Forum Klubu ROVERki.pl :: [R All] Alternatywne paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R All] Alternatywne paliwa
Autor Wiadomość
parasite 



Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 37
Skąd: Bielawa



Wysłany: Nie Lut 27, 2011 18:02   [R All] Alternatywne paliwa
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam

Kiedyś jazda na olej rzepakowym z Biedonki była dość szeroko komentowana na forach różnych marek, ale odkąd olej rzepakowy jest droższy od ropy wszystko ucichło.
Tak się składa, że mam dostęp od kumpla do oleju posmażalniczego, a dokładnie do frytury, za grosze. Był tu kiedyś taki temat, ale dokładnie się nie dowiedziałem jak sprawuje się silnik roverka na tym wynalazku. Zastanawiam się nad kupnem Rovera 420 lub Rovera 620 w dieslu, albo Vectry B 1.7 i chyba ten sam silnik montowany był jeszcze w Mazdzie 323 1.7 produkcji Isuzu. Z tego co wiem silnik Isuzu daje rade, a jak sprawuje się diesel Rovera? Czy w tym silniku jest pompa mechaniczna? Z tego co wyczytałem jest to Bosch VP37, czyli dość odporna na wszelkie wynalazki. Czy we wszystkich silnikach była ona montowana?
W planach mam zrobić instalację dwu zbiornikową + przepływowy podgrzewacz paliwa. Próbował już ktoś tak jeździć?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 27, 2011 18:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
GRZYBEK82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: KOS



Wysłany: Sob Mar 26, 2011 23:02   

wg mnie jeśli masz dostęp do rzepaku za grosze to lej i ciesz się jazdą za grosze bo przy dzisiejszych cenach 5 zł za litrON zaoszczędzisz na remont pompy X razy więcej niż płacąc na stacji. Ja bez wahania na twoim miejscu jeźdźiłbym na rzepakowym pamiętając jednak o dokładnym przefiltrowaniu tego co lejesz do baku.
_________________
Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
 
 
 
TrAViShOn 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 351
Skąd: 3MiA100



Wysłany: Nie Mar 27, 2011 15:40   

Pompa o której piszesz była montowana we wszystkich dieslach Rovera wyposażonych w turbo i intercooler.
W serii 200 był też słabszy diesel bez w/w, ale nie wiem jaka tam była pompa...

Ja jeżdżę na F.A.M.E. biodiesel (Fatty Acid Methyl Esters) w stosunku 50/50 z ON Dynamic i sobie chwalę. Frytury nie próbowałem, ale gdybym się skusił, to bez niejednokrotnego filtrowania nie wlałbym do baku ani kropli...
_________________
'Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego.' Lew Tołstoj
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Nie Mar 27, 2011 20:51   

w wersjach SD, czyli 200 i 400 pompa była mechaniczna, łodporna na pewno o wiele bardziej niż jej nowsze siostry, np ta z iTD -0 470 004 005 to jest strasznie delikatna jeśli chodzi o różne wynalazki.

p.s. poza tym jazda na takich wynalazkach jest nielegalna... a samo podżeganie do popełnienia przestępstwa też jest karane.. więc może nie ciągnąć wątku o fryturze itp ?
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45


Wysłany: Pon Mar 28, 2011 00:34   

adamsky8811, Od kiedy jazd na frytkach jest nielegalna :?: Kazdy mówi ze to nielegalne ale jeszcze jakiegoś takiego zakazu nie widziałem ani nie słyszałem :?: Chyba Polska by była jedyny kraj to to jest nielegalne :roll:

Co to frytek to najlepiej jednak 86 KM Roverka z pompa mechaniczna czyli 220 SD lub 420 SD :wink: Ja na nim jeździłem kilka razy na frytkach i radzi sobie jak najbardziej :wink: Jak masz tanio to bierz filtruj i jeździj :?: W SD jeszcze ta zalety ze pompa mechaniczna i do kupienia jak padnie druga kosztuje grosze :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Mar 28, 2011 00:40   

Jazda na oleju spożywczym jest tak samo nielegalna jak i jazda na oleju opałowym. Z tego co pamiętam to chodzi tu o to, że tankując takie "paliwo" nie opłacamy podatku drogowego i akcyzy.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45


Wysłany: Pon Mar 28, 2011 00:44   

Tomek1212, To opal ok bo jest do opalu domu i jest dlatego niżej opodatkowany i ma inny kolor. Ale olej rośliny :roll: Sluzy do smażenia a co potem się z nim zrobi to już inna sprawa, chyba lepiej go przepalić, nie szkodzi to środowisko niż wylewać do kranu :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Mar 28, 2011 01:19   

Co nadal nie zmienia faktu, że w cenę oleju spożywczego nie jest wliczona akcyza ani podatek drogowy. Wyobraź sobie co by się stało jakby każdy z kierowców tankował taki specyfik do swojego samochodu. Nie byłoby funduszy na powstawanie nowych dróg i utrzymanie tych już istniejących (w sumie to tak gadam jakby teraz były te fundusze... No ale takie jest prawo). W takiej sytuacji najprawdopodobniej rząd wliczyłby w cenę oleju spożywczego podobne podatki jak w przypadku oleju napędowego.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45


Wysłany: Pon Mar 28, 2011 11:20   

Tomek1212, To jakim cudem to działa w Niemczech oraz Austrii, w Anglii :?:

A to co za każdy wynalazek co ja wleje muszę płacić podatek drogowy :mrgreen: :roll: Jak by każdy na prąd jeździł to co by w prądzie był podatek drogowy :?: Albo np na alkohol jeździć :?: Dla mnie to jest lekko śmieszne :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Mar 28, 2011 16:53   

Remi55 napisał/a:
Dla mnie to jest lekko śmieszne


No to przypomnij sobie jak to w Polsce jest, bo przeciez nie inaczej... już nawet nie śmieszy tzw. "produkcja, dystrybucja, masturbacja" ...

Generalnie można poczytać tu o stawkach akcyzy :
http://www.poznaj.gofin.p...miany-od-1.html

Wychodzi na to że stosowanie paliw z biokomponentami z zawaratością powyżej 2% biokomponentów jest obarczone obniżoną stawką akcyzy. Unia oczywiście dała nam czas do końca kwietnia by cieszyć się tym, gdyż po 30 kwietnia będą zrównywać akcyzę dla biopaliw. ale jest szansa że poproszą UE o przedłużenie terminu do 31 grudnia 2011

W sumie tak czytam... to przyznaje że się pomyliłem.. bo nie ma określonych sankcji za korzystanie z paliwa pochodzenia roślinnego.
można się doczepić o emisję spalin, unikanie przez podatnika opłacania podatku drogowego, akcyzy...
bo mieszając np paliwo, olej z frytek + ON możemy zostać pociągnięci np do odpowiedzalności za nie złożenie wniosku o ustanowienie składu podatkowego bo wg "odrębnych przepisów" nasze działanie będzie zinterpretowane jako produkcja paliwa. a tutaj to już całe morze formalności do spełnienia żeby było to legalne...

Koniec końców .... ja mam iTD i mam w d*** ! :)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45


Wysłany: Pon Mar 28, 2011 17:56   

adamsky8811, Dziękuje za linka o to mi chodziło :wink:

Ja mam tez iDT ale leje co się da :mrgreen: Zobaczymy kiedy mi coś padnie w pompie :wink: Ale uważam ze jedynie sterownik jest wrażliwy reszta mniej :wink: Ludzie i na dobrym paliwie śmigają i im pada ta pompa wiec stwierdziłem sobie głowy ja zawracać :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Mar 28, 2011 18:18   

mi padła więc wiem jaki to ból... i żeby to się skonczyło na sterowniku to pół biedy :)
tłoczki mi zatarło i po korpusie nieźle dostała.. koniec końców staram się lać dobre paliwo, zwlaszcza teraz, świeżo po jej regeneracji :)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
konradp 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 69
Skąd: Czestochowa



Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 17:21   

to moze napisz odrazu gdzie regenerowales , ile Cie ta imrezka kosztowala i jaki masz przebieg
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



  Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 17:23   

Nie radze eksperymentować.
Ja już przeżyłem wybuch silnika kosiarki do trawy (Pisałem o tym na forum) na alternatywnym paliwku swojej roboty. :shock:
:???:
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 18:00   

A ma ktoś z was jakiekolwiek doświadczenia na temat instalacji gazowych w silnikach diesla ?
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 21:28   

Ja naczytałem się o tych instalacjach i wg. moich wyliczeń nie opłaca się ;) Szczególnie dla mnie, skoro mam rope po 3,8 zł. Ale sama instalacja jest bardzo prosta, I generacji można zamontować, chodzi o wtryskiwanie gazu do kolektora dolotowego :)
Będziesz miał przy okazji ekstra power i nie będzie kopcił, powiedzmy efekt common raila będziesz miał w zwykłym dieslu :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 22:19   

Mam starego diesla którego nie szkoda mi zepsuć dlatego właśnie się zastanawiałem nad czymś takim.
Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi z tym wtryskiwaniem gazu przy pierwszej generacji. Wydaje mi się to zbyt skomplikowane montować wtryskiwacz (lub kilka), poza tym co to ma wspólnego z pierwszą generacją ? Plan jest taki, aby to była prosta i tania instalacja z ogólnodostępnych materiałów. Zasadniczo nie musi być ekonomicznie, bardziej chodzi o eksperyment.
Ja myślałem nad założeniem przepustnicy oraz mikserem z dość małym okiem, aby było duże podciśnienie. Linka gazu zamiast na pompie byłaby zamontowana na przepustnicy. Wolne obroty z pompy wtryskowej, reszta z gazu.

P.S. Egzemplarz eksperymentalny to BMW E30 Touring 324d (86KM). Aktualne spalanie ON to około 12l/100km w mieście i 8-9l w trasie.
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 22:28   

Cytat:
to moze napisz odrazu gdzie regenerowales , ile Cie ta imrezka kosztowala i jaki masz przebieg

w Bosch Serwis, 3100 złotych i mam przebieg 180867,400.
noszę rozmiar M a buta 43 ;)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R All] pompa paliwa
sknerko Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Wto Lip 26, 2011 08:34
sknerko
Brak nowych postów [R.all] korek wlewu paliwa
patric62 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Pią Lut 05, 2010 07:20
Mombrey
Brak nowych postów [K16 all] Regulator cisnienia paliwa
Czy ten z R214Si jest taki sam jak w Poldoroverku?
Eddek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Pią Lip 25, 2008 17:23
7Tomi
Brak nowych postów [Seria K] Ciśnienie paliwa w 1,8 K16
Bocian_s Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Czw Sty 17, 2008 15:04
AndrewS
Brak nowych postów [R All] Czyszczenie filtra paliwa
ADI-mistrzu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Sro Gru 01, 2010 10:52
pistolet



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink