Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z układem paliwowym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z układem paliwowym
Autor Wiadomość
wdzaman 




Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 12
Skąd: koszalin



Wysłany: Pią Mar 04, 2011 19:00   [R75] Problem z układem paliwowym
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

witam

Mam pytanko:
- czy ktoś spotkał się z problemem systemu paliwowego w roverze 75 polegającym na nierównomiernym rozkładzie paliwa w zbiorniku (dwukomorowy)
Dokładnie problem polega na tym że w zbiorniku zostaje ok. 20l paliwa a samochód gasnie
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 04, 2011 19:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 04, 2011 19:17   

ale gaśnie, bo nie dostaje paliwa?
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Mar 04, 2011 19:58   

wdzaman, a pompa paliwa w baku to działa? :mrgreen:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Mar 04, 2011 20:35   

wdzaman napisał/a:
problem polega na tym że w zbiorniku zostaje ok. 20l paliwa a samochód gasnie
może być coś nie tak z regulatorem ciśnienia przy filtrze w zbiorniku i pompa nie przepompowuje paliwa do swojej komory, albo z przewodem przelewowym .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
wdzaman 




Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 12
Skąd: koszalin



Wysłany: Sob Mar 05, 2011 07:05   

Pompę w baku wymieniłem i tą pod maską również (wcześniejszy temat - głosna praca p-py)
Nic to nie zmieniło pompa pod maską nadal hałasowała ale nie miało to wpływu na pracę silnika, jedynie przy stanie paliwa w baku poniżej 1/4 miałem czasem małe problemy z rozruchem. Teraz problem się pogłębił bo gaśnie silnik a w baku jest jeszcze paliwo.
Mam wrażenie że paliwo zbyt intensywnie przepływa. Całe to ustrojstwo z baku wymontowałem i na oko jest o.k.
Czytałem gdzieś o zaworze na pompie wtryskowej.
Czy on może mieć wpływ na poziomy w komorach zbiornika?
Tzn. zbyt duży przepływ paliwa (powrót do zbiornika)?
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Mar 05, 2011 07:53   

wdzaman napisał/a:
Czytałem gdzieś o zaworze na pompie wtryskowej.
Czy on może mieć wpływ na poziomy w komorach zbiornika?
Tzn. zbyt duży przepływ paliwa (powrót do zbiornika)?

Nie on reguluje tylko wysokie ciśnienie i zamyka całkowicie ciśnienie. Czyli potocznie mówiąc "gasi" silnik.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
wdzaman 




Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 12
Skąd: koszalin



Wysłany: Sob Mar 05, 2011 08:05   

wobec tego co reguluje niskie ciśnienie?
p-pa pod maską po przekręceniu kluczyka nie wyłącz się i paliwo idzie cały czas na przelew
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Mar 05, 2011 09:07   

wdzaman napisał/a:
Całe to ustrojstwo z baku wymontowałem i na oko jest o.k.
wdzaman napisał/a:
wobec tego co reguluje niskie ciśnienie?
ale czy wymontowywałeś ze zbiornika filtr paliwa i sprawdzałeś regulator ciśnienia i przewód przelewowy ? , bo tu może być "pies pogrzebany".
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
wdzaman 




Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 12
Skąd: koszalin



Wysłany: Sob Mar 05, 2011 09:21   

ze zbiornika wymontowałem dosłownie wszystko tzn. kosz z p-pką, kosz z drugiej komory, przewody łączące z zaworami
Przedmuchałem i wygląda że tutaj wszystko jest o.k - nie bardzo ma co się popsuć
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 05, 2011 12:05   

wdzaman napisał/a:
wobec tego co reguluje niskie ciśnienie?
p-pa pod maską po przekręceniu kluczyka nie wyłącz się i paliwo idzie cały czas na przelew
Sprawdź czy pracuje prawidłowo zawór http://forum.roverki.eu/v...p=429044#429044
 
 
scub 



Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 10
Skąd: kraków



Wysłany: Sro Mar 09, 2011 19:56   

Ja się spotkałem z takim problemem, mam dokładnie to samo, najpierw bez przyczyny zgasło mi auto w czasie jazdy, po zjechaniu siłą bezwładności na boczny pas i parokrotnym długotrwałym "mieleniu" odpalił i było ok, lecz jak pozom paliwa doszedł do 1/4 to póki jechałem było ok, ale jak już się zatrzymałem i zgasiłem na więcej niż 5 min to nie odpalił za żadne skarby. Wizyta u mechanika, wymiana pompy paliwa( tej pod maska), filtru paliwa i .... teraz jak spada do poziomu 1/4 to gaśnie nawet w czasie jazdy.... tak skutecznie ze układ paliwowy się zapowietrzył, oczywiście pierwsza myśl to brak paliwa i błąd we wskazaniu, lecz wizyta na stacji paliw pokazała ze było około 15-18 litrów. Teraz nie dopuszczam by poziom spadł poniżej połowy i czekam na miejsce u mechanika...pierwsza diagnoza że pompa w baku padła, ale skoro u Ciebie wymiana jej nie pomogła...to uratowałeś mnie przed niepotrzebnym wydatkiem...może to wina tego ustrojstwa o którym wspomina apples..., a tak na marginesie, wszystko zaczęło się po tym jak w te mrozy które były dolałem uszlachetniacza do ON.
Pojazd: R'75 2.0 CDTI rocznik 03
Pozdrawiam serdecznie

[ Dodano: Sro Mar 09, 2011 19:56 ]
wdzaman,witaj , mam prośbę, jak byś znalazł rozwiązanie problemu to daj znać..będę Ci bardzo wdzięczny, pozdrawiam.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Mar 09, 2011 20:11   

wdzaman, pompę w baku wymieniłeś. OK. Sprawdzałeś czy pompa chodzi lub/czy w ogóle dochodzi do niej napięcie? Wszystko wskazuje, że nie pracuje prawidłowo. Typowa oznaka przy 1/4 paliwa w baku.



scub napisał/a:
teraz jak spada do poziomu 1/4 to gaśnie nawet w czasie jazdy....
Uszkodzona pompa w baku na 99,9%. 170zł na allegro i wymiana samemu.
scub napisał/a:
skutecznie ze układ paliwowy się zapowietrzył,
Nie ma opcji. Układ jest CR więc sam się odpowietrzy.
 
 
scub 



Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 10
Skąd: kraków



Wysłany: Czw Mar 10, 2011 16:57   

apples, opisze co z tym "zapowietrzeniem" jak już zgasł to dolałem 10 l ON, i zacząłem kręcić, raz odpalił, ale pomimo wciśniętego pedału gazu obroty wzrosły raptem tyko do 2,5 tyś i po 2 min zgasł. Odpiąłem przewód paliwowy zaraz przed filtrem paliwa pod maską, by sprawdzić czy podaje w ogóle paliwo( oczywiście spryciarz ze mnie i zabezpieczyłem wylot butelka by nie sprawdzać jak daleko pryska ON podawany przez pompę:D) w sumie więcej było w tym co leciało powietrza niż ON. szybki telefon do mechanika i równie szybka odp. Zapowietrzony układ, przyjedź( ma chłop poczucie humoru) to zrobimy....przyjechałem..na lawecie...60 zl zostawiłem pojazd, na drugi dzień zgłaszam się po odbiór i diagnozę...oczywiście że zapowietrzony, my tu mamy taka pompę zewnętrzna i podaliśmy paliwo i już jest OK i 100 zl dobry człowieku się należy...i dobry człowiek rad nie rad zapłacił, fakt pali jak złoto, ale boje się sprawdzić co się stanie poniżej magicznej 1/4 poziomu dlatego przy połowie rozglądam się już za wodopojem dla mojego pojazdu...to tyle w temacie zapowietrzania...i czemu odnoszę niemile wrażenie ze dałem się zrobić na 100 zł....
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Mar 10, 2011 17:23   

scub napisał/a:
ale pomimo wciśniętego pedału gazu obroty wzrosły raptem tyko do 2,5 tyś i po 2 min zgasł. Odpiąłem przewód paliwowy zaraz przed filtrem paliwa pod maską, by sprawdzić czy podaje w ogóle paliwo( oczywiście spryciarz ze mnie i zabezpieczyłem wylot butelka by nie sprawdzać jak daleko pryska ON podawany przez pompę:D) w sumie więcej było w tym co leciało powietrza niż ON.
Typowy objaw uszkodzonej pompy paliwa. Ostatnio to samo miał kolega merf3. U niego jednak padła pompa niskiego ciśnienia przy akumulatorze, a u Ciebie będzie pompa w baku, ponieważ masz problemy poniżej 1/4 paliwa w zbiorniku.
scub napisał/a:
szybki telefon do mechanika i równie szybka odp. Zapowietrzony układ, przyjedź( ma chłop poczucie humoru) to zrobimy
:grin:
scub napisał/a:
boje się sprawdzić co się stanie poniżej magicznej 1/4 poziomu dlatego przy połowie rozglądam się już za wodopojem dla mojego pojazdu
Musisz i tak sprawdzić bo taka jazda to :dupa: , a nie jazda. Posłuchaj czy po przekręceniu kluczyka w poz. 2 słychać pod siedziskiem tylnej kanapy, czy pompa pracuje.
 
 
scub 



Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 10
Skąd: kraków



Wysłany: Czw Mar 10, 2011 17:46   

Pozwolisz ze jutro sprawdzę...w dniu dzisiejszym aura nie sprzyja sprawdzaniu czegokolwiek chyba ze chodzi o twardość materaca:D:D:D....dam znać na bieżąco jak się sprawy maja.pozdrawiam i dziękuje za poradę
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Mar 10, 2011 19:15   

scub, ale Cię mechanik w ch...a robi :shock: Aż nie chce mi się wierzyć... To, że leciało powietrze z paliwem, nie znaczy to, że jest zapowietrzony... Zapowietrzają to sie wtryski i pompa, ale tutaj takie coś nie występuje. To, że Ci wchodził tylko do 2500rpm oznaczało, że masz tryb awaryjny, najprawdopodobniej, któreś ciśnienie było zbyt niskie i włączył awaryjny. Układu CR się nie odpowietrza!!! On sam się odpowietrza, mechanik skasował Cię za nic... Wykorzystuje Twoją niewiedzę... Ja na Twoim miejscu bym mu z bańki wypłacił za takie odpowietrzanie :lol:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ r75 ] problem z układem paliwowym
ostry1243 Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Kwi 02, 2017 17:53
ostry1243
Brak nowych postów [MG ZTT] Problem z układem chłodzenia
joonior Rover serii 75, MG ZT 18 Pon Lut 06, 2012 08:06
cyklonst
Brak nowych postów [R75] Problem z układem paliwa
Beskidcars Rover serii 75, MG ZT 12 Pon Gru 29, 2008 17:59
Rowan
Brak nowych postów [R75] Problem z układem chłodzącym i sprzęgłem
Jakusa Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Lis 29, 2017 04:04
Jakusa
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75 ] - Problemy z układem kierowniczym
piotrek250 Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Mar 30, 2013 19:05
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink