Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZS 2,0 TURBO - 294KM/426Nm!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Raptile
Nie Wrz 06, 2015 11:58
MG ZS 2,0 TURBO - 294KM/426Nm!
Autor Wiadomość
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Wrz 16, 2019 09:56   

Wziąłbyś to w końcu zakuł, ile można razy ten silnik remontować/zmieniać? :roll: taniej by Cię wyszło gdybyś od razu tak zrobił :mrgreen:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 16, 2019 09:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 17, 2019 06:35   

bociannielot napisał/a:
Wziąłbyś to w końcu zakuł, ile można razy ten silnik remontować/zmieniać? :roll: taniej by Cię wyszło gdybyś od razu tak zrobił :mrgreen:

Hehe nie wiem czy zrozumiales czemu to sie stalo ;D jakbym go zakul i spierdzielili by blok, skutek bylby taki sam - tylko tloki kosztowaly by 3k a nie kilka stowek :D

A pozatym, liczac obecne stawki to jeszcze jakies 1.5silnika mi brakuje do ceny 1 kutego xD
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Wrz 17, 2019 18:22   

Już niedługo Marek dobijesz do tej kwoty :D
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 04, 2019 06:35   

Oby nie bociek :P

A teraz, czas na kino :D
https://youtu.be/T2bivZfzb3o

1.1b doladowania, na razie tak zostanie ;) w weekend zmienie kolo na walku ssacym i zobacze efekt ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Sob Paź 05, 2019 01:43   

Wow :mrgreen: Gratulacje.A ja chyba Suzi z kutym dolem będę sprzedawac….Druga rakieta po TF nie jest mi potrzebna :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 05, 2019 09:47   

Ja wiem czy wow... Jakos jedzie, ale mogloby byc lepiej ;)

Btw rozebralem stary silnik, tak wygladaja bebechy...

głowica:
[url="https://postimg.cc/w7gNtgxc"][/url]

przed wyjęciem tłoków:
[url="https://postimg.cc/MXyRKvwp"][/url]
[url="https://postimg.cc/0Kqw0qYv"][/url]
[url="https://postimg.cc/cg333J8T"][/url]
[url="https://postimg.cc/rRCthYjr"][/url]

cylindry:
[url="https://postimg.cc/87wmksh6"][/url]
[url="https://postimg.cc/sQGYJcbY"][/url]
[url="https://postimg.cc/mtYSqmkV"][/url]

[url="https://postimg.cc/WFxnRK0Y"][/url]
[url="https://postimg.cc/G84Q5rTs"][/url]

[url="https://postimg.cc/p58BPZZW"][/url]
[url="https://postimg.cc/rdFg558j"][/url]

[url="https://postimg.cc/mPS8cmGh"][/url]
[url="https://postimg.cc/mPS8cmGh"][/url]

tłoki (w takiej samej kolejności jak cylindry):
[url="https://postimg.cc/MvVswWP7"][/url]
[url="https://postimg.cc/QFZyKB9Y"][/url]

[url="https://postimg.cc/0My35LM8"][/url]
[url="https://postimg.cc/zVgQfwBR"][/url]

[url="https://postimg.cc/G8gf4qGv"][/url]
[url="https://postimg.cc/XZ8mbVvH"][/url]
[url="https://postimg.cc/vDjjM2Qs"][/url]

[url="https://postimg.cc/3y7VVy30"][/url]
[url="https://postimg.cc/SncHgLbp"][/url]

Takze ten....
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 13, 2019 17:22   

UP UP
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Pią Gru 13, 2019 22:07   

Także ten...Dzialasz i czekamy na wieści. :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 13, 2019 23:59   

dzelo23 napisał/a:
UP UP

thx :)

Malignus napisał/a:
Także ten...Dzialasz i czekamy na wieści.

Już relacjonuję :D

Od poskładania motoru minęło trochę czasu i kilka tysięcy kilometrów. Jest OK :) Zmagam się z pewnymi problemami, ale to raczej drobiazgi :)

Zacząłem od gruszki WG, seryjna była za miękka do obecnego boostu - zaczynała się otwierać już przy 0,3b, po dodaniu drugiej sprężyny były okolice 0,45b. Na ori mapie miałem ok 0,6b i nawet do 0,9b było orajt, niestety powyżej 1,1b doładowanie mocno falowało i nie dało się go wystroić. Dlatego wpadła gruszka z forda focusa 1,8 tddi.





Jest prawie dobrze :/ turbo wstaje szybciej i gwałtowniej, jednak najpierw jest overboost, a dopiero potem stabilne 0,8-0,9b. To też mi nie odpowiada, dlatego szukam dalej gruszki, która da stabilne 0,8-0,9b bez peaku na wstawaniu. Póki co została grucha z forda i programowo wyłączone ebc (boost tylko z gruchy). Na takim setupie ZS śmiga tak:

https://youtu.be/axWWu3VrjhI

Mam pewien problem z ECU. Niestety jak to mems 1,6 coś musiało się uwalić :/ Przy nagrzewaniu, im zimniej tym bardziej to czuć, zanika jak tylko wskaźnik temp się ruszy - auto chodzi kwadratowo. Podmieniłem w zasadzie wszystko: wszystkie 3 czujniki temperatury, cewkę, kopułkę, palec, kable, świece, TPS, stukowca. Na koniec znalazłem uszkodzony przewód od CPW, więc wrzuciłem czujnik z kserii i zrobiłem przejściówkę do ori wiązki. Nie mam szczęścia do sterowników, 4 sztuki sprawdziłem i każdemu coś dolega :/




Do tego chciałem załatwić temat wtrysków na przyszłość i wrzucić niebieskie wtryski o wydajności niby 460cc, jednak po ich montażu AFR był dużo wyższy niż na moich czerwonych 380tkach ;/ do tego pojawiło się spalanie stukowe a MG jeździł dużo gorzej. Wróciłem do 380tek :)


Przy okazji demontażu kolektora ssącego zajrzałem do dolotu:



:)

Pojawił się również lekki wyciek z chińskiej podstawki pod filtr oleju... wymiana oringów nie pomogła, dlatego zrobiłem taki patent:



Wyciąłem gumowe podkładki, oringi poszły dużo wyżej i lepiej dolegają - problem z głowy.

W poszukiwaniu mocy założyłem kółko wydechowe rozrządu w miejsce ssącego. Miało to przyspieszyć wałek ssący o ok 5st. Niestety nie dało to dobrych rezultatów... podciśnienie na wolnych obrotach spadło do ok -0,4b, auto w całym zakresie obrotów jechało źle.




Wróciłem do seryjnego zestawu:


A podciśnienie i osiągi wróciły na swoje miejsce:


Co do osiągów, to bazując na UKP...


tak wiem, to nie race logic i nie jest w 100% autentyczny pomiar. Ale daje jakiś pogląd na osiągi auta, UKP loguje prędkość z częstotliwością 5Hz, prędkościomierz w UKP przekłamuje względem GPS o jakieś 6km/h. Mierzyłem tylko czas 0-100, nie patrzcie na 1/4 mili :)

Tutaj kilka różnych fotek:










Co do planów... są już jasne :)
-większy fmic,
-przewody hamulcowe w oplocie,
-nowa gruszka WG + strojenie,
-zmiana felg,
-obszycie boczków i podsufitki,

Mam nadzieję, zrealizować większość już niedługo :) pozdro!
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Xakari 




Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 73

MG ZS

Wysłany: Wto Gru 17, 2019 18:21   

Czepiacie się tych tłoków, nie zawsze trzeba iść tą samą ścieżką co wszyscy, każde "poszukiwanie mocy" wymaga jakiegoś wkładu pieniężnego i wielokrotnego rozgrzebywania auta. Dzięki eksperymentom Boost Doctora Markzo, w przyszłości może się okazać, że każdy będzie pisał "po co zakuwać jak można zrobić to o wiele taniej".
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Gru 17, 2019 20:28   

Wy tez nie widzicie zdjęć ??

tera widze :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Sro Gru 18, 2019 17:55   

W telefonie i na kompie bez problemu je widać.
Choc miałem jakiś dzień ze nic nie było.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
karas_111 




Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 126



Wysłany: Nie Gru 22, 2019 12:55   

Szacun za podejście do tematu i nieustanne modyfikacje w poszukiwaniu mocy :D Co do gruszki turbo to poszukaj może uniwersalnej na odpowiedni boost dla Ciebie i powinno to załatwić problem :)
I zmieniaj felgi będzie ogień :D
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 02, 2020 16:48   

Halo, halo dzieje się coś? :mrgreen:
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 09, 2020 20:47   

dzelo23 napisał/a:
Halo, halo dzieje się coś?

ano... coś :mrgreen:

ECU doprowadziło mnie do szewskiej pasji, kiedy auto zaczęło losowo gasnąć w czasie jazdy. Do tego doszły jaja typu: jednego dnia soft działa koncertowo, na drugi pojawia się spalanie stukowe/przelewa go/jest ubogo. Wtedy w życie wprowadziłem prosty pomysł - swap MEMSa 1,6 na 3 :D

Paczuszki:


wiązka i sterownik:


Slax wykonał nowy wieniec dla koła zamachowego :D trochę się zastanawiałem, czy dobre mu podałem kąty - dlatego test na profesjonalnym stanowisku testowym :haha:



efekt:
https://youtu.be/Che-a8e5Ys8

czyli działa!!

ZS opuszcza legowisko:


operacje zaczynamy:


skrzynia wylatuje:


dolot całkiem czysty:



skrzynia:


sprzęgło po blisko roku jazdy:



mod zamachu:


gotowe:



kabelkologia:






Zrezygnowałem z izolacji xD:






adapter dla czujnika temperatury płynu z kserii:


krokowiec:



mapsensor w kolektorze:


cewki z vvc, roznica w dlugosci fajki z 1,8T:


coraz bliżej konca:


czujnik temperatury oleju dla ECU zamontowany w podstawce:


znacznik położenia wałka zamocowany w miejscu palca rozdzielacza:


czujnik tymczasowo w kopułce, docelowe mocowanie poszło do druku 3d:


GOTOWE:


odpalone:
https://youtu.be/i3BDE_pt61A

i strzelanko:
https://youtu.be/wCq-M7OE8JQ

Co by tu napisać... działa :D jeździ, całkiem sensownie nawet. Na razie czekam na obudowę czujnika położenia wałka, bo obecnie czasem traci synchronizację. Do tego ogarnę wiatraki na przekaźniku z Kserii, co pozwoli fajnie wysterować wiatraki + swap czujników klimatyzacji, również z 45 1,8.

Wreszcie remap odbywa się po kablu, przez złącze obd. Tak samo diagnostyka, miła odmiana po tylu latach :D na koniec chciałem podziękować Slaxowi, Sailowi, LilJohnemu i Dzelowi23 za pomoc w ogarnięciu tego powalonego pomysłu :D dzięki Panowie!!

a teraz... turbo ziomeczki :)






pozdro!
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Nie Lut 09, 2020 21:46   

Yeah!Wazne ze się udalo :mrgreen: Pewnie kilka dupereli wyjdzie z czasem,ale wiem ze ogarniesz :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Nie Lut 09, 2020 22:44   

Markzo napisał/a:
znacznik położenia wałka zamocowany w miejscu palca rozdzielacza:

A czy zamontowanie takiego elementu nie powoduje jakiś wibracji ? Wygląda na mocno nie wyważoną obracającą się masę.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 09, 2020 23:58   

Malignus napisał/a:
Yeah!Wazne ze się udalo Pewnie kilka dupereli wyjdzie z czasem,ale wiem ze ogarniesz

taką mam nadzieję :D póki co wiatraki + klima i druga sonda ;)

marcin.misek napisał/a:
A czy zamontowanie takiego elementu nie powoduje jakiś wibracji ? Wygląda na mocno nie wyważoną obracającą się masę.

to wycięty fragment wałka z 1,8 kseries, możne tak wygląda na zdjęciu - waży jednak niewiele ;)

A co do strony wizualnej ZS'a - w końcu kupiłem nowe koła na lato ;)




przymiarka na aucie:






a tutaj z docelowym dystansem :)






Oczywiście zmienię te opony - to 195/40/17 :haha: wrzucę swoje hankooki 205/45/17, powinno lepiej pasować ;)

Mam też pytanie - czy ktoś wrzucał jakieś sprężyny obniżające do ZS180? jakich szukać? od civica? żeby usiadł tak z 10-15mm max :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Lut 15, 2020 18:16   

Dziś sobota godzina 18 więc pewnie jakieś kolejne postępy?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 15, 2020 22:23   

Kozik napisał/a:
Dziś sobota godzina 18 więc pewnie jakieś kolejne postępy?

O tak! Po woli moc zaczyna się pojawiac...
https://youtu.be/nTp3I8c-MbI
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink