Forum Klubu ROVERki.pl :: [45 400 420 Sdi Di D SD iTD] Tanie osłony przegubu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[45 400 420 Sdi Di D SD iTD] Tanie osłony przegubu
Autor Wiadomość
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

  Wysłany: Pon Lut 07, 2011 19:25   [45 400 420 Sdi Di D SD iTD] Tanie osłony przegubu
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Chciałbym poinformować że do naszych klekotów pasują osłony przegubów o indeksie G5R029PC firmy PASCAL które kosztują około 22zł co w porównaniu do innych zamienników pozwala zaoszczędzić trochę grosza. Mówię o tym dlatego, że w opisie standardowo wymieniony jest rover 800/825, poza tym szukałem wszędzie tych manszet i ceny wahały się w granicach 70zł/sztuka. Sprawdziłem na swoim Roverku, pasują bez problemu, wyglądają tak samo jak oryginalne.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 07, 2011 19:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
komarek666_2007 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 48
Skąd: PCIM



Wysłany: Pon Lut 07, 2011 21:06   

ja kiedyś za 1 osłonę płaciłem 25 zł
70zł za samą osłonę to zdzierstwo a cały przegub do twojego roverka kosztuje 78zł
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=&c=1364
 
 
martens 




Pomogła: 13 razy
Dołączyła: 02 Lut 2009
Posty: 692
Skąd: Lublin

Rover 25

Wysłany: Wto Lut 08, 2011 19:40   

komarek666_2007, no racja, 70 zl to zdzierstwo ale porownujac jakosc to chyba jedbak warto. Mi pekla oryginalna oslona i wymienilam na oslone firmy Spidan (jedyna dostepna od reki). Niestety po pewnym czasie okazalo sie, ze musze wymienic rowniez przegub. Kupilam u Tomiego taki sam jak w Twoim linku (komplet z oslona). Przegub ok ale jak porownalam oslone Spidan z ta kupiona w komplecie - zdecydowalam zalozyc stara. Mechanik rowniez zasugerowal stara.
 
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Wto Lut 08, 2011 20:26   

Piszecie o wewn czy zewn przegubach/osłonach?
 
 
martens 




Pomogła: 13 razy
Dołączyła: 02 Lut 2009
Posty: 692
Skąd: Lublin

Rover 25

Wysłany: Sro Lut 09, 2011 19:59   

bastek, ja pisalam o zewnetrznych do R25 iDT.
 
 
 
merh 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 74
Skąd: Lubartów



Wysłany: Sro Lut 09, 2011 21:02   

ogolnie cena osłon to max 35zł. najwazniejsze zeby były gumowe i elastyczne. do osłon pascala dodawane sa jednak gówniane opaski,do ktorych trzeba miec specjalny napinacz. polecam zainwestować w spidana(pomaranczowe opakowania). posiadają opaskę,ktorą da sie zacisnąć w ostatecznosci obcęgami kowalskimi i to cholerstwo za żadne skarby pozniej sie nie zesliźnie.
Ostatnio zmieniony przez merh Sro Lut 09, 2011 21:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lut 09, 2011 21:04   Re: [45 400 420 Sdi Di D SD iTD] Tanie osłony przegubu

pgrad napisał/a:
G5R029PC firmy PASCAL które kosztują około 22zł co w porównaniu do innych zamienników pozwala zaoszczędzić trochę grosza. Mówię o tym dlatego, że w opisie standardowo wymieniony jest rover 800/825, poza tym szukałem wszędzie tych manszet i ceny wahały się w granicach 70zł/sztuka. Sprawdziłem na swoim Roverku, pasują bez problemu, wyglądają tak samo jak oryginalne.


Po pierwsze osłony przegubów można kupić je nawet za kilkanaście zł (mam nawet takie w magazynie... tylko ciągle nie mam czasu tego pokatalogować). Normalne ceny to w granicach 20, dwudziestukilku złotych. Najdroższe z jakimi się spotkałem to ok 40 zł... ale to osłony z tak elastycznej gumy, że producent sprzedaje nawet lejki, które umożliwiają takie ich rozciągnięcie, że można je założyć bez rozpinania przegubu.

Jakie osłony kosztują 70 zł?

[ Dodano: Sro Lut 09, 2011 21:04 ]
martens napisał/a:
komarek666_2007, no racja, 70 zl to zdzierstwo ale porownujac jakosc to chyba jedbak warto. Mi pekla oryginalna oslona i wymienilam na oslone firmy Spidan (jedyna dostepna od reki). Niestety po pewnym czasie okazalo sie, ze musze wymienic rowniez przegub. Kupilam u Tomiego taki sam jak w Twoim linku (komplet z oslona). Przegub ok ale jak porownalam oslone Spidan z ta kupiona w komplecie - zdecydowalam zalozyc stara. Mechanik rowniez zasugerowal stara.


Tak to jest chyba jedyny mankament tych przegubów. Powinienem zasugerować przy zakupie przegubu lepszą osłonę. Ale przeguby są o.k.
 
 
martens 




Pomogła: 13 razy
Dołączyła: 02 Lut 2009
Posty: 692
Skąd: Lublin

Rover 25

Wysłany: Czw Lut 10, 2011 10:05   Re: [45 400 420 Sdi Di D SD iTD] Tanie osłony przegubu

Tomi napisał/a:

...
Jakie osłony kosztują 70 zł?
...


A na przyklad takie:

Informacje Inter Cars o towarze

indeks: 0.021542

Cena brutto: 72,95 zł

nazwa: Zestaw osłon gumowych

opis : Osłona przegubu zewn.(kpl) HONDA Civic V 2.0
itd./iD 97-, Legend I 2.5/2.7 87-, ROVER 25/45 2.0
99-, 200/400 91-, 800 86- L:104/O1=21/O2=85

producent: SPIDAN

[ Dodano: Czw Lut 10, 2011 10:05 ]
Tomi, przeguby jak najbardziej ok. Jezdze na nim od czerwca i nic sie nie dzieje :D .
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 10, 2011 10:13   

martens napisał/a:
Cena brutto: 72,95 zł

oni ceny to mają wszystkie z kosmosu, tylko że od tych cen jest jeszcze rabat tyle że nie dla każdego, dlatego niektórzy muszą słono płacić
 
 
martens 




Pomogła: 13 razy
Dołączyła: 02 Lut 2009
Posty: 692
Skąd: Lublin

Rover 25

Wysłany: Czw Lut 10, 2011 11:48   

... no slono... Byla godz. 17 a auto bylo mi potrzebne na rano :( .
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Mar 20, 2011 01:28   

I ja jestem po wymianie przegubów zewn. Ciężko było: jeden przegub jeden dzionek prawie poszedł, ale warto było, znów się czegoś nowego nauczyłem, poznałem lepiej swego R. Przeguby kupiłem od Tomiego i za jego radą, nie zakładałem tych osłon, które są z nimi w komplecie. Zostawiłem stare- były ok- zupełnie inny rodzaj gumy. Ale to ciekawe co Tomi piszesz o tych osłonach , co za pomoca lejka można je wymienić bez rozpinania- trzeba to zapamiętać na przyszłość- duże ułatwienie :ok:
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 10:30   

I ja zakupiłem wczoraj osłonę Spidan'a w InterCarsie. Próbowałem u Tomiego... ale po kilu telefonach i mailowym przypominaniu okazało się... że nie posiada na stanie ;)

Na dniach biorę się za wymianę i tu rodzi się kilka pytań:
- czy konieczne jest odkręcanie przegubu czy wystarczy rozpiąć dolną końcówkę wahacza i wypiąć półoś z przegubu?
- w jaki sposób półoś jest zabezpieczona w przegubie, czy jest tam pierścień sprężysty pracujący jak zatrzask czy coś w rodzaju segera do którego potrzebne są jakieś szczypce?

Jeśli uda się włożyć osłonę na półoś to potem powinno być już z górki. Kiedyś w innym aucie wymieniałem bez odkręcania przegubu, wystarczyło rozpiąć półoś i dolną końcówkę wahacza.

Z racji trudności ze znalezieniem wolnego czasu chciałbym się z tym szybko uporać... więc nie chcę za dużo rozbierać do wymiany.
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 10:34   

marcin316 napisał/a:
Na dniach biorę się za wymianę i tu rodzi się kilka pytań:

proszę Cię bardzo, może tutaj znajdziesz kilka odpowiedzi :

http://www.roverki.pl/zro...wnetrznego.html
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 10:40   

adamsky8811 napisał/a:
proszę Cię bardzo, może tutaj znajdziesz kilka odpowiedzi :

http://www.roverki.pl/zro...wnetrznego.html


co do tutka to prawie wszystko ok, gorzej jak wieloklin, który siedzi w piaście jest zapieczony- zaczyna się niezła górka- tak było u mnie. Młot 10kg był w użyciu i dodam, że nie było lekko.

[ Dodano: Sro Kwi 13, 2011 10:40 ]
marcin316 napisał/a:
Z racji trudności ze znalezieniem wolnego czasu chciałbym się z tym szybko uporać... więc nie chcę za dużo rozbierać do wymiany.

Myślałem podobnie, a zeszły dwa popołudnia na dwa przeguby ;/
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 10:51   

Jugol, link nie bangla....

Właśnie chciałbym się ustrzec problemów o których piszesz. Jeśli udałoby się rozpiąć przegub i włożyć gumę na półoś to obyłoby się bez odkręcania przegubu. Zawsze jest potem problem - dokręcę za lekko/ za mocno... Nie zawsze jednak da się rozpiąć przegub pod autem i wyciąga się całość razem z półosią... Nie wiem jak jest w Roverku, dlatego pytam...

W Oplu Astrze bez wykręcania przegubu wymiana zajmowała mi półtorej godzinki na stronę.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 10:59   

Próbować trzeba, więc spróbuj, może uda Ci się go rozpiąć, trzyma go wewn. pierścień sprężysty, nie pieścień segera. A jak się nie uda, to wyciągaj załą półoś- ja musiałem tak zrobić z obu stron, wyciągałem półoś z przeg. wewn. i działałem sobie na spokojnie w garażu.

[ Dodano: Sro Kwi 13, 2011 10:59 ]
A link bangla, tylko kliknij w niego w poście adamskyego- ja go tylko cytowałem i może dlatego.
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 12:22   

Już bangla ;)

Z informacji tam zawartych wynika, że półoś powinna wyskoczyć z przegubu przy próbie użycia siły, także spróbuję bez wykręcania przegubu z piasty.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 12:26   

Cytat:
Z informacji tam zawartych wynika, że półoś powinna wyskoczyć z przegubu przy próbie użycia siły, także spróbuję bez wykręcania przegubu z piasty.


Powinna, wszystko zależy od szczęścia. Powodzenia w takim razie i daj znać jak poszło ;)
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Nie Kwi 17, 2011 13:16   

Guma wymieniona, jednak odkręcałem przegub... Operacja zajęła mi około dwie godziny, ale jak bym nie męczył się tak za założeniem opasek byłoby znacznie szybciej.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Nie Kwi 17, 2011 13:19   

marcin316 napisał/a:
ale jak bym nie męczył się tak za założeniem opasek byłoby znacznie szybciej.

...ja się nie męczyłem, dałem poszerzone elektryczne opaski zaciskowe i jest ok, a te org. poszły w niepamięć :wnerw:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 400] Wymiana osłony zewnętrznego przegubu.
paul_d Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Lip 21, 2013 17:41
paul_d
Brak nowych postów [45 2.0 2000] Wymiana osłony przegubu
miuzziker Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Kwi 21, 2010 11:42
szoso
Brak nowych postów [R45 2.0iDT '02] Osłony przednich tarcz hamulcowych
barszczyk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Mar 21, 2011 13:29
barszczyk
Brak nowych postów [MG ZS/R45 diesel] Mocowanie dolnej osłony silnika
Mix Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Lis 02, 2009 09:05
Mix
Brak nowych postów [R420] Zerwana śruba osłony kolektora wydechowego
Lechuu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Maj 27, 2013 11:59
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink