Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] ITD 2.0 Sedan 74 KW - Sprzęgło
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] ITD 2.0 Sedan 74 KW - Sprzęgło
Autor Wiadomość
lucas_de 



Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 8



  Wysłany: Sro Mar 30, 2011 14:47   [R45] ITD 2.0 Sedan 74 KW - Sprzęgło
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam. Panie i Panowie stałem się "szczęśliwym" posiadaczem w/w pojazdu kilka tygodni temu. Pod względem wizualnym jak i mechanicznym po sprawdzeniu silnika, układu hamulcowego, zawieszenia itd bez zastrzeżeń. Do piątku.... Po wjeździe na podjazd wrzuciłem wsteczny, wycofałem i na tym zakończyłem przygodę bo po powrocie na luz żadnego biegu nie udało się wrzucić. Nie zdenerwowałem się zbytnio bo powiedzmy, że byłem gotowy na jakiekolwiek przygody. Samochód ma 176 tyś. przebiegu więc miało prawo. Mechanik na pierwszy rzut oka stwierdził że na pewno wysprzęglik i po dalszym oględzinach że sprzęgło również. Po czym dzwoni do mnie dzisiaj i mówi że to co zastał po całkowitej rozbiórce przerosło jego oczekiwania. Całość jest łatana z .... kilku autek niekoniecznie Rover, jakieś spawy, cuda na kiju, brak oryginalnych mocowań sprzęgła i tym podobne kwiatki. Posiadam już kompletne nowe sprzęgło valeo i wysprzęglik. Potrzebuje z tego co mówi mechanik pompę sprzęgła, zbiorniczek i jakieś zdjęcie lub schemat jak wygląda mocowanie oryginału oraz jak to leży w skrzyni biegów. Ponadto mocowania więc uchwyt, rączka. Proszę o pomoc ! Części niekoniecznie nowe. Może ktoś ma namiary na kogoś kto posiada wybrane elementy. Jeśli ktoś kojarzy jakie elementy będą jeszcze potrzebne a o których zapomniałem to proszę o posty ! Czy zamienniki mogą być też z Hondy ? Jeśli tak proszę o szczegóły. Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 30, 2011 14:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Sro Mar 30, 2011 21:46   

z hondy moga byc ale latwiej ci kupic z rovera
szukaj tez czesci z rovera 400 w dieslu (nie wiem czy w 600 i 200 wysprzeglik itp byl taki sam) ale lapy mocowania to pewnie tak
a skrzynie masz orginalna roverkowa??
bo nie wiem jak mozna tyle nakrecic i jaki moglby byc tego powod
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Mar 30, 2011 23:51   

Kolego tu: http://allegro.pl/rover-4...1510025381.html

masz namiary na cały zestaw: wysprzęglik+ pompka,

nastepnie, tu: http://allegro.pl/mocowan...1509368380.html
masz oryginlane mocowanie wysprzęglika.
A co do schematu, jak to wyglada w oryginale, rozrysowane masz wsio na czynniki pierwsze, opisane sposoby wymiany poszczególnych podzespołów R - w tym i sprzęgła, to tu: http://www.roverki.pl/ind...-startdown/105/
masz dościągnięcia tzw. RAVE- szczegółowo rozrysowany na czynniki pierwsze Twój R z opisami napraw itd, itp. Powodzenia :ok:
 
 
lucas_de 



Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 8



Wysłany: Czw Mar 31, 2011 07:48   

Witam ponownie. Odnośnie pytania o skrzynię to o dziwo jest oryginalna ;/ Najlepsze jest to, że gość (poprzedni właściciel), który kupił go rok temu jeździł na tym ustrojstwie nie będąc tego świadomy, zadeklarował się nawet, że jeśli tak faktycznie jest to zwróci część kosztów naprawy ( o tyle w porządku). Wczoraj wykonywaliśmy z mechanikiem kilka telefonów w sprawie oryginalnych części i pomocny okazał się chyba już wywołany nieraz na tym forum Pan Marcin z HRAUTOMOBIL, który ma mi dzisiaj wysłać zestaw brakujących fragmentów układanki ... Do tego pliku .iso z racji nie bycia Klubowiczem raczej nie mam dostępu niestety ;) Za namiary na części bardzo dziękuje
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Mar 31, 2011 22:15   

Jugol napisał/a:
Kolego tu: http://allegro.pl/rover-4...1510025381.html
masz namiary na cały zestaw: wysprzęglik+ pompka,


Jugol, to nie jest oryginalne rozwiązanie. Ten zestaw jest od Freelandera. W Roverze i Hondzie pompka i wysprzęglik są to dwa elementy. Nie wiem, czy zestaw pasuje Plug in Play, czy trzeba robić "myk" jak z pompkami od anglika do 75 (tzn. podmienić przewody).

W każdym razie nie jest fabryczne rozwiązanie. Ponadto przewód w wersji ze skrzynią PG1 i R65 są inaczej ułożone.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Kwi 01, 2011 00:31   

Sugeruję się tym co widzę na foto. Wysprzęglik jest identyczny jak u mnie i pompka też, w końcu dzisiaj to u siebie dokładnie widziałem- wymieniałem sprzęgło ;) Opis aukcji też to potwierdza.

Chyba że u mnie ktoś też założył od Frelka :hm:

Ale po zerknięciu teraz w RAVE uważam że i wysprzęglik i pompka jest identyczna z tym co widzę na foto jak i u mnie w R 45.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Kwi 01, 2011 11:44   

Jugol napisał/a:
Sugeruję się tym co widzę na foto. Wysprzęglik jest identyczny jak u mnie i pompka też, w końcu dzisiaj to u siebie dokładnie widziałem- wymieniałem sprzęgło ;) Opis aukcji też to potwierdza.


Jugol, nie podejrzewam Cię, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Pompka i wysprzęglik są takie same. Mało tego we wszystkich wersjach Roverów 400/45/MG ZS pompka i wysprzęglik są takie same (elementy robocze). Wszystko co je odróżnia to uształtowanie (ułożenie go w aucie). Najtańsze rozwiązanie to zestaw od Frelka... jednak we freelku jest to jeden, norozłączalny układ (jeden nierozłączlny przewód, który łączy oba elementy). W Roverze 400/45/MG ZS (również Honda Civic Diesel) są to dwa elementy połączone zaworkiem (tym żółtym na środku przewodu pomiędzy pompką i wysprzęglikiem.

Mało tego tego, w opisie aukcji jest, że wysprzęglik jest identyczny w wersji ze skrzynią R65 i PG1. Faktycznie wysprzęgliki jak pisałem, są identyczne (również we Freeleku), różnią się ukształtowaniem przewodu. Zwróć uwagę, że zdjęcia zmyślnie zrobiono, że nie widać całości pompki i wysprzęglika (łącznie z przewodami), a jedynie sam elementy roboczy. Trzeba by zapytać kogoś, kto taki zestaw stosował, czy przewód, który jest we freelku da się tak ułozyć, aby niczego nie dotykał i nie jest ani za długi, ani za krótki (te przewody nie są zbyt elastyczne i połączenie naprężeń z n.p. zimową porą może prowadzić do uszkodzeń).
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Kwi 01, 2011 14:50   

:głupek2: teraz rozumiem o co Ci chodziło- ja mam ten żółty zaworek, a tu jest spryciarskie zdjęcie po prostu.

lucas_de w takim razie przepraszam Cię za pomyłkę i mam nadzieję, że nie kliknąłeś : kup teraz :boisie:
 
 
lucas_de 



Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 8



Wysłany: Pią Kwi 01, 2011 15:32   

Witam ponownie. Nie kliknąłem "Kup teraz" ;) Tak jak wspominałem kupiłem wysprzęglik oraz samo sprzęgło wcześniej. Dzisiaj przyszła z HRAUTOMOBIL pompa sprzęgła i wszystkie poza jednym elementy mocujące. Chodzi o łącznik pomiędzy pompą a wysprzęglikiem ? Czytam posty powyżej i mam wrażenie że chodzi o ten "żółty zaworek" ? Jeśli tak to prosiłbym jakieś namiary ewentualnie wyprowadzenie z błędu ;) Pod jakim hasłem tego szukać ?
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Kwi 01, 2011 16:08   

lucas_de napisał/a:
Witam ponownie. Nie kliknąłem "Kup teraz" ;) Tak jak wspominałem kupiłem wysprzęglik oraz samo sprzęgło wcześniej. Dzisiaj przyszła z HRAUTOMOBIL pompa sprzęgła i wszystkie poza jednym elementy mocujące. Chodzi o łącznik pomiędzy pompą a wysprzęglikiem ? Czytam posty powyżej i mam wrażenie że chodzi o ten "żółty zaworek" ? Jeśli tak to prosiłbym jakieś namiary ewentualnie wyprowadzenie z błędu ;) Pod jakim hasłem tego szukać ?


Pod nijakim. Jedna część jest na końcu wężyka od pompki a druga na końcu wężyka od wysprzęglika
 
 
lucas_de 



Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 8



Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 09:38   

Ok Panowie już się poprawiam. Nie dogadałem się z mechanikiem. Brakuje przewodu łączącego pompkę sprzęgła z wysprzęglikiem. Czyli tak jak pisał kolega powyżej elementu zakończonego końcówką szybkiego łączenia z wysprzęglikiem. Czy ktoś się orientuje czy przewód z aukcji hondy civic 5d będzie odpowiedni ? link do aukcji Czy może ktoś jest w jego posiadaniu i mógłby odsprzedać lub wie gidzie można takowy dostać ? Dzięki z góry...

[ Dodano: Pon Kwi 04, 2011 09:38 ]
Przepraszam za podpicie ale sprawa pilna, chciałbym w końcu zwolnić dziuple mechanika ... ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] 1.6 Sedan Klimatyzacja
zybii25 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Lip 18, 2016 22:22
sknerko
Brak nowych postów [R 420 Di '97] błotnik - tył hb/sedan
BetJar Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Cze 07, 2010 20:28
BetJar
Brak nowych postów [R 400 sedan] wymiana amortyzatorów
Tjancik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Cze 11, 2013 08:45
Tjancik
Brak nowych postów [ROVER 45 SEDAN 1.4 I 16V 103KM] |
denis1990 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Czw Lut 15, 2018 19:07
denis1990
Brak nowych postów Re: [ROVER 45 SEDAN 1.4 I 16V 103KM] |
denis1990 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sob Lut 10, 2018 15:01
denis1990



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink