Forum Klubu ROVERki.pl :: [r414] Dziwne działanie silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r414] Dziwne działanie silnika
Autor Wiadomość
pan-baran 



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 24
Skąd: Dolnyslask



  Wysłany: Czw Mar 17, 2011 01:42   [r414] Dziwne działanie silnika
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam serdecznie

Problem pojawił się w dzisiejszym dniu, nie jestem fachowcą więc przepraszam za mój język, Auto z rana odpaliło w dość dziwny sposób, musiałem bardzo długo trzymać kluczuk w pozycji odpalania, jak na mojego rowerka, w końcu odpalił, wszytsko było ok, jechałem dalej do pracy, stojąc na światłach słyszałem dochodzące z silnika dziwne odgłosy, jakby takie warkoty, nierówną pracę, nie było to ani regularne ani jednakowe, mimo to obroty na obrotomierzu były w normalnej pozycji, nagle przy ruszaniu autko zachowało się bardzo dziwnie dodając gazu autko jakby zamierało na chwilę, po czym dostawało sporego kopa, było to prawie na każdej krzyżówce ruszam a tu nagle bach brak mocy i znowu spory kop, jakby nie reagowało na wciskanie przeze mnie pedału gazu, sytuacja stawała się normalna gdy wciskałem pedał sprzegła i wszystko zaczynałem od nowa. Raz auto wpadło w dziwne drgania trzymając się pomiędzy 1600 a 1800 obrotów po naciśnięciu sprzegła i jakby ponownym zasprzeglaniu działał normalnie.

Sytuacja ta wystąpiła zarówno na ciepłym i zimnym silnku
Auto jest 2 tygodnie po wymianie oleju i filtru oleju i powietrza, paliwa nie wymianiałem
Jest to auto na benzynie, nie ma LPG

Ktoś wie co to może być.
Z góry dziękuje
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 17, 2011 01:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 17, 2011 07:56   

hej,

no ja bym zaczął od sprawdzenia przewodów zapłonowych oraz cewki.
Jest teraz troszkę wilgotno, a podejrzewam że jak było ciepło na polu, sucho nie miałeś takiego zachowania samochodu.
Można też sprawdzić świeczki - czy nie są przydymione i mokre - może nie palisz na wszystkich garach stąd ten efekt szarpania na staniu.
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
driftdreamer 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 393
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Mar 17, 2011 19:21   

to wymień ten filtr paliwa, jak nie wymieniałeś nigdy to nie wiadomo co tam się dzieje może pomoże a na pewno nie zaszkodzi filtr masz tu http://www.tomateam.pl/sk...l=filtry&c=1467
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Pią Mar 18, 2011 09:12   

U mnie identyczne objawy były jak się aku rozładowało/zepsuło. Przy ruszaniu musiałem go trochę wyżej kręcić bo inaczej gasł, lub tak jak mówisz spadały bardzo obroty po czym podnosiły się do 2,5k rpm co najmniej. Masz prostownik to podładuj, nie zaszkodzi.

A jak filtrów/oleju nie wymieniałeś to je wymień.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Mar 18, 2011 09:31   

Miałem te same objawy, auto raz jeździło jak by miało silnik malucha a nagle dostawało kopa i ruszało się z piskiem.
Z czasem było gorzej, był tak słaby że ledwo podtrzymywał własne obroty.
Pewnego razu już nie ruszyłem ze światłem (dobrze że niedaleko od domu byłem).

Męczyłem się z 2 tyg co to może być bo wszystko wyglądało ok. Okazało się że cewka była uszkodzona, dostała wewnętrznego przebicia i iskra była, ale na tyle słaba że w cylindrze miała duży problem z przeskokiem.

Pozdrawiam
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pią Mar 18, 2011 21:53   

koledzy dobrze prawią, na początek wymontuj cewkę i dobrze wysusz, tak samo przewody WN wysuszyć dobrze. do tego zobacz w jakim stanie są świece, dobrze je też oczyśćić szczotką drucianą.

Przed tym wszystkim możesz jeszcze, gdy już bedzie ciemno odpalić autko, podnieść maskę i popsikać przewody WN wodą takim spryskiwaczem, np dokwiatów lub takim po płynie do mycia szyb, jeśli przewody mają przebicie to w ciemnym bedzie wydać jak iskra przeskakuje.

Może też być jak kolega ADI-mistrzu, pisze, wtedy trzeba by podmienić cewkę na próbe, może być nawet z poloneza.

pozdrawiam
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
pan-baran 



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 24
Skąd: Dolnyslask



Wysłany: Sob Mar 19, 2011 00:27   

Przepraszam że tak rzadko tu odpisuję, ale na domiar złego zepsuł mi się komp" Jak się j.., to się j.. wszystko", zgodnie z powiedzeniem.

No i właśnie zapomniałem napisać o pogodzie a to mi też chodziło po głowie powiem szczerze.
Taka sytuacja miała też miejsce kiedy pożyczyłem auto mojemu bratu około 2 lat temu, a pogoda była bardzo wilgotna, mgła źle działa na moje auto.

Wczoraj było już sucho i wszytko chodziło bez problemu, nie działo się nic niepokojącego

Filtr paliwa wymieniałem 10k km temu, przy poprzedniej wymianie oleju, więc raczej to odpada.

Więc jeśli to była wilgotna pogoda, zawężamy nasze poszukiwania do ... ?
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 19, 2011 09:25   

pan-baran napisał/a:
Więc jeśli to była wilgotna pogoda, zawężamy nasze poszukiwania do ... ?

- kabli WN (120 PLN)
- cewki (od Poloneza to pewnie za 60-70 PLN)
 
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 19, 2011 09:35   

możesz też zerknąć na kopułkę czy w koło niej jest sucho, bo mi uszczelniacz puścił i olej tak sobie tam wpadał wpadał, pojawiły się problemy z rozruchem, aż palec odmówił posłuszeństawa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R414, 97] Klimatyzacja i dziwne obroty silnika
pan-baran Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Maj 18, 2009 20:34
pan-baran
Brak nowych postów [R414] Dziwne humorki przy zapalaniu silnika
hmmmmm Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Gru 28, 2007 09:50
Brt
Brak nowych postów [R416] Dziwne działanie klimatyzacji
bizlop1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Maj 15, 2008 16:47
bizlop1
Brak nowych postów [R420] Dziwne działanie pedału gazu
Marian71 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sro Sty 16, 2008 13:11
piter34
Brak nowych postów [R416Si '97] dziwne nie-działanie pilota/immo
luqar Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Paź 06, 2010 20:24
darek_wp



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink