Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Dokładka tylnych szyb elektrektrycznych - BCU
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Dokładka tylnych szyb elektrektrycznych - BCU
Autor Wiadomość
Magic79 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 72
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Cze 26, 2012 19:15   

U mnie problem ten sam. Niestety mam sterownik low-line. Potrzebuję YWC000760. Od jego podłaczenia zacznę całą przygodę, choć MaReK ma rację, że nalezy sprawdzić przede wszystkim bezpiecznik.
_________________
MagicRover
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 26, 2012 19:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Cze 26, 2012 19:46   

Magic79 łatwiej dostać będzie Ci YWC0010000 to jest zastępnik tego Twojego ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Magic79 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 72
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Cze 27, 2012 19:34   

Masz rację, jak znajdę trochę czasu to popracuję chyba nad adaptacją tego co mam, czyli skupię się nad własnym sterownikiem. Jak coś wykombinuję to się podzielę wiedzą na razie muszę trochę wyhamować, bo z czasem krucho. Pozdr!

[ Dodano: Sro Cze 27, 2012 19:34 ]
ale to ostateczność, bo wolałbym oryginalny sterownik z tymi kluczykami co mam i rozszerzeniem sterowania o 2 tylne szyby. Brzmi to całkiem sensownie by przekopiować dane konfiguracyjne ze starego sterownika do nowego i w tym nowym rozszerzyć schemat sterowania o dodatkowo tylne szyby. W końcu to nie są jakieś super zaawansowane technologie i układy wielkiej skali integracji :grin:
_________________
MagicRover
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Cze 28, 2012 12:37   

longer86 w innym wątku napisałeś, że miałeś zmieniane immo i cały zestaw do odpalenia... W takim razie zmieniałeś też BCU w komplecie tak ;D ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 28, 2012 12:55   

MaReK napisał/a:
longer86 w innym wątku napisałeś, że miałeś zmieniane immo i cały zestaw do odpalenia... W takim razie zmieniałeś też BCU w komplecie tak ;D ?


nie, BCU było wymienione samo w celu dołożenia szyb na tył z prostej przyczyny posiadania BCU low line.

zestaw do odpalania był zakupiony dużo później jak padł EWS chyba dobrze kojarzę że EWS jest od kluczyka.

to były osobne sprawy,

sprawa z BCU wyglądała tak, że podjechałem do PHJOWI, zamieniliśmy BCU, chwila na T4 i działało wszystko jak na starym.

Może się kojarzyć w tym momencie sprawa BCU i centralnego zamka bo miałem z nim wtedy problem taki, że otwierał się z pilota ale juz nie zamykał, ale rozwiązaniem okazała się wymiana akumulatora, był za słaby i auto nie dawało się zamknąć.
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lip 12, 2012 21:37   

Dopisuje ciekawostki w temacie ;)

longer86 nie szukaj błędów w instalacji :) Wszystko masz dobrze ;D

Dzisiaj przy pomocy Mariusz418 oraz podpowiedziach PHJOWIego zrobiliśmy podmiankę BCU oraz jego softu ;) Faktycznie jest tak, że odczytuje się dane z modułu LOW LINE, następnie na żywca podłącza drugi moduł i robi zapis konfiguracji. Wszystko miodzio. HIGH LINE zaprogramowane, działa zamek z pilota, czujnik deszczu i można by już świętować gdyby nie pewien mały problem... malutki :)

NIE DZIAŁAJĄ SZYBY Z TYŁU :) Mimo, że przed wgraniem softu do HIGH LINE działały ;)
Teraz soft każe myśleć modułowi, że szyb elektrycznych z tyłu nie ma!!
Zatem nie stało się nic innego jak to, że moduł HIGH LINE pracuje jako LOW LINE :)

Teraz mała nadzieja w PHJOWI, że uda mu się wyczarować sposób na zaprogramowanie BCU HIGH LINE do wersji mojego samochodu :)

Buziaki dla wszystkich majsterkowiczów ;)
Podziękowania dla Mariusz418, PHJOWI oraz p. Adama z Zakorczymia ;D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 13, 2012 14:55   

otóż to, ja w miedzy czasie posprawdzałem bezpieczniki, posprawdzałem przejscie na kablach z bcu do tylnych drzwi.

wszystko gra, poza tym że, mam BCU high line z danymi z bcu low line.

jak ktoś obcyka temat to miło... siłowniki czekają na strychu :P

[ Dodano: Pią Lip 13, 2012 14:55 ]
dodam że na jednym z angielskich forów doczytałem się, że jest mozliwa konfiguracja tylnych szyb tylko w BCU są jakieś sumy kontrolne, ciągi liczb opisujące daną konfigurację.

jak znajdę link to wkleję:
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lip 13, 2012 14:55   

No jeśli tylko udałoby się zmusić BCU do tego żeby zechciał przyjąć ZCS Cody z włączonym Rear Windows to jest taka opcja ;) Generalnie posiłkując się postami niejakiego MONKA z angielskiego forum udało mi się rozkminić mój SA kod i wykryć że właśnie szyby z tyłu są wyłączone.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 13, 2012 15:07   

http://www.75ztcommunity....-codes-t15.html

pozwolę sobie wkleić, nie jest to trudne do rozkminienia tylko jak zmienić te ZCS?!
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lip 13, 2012 22:16   

W poniedziałek będę próbował.
Dzisiaj próbowaliśmy na T4 i dupsko, nie udało się.
PHJOWI podsunął inny pomysł, inny program itp. itd.

Temat rzeka ;) ZCS jak już się rozkmini to zabawa przednia ;)
Tyle tylko, że mi się nie pokrywa troszkę moje SA CODE z opisem MONK'a ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
violla 




Dołączyła: 18 Lis 2006
Posty: 291
Skąd: Warszawa/Suwałki

MG TF

Wysłany: Sob Lip 28, 2012 02:26   

No i jak tam Kochanie, będę mogła otwierać sobie szyby z tyłu czy nie? :smile:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lip 28, 2012 09:18   

Tak! Oficjalnie mogę się przyznać, że udało mi się uruchomić szyby z tyłu, po wcześniejszej dokładce (zamianie z manualnych na elektryczne).

Nie udałoby się to pewnie gdyby nie pomoc:

mariusz418 - odstąpienie części potrzebnych do podmiany. Wielokrotne podłączanie mojego wehikułu pod T4. Cierpliwość i zaangażowanie :)
Tomi - pomoc w montażu oraz zorganizowanie w atrakcyjnej cenie kilku modułów BCU do testów.
PHJOWI - podpowiedzi jak skopiować zawartość BCU przy pomocy T4 oraz za obiecanki cacanki o wysłaniu oprogramowania, które to bez problemu łączy się z Roverowskim BCU i limitowanej wersji oprogramowania PASoft, o której nawet producent tego oprogramowania nie ma pojęcia, że je zrobił ;)
Ciężko napisać takie oprogramowanie gdyż Omitec i Rover nie udostępnili nigdy na zewnątrz dokumentacji do modułu komfortu GM6. Są na rynku urządzenia, które potrafią się komunikować z BCU Rovera ale tylko w ograniczonym zakresie, a ich cena dla samego faktu posiadania zabija ;)

Stu (X-Part) - za wygenerowanie i wysłanie kodów ZCS z sumą kontrolną.

W skrócie co musiałem zrobić:

- zamienić BCU z LOW-LINE na HIGH-LINE
- skopiować zawartość BCU LOW-LINE do HIGH-LINE (za pomocą T4)
- zamówić (40 funtów / kod) kod ZCS do mojego samochodu od firmy X-Part
- wymusić na T4 opcję podawania kodów ZCS i zaprogramować od nowa wszystkie ECU w aucie

X-part oraz fora angielskie opisują opcję wymuszenia podawania kodów ZCS na T4. Jednak ich opcja łączy się ze żmudną robotą - podmianką modułu EWS z innego samochodu i ponownym podłączeniu oryginalnego. Razem z mariusz418 wykonaliśmy to inną - mniej inwazyjną metodą - bez brudzenia sobie rąk :)

Kluczem do sukcesu są kody ZCS, bez których myślę, że nie da się zaprogramować BCU.
Teoretycznie można podmienić kody na siłę w innych modułach i wykonać rekonfigurację ECUs na odłączonym BCU i podłączeniu go podczas zapisywania, ale to dość ryzykowne.

Same kody ZCS to żadna sztuka sobie zrobić. Najtrudniej jest uzyskać do każdego z nich sumę kontrolną, a to potrafi póki co X-part oraz jeden z użytkowników angielskiego forum, chociaż i tutaj byłbym ostrożny. Oferowany na forach zagranicznych koder ZCS do Rovera nie zawsze działa - tak wynika z postów innych próbujących.

Nie jestem przekonany, czy kody ZCS i suma kontrolna mają się w parze z numerem nadwozia VIN. Jeśli nie byłoby takiego związku, to posiadamy dwa kody ZCS z sumą kontrolną dla

MG ZT 2.0 CDTi z wyposażeniem: czujnik deszczu, czujnik parkowania, diesel, 18 cal. koła, czujnik parkowania z sygnalizatorem, alarm z sensorem ultradźwiękowym, tempomat, xenon, automatyczna klimatyzacja, cztery szyby

ROVER 75 Tourer z bogatym wyposażeniem: tv, czujnik deszczu, ogrzewanie postojowe, szyberdach, kontrola trakcji, tempomat, czujnik parkowania z sygnalizatorem, elektryczne fotele z pamięcią, sensor ultradźwiękowy, automatyczna klimatyzacja, cztery szyby ;P

Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Sob Lip 28, 2012 09:53   

Nic tylko pogratulować wytrwałości oraz zaangażowania wszystkich.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lip 11, 2013 20:21   

Wiele od tamtego czasu się nauczyłem ;)
W sumie poinformować T4 o szybach z tyłu można dwoma ruchami. Wtedy istnieje możliwość włączenia opcji bez generowania kodów ZCS. Kody ZCS rozkminić nie było trudno, ale sumę kontrolną owszem. To także już mam opanowane więc... zamiast pisać do anglików można pisać o mnie ;)

Programowanie kodów ZCS w aucie nie jest wcale takie trudne. Nie trzeba aż tak bardzo się męczyć. Z mariusz418 technikę mamy już opanowaną. Dzięki temu udało się przywrócić do życia już kilka aut. Wszystkie te, które mają posraną elektronikę w aucie, mają dokładki z innych modułów, można śmiało zaprogramować tak jakby wyjechały z fabryki ;)

Musiałem to napisać, żeby co poniektórzy nie myśleli, że mają wyłączność na generowanie kodów ZCS. A jak się wkurzę, to napiszę na stronę główną obok sprawdzajki VINu, generator kodów ZCS :P

Pozdrówki,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 07, 2013 22:10   

jestem trochę w plecy z tematem.... szyby nadal czekają na strychu a widzę, ze da sie to uruchomic... czy całosc to kwestia podpięcia kabli i jedna krótka sesja na t4?
fajnie było by w koncu dopossazyc i wietrzyc tył elektrycznie ;P
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Paź 08, 2013 00:26   

longer86 napisał/a:
jestem trochę w plecy z tematem....

No odrobinkę ;)

longer86 napisał/a:
szyby nadal czekają na strychu a widzę, ze da sie to uruchomic...

Ano! Proste jak drut ;)

longer86 napisał/a:
czy całosc to kwestia podpięcia kabli i jedna krótka sesja na t4?

Poniekąd tak. T4 się przyda, chociażby do skopiowania BCU.
Jednak najpierw trzeba ów BCU poinformować o obecności takich szyb ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
bula3546 



Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 59



Wysłany: Wto Wrz 27, 2016 13:03   

Witam,
a jak teraz wyglądałaby dokładka tylnych szyb od kiedy w obiegu jest TOAF?
Pozdr.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 27, 2016 14:01   

Zakładasz silniczki przyciski, wiązki prawdopodobnie sa położone kodujesz dziala
_________________
75 Red Edition
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 27, 2016 15:01   

A BCU nie trzeba zmieniać?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 27, 2016 17:11   

Jesli ma czarne to nie, ale to mogl przeczytać w temacie w ktorym napisał
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] nie działają przyciski szyb w drzwiach tylnych
Legwan1989 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Kwi 21, 2013 19:03
Legwan1989
Brak nowych postów [MG ZT] Pytanie o wiązkę do elektrycznych tylnych szyb
bula3546 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Cze 25, 2020 09:57
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Dokładka tempomatu
Czarnysg Rover serii 75, MG ZT 15 Sro Lut 22, 2017 21:37
Szyfu
Brak nowych postów [R75] Dokładka kurtyn
Punx Rover serii 75, MG ZT 37 Wto Maj 19, 2015 10:28
Punx
Brak nowych postów [R75] Tempomat - dokładka
rafalg Rover serii 75, MG ZT 86 Pon Lip 17, 2017 17:27
taba19



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink