Forum Klubu ROVERki.pl :: [416 Si 97r] problem z LPG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[416 Si 97r] problem z LPG
Autor Wiadomość
gringo_on 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 60
Skąd: z dzikiego wschodu



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 16:45   [416 Si 97r] problem z LPG
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam,
auto podczas jazdy samoczynnie przełącza mi z gazu na benzynę, wymieniłem świece, przewody WN sondę lambda i nadal nic, mechanik rozkłada ręce :twisted: słyszałem od znajomego ze możliwe ze robi sie duże ciśnienie gazu " gdzieś" w silniku i wtedy przełacza mi na benzynę i podobno jest jakies pokrętło do regulacji w parowniku, czy wiek ktos, coś na ten temat??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 16:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 16:48   

podjedz do DOBREGO gazownika

i nie dlub w tym nic sam, bo mechanika masz lamucha, sam chyba tez masz niewielkie pojecie - nic dobrego z samodzielnej naprawy nie wyniknie

problem moze byc w regulacji, zlych komponentow instalacji, lub w ich uszkodzeniu
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
marcingv 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 77
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 16:52   

Nie wiem czy pomogę, ale miałem podobny problem u siebie w Roverze 214Si z gazem. Podczas jazdy sam mi się przełączał z gazu na benzynę, szczególnie jak nie był jeszcze porządnie rozgrzany. No ale na rozgrzanym też mi się sam przełączał, bez żadnej reguły ale dosyć często. Zauważyłem, że jeden z gumowych przewodów idących od wtryskiwacza gazu do kolektora, był lekko przełamany w miejscu gdzie był zgięty o 90stopni. Kupiłem sobie nowy gumowy wężyk i wymieniłem i od tej pory wszystko działa cudownie :D
 
 
grisza23 



Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 93
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Kwi 08, 2011 15:00   

a jaką masz instalacje :?:
_________________
Kiedyś będę miał R75:)
 
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sob Kwi 09, 2011 19:45   

Cytat:
a jaką masz instalacje :?:

raczej sekwencyjną. Instalacja podciśnieniowa, to morderstwo dla tego silnika.

zazwyczaj powodem samoczynnego przełączania się instalacji lpg na benzynę (rozmawiamy o IV gen). jest spadek ciśnienia gazu. Albo reduktor już pada, może wtryski wymagają czyszczenia, być może był akumulator długo odłączony i sterownik stracił ustawienia. trzeba przeanalizować sporo rzeczy. Jak się nie znasz to jedź do warsztatu.
 
 
 
gringo_on 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 60
Skąd: z dzikiego wschodu



Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 19:36   

_papa_ napisał/a:
Cytat:
a jaką masz instalacje :?:

raczej sekwencyjną. Instalacja podciśnieniowa, to morderstwo dla tego silnika.

zazwyczaj powodem samoczynnego przełączania się instalacji lpg na benzynę (rozmawiamy o IV gen). jest spadek ciśnienia gazu. Albo reduktor już pada, może wtryski wymagają czyszczenia, być może był akumulator długo odłączony i sterownik stracił ustawienia. trzeba przeanalizować sporo rzeczy. Jak się nie znasz to jedź do warsztatu.



Sory ze dopiero teraz odpisuje;
a wiec tak roveryk na założoną sekwencje od 2006 roku.
jesli chodzi o spadek cisnienia gazu to faktycznie był z tym problem ale wymieniłem sondę lambda i komputer pokazywał normalne ciśnienie a spaliny mieściły sie w normie. ale to nadal nie pomogło wiec wymieniłem przewody NW i świece na nowe i trochę pomogło bo przełączało już rzadziej, potem wymieniłem filtr gazu bo okazało sie ze był cały czarny i tez nic! zastanawiam sie teraz czy moze to byc wina samego przełącznika pod kierownica bo nie dokładnie wskazuje poziom gazu w baku, raz pokazuje ze jest pełny a raz ze niby jadę na rezerwie mimo ze tankowałem do oporu.
Rozmawiałem z moim mechanikiem który w gazie robi juz ładnych pare lat i tez do konca nie jest pewny co to moze byc według komputera i spalin wszystko pracuje super, nawet gdy zostawiłem auto w warsztacie i chodziło cały dzien na gazie to nie przełączyło na benzynę.
Na upartego to mogę wymieniać wszystko po kolei począwszy od parownika przez reduktor a nawet butle nową:(
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 20:30   

gringo_on napisał/a:
jesli chodzi o spadek cisnienia gazu to faktycznie był z tym problem ale wymieniłem sondę lambda i komputer pokazywał normalne ciśnienie a spaliny mieściły sie w normie

a co ma sonda lambda do stabilnego ciśnienia reduktora?!?! :???:
gringo_on napisał/a:
czy moze to byc wina samego przełącznika pod kierownica bo nie dokładnie wskazuje poziom gazu w baku

to jest tylko zwykły switch i parę diodek, no chyba że gdzieś jest izolacja nadruszona i powoduje zwarcie. A słychać pikanie po przełączeniu się na Pb?
jaki to jest sterownik?
 
 
 
gringo_on 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 60
Skąd: z dzikiego wschodu



Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 20:35   

tak słychać pikanie za każdym razem. a nie mam pojecia jaki to jest sterownik, mam tylko papiery z homologacji i i chyba fakturę za założenie gazu:(
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 22:09   

jesli stag, to jest tam taka opcja "wyłącz przy pierwszym spadku ciśnienia" odznaczenie tej opcji zazwyczaj likwiduje problem samoczynnego przełączania się instalacji na Pb podczas jazdy.
 
 
 
gringo_on 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 60
Skąd: z dzikiego wschodu



Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 16:49   

a jak to sprawdzić jaki to sterownik? i czy wystarczy podłączyć auto pod komputer i zlikwidować problem??
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 17:03   

Cytat:
a jak to sprawdzić jaki to sterownik?

najprosciej to zerknąc na napis na obudowie.
gringo_on napisał/a:
czy wystarczy podłączyć auto pod komputer i zlikwidować problem??
jeśli to problem programowy to możliwe.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Problem z aku
fenek96 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Sty 18, 2014 12:27
fenek96
Brak nowych postów [400] Problem z ABS-em
pawelb5913 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Czw Sty 16, 2014 09:53
Panna_Migotka
Brak nowych postów [R45] Problem z ABS
konwiasty Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Paź 31, 2013 08:02
zdenek
Brak nowych postów [R 420 98 ] Problem z ABS
jerzym Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Lip 08, 2010 23:17
leszek95b
Brak nowych postów [R45] Problem z SRS
bolus85 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Wrz 15, 2013 16:53
bolus85



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink