Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] VIS Pelna regeneracja NOWE czesci.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] VIS Pelna regeneracja NOWE czesci.
Autor Wiadomość
chrzanek611 



Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 59



Wysłany: Sob Maj 14, 2016 12:31   

kranik01 na ebay można podobno znaleźć silniczki do naszych visów.

mi też ostatnio spalił się jeden z visów, ale miałem zapasowy szybko podmieniłem i... okazało się, że boczny (bo ten się spalił) zamyka się tylko. napisałem do jednego z forumowiczów o niku dzieju i odpisał iż mam coś z komputerem i dla tego się vis zamyka.

vis po podłączeniu pod tester działa prawidłowo.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 14, 2016 12:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kranik01 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 181
Skąd: Ruda Śląska

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 29, 2016 18:16   

Dalej mam problem z visem power i nie potrafię znaleźć przyczyny. Dioda która powinna gasnąc przy pracy silniczka tylko przygasa.. ktoś zna przyczynę?

wszystkie elementy w visu sprawne, porządnie przytwierdzone.
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Nie Maj 29, 2016 18:55   

kranik01, a sprawdzałeś działanie visów za pomocą toafa?
u mnie power ten górny działa (słychać) i dioda odpowiednio gaśnie.
Zaś boczny, balance, z początku przygasał, teraz w ogóle nie działa, nie świeci.
Dzieju opisywał, że za spalanie się Visu Balance odpowiedzialny jest sterownik silnika, który także naprawia.
Tylko wtedy auto jest unieruchomione na czas naprawy, i, jakoś nie wyczytałem jeszcze opinie osób, które ten sterownik naprawiały u niego?!
Bo domyślam się, że nie mogę kupić używki i podmienić.
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
kranik01 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 181
Skąd: Ruda Śląska

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 29, 2016 19:11   

czort, Jeszcze nie, Dopiero dzisiaj się dowiedziałem o istnieniu tego programu. Mam kilka kabli diagnostycznych, zobaczę jutro czy któryś obsłuży TOAF'a. Jak nie to będę musiał zakupić nowy :)

Przepalało mi ścieżki w vis balance ale wlutowałem kabelki zamiast ścieżek i na razie jest ok.
 
 
Bieri13 



Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 78



Wysłany: Sob Lip 02, 2016 18:50   

Rozebrałem swoje VISy.
W Balance miałem trochę oleju, W Power prawie sucho.
Balance u mnie prawdopodobnie nie działało. Sprawdziłem go na "stole" i tylko w jedną stronę się kręci. Natomiast Power po podłączeniu 12V kręcił się tylko w jedną stronę. Zrobiłem kilka prób i w końcu zadziałał, tzn.: silnik zmienia kierunek obrotów.

Ale skoro już mam rozbebeszone VISy postanowiłem podmienić najbardziej zużywające się podzespoły. W ogóle to na mikro przełącznikach mam różne wartości oporów: 200 ohm, 23ohm, 3 ohm i 3 ohm.

Postanowiłem zakupić elementy w Conradzie. Jakby ktoś potrzebował to link do stron podaję:

https://www.conrad.pl/Prz...A_17391_0214211

https://www.conrad.pl/?we...efKey=mmucQRCTh
 
 
miehalek40 



Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 22
Skąd: Legnica



  Wysłany: Wto Sie 02, 2016 18:12   Zawsze otwarte VIS Valve V6

Witam, mój problem dotyczy szarpania silnikiem podczas ruszania i lekkimi drganiami przy biegu jałowym. Wszystko zatrzymało się przy VIS-u. Dzisiaj są już sprawdzone i po poprawkach jak na filmach.

https://youtu.be/vymZU6ipgGU Power Valve
https://youtu.be/O60dkdWQ3lI Balance Valve

Mogę zdalnie ja zamykać bo otwarte są z złożenia. Problem polega na tym że oba są cały czas otwarte. Bez względu na obroty czy temperaturę silnika.Sprawdzałem błędy w ECU za pomocą własnego i warsztatowego programy - zero błędów. Jedyne co jest lekko dziwne to silnik krokowy. Przy wzroście temperatury silnika po uruchomieniu domyka powoli się ale nigdy nie zamknie się do końca, zawsze jest otwarty lub przymknięty. Może ma ktoś z was jakieś doświadczenia lub punkty zaczepienia. [/b]
 
 
 
Bieri13 



Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 78



Wysłany: Sro Sie 03, 2016 11:11   

Sugerujesz, że bez znaczenia czy dodajesz gazu czy ujmujesz - VISy nie zmieniają swojego położenia?
 
 
miehalek40 



Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 22
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Sie 03, 2016 23:26   

Tak, same działają oba lecz z jakiegoś powodu ECU uznaje, ze nie należy ich zamknąć.
 
 
 
Jacek176 



Dołączył: 28 Paź 2016
Posty: 43
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Sob Paź 29, 2016 20:40   

Witam, od niedawna jestem posiadaczem MG ZS 180. Przed zakupem studiowałem to forum na temat najczęściej występujących problemów z tym silnikiem i przede wszystkim przewijał się problem VISów. Przeczytałem na ten temat wiele postów ale nie znalazłem jednaznacznej odpowiedzi na podstawowe pytanie ;) Jak najłatwiej i najszybciej sprawdzić czy moje VISy pracują prawidłowo?
Można to zrobić bez demontarzu modułów?
Chciałbym to sprawdzić bo zawsze lubię mieć pewność, że w moim aucie wszystko działa jak należy ;)
 
 
franki01 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 100
Skąd: Toruń

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 29, 2016 21:47   

Bez podłączenia do komputera albo wymontowania, nie będzie stuprocentowej diagnozy.

Jedź na jakiś w miarę prosty odcinek, może być trochę pod górkę. Rozpędzaj się i po wrzuceniu na 3 bieg przy przekraczaniu granicy 2700-3000 obrotów powinno być czuć taki nagły przypływ mocy. Dlaczego na 3 biegu? Bo moim zdaniem na nim najbardziej czuć ten przeskok, górka też temu sprzyja. Kolejny przeskok klapek jest w okolicach 5000 obrotów. Jeśli po przekroczeniu 5000 obrotów zacznie szybko tracić przyspieszenie, visy mogą być niesprawne. Jeśli przyspieszenie będzie - to ok. Jeśli nie będzie - też może być wszystko ok, ale po prostu tego nie czujesz. Wtedy lepiej podjechać jeszcze na kompa gdzieś sprawdzić.
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Sob Paź 29, 2016 23:22   

gdybyś miał R75/MG ZT - to 100% pewność miałbyś podpinając TOAFa
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Paź 30, 2016 00:49   

Na zgaszonym silniku odłączasz wtyczki od VIS, bateryjka 9V z odprowadzonymi kablami w dłoń i kolejno:

balance valve (ten boczny) :
(+) do styku 4, (-) do 3 , potem zwieramy 1 z 3 i słuchamy czy nastapilo szybkie przełączenie. Po rozwarciu wróci do swojej pozycji, najlepiej sprawdzić kilka razy pod rząd i słuchać czy działa tak samo szybko.

Power valve (ten górny) : (+) do 3 , (-) do 2, potem zwieramy 1 z 2 i rozwieramy.

Piny masz opisane na wtyczkach. Bateryjka daje tak mały prąd, że choćbyś wiele razy się pomylił to niczego nie uszkodzisz.
Ostatnio zmieniony przez Micros Nie Paź 30, 2016 08:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 30, 2016 02:53   

-12v czyli masa (0v?)?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Paź 30, 2016 08:01   

Tak, sorry za nieścisłość, poprawiłem.
 
 
olek2290 



Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 1



Wysłany: Pią Lut 10, 2017 12:42   

Gdyby koś chciał skorzystać z usług użytkownika 'dzieju' to przestrzegam przed możliwymi problemami.
Historia wygląda tak:
W połowie grudnia 2016 wysłałem paczkę z silniczkami vis do reklamującego się usługą regeneracji silniczków, Pana Grzegorza Ciekot, o nicku na forum: dzieju.
Po kilku próbach kontaktu, otrzymywałem jedynie sms z treścią w stylu: "Dzisiaj sprawdzę i się odezwę".
Niestety mimo prób na dzień 10.02.2017 nie ma ani kontaktu, ani silniczków...
Trudno mi ten stan rzeczy nazwać, ale ja czuje się oszukany, a wręcz czuję że ktoś sobie przywłaszczył moje mienie.
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Sob Lut 11, 2017 21:24   

Widzisz, czyli to nie tylko ja miałem takie problemy.

VISy kupiłem tutaj:
Moduły VIS | Woox Serwis Wszystko w jednym miejscu - Woox.pl

https://woox.pl/moduly-vis/

Koszty jakie poniosłem to min. 570zl, wersja na nowych częściach z testerem, która podobno jest awaryjna, obecnie nie wspierana.

Nie mam ochoty się rozpisywać w tym temacie, ale ja jestem bardzo, bardzo niezadowolony, kontakt fatalny, głuchy telefon, dzwonisz piszesz i nic....

Przez ponad 3 miesiące nie mogłem odzyskać VISow, w międzyczasie milion telefonów (żaden nie odebrany) i seria smsow (często bez odpowiedzi).

Ostatecznie otrzymałem visy "naprawione warunkowo" bez dodatkowej opłaty (visy nie były już na gwarancji) - wiec tutaj jakiś "plus".

Ogólnie doświadczenie fatalne, nerwy, strata czasu, na pewno już nigdy nie skorzystam z usługi. Słyszałem podobna opinie od kilku innych osób.

Jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie?
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 12, 2017 15:04   

olek2290 napisał/a:
Gdyby koś chciał skorzystać z usług użytkownika 'dzieju' to przestrzegam przed możliwymi problemami.
Historia wygląda tak:
W połowie grudnia 2016 wysłałem paczkę z silniczkami vis do reklamującego się usługą regeneracji silniczków, Pana Grzegorza Ciekot, o nicku na forum: dzieju.
Po kilku próbach kontaktu, otrzymywałem jedynie sms z treścią w stylu: "Dzisiaj sprawdzę i się odezwę".
Niestety mimo prób na dzień 10.02.2017 nie ma ani kontaktu, ani silniczków...
Trudno mi ten stan rzeczy nazwać, ale ja czuje się oszukany, a wręcz czuję że ktoś sobie przywłaszczył moje mienie.


Visy dotarly do mnie na poczatku stycznia , doszedl wyjazd na sylwester potem Grypa .
Moja wina , przepraszam.
Moduly odsylam bez naprawy w poniedzialek tak jak sie umowilismy .
Panie Piotrze Oleksiak .

Zeby dobrze zrobic trzeba poczekac :/ nie ma juz silniczkow ktore zamawialem i ostatnie zrodlo jakie mi zostalo czas realizacji to 20-50dni .
Trwaja prace nad zupelnie nowymi modulami ale to juz pana nie dotyczy .

Jeszcze raz przepraszam nie wiedzialem z kim mam do czynienia naszczescie ostatni raz juz pana nie bede przywlaszczal :D .

[ Dodano: Nie Lut 12, 2017 14:52 ]
R75 napisał/a:
Widzisz, czyli to nie tylko ja miałem takie problemy.

VISy kupiłem tutaj:
Moduły VIS | Woox Serwis Wszystko w jednym miejscu - Woox.pl

https://woox.pl/moduly-vis/

Koszty jakie poniosłem to min. 570zl, wersja na nowych częściach z testerem, która podobno jest awaryjna, obecnie nie wspierana.

Nie mam ochoty się rozpisywać w tym temacie, ale ja jestem bardzo, bardzo niezadowolony, kontakt fatalny, głuchy telefon, dzwonisz piszesz i nic....

Przez ponad 3 miesiące nie mogłem odzyskać VISow, w międzyczasie milion telefonów (żaden nie odebrany) i seria smsow (często bez odpowiedzi).

Ostatecznie otrzymałem visy "naprawione warunkowo" bez dodatkowej opłaty (visy nie były już na gwarancji) - wiec tutaj jakiś "plus".

Ogólnie doświadczenie fatalne, nerwy, strata czasu, na pewno już nigdy nie skorzystam z usługi. Słyszałem podobna opinie od kilku innych osób.

Jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie?


Moja wina moglem podtrzymac decyzje i nie robic tych wlacznikow strasznie naciskales :/

I teraz rozumiesz dlaczego sie wycofalem z wlacznikow ja rozumiem ze sa wygodne ale jak doswiadczenie pokazalo nie ma sensu ich montowac.
Zrobilem to na twoja wyrazna prosbe :/ .

Na szczescie tylko tobie nikt inny nie musial sie przekonac o tych wlacznikach :D aaa no i ja je mam na aucie ale dzialaj narazie w jednym dioda nie swieci :/ .
Wlaczniki sie nie nadaja za duzo oleju i temp. za wysoka .

[ Dodano: Nie Lut 12, 2017 15:04 ]
Jeszcze informacja odemnie .

Terminy sa dlugie w kilku przypadkach tylko :

- Nie czytelne dane na paczkach - utleniaja sie , brak karteczki w srodku i czekam az klient sie odezwie bo ja nie mam jak .
- MOduly bardzo spalone
brak latwego dostepu do silniczkow utrudnia naprawe i termin aktualny czas oczekiwania na silniki 20-50dni .
plytki sa produkowane na biezaco i rowniez je sprzedaje do roverkowiczow ktorzy maja smykalke i sami potrafia co nie co polutowac .

Wiec sumujac .
Najewazniejsza jest jakosc .

Wiekszosc modulow jest bardzo grzebana i to wydluza czas naprawy :( .

BTW na prawie 400 napraw to i tak malo hejtu minelo juz kilka lat .
Uwazam to za sukces i dalej bede robil to co robie bo to moja pasja .
Stawiam na jakosc nie na szybkosc , komu nie pasuje nie zmuszam .
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Nie Lut 12, 2017 17:56   

dzieju w/g mnie jeżeli kontakt będzie lepszy to nie będzie podobnych postów, nie ma nic gorszego dla klienta niż brak informacji o aktualnym statusie, można zrozumieć kilka dni, tydzień, dwa tygodnie, ale jak coś ciągnie się miesiącami to już jest spory problem

ok, ja na tym kończę moją subiektywną "opinię"
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 12, 2017 18:21   

Przy okazji MOWILEM Wiele razy nie wolno tak sprawdzac modułów.
Moduł zakleszczy sie poniewaz poleci za daleko i krancowka go nie zdazy zatrzymac.


R75 napisał/a:
R75
test - http://sendvid.com/ap8rxuh4

2. bez testera

test - http://sendvid.com/q0eajebz


Koniecznie nakladac lopatke na moduł albo palcem go scisnac aby nie mial luzu .
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Nie Lut 12, 2017 18:51   

dosyć popularny w UK tester

https://www.youtube.com/watch?v=B07uZ6pdn8E

którego głównym zadaniem jest własnie test bez kolektora,
wiec raczej test jest bezpieczny, jezeli vis jest sprawny
i w odpowiedniej pozycji
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R75 All] Części zamienne
satan Rover serii 75, MG ZT 35 Sob Cze 26, 2021 18:11
GrzesiekM
Brak nowych postów [R75/MG ZT] - Koło dwumasowe regeneracja czy nowe
Samodzielna wymiana układu sprzęgła (tarcza, docisk, wysprzęglik)
MaReK Rover serii 75, MG ZT 165 Sro Cze 11, 2014 21:47
Pingiel
Brak nowych postów [R75] - Nowe części blacharskie
Arczibald Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Maj 22, 2017 21:11
Arczibald
Brak nowych postów [R75] regeneracja maglownicy
milky Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Sty 22, 2015 18:24
zedziczek
Brak nowych postów [R75] Regeneracja wyswietlacza lcd
GERY Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Kwi 12, 2014 14:19
GERY



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink