Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Zbiornik Oleju i Intercooler
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Zbiornik Oleju i Intercooler
Autor Wiadomość
Freedy 



Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 19
Skąd: Zawiercie



  Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 11:03   [R200] Zbiornik Oleju i Intercooler
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam .
Mam dwa pytania , pierwsze odnośnie pojemności zbiornika oleju , Chciałbym wiedzieć ile można go wlać , gdyż chciałem wymienić ... Bo ten który jest nie nadaje się do niczego.

Drugie moje pytanie tyczy się intercoolera , mianowicie zamieszczę poniżej zdjęcia jak to u mnie wygląda ... A pytanie brzmi , czy te węże są dobrze podłączone , bo jak oglądałem inny silnik to było to podłączone na odwrót .






[ Nie ma u mnie po prostu turbo , tak jakby coś było z intercoolerem lub turbiną , nie wiem co było robione w tym samochodzie bo nie dawno go kupiłem ]
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 11:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 11:05   

Freedy napisał/a:
Mam dwa pytania , pierwsze odnośnie pojemności zbiornika oleju , Chciałbym wiedzieć ile można go wlać , gdyż chciałem wymienić ... Bo ten który jest nie nadaje się do niczego.

nie zbiornika a miski olejowej, wchodzi 4,8l
przewody od IC masz założone odwrotnie ale to nie przeszkadza
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 11:10   

na początek wymienił bym ten górny wąż od IC bo taka rzeźba nie dość że ładna nie jest to może mieć dużą nieszczelność.
Górny wąż od IC do kolektora, dolny idzie do tej metalowej rury a potem do turbo.
Przydałoby się sprawdzić sprężanie... choć na jałowym nic Ci to nie da...a co się dokładnie dzieje gdy przekraczasz 2k obr/min ?
słyszysz jakieś syczenie, dziwne odgłosy ?
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 11:59   

Freedy, Co do oleju tak jak pisze szoszo :razz: Śmiało możesz lać bez patrzenia 4,5litra potem reszta bo bagnacie sprawdzić ile brakuje :razz:

Co do węży to jest obojętnie jak są połączone :wink: 420 i 620 miały tak jak ty masz a 220 miało na odwrót ale to obojętne jest :wink: Ja tez taka rzeźbę miałem w swojej byłej 220 SD :razz: Wymienił bym tylko ta rurę PVC na rurę z ALU oraz kupił opaski takie to ciężarówek bo te przy takich rzeźbach nie długo trzymają na autostradzie :roll:

Resztę zostaw jak jest :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
yushi 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 63
Skąd: Aleksandrów Łódzki

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 12:36   

Rozumiem, że jeśli ktoś nie ma u siebie takiej rzeźby, to nie musi wymieniać opasek?
Możesz podesłać jakiegoś linka poglądowego na te opaski, bo jakoś nie mogę skojarzyć jakie masz na myśli.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 12:40   

O takie :


foto kolegi michu1123 :mrgreen: z wątku:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=379704
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
yushi 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 63
Skąd: Aleksandrów Łódzki

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 14:52   

:shock: no tak, widać różnicę :wink:
Jednak podtrzymuję pytanie- czy zalecane jest również w moim przypadku zamontowanie tych opasek? U mnie jest normalny wąż, który jakiś czas temu wymieniałem.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 15:09   

yushi, Jak nie masz rzeźby nie wymieniaj :wink: Ja w 45 tez mam te chude opaski jeszcze i się trzyma :wink: Grube mam tez ale braku czasu ich wymienić :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Freedy 



Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 19
Skąd: Zawiercie



Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 18:42   

adamsky8811 napisał/a:
na początek wymienił bym ten górny wąż od IC bo taka rzeźba nie dość że ładna nie jest to może mieć dużą nieszczelność.
Górny wąż od IC do kolektora, dolny idzie do tej metalowej rury a potem do turbo.
Przydałoby się sprawdzić sprężanie... choć na jałowym nic Ci to nie da...a co się dokładnie dzieje gdy przekraczasz 2k obr/min ?
słyszysz jakieś syczenie, dziwne odgłosy ?


Po przekroczeniu 2k obrotów słychać jak ciągnie powietrze , ale tak jakby go coś dławiło po dostaniu tego powietrza , tak jakby łapał lewe powietrze ... (Może IC jest dziurawy ?! -tego jeszcze nie wiem , dopiero jutro się dowiem .)

Co do tych węży i opasek to muszę się rozejrzeć za jakimiś zamiennikami po swoim mieście, może coś takiego dostane .

(Odnośnie oleju , wlałem 4,2l i jest odpowiednio na mierniku ,jak będzie ubywać to się doleje.)
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 01:00   

Najlepszy sposób na sprawdzenie szczelności układu ssącego to:
1.Ściągasz górną obudowę filtra powietrza
2.Zatykasz otwór przepływomierza powietrza (najlepiej jak jest ktoś do pomocy i np. pianką zakrywa otwór i trzyma ręką żeby było szczelnie)
3.Odkręcasz czujnik przepływu powietrza na kolektorze ssącym i w ten otwór podajesz ciśnienie ze sprężarki (ja mam coś na wzór tego czujnika wkręcane w jego miejsce tylko zamiast wpinać kabel to mam wspawany cypelek do którego podłączam wężyk i w wężyk daję ciśnienie. Możesz coś wykombinować samemu żeby szczelnie tam podać ciśnienie)
4.Słuchasz czy ciśnienie nigdzie nie uchodzi. Jeśli gdzieś będzie nieszczelność (np rura czy intercooler) to wychwycisz to odrazu w którym jest to miejscu. Jeśli układ ciśnienie trzyma to wszystko masz szczelne ;)
Pozdr ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 2,0 SD] Zbiornik paliwa
nomen82 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Sie 12, 2008 11:19
nomen82
Brak nowych postów [R200 Si '99] Zbiornik wyrownawczy
koalaup Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Cze 07, 2007 13:32
piter34
Brak nowych postów [r200,1,4 8v,98r]wymiana wody na płyn-zbiornik spryskiwaczy
wuszumaster Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Sro Wrz 24, 2008 13:00
Brt
Brak nowych postów [R220] Intercooler czym zakleić?
pola Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Sro Sty 12, 2011 18:40
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink