Forum Klubu ROVERki.pl :: [L-series po 00'] Remap bez przepływki & Dual mapping
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[L-series po 00'] Remap bez przepływki & Dual mapping
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 13:08   [L-series po 00'] Remap bez przepływki & Dual mapping

Witam,
Wyczytałem ze Anglicy gdzieś od końca 2009 roku robią Chip tuning w 25/45/ZR/ZS modelach po 2000-2004 roku, z mapami ze już nie trzeba przepływki :shock:

Co bardziej ciekawe można w tedy ja całkiem wywalić do kosza, spalanie nie wzrasta się trochę obniża i lepszy od dołu się staje Rover :wink: Brak kopcenia itd.

Ale co lepsze to jest Dual mapping :razz: Polega to na tym ze mapa podstawowa oraz awaryjna (czyli tak jak przechodzi komp w tryb awaryjny) tak zostaje przerabiane ze ma sie max moc i program Eco :wink:

Działa to w ten sposób ze montują sobie włącznik które podaje napięcie na przepływke lub je odcina. W tedy kom przechodzi na mapę podstawowa, ktoś jest mapa Eco w tym przypadku. Odcięcie paliwa następuje np powyzej 3000rpm, sygnał od przeplywki jest pobierany, największy moment obrotowy jest na samym dole i spalanie mamy ok 5 litrów/sto :wink:

Druga mapa jest jak sie wyl. przepływke, czyli jak by awaryjna która daje najwięcej mocy. Spalanie wzrasta na normalny poziom tych 6litrow, brak kopcenia i co ciekawe można kręcić do 5000rpm i brak tez pojawienia się "Check engine" :wink: Komputer cale dane pobiera tylko z map sensora w tedy tak jak w SDI :wink:

Nie wiem jak te mapy jako hexy dostać ale chce to mieć :mrgreen: Mozę ktoś coś wie albo znal by jakiegoś tunera co by takie coś potrafił wykonac :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 13:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 17:19   

Ciekawe, hm... Ile za taką przyjemność niby chcą? Mimo że ja już nie będę majstrował ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 15:52   

Krzysi3k, Nie wiem jakiś jeden warsztat przy tym robił żeby takie mapy stworzyć. W najgorszym wypadku trzeba będzie do Anglii podskoczyć :mrgreen: Zgrać to raz i potem klona zrobić :wink:

[ Dodano: Czw Kwi 07, 2011 15:52 ]
Ok, hexy wysyłają tez i koszty za takiego coś 80 Fontów :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 16:16   

80funtow mozna sie zrzucic tylko kto nam to wgra ewentualnie lekko zmodyfikuje
moze goodhope?? i tak chce sie do niego wybrac i tak wiec z taka mapa jakby dalo to chyba lepiej.
chcialbym wlasnie tak ze eko i te 5litrow wtedy krece go tak do 2,5tys wiec to 3 byloby oki
a druga mapa wykrzesana na maxa czyli zeby jeszcze poprawic ten porogram angoli juz po dane pojedyncze auto
Remi55, mozesz takie cos zalatwic za te 80f?? da sie to kopiowac
jak sie znajdzie z 4 chetnych to grosze wyjdzie i najwyzej wczesniej skontaktuje sie z goodhope czy da rade to wgrac u niego i zmodyfikowac ewentualnie
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 17:11   

borek88, Po co goodhope i po te mapy jeszcze modyfikować?? Bo tych mapach masz 140KM jak jeździsz bez przeplywki :!: :?:

Ja mam chipy programowane od MG ZR te z Niemiec i Adi_mistru mi je klonował jak ktoś chce on je ma. I ja to raczej zlecę Adi niech je z klonuje :wink:

Tylko najpierw muszę dostać te mapki od ZR żeby chłopakom to UK przesłać mailem :wink:

[ Dodano: Czw Kwi 07, 2011 17:11 ]
Przydały by sie jeszcze dwie takie kości pamięci żeby mieć wszystkie mapy i bym je po kolei wypróbował :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 17:53   

140 KM? Samym chipem? To ile u mnie by było :o
Ale to trochę sporo jak 140 KM samym chipem :/ HGFa można dostać...
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 18:35   

Czy ja wiem czy dużo Anglicy na forum piszą ze max można 160km na samym chipie wyciągnąć :mrgreen:

Te 140KM wyczytałem od tego faceta co to oferuje ale czy naprawdę tyle jest to nie wiem :wink: Dostaniemy protestujemy :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 18:42   

O tym, że na "angielskim forum" piszą różne rzeczy to już wie chyba każdy szkoda, ze nikt tego nie widział :lol: A mapy bez przepływki to nie nowość no chyba, że w l-serii...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 19:04   

Ja to jakoś przez przypadek znalazłem:
http://www.google.at/sear...lient=firefox-a

W sumie pierwsze 7 artykułów opisują to wszystko :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 22:44   

prawde mowica to ololice 140KM i 330Nm to max co bym chciał wiec jak cos to ja sie pisze na to! tylko jak mi to adi wgra jak on na drugim koncu polski mieszka prawie;/ wiec dlatego pomyslalem o good i jakos nie znam sie w materi tuningu na tyle by robic wywody ale jakos chip pod dany model bardziej mi pasuje.
tym bardziej ze mam inne wtryski dolot egr i kata wywalonego wiec nie ma to jak program indywidualny a nie uniwersal do silnika tym bardziej przy takich 140km bo te 115od MG to na lajcie mozna wgrywac w ciemno
no wlasnie;
Remi55 napisał/a:
Ja mam chipy programowane od MG ZR te z Niemiec i Adi_mistru mi je klonował jak ktoś chce on je ma.

to orginal od zr czy jakis troche zmodyfikowany??
jak ci on te mapy ladowal do kompa?? musiales byc osobiscie??

Remi55 napisał/a:
montują sobie włącznik które podaje napięcie na przepływke lub je odcina

tylko teraz pytanie czy majac odpalone auto mozna przelacznikiem zmieniac mape czy trzepa na zgaszonym/zaplonie
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 22:53   

Naczytałem się trochę na forum i granica L-series jest jakieś 150KM potem robią się problemy i dochodzi do HGF jak pisze Krzysi3k :mrgreen:

Najbardziej podoba mi się cytat gościa z Portugalii:
Cytat:
i have sdi injectors,egr off,remap mafless ,20.2psi on original turbo,panel filter pipercross...
should have +-150bhp and 310nm


Te moje maki nie są zwykle od ZR, bo dają 120KM i wyższy moment obrotowy od dołu :wink:

Prawda jest taka ze ja Adiem wysłałem kompa razem z chipami i mi wlutował podstawki :wink: Problem jest taki ze jego sprzęt umie tylko odczytać chipy a ze robi nam komputer pokładowy nie ma czasu na budowę programatora :sad: Ale mam kumpla z Niemiec co mi to nagra na Chipy następne :wink:

Czy ja wiem czy jest sens robić indywidualny jak się może chce uzyskać magiczna granice 150KM to sadze ze tak, inaczej to raczej nie ma sensu. :wink: JA chce zrobić sobie teraz tak ze do obecnego ECU do 45 wlutuje sobie kolejne podstawki i tam wsadzę ze chipy z UK, a na drugim ECU będę miał te Chipy od ZR++ :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 23:55   

Remi55,
jak będziesz miał wieści ile to w sumie będzie wynosić dla "Kowalskiego" to daj znać, bo jestem zainteresowany.
_________________
Driving is believing !
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 16:20   

Remi55 napisał/a:
150bhp and 310nm
troche malo nm w porownaniu do bhp
jakby nie bylo to dla mnie 330nM to granica max pewnie 310 tez mi wystarczy przy ponad 140KM:D
Remi55 napisał/a:
Ale mam kumpla z Niemiec co mi to nagra na Chipy następne :wink:
ile za takie chipy?? bo rozumie ze znimi bym musial dopiero jechac np do adiego tak??
Remi55 napisał/a:
JA chce zrobić sobie teraz tak ze do obecnego ECU do 45 wlutuje sobie kolejne podstawki i tam wsadzę ze chipy z UK,

ile na jednym ecu dieslowskim (nie zadne swinki itp tylko na orginale) mome miec map??
zawsze myslalem ze tylko jedna
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 17:12   

borek88, Mi tam nie chodzi o moc tylko raczej o to ze jest możliwość nie mieć przeplywki i modus ECO-Drive z przeplywka :wink:

No a naszym kompie sa dwa chipy które sterują tym wszystkim :wink:

Przeglądałem sobie te moje mapy ZR++ w porównaniu z orig. od 25 i różnica jest taka ze bardziej podkręcone są :mrgreen:

Nie wiem ile za takie chipy ja je może dla siebie za free dostane :mrgreen: Ale raczej groszowa sprawa to będzie coś 5-10€ myślę za takie chipy :wink: No mi ten chlopak to nagra, znaczy sie mapę na chipa którego tylko trzeba będzie wsadzić :wink:

Ale jak na razie czekam na te mapy :wink: Po coś zero odpowiedzi jak na razie od tego faceta :evil:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 22:25   

to j
Remi55 napisał/a:
jest możliwość nie mieć przeplywki i modus ECO-Drive z przeplywka

wiem ze ostatnio malo spie ale cos albo slabo kumam albo cos slabo to tlumaczysz;/
bo tak nie miec przeplywki (rozumie ze albo wywalic calkowicie i wstawic rure gladka albo wypiac wtyczke) ale po chwili jak to mowisz eco-drive musi kozystac z przeplywki.
czyli;
przeplywka ma zostac normalnie wpieta a ecu sam wie ze ma jej nie widziec?? a na eco-drive widzi przeplywke??
ta kostke wlutuje mi pozadny elektryk samochodowy?? jest w okolicy taki nie mlody jakis gosc co jest elektrykiem ale tez lubi tuning mial escora rs2000 na 1/4 ma teraz nissana s13
moze on mi to wlutuje
ile kostek chip (2??) bedzie przy tym co planujesz z uk. sciagnac?? czyli te 80funtow na kilku chetnych (ja sie pisze, adamsky8811, moze tez pewnie chociaz jeden ktos tez sie znajdzie) i gdzies 5-10oiro za kostke z wgraniem mapy od łepka tak??
i jak tak ogarniasz to mg.uk to powiedz czy cos pisza o przelaczaniu eco/max moc w czasie jazdy?? czy trzeba na wylaczony silniku lub samym zaplonie.
kiedy bedziesz latwil taka mape bez przeplywki??
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 31, 2011 02:00   

Jak na razie brak odpowiedzi z Anglii w sprawie tego, dlatego wydaje mi się ze nic z tego nie będzie :neutral:

Myślę nad zrobieniem emulatora do przeplywki z pomocą map-sensora jak to sobie odczytuje Ecu w SDI :wink: Mysle nad kupnem tego OBD-Testera z firmy Ötzen mobydic 3200 :wink: Odczytuje wszystkie wartości nam potrzebne: RPM, cisnienie, ilość powietrza :wink:

Oglądałem sobie jeszcze tabele z ciśnieniem i porównałem trochę z przeplywka i prawie taki same wartości ma. Przyplwyka pracuje w zakresie wolne obroty 1Volt do max przepływ powietrza przy 4,5Volt :wink:

Map Sensor pracuje od zero cisnienia przy 1,87Volt do 1,25bara przy 4,2Volt :wink: Ciekawe co by bylo jak by sygnał map sensora od razu na sygnał przeplwyki podał :razz:

Niestety nasza przeplywka ma jeszcze 5 Pin który odczytuje temp. powietrza które przepływa :razz: Wiec wydaje mi sie ze zepsuta przeplywka ma raczej dobry czujnik temp. powietrza jeszcze :wink:

Po malu wydaje mi sie naprawde ze ten MAFAM od Rover-Rona co kupiłem to nic więcej jak rezystor logarytmiczny i tyle :wink: Bo jak przeplywka pada do się podkręcą pokrętłem i w tedy sygnał się zwiększą, czyli nic innego nie robi jak wzmacnia sygnał slaby.

Bo jak padnie całkiem przeplywka to przy max. przepływie nie wypuści sygnału 4,5V do Ecu tylko zaniżoną wartość :neutral:

[ Dodano: Wto Maj 31, 2011 02:00 ]
================================================
================================================
================================================

Mam jak ktoś chce jeszcze inne modyfikowane mapki do IDT :razz: :razz:

W ofercie mam te lekko modyfikowane mapki od ZR co maja 120-125KM
I dostałem teraz inne mapki co według WinOLS maja większe wartości niż te od ZR'a ale ile kucyków dają to nie wiem :neutral:

Jak ktoś chce na probe nie się zgłosi :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 09, 2011 16:04   

up
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Wrz 09, 2011 16:08   Odnawaim temat mafless remapu

:!: :!: Odnawiam temat :!: :!:

Dostałem dziś ofertę na gotowa mapę dla mafless remapu za mogę ja dostać, ponieważ kolega z UK nie chciał mi tamtej przerobić wiec gość z Włoch mi za oferował ze mi jego map da bo sam u niego robił i za pol cenny mi ja da :wink:

Plusy tej mapy sa ze przy wtryskach od SDI jest mniejsze kopcenie i można z i bez Maf śmigać. Po drugie z SDI wtryskami możemy osiągnąć 160KM :wink:

Jeżeli jest ktoś chętny na współfinansowanie to odpisuje i bierzemy mapę :wink:
Wystarczy żeby już było 4 osoby :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez Remigiusz Nie Kwi 20, 2014 23:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Wrz 09, 2011 20:14   

Remi55, a bez wtrysków SDi?
Bo moje mapy mi teraz całkowicie odpowiadają, ale wyeliminowanie przepływki w najbliższej przyszłości (kiedy mi zacznie padać) to całkiem fajna perspektywa :)
Na ile KM i NM mogę liczyć? I jaka krzywa wykresu?
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Wrz 09, 2011 22:12   

Krzysi3k, Bez wtrysków tez się da, będzie jeszcze mniej kopcił :wink: Na ile można liczyć to nie wiem ale wydaje mi się ze coś na 130-135km na pewno bo z wtryskami mówił mi gość ze spokojnie 160km wychodzi bo hamowali :wink:

Musze jego wykres poszukać bo wiem ze gdzieś miał :wink:

[ Dodano: Pią Wrz 09, 2011 22:12 ]
Robie listę:

1. Remi55
2. Chris83
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [L-series PO '04] Remap bez przepływki & Dual mapping !
Raptile Tuning mechaniczny 153 Pon Gru 09, 2019 09:25
Remigiusz
Brak nowych postów MEMS 3 - remap silników K-series
Markzo Tuning mechaniczny 59 Sro Lis 03, 2021 21:34
Leniwiec
Brak nowych postów SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Wojtek88 Tuning mechaniczny 1 Nie Maj 13, 2012 00:56
Markzo
Brak nowych postów Remap Mems2j i Mems1.9 już możliwy....
nowy889 Tuning mechaniczny 20 Pon Lip 20, 2020 07:21
slax
Brak nowych postów [freelander 1.8 16v k-series]1.8 k-series moment obrotowy
bartko100 Tuning mechaniczny 5 Czw Lip 12, 2007 21:23
markos620SDi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink