Forum Klubu ROVERki.pl :: Tomi - MG ZR
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Maj 20, 2011 02:17
Tomi - MG ZR

Projekt budowy rajdówki rozpoczęty.
Autor Wiadomość
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pon Mar 07, 2011 15:33   

Mylisz się, w rajdówce również... od tego zależy precyzja prowadzenia. Dlatego w "fachowych" rajdówkach w większości ruchomych połączeń w zawieszeniu stosuje się unibole. Każda guma w zawieszeniu powoduje, że zawieszenie niekorzystnie się odkształca i traci przez to geometrię. Gume w zawieszeniu stosuje się tylko i wyłącznie ze względu na komfort.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 07, 2011 15:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Mar 07, 2011 15:39   

i cene ;)

zreszta aktualnie czesto to co wyglada na gume jest poliuretanem
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 07, 2011 16:52   

A może nie bawić się w klatkę, skoro to tylko for fun i dać rozpórki przód + tył i z przodu spinkę? Ja u siebie coś tak kminie, żeby koszty nie były zbyt wielkie.
 
 
Marcinus 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 147
Skąd: Kielce



Wysłany: Pon Mar 07, 2011 17:17   

rovek napisał/a:
A może nie bawić się w klatkę, skoro to tylko for fun i dać rozpórki przód + tył i z przodu spinkę?

Nawet do startów w KJS bezpieczniej jest mieć klatkę, bo o złapanie dacha nie trudno, a klatka pomaga z takiej opresji wyjść cało...
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Mar 07, 2011 17:18   

rovek chyba nie widziałeś "cywilnego" auta Tomiego ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 07, 2011 17:56   

wg mnie klatka musi być, na tym nie ma co oszczędzać, strzelisz dacha albo gdzieś się na drzewie zawiniesz i po zabawie, a tak to skończy się na strachu :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Pon Mar 07, 2011 19:25   

i dlatego mnie zawsze zastanawiało dlaczego klatek nie montuje sie seryjnie w autach, chociazby jakichs przystosowanych do cywilnej jazdy i "ukrytej" pod elementami wnętrza.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pon Mar 07, 2011 19:47   

Mad napisał/a:
i dlatego mnie zawsze zastanawiało dlaczego klatek nie montuje sie seryjnie w autach, chociazby jakichs przystosowanych do cywilnej jazdy i "ukrytej" pod elementami wnętrza.


Stosuje się. Pod deską jest gruba rura, w drzwiach są pręty, itd. Generalnie cała konstrukcja nadwozia jest klatką.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Mar 07, 2011 20:40   

Mad napisał/a:
i dlatego mnie zawsze zastanawiało dlaczego klatek nie montuje sie seryjnie w autach, chociazby jakichs przystosowanych do cywilnej jazdy i "ukrytej" pod elementami wnętrza.


oprócz elementów wzmocnienia o których wspomniał Tomi nie montuje się klatek ponieważ mocno ograniczają przestrzeń i są problematyczne np. przy wsiadaniu :) Kwestie bezpieczeństwa maja tez znacznie do klatki bez kasku lepiej ni wsiadaj jak chcesz mieć całą głowę...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Mar 07, 2011 20:44   Re: Projekt budowy rajdówki rozpoczęty.

zycze powodzenia w realizacji zadania :)
co do klatki proponuje znalesc magika na miejscu ktory to zrobi tobrze i taniej :)
moge pogadac z kilkoma z innego forum bo znam kilku magików :)
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Mar 07, 2011 21:35   

dobryziom napisał/a:
oprócz elementów wzmocnienia o których wspomniał Tomi nie montuje się klatek ponieważ mocno ograniczają przestrzeń i są problematyczne np. przy wsiadaniu :) Kwestie bezpieczeństwa maja tez znacznie do klatki bez kasku lepiej ni wsiadaj jak chcesz mieć całą głowę...


jak sie spina szelki zawsze i ciasno to glowie nic nie grozi jak klatka jest sensownie zrobiona
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Sro Mar 09, 2011 11:22   

Tomi czym sie rozni maglo od brm od tej z 160tki? Jest jescze bardziej bezposrednia?
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Mar 09, 2011 11:23   

zdecydowałeś już jaką instalację gazową założysz? :mrgreen: :razz:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Mar 16, 2011 09:21   

Bumelant napisał/a:
Tomi czym sie rozni maglo od brm od tej z 160tki? Jest jescze bardziej bezposrednia?


Prawdę mówiąc wydaje mi się, że mają takie same przełożenia, tylko podłączenia dostosowane do układu wspomagania Rovera 200, a nie 25 czy ZR'ki.

[ Dodano: Sro Mar 09, 2011 12:02 ]
Kozik napisał/a:
zdecydowałeś już jaką instalację gazową założysz? :mrgreen: :razz:


Jak to jaką?! I generację abym mógł śrubką tuningować (zwiększać i zmiejszać dawkę zapalniczkowego paliwka) :)

[ Dodano: Sro Mar 16, 2011 09:15 ]
Kilka zmian w projekcie. Sprzęgło AP Racing :)

Mam pytanie, może ktoś zna odpowiedź.

Problem jest taki...

Zderzak:

Halogen do wyboru (są wersje halogenowe i xenonowe):




i teraz pytanie. Czy lepiej założyć mniejsze (152 mm.),

czy większe (183 mm.)?

Drugi problem jest taki, że są to stricte reflektory rajdowe, które są stosowane w "elektrowniach", tzn w skorupach montowanych ma maskę.

Niestety nie są one szczelne, gdyż skorupa sama w sobie jest szczelna. Jak uszczelnić te halogeny, aby można je było zastosować w zderzaku, gdzie siłą rzeczy sporo wilgoci i błota się pojawia?

W kwestii wyboru rozmieszczenia śrub (90 st. lub 120), to już wiem, że wezmę 120, gdyż węższy rozstaw został wprowadzony tylko i wyłącznie dlatego, że przy szerszym nie mieściły się w skorupie 4 obok siebie. U mnie tego problemu nie ma a równomierne rozmieszczenie mocowań po obwodzie ułatwi późniejszą regulację.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 10:52   

duże ładniej wyglądają, jeśli o to chodzi...
_________________
75 Red Edition
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 11:22   

a maskownice dookola bedziesz musial wystrugac z laminatu
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Mar 16, 2011 11:34   

Lampy idą w miejsce w zderzaku i mocowane po obwodzie do zderzaka


Nie będę robił skorupy z elektrownią montowaną na maskę.
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Sro Mar 16, 2011 22:23   

AP nie pozalujesz - jezdze 3 lata - rewelacja sprzeglo - wrzuc sobie od razu quicka - fajna rzecz :mrgreen:
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Czw Mar 17, 2011 15:15   

Popytam kolegę, bo mieliśmy chłopaka, który robił wnętrza do rajdówek i klatki miał genialne. Może nie zdarłby z Ciebie po znajomości.

Jeżeli chodzi o zawias do KJSów to czy nie najlepsza byłaby B6?
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Mar 18, 2011 21:37   

Teraz bardziej nurtującą mnie inne tematy:

Czy ktoś w rozsądnych pieniądzach jest w stanie wyspawać kolektor ja ten ze zdjęć poniżej?



i sklecić jakiegoś fajnego airboxa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink