gwincie?
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Lut 12, 2011 00:32   

Pływak napisał/a:
Ale mówisz o samych amorach KW czy o gwincie?
Mowię o tym co mam - zastanawiamy się przecież co można do ZRki założyć. Koni nie robi chyba gwintu do ZR a KW amortyzatorów do seryjnego zawieszenia.
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 12, 2011 00:35   

No to co za dziwne stwierdzenie, że koni ma same wkłady, a KW całość? Widziałeś kiedyś gwint który nie był w całości? (pomijając oczywiście niektóre auta gdzie konstrukcja zawieszenia tego wymaga) Druga sprawa czy KIT koni czyli amortyzator + sprężyna w zestawie to też tylko wkład czy całe kolumny? Bo jak to również tylko wkład + sprężyna to jednak koni się nie postarało bo o ile sam amortyzator jako wkład rozumiem o tyle KIT imo powinien już być w całości...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Lut 12, 2011 11:41   

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=52526

Niestety Koni do kitu też daje tylko wkłady. Nie rozróżniam tu gwint/kit - po prostu porównuje dostępne możliwości do ZRa i ich plusy/minusy. Są też gwinty (nie wiem czy jest taki do ZR) które w komplecie mają jeszcze górne mocowania.

Inna sprawa że jechałem na tym kicie KONI w mocnym Bravo - i muszę przyznać że świetne zawieszenie, ładnie trzyma, sprężyste, a nawet na najtwardszym ustawieniu i tak mniej dobija niż na seryjnym ZR.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 12, 2011 12:29   

Kozik w tym R200 co jest na czesci ma gwinta - GAZ też z UK i auto mega klei się do drogi ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sob Lut 12, 2011 18:50   

marcinmarcin napisał/a:

Pływak napisał/a:
Dobryziom wymieniał i pisał, ze jak stara kolumna jest prosta to nie ma większego problemu ze zmianą wkładu...
Co kto lubi, ja wole takiego czegoś unikać, jak koniecznie nie muszę... ;)


zgadza się wykorzystujesz oryginalna kolumnę i wkładasz wkład amorka... też nie byłem do końca przekonany do tego rozwiązania że będzie się bujać i tym podobne historie... jednak nie ma takiej opcji jest on przykręcony od spodu na śrubę i u góry ściśnięty... jest to bardziej stabilne niż oryginał... gdyż masz podwójną blachę. Koni ma na tyle dużą możliwość regulacji że można dostosować ten zawias do różnych warunków.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Lut 12, 2011 20:22   

Czyli w sumie jedynym (ale znacznym) minusem jest konieczność rozwalenia oryginalnych amorów? Powiedz jeszcze jak to jest z grubością trzpienia amortyzatora w stosunku do oryginalnych wkładów, bo w sumie tłoczek musi być przez to sporo węższy...
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Lut 12, 2011 20:53   

zawsze mozna kupic bilsteina, zawiezc do zerkopolu, powiedziec jaka chce sie miec charakterystyke tlumienia i cieszyc sie trwalymi i dobrze dzialajacymi amorkami
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Lut 16, 2011 18:42   

SyntaX napisał/a:
Generalnie chodzi mi o to by już od niskich obrotów auto dostawało powietrza.

ciekawe jak by sie spisywał kompresorek na pasek , taki jaki w mercach jest :smile:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 11:07
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Brak nowych postów [600 sdi] tuning
euronymous_ Tuning mechaniczny 5 Pon Kwi 04, 2011 02:07
adamsky
Brak nowych postów Tuning box [MG ZR]
kapeczul Tuning mechaniczny 2 Sro Mar 13, 2019 02:33
Xakari
Brak nowych postów Tuning SDi za 7zł
Kalah Tuning mechaniczny 355 Pon Lis 06, 2017 00:44
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink