Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Dokładka tylnych szyb elektrektrycznych - BCU
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Dokładka tylnych szyb elektrektrycznych - BCU
Autor Wiadomość
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

  Wysłany: Pon Lut 14, 2011 22:03   [R75] Dokładka tylnych szyb elektrektrycznych - BCU
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam, postanowiłem doposażyć roverk'a w tylne szyby elektryczne, zakupiłem okazyjnie mechanizmy, komplet przełączników, kompletne instalacje z drzwi auta dawcy, kostki.

Z mojej niewiedzy wynikło myślenie, że to tylko podciągnięcie instalacji + i - do przełączników i silniczków i będzie ok.

W miarę przeszukiwania forum pojawił się problem w postaci BCU. Sprawdziłem i posiadam niestety szare BCU na dwie szyby.

Tutaj kilka pytań:

1. Czego spodziewać się po wymianie BCU na to z auta dawcy mechanizmów? szyby pewnie zadziałają, ale co z resztą?

2. Czy kostki w obu BCU są takie same i wystarczy wpiąć kable?

3. Spodziewać się problemów z immo., przebiegiem, i innych tym podobnych?

4. Jaki związek z BCU ma VIN auta?

5. Czy jeśli z BCU będzie coś nie tak to da radę to zaprogramować? Jeśli tak to gdzie w okolicy Poznania? Warsztat w Puszczykowie?

Z góry dzięki za wszelką pomoc
_________________
75 Red Edition
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Cze 12, 2011 13:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 14, 2011 22:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lut 15, 2011 15:15   

longer86 napisał/a:
1. Czego spodziewać się po wymianie BCU na to z auta dawcy mechanizmów? szyby pewnie zadziałają, ale co z resztą?
Ustawień z tamtego auta. Jezeli cokolwiek ruszy bez programowania na T4 to będzie działać jak w tamtym aucie (otwieranie drzwi, wycieraczki, itp.)
longer86 napisał/a:
2. Czy kostki w obu BCU są takie same i wystarczy wpiąć kable?
Takie same.
longer86 napisał/a:
3. Spodziewać się problemów z immo., przebiegiem, i innych tym podobnych?
Nie powinno być. Z tego co pamiętam to BCU nie zapisuje przebiegu i nie ma wpływu bezpośrednio na immo.
longer86 napisał/a:
4. Jaki związek z BCU ma VIN auta?
Nijak. Możesz sobie zmienić BCU, a VIN pozostaje - logiczne. Po VIN dojdziesz jedynie jaką masz klasę wyposażenia. Ja mam class 3.1 i nie mogę dojść jak ma się do tego http://forum.roverki.eu/v...p=547303#547303
longer86 napisał/a:
5. Czy jeśli z BCU będzie coś nie tak to da radę to zaprogramować? Jeśli tak to gdzie w okolicy Poznania? Warsztat w Puszczykowie?
Da radę. Napisz lub zadzwoń do PHJOWI http://forum.roverki.eu/p...wprofile&u=7011
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 15, 2011 15:42   

najbardziej martwi mnie z tego co się doczytałem, że nie będzie działać centralny z pilota, bo w BCU są zapisane kody z kluczyka czy cos takiego. Mam nadzieję, że będzie ok.

Czy chwilowa podmiana BCU nie spowoduje problemów? Tylko w celu sprawdzenia...
_________________
75 Red Edition
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lut 15, 2011 16:34   

longer86 napisał/a:
najbardziej martwi mnie z tego co się doczytałem, że nie będzie działać centralny z pilota, bo w BCU są zapisane kody z kluczyka czy cos takiego.
Chyba źle doczytałeś. :wink:
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 16, 2011 01:01   

BCU na 4 szyby już pewnie w drodze, w weekend sie wszystko wyjaśni, niestety nigdzie na forum nie znalazłem czy ktoś już podjął się zadania zmiany LOW na HIGH i dołożenia tylnych szyb el. z efektem pozytywnym.
_________________
75 Red Edition
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lut 16, 2011 13:34   

longer86 napisał/a:
niestety nigdzie na forum nie znalazłem czy ktoś już podjął się zadania zmiany LOW na HIGH i dołożenia tylnych szyb el. z efektem pozytywnym
Pytania już kiedyś były. Musiałbyś poszukać kto pytał i pytać na PW. Moim zdaniem wszystko będzie OK, a jeżeli nie to podepniesz się pod T4 i też będzie OK. :wink:
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 19, 2011 16:56   

Sprawa się komplikuje z tymi szybami.

Po podłączeniu BCU HIGH dawcy dzieje się co następuje:

- nie działa klima (ja mam ręczną w dawcy był klimatronik)
po włączeniu miga dioda na przycisku A/C

- sterownik szyb w drzwiach kierowcy działa odwrotnie czyli włacznik szyby kierowcy uruchamia szybę pasażera i odwrotnie, to kwestia zmiany LHD na RHD w Testbook z tego co wiem w najgorszym przypadku przepięcie kabli w kostkach

- i najgorsza z możliwych rzeczy - nie działa centralny z pilota (związek z kodami w kluczyku)?

Jakieś propozycje? Co z tego da radę zrobić Testbook'iem to chyba pytanie do PHJOWI :wink:
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 25, 2012 22:50   

To się dopiszę do tematu ;)

Autor sobie poradził jakoś czy olał sprawę ;D ?

Ja z tematem walczę od połowy kwietnia. Za namową kilku osób na spotach postanowiłem doposażyć mojego sandałka w szyby tylne :) Pojechałem do mariusz418 wyciągnąłem po cichutku z jego R75 (dawcy) wiązki, podnośniki i przyciski. Boczki do MG załatwił mi Tomi i on także pomagał mi w przekładce ;) Nie zagłębiałem się w ten temat, gdyż naiwnie wierzyłem, że to pikuś podłączyć mechanizm i koniec ;) Jeszcze w tej wierze utwierdził mnie panel guzików, który się zaświecił ;D

Poskładałem auto do kupy, test... no i dupa ;D

Oczywiście potem Internet i... okazało się, że mam kremowy BCU LOW-LINE :) Wsadziłem dostępne pod ręką pierwsze lepsze BCU ale auto zaczęło wariować, wyć. Okazuje się, że wersja oprogramowania musi pasować do auta. Moje auto ma syrenkę alarmową zewnętrzną dlatego będzie wyło po podłączeniu BCU, które korzysta z syrenki klaksonu. Od któregoś roku wszystkie BCU HIGH-LINE zastąpione zostały przez te z symbolem YWC001000. Z mojej wiedzy wynika, że różnica w tych BCU to jedynie 2-szyby i 4-szyby. Resztę funkcji można zaprogramować, włączyć/wyłączyć za pomocą T4.

Kupiłem więc taki BCU który pasowałby do mojego softem. Podłączyłem i to samo co u kolegi longer86 ;) Odwrócone szyby przednie, tył chodzi jak trzeba, blokada szyb z tyłu także. Nie działa otwieranie zamka centralnego. Wszędzie na forach pisano, że mam dwa wyjścia:

1. zakup BCU, IMMO i kluczyka od DAWCY - okej - trochę drogo, bo liczą sobie za takie zestawy ok. 500 - 600 zł, po za tym tracę dwa kluczyki które mam. W moim przypadku (kiedy zamek w przednich drzwiach kierowcy to anglik) trochę ryzykowne, bo jak się kluczyk zgubi, albo popsuje elektronika to jestem w czarnej dupie ;) Chociaż... mogę wejść przez bagażnik ;D

2. zakup kluczyka z BARCODEm - fajnie, ale to też trochę drogo jeśli nie trafi się na okazję ;)

Postanowiłem trochę pokombinować :)
Zalazłem w internecie schemat połączeń BCU zarówno wejścia jak i wyjścia.

Na początku pomyślałem, że wzbogacę wersje LOW-LINE do wersji HIGH-Line ;)
Porównałem sobie obie płytki i zacząłem przekładanie elementów. Najgorzej było z wywierceniem otworów pod przekaźniki, gdyż producent zostawił same 'pady' ocynowane, ale nie ma otworów.
No i tutaj największy zonk. Płytka PCB to druk wielowarstwowy ;) Nie ma szans żebym trafił w ścieżki :) Ale pomierzyłem miernikiem połączenia na przekaźnikach i zrobiłem tzw. bajpasy przewodami.
Niby na stole miał się ten LOW-Line zachować jak HIGH-Line. Zaryzykowałem i postanowiłem podłączyć tak spreparowany moduł do instalacji w samochodzie. Serce w gardle, próba... nic nie wybuchło, nie spaliło się ;) Zamek działa, szyby przód też, ale tył.... ani drgnie!

Podłamany wróciłem do poprzedniej wersji.
Pomyślałem jednak, żeby sprowokować do pracy dwa moduły jednocześnie ;)

Korzystając ze schematów wyprowadzeń, połączyłem zasilania, masy oraz sygnały wyjściowe i wejściowe przewodami pomiędzy dwa moduły. Ominąłem celowo linie K, po której najprawdopodobniej leci sygnał do pilotów. Na początku ograniczyłem się tylko do okien z tyłu. Ponieważ to nic nie dało zasiliłem również moduł sterowaniem szybami przednimi... niestety. Jedna wielka kupa :)

Wydaje mi się, że najtaniej i najprościej to zrobić własny moduł do sterowania szybami z tyłu.
Myślę, że z pominięciem blokady póki co, ale chociaż żeby się one otwierały i zamykały.

A ktoś jeszcze podejmował się zabawy?
Ja spróbowałbym jeszcze przenieść układy scalone z wersji LOW do wersji HIGH, ale to ostateczność, gdyż jak coś spieprzę nie będzie niczego ;D

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 25, 2012 23:06   

auto obecnie stoi z problemem pompki sprzęgła i brak motywacji do grzebania przy szybach, temat stanął na tym, że u PHJOWI przełożylismy BCU low line na high, wszystko zaprogramowane szyby powinny działać a tu po podłączeniu tylnych szyb podnosniki ani drgną, okablowanie całe jest nie wiem co z tym fantem zrobić
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 25, 2012 23:08   

BCU podmienione ale co z zamkami? U mnie przełożone BCU śmiało odpala tylne szyby... tylko nie mam zamka centralnego ;D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 25, 2012 23:52   

PHJOWI zgrał dane ze starego BCU i zaprogramował w nowym, tylko z szyb nici
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 25, 2012 23:54   

Jak to zgrał dane ze starego i zaprogramował w nowym?!
Co Ty mówisz... jak to zrobił? Przy pomocy T4?

A z tymi szybami, sprawdzałeś bezpiecznik od szyb tylnych?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 26, 2012 00:47   

jak dobrze pamiętam najpierw podpiął T4 ze starym BCU i zrobił jakby zrzut a potem podłączyliśmy "nowy" BCU i zrzucił dane. przynajmniej tak mi tłumaczył. szyby pasowały lewa i prawa działały prawidłowo a do tematu szyb muszę usiąść na spokojnie po zrobieniu sprzęgła
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Cze 26, 2012 00:59   

I po tej operacji działał zamek centralny na nowym BCU? Nie musiałeś kupować nic?
PHJOWI napisz no, że coś w tym temacie ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 26, 2012 01:04   

korbki w Roverze 75 ale wstyd :lol: :lol:
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 26, 2012 14:11   

MaReK napisał/a:
I po tej operacji działał zamek centralny na nowym BCU? Nie musiałeś kupować nic?


no nie musiałem, centralny działa
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Cze 26, 2012 14:50   

Nie działał, ale działa, a szyby nie działają? ;) Może jednak to jest ten stary moduł, a nie nowy? ;)

longer86 skup się proszę :) Wiem, że pompka nie działa, ale rozwiązanie kolegi pięta powinno przywrócić Ci wiarę w jego szybką naprawę, tak jak Twoje posty przywracają mi wiarę w możliwość uruchomienie nowego BCU z moim zamkiem. I jeszcze jedno pytanie. Twoje nowe BCU jest NOWE fabrycznie czy używane ale bogatsze od starego?

W T4 na pewno można zamienić szyby pasażer/kierowca z wersji ANG oraz wyłączyć opcję samoczynnego podnoszenia się szyby po jednym, krótkim użyciu przycisku kiedy nie ma się czujnika tzw. Anit-trap.

Jak zrobić jednak zrzut BCU i wrzut do drugiego... kurde PHJOWI napisz tutaj szybciutko proszę Cię :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 26, 2012 15:14   

MaReK napisał/a:
Nie działał, ale działa, a szyby nie działają? ;) Może jednak to jest ten stary moduł, a nie nowy? ;)

BCU jest podmienione, moje stare beżowe low jest w kartonie, byłem przy przekładce, "patrzyłem na ręce" :D

MaReK napisał/a:
longer86 skup się proszę :) Wiem, że pompka nie działa, ale rozwiązanie kolegi pięta powinno przywrócić Ci wiarę w jego szybką naprawę, tak jak Twoje posty przywracają mi wiarę w możliwość uruchomienie nowego BCU z moim zamkiem.

zakupy do pompki poczynione i będę działał, mam nadzieję że się uda

MaReK napisał/a:
I jeszcze jedno pytanie. Twoje nowe BCU jest NOWE fabrycznie czy używane ale bogatsze od starego?

wyjaśniam że włączniki, wiązki z drzwi, podnośniki i BCU zakupiłem z rozbieranego auta od jednego z forumowiczów.

zaraz po otwarciu paczki polazłem kombinować. Podnośniki podłączyłem do wiązki ale z zakupionym BCU nie działały i do tej pory nie działają. może coś przeoczyłem.

Nie mam natomiast problemów z centralnym, z odpalaniem auta i z klimatyzacją. Mam ręczną klimę, a w angolu z którego jest BCU była klima automatyczna.
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Cze 26, 2012 15:21   

Wszystkie inne pierdoły z BCU poza szybami i kodowaniem syngału z pilota jest do przejścia ;)
Jeśli Ci nie działały nigdy te szyby nawet po podłączeniu nieprogramowane przez PHJOWIEgo BCU to może wina jest w bezpieczniku, którego nie masz, albo którego sobie ktoś pożyczył na inne cele.

To możesz sprawdzić akurat w 5 min. ;P
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 26, 2012 16:07   

przysiądę do tego w wolnej chwili.

Co do zgrywania zawartości BCU może warto zapytać PHJOWI bezpośrednio przez PW i wyjaśni coś więcej
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] nie działają przyciski szyb w drzwiach tylnych
Legwan1989 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Kwi 21, 2013 19:03
Legwan1989
Brak nowych postów [MG ZT] Pytanie o wiązkę do elektrycznych tylnych szyb
bula3546 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Cze 25, 2020 09:57
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Dokładka kurtyn
Punx Rover serii 75, MG ZT 37 Wto Maj 19, 2015 10:28
Punx
Brak nowych postów [R75] Tempomat - dokładka
rafalg Rover serii 75, MG ZT 86 Pon Lip 17, 2017 17:27
taba19
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Dokładka klimatyzacji
Dawidovs Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Lis 26, 2012 13:07
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink