Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75]Pare pytań
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75]Pare pytań
Autor Wiadomość
Saviour 



Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 21



Wysłany: Nie Paź 08, 2017 01:23   [R75]Pare pytań
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam, jestem po zakupie rovera75 niedlugo bede przy nim majstrowal a w najblizszym czasie czekaja mnie filtry.../oleje... i termostat. no i wlasnie nachodzi mnie pare pytan. Jakich olejow uzywacie na terazniejszy rok/miesiac do automatu wdieslu, co warto jeszcze wymienic po zakupie? Do ilu jest sens krecic obrotomierz przy miejskiej jezdzie(pytanie byc moze banalne ale schodze z benzyny a niby kazdy samochod to inna dynamika tym bardziej dla mnie diesel). "Przeganianie" diesli chyba bez dpf ma sens? Wyskakuje mi kontrolka od poduszki bodajze pasazera(gdzies wyczytalem ze kostka pod siedzeniem nie styka stad ow problem/jakie macie teorie na to?) Wczesniejszy wlasciciel odlaczyl webasto twierdzac ze elektryka wariuje swiatla/kierunki jesli dobrze pamietam, moze ktos mial cos podobnego? Skrzynia nie przelacza miedzy trybami czy to na wyswietlaczu czy "symulacja" zmiany przelacznika i proba odczucia miedzy obrotami(sport) czy ruszeniem z 2(winter)sie nie zmienia, na moje "zablokowana" na normalu. Czy ktos moze uskutecznial chiptuning na 2.0 cdti i jakie efekty mu z tego wyszly? Czy tylko ja mam wrazenie ze samochod jest jakby mulasty? Jak komus udalo sie dotrwac czytajac moj wywod i ma pomysl na niego z gory dzieki.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 08, 2017 01:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MarcinLitwa 



Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 25



Wysłany: Nie Paź 08, 2017 08:36   

Cześć
W pierwszej kolejności potrzebujesz sporo czasu na czytanie forum, bo chłopaki opisali chyba wszystko co tylko może przydarzyć się naszym Roverkom.
W drugiej kolejności interfejs obd i program TOAF - on prawdę Ci powie co boli Twojego Pupila, poza tym Rave( serwisówki w pdf) i Workshop Manual Roverki.pl(cały dział forum z opisami napraw)
Tyle teorii :twisted:
Co do filtrów:
Przy wymianie kabinowego trzeba ściągnąć wycieraczki i podszybie oraz wyciągnąć komputer silnika :mrgreen:

do wymiany filtra oleju potrzebny klucz nasadowy - wymianie podlega tylko wkład

wymiana filtra powietrza bezproblemowa

przy wymianie filtra paliwa zwróć uwagę żeby nowy nie był za wysoki (np w Delphi musiałem podcinać odwadniacz )

wymienić należałoby filtr odmy silnika, albo wyczyścić separator - zależy co akurat masz założone

Co do oleju silnikowego to teorie są dwie bmw 5w40, Rover 10w40
skrzynia - olej ATF JF506E Ravenol

Jeśli chodzi o termostat . . . :o to najpierw zobacz gdzie jest umiejscowiony, potem, jeżeli zamierzasz wymieniać wymieniać sam - wiadro nerwosolu i parę godzin dłubania, ale wcześniej doczytaj na forum bo oring w nowym termostacie jest coś niewymiarowy, a uwierz nie będziesz chciał drugi raz podchodzić do tematu :razz:

W temacie "gonienia" diesla - nie należy - ale da się - silnik kręci pod 5k obrotów :twisted: tylko po co?

Poduszki - temat rzeka - ale pierwsze trzeba zaglądnąć pod fotele i poprawić styki na żółtych i niebieskich kostkach, oraz unieruchomić je konkretnie bo problem powróci. . .

Webasto - do zdiagnozowania - metody podane a forum - jak będziesz miał kabel to do ogarnięcia

Skrzynia - jeżeli na wyświetlaczu przełącza między SD, D, *D to powinno być ok, różnice między trybami pracy są, jakby to ująć, bardzo subtelne :razz: i przy normalnej jeździe mało odczuwalne

Chiptuning - bezpieczny jest dostęny razem z programem TOAF - można podnieść ze 116kM do 131kM, ale Ciebie to chyba nie dotyczy. Wszystko ponad - to już trzeba uderzyć do użytkownika MaReK

Mulasty - tak, przecież autko waży ponad półtorej tony, ale jeżeli przy okazji masz okopcony na czarno zderzak, to do ogarnięcia układ wtrysku (może wystarczy czyszczenie wtryskiwaczy) i na 99,99% układ dolotu powietrza bo pewnie od nowości tam nikt nie zaglądał i kolektor dolotowy zarósł syfem i autko się dusi :???:

To tyle na początek. Poza tym wszystko co będzie Ci potrzebne ktoś już opisał na forum tylko trzeba to znaleźć :o
Ostatnio zmieniony przez MarcinLitwa Nie Paź 08, 2017 11:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dorotamax1 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 180
Skąd: GDAŃSK \ CZECHY

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 08, 2017 11:28   

Wyczyść od razu sobie odpływy w grodzi abyś na przyszłość nie pisał woda pod pedlami lub u pasażera.
_________________
R.R.
 
 
MarcinLitwa 



Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 25



Wysłany: Nie Paź 08, 2017 11:40   

no i do kufra by zajrzeć trzeba czy aby dywanik nie wilgotny :D a pogoda teraz sprzyja
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Nie Paź 08, 2017 13:32   

Nie no... Z tymi wycieraczkami i podszybiem to sie jednak zapedziles... Nic takiego nie trzeba robic. Wrecz odradzam.

Do ilu jest sens krevic obrotomierz...w automacie.. A jezdzilrs Ty chlopie kiedys automatem? Wbijasz D dodajesz gazu i jedziesz. Koniec. No chyba ze bedziesz blokowal skrzynie na 2 lub 3 i tak jezdzil no ale w takim wypadku to trzeba bylo manuala kupic..

Na reszte pytan mozna znalezc odpowiedzi na forum, wiec nie warto po raz N -ty sie produkowac;)
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Paź 08, 2017 15:33   

marcin.misek napisał/a:
Wbijasz D dodajesz gazu i jedziesz. Koniec.
Z całym szacunkiem , ale nie jest tak do końca prawda. W górach dobrze jest wykorzystywać 4 i 3 , w mieście w niektórych sytuacjach też.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R 75] webasto - pare pytań
dawidd Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Wrz 10, 2012 23:05
apples
Brak nowych postów [MG ZT] Płyn w układzie sprzęgła parę pytań
artur1987 Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Mar 16, 2017 15:51
bobek2525
Brak nowych postów [R75] przed lift i polift pare pytań
Firq Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Mar 07, 2014 21:15
Firq
Brak nowych postów [R75] Różnica w mocy 2.5 a 2.0 V6 + pare innych pytań
karoafx Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Maj 25, 2013 21:24
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Pare błędów ELM P0300 i P0301
dzieju Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Mar 12, 2011 22:12
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink